Fórum - Téma


P12 - cukání auta u CVT automatu


Fórum Primera P12 P12 - cukání auta u CVT automatu

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3

2010-02-19 19:08:09

Ja když vše dělám pomalu tak mi to take necukne , jak při zvýšení síly tak ani při snížení ale kdyz do toho klepnu a nebo prudce uberu tak to prostě cukne a prijde mě to normalni ze motor cukne a jak prostě mám asi za 140 tisic spatný silembloky tak to cukne s celým autem . U maximi na diagnostice taky bylo vše super podle programu , akorád u těch automatu nevím jak plynulej narust spojení spojky tam je ale měl by tam byt že je buďto natvrdo a nebo vypnutá když je tam elektromagnetická spojka .....

2010-02-19 19:20:14

Ohladne toho cukania:

Podľa mňa to určite budú robiť tie otáčky resp. škrtiaca klapka. Ako som už spominal mne to išlo plynule bez cukania, ale keď som vyčistil klapku, tak samozrejme sa aj zvýšili volnobežné otáčky a vtedy to začalo trošku cukať. Ako bolo už písane, keď som naraz pustil nohu z plynu alebo pri dobrzdovani ked vlasne automat podradil na nižšiu rýchlost a volnobezne otacky su vyssie ako by maly byt tak to proste trošku cukne. Treba dať nastaviť otáčky a podľa mna to pomôže. Klapku ti vyčistí hocikto ale otáčky ti nastavia iba v nissane. A k tej kvalifikácii ľudi nissan servise o tom vie asi každý svoje.

Pri zrýchlovaní to podľa mna trochu cukne vždy tomu sa asi nevyhneš, lebo keď tak zobereš že keď ideš 50km/h (tak tam maš cca stupeň 5 keď ideš kľudne) a daš plyn na podlahu tak ti podradi o 3-4 stupne a myslím že tam sa tomu proste neda vyhnúť, šak skús na manuále pri 50km/h zaradiť 1-2 a čo to spraví.

Ale potom je to už plynule ja tiež raz skúšal taký rozjaz ale z tiptroniku (tam sa dá ešte o kúsok vyššie vytočiť), samozrjme na diaľnici a pri 180km/h sa mi vbehol do pruhu kamionista čo išiel asi tak 80-kou, takže som hneď dobre otestoval aj brzdy.

Ohľadne ceny toho filtru:

Neviem presne koľko stá samotný filter ale ja som bral:

Nissan CVT NS-1 (5l)

Nissan Coolant 1l - origo chladiaca kvapalina (som musel trošku doliať)

CVT filter - neviem presne teraz aky je to typ ale bol origo nissan

Toto som mal za 160 EURi, ale to mi zohnal kamarat z nissanu, takže tam bola určite lepšia cena a menil som si to ja s kamošom.

Z nissanu mam informaciu, že by sa ten filter mal meniť pri vymene kvapaliny a ja račej par korun priplatim, než by som si mal dodrbkat prevodovku.

Podľa mňa je to aj logické, lebo keď tam dáš novú kvapalinu a pôvodny filter, tak sa ti z neho vyplavi ten bordel do novej kvapaliny.

2010-02-19 19:39:51

a.v - tak a máš to za sebou

Jinak jestli jsi měl ve smlouvě udanou cenu opravy 3.000.- a odpoledne po Tobě chtěli 6,500.- tak jsou to zločinci. Jednou to na mě kdesi zkoušeli, kde si řekli 50% navíc oproti ceně ve smlouvě a já jsem je poslal do prd... Obchodní zákoník mluví jasně - mohou překročit max. 10% z ceny smluvní, pokud si to nedomluví ( např. telefonicky) jinak. A protože já číslo mobilu nikomu a nikde nedávám, natož tak uřadům nebo servisům, dal jsem jim 10% navíc a pá pá.

Alexxx - v transmiss není žádná el.magnetická spojka to jsi si popletl. Ta je na kompresoru A/C (klima)

V A/T je hydrodynamický měnič, jen ale v A/T a v CVT ne. Právě díky měniči a kapalině, vč. čerpadla, je rozjezd hladký a plynulý !

tady ho máš : http://www.hydromenice.cz...280&height=229&type=large

http://www.hydromenice.cz...280&height=229&type=large

To je právě ta potvora, kůli které nelze u A/T vypustit všechnu náplň Z náplně 7 litrů jde vypustit jen asi cca něco přes 4 L a zbytek zůstává právě v tomto měniči.

a.v
2010-02-19 20:09:29

Tak s tou vymenou filtru jsi me trochu nahlodal... Skutecne jej nemenili, udajne ho jen vycistili. Ach jo, tak doufam ze to alespon vycistili poradne a bude to pozdeji bez problemu.

Tu skrtici klapku jeste zkusim poresit, je to to posledni co jeste muzu udelat. Zni to i docela logicky, mohlo by to pomoci. Akorat nevim jestli v nissanu budou vedet co po nich vlastne chci :) docela ted o tom pochybuju...

Kolik by tak cca mela stat prace u vycisteni klapky + soft do ecu v nissanu? Aby mi tam pak zas nerikali castky jak je zrovna napadnou.

2ALMERKA: co uz jsem s nima mel delat? Pokud bych jim rekl ze jim to nezaplatim, tak mi nedaj auto.Vymlouvali se na to, ze tam vlezlo vice oleje nez prijimaci technik myslel. A ze 1l oleje vyjde skoro na 1000 takze ta cena poskocila. Priste udelam vymenu ve specialce kde se zabyvaj vyhradne automatickymi prevodovkami.

 Svobi
2010-02-19 20:11:55

Nic mel si je poslat nekam maj zavolat . A sakra jsou v Nissanu kouknou do PC a vi kolik oleje vsak to sakra zjistim i ja . Tak kdyz to pocitam beru horni hranici.

2010-02-19 20:16:42

Alme u ATM maš pravdu tam se síla přenáší kapalinou , ale u CVT což je variator to musí jit nějak vypnout ne ??????

http://en.wikipedia.org/w...sly_variable_transmission

http://cs.autolexicon.net...sly-variable-transmission

2010-02-19 20:18:06

Přesně Svobi jsou to hajzli, je to jen jech lacinej trik teda jako slovně "lacinej"

Alexxx jj to je ono ten obr. to znázorňuje, tam vlastně dochází při rozjezdu ke tření toho řemínku a zároveň se mění průměru na těch kolech !! Tam je to na tom posledním obr. hezky vidět jak to fachčí v animaci za provozu.

http://cs.autolexicon.net...sly-variable-transmission

Jinak pěkný odkaz !

Vlastně i na tom druhém odkazu, to mají animované jak to fachá

http://en.wikipedia.org/w...sly_variable_transmission

2010-02-19 20:26:29

No ale jak vypnes ten převod třeba pri Nku ? Snad ne tak že se obě kola rozjedou a ten řetěz bude jen tak plandat přes řidel ?! Podle mě je tam co je ten kruh magnetická spojka .

Jinak ten odkaz nejlepsi co asi znám , popsáno vse , ABS , ESP ASR ...... atd na co si vzpomenete http://cs.autolexicon.net/home/

a.v
2010-02-19 20:32:01

2ALMERKA - trik to je ale docela dobrej, nalakat zakaznika a pak mu poradne nalozit. No nic, nebudu napinat, je to jpn ve slatine. Ale jel jsem tam prave proto, ze podle diskuze tady na foru o urovnich servisu nebyl zas tak spatny, podle reakce ostatnich... ale clovek si asi nevybere. Mel jsem strach to auto dat nejakemu garazistovi, hlavne kdyz slo o vymenu oleje v automatu. To zas tolik lidi nezna.

2010-02-19 20:39:13

a.v - proto jsem Ti na první straně psal, aby jsi to udělal jako tento člen http://www.nissanclub.cz/...c_id=116486#message136740 tak příště ju.

Alexxx- nevím to přesně u CVT, ale u A/T je to řešeno právě některými soleodními el. ventily. Poloha páky selektoru je el. snímána každá poloha a potom jsou ovládány některé ventily které přepouští kapalinu, kde je to potřeba, spíš to co řešíme - kde to není potřeba

Tyjo Ty jsi mi dal zase pěknej odkazík, je tu fakt dost pěkných věcí, zase mám co číst ( jako kdybych neměl co )

To je taky dobré video : http://cs.autolexicon.net/articles/multitronic jak vidno asi to tam dost řídí jen pružiny, žádný el. magnet tam není.

Ale i tak dík za odkaz Hansi, je supr.

2010-02-19 22:00:19

Tak je tam asi takovej hříbek kterej je elektromag spojka

2010-02-20 11:53:59

No vidíš, zase jsme o něco chytřejší ale kde jsi to vyhrabal a ještě v ruštině to nechápu.

Podle mne se to sepne na tvrdo, když se páka selektoru přesune z polohy "P" nebo "N" potom už je to jen na pružinách, řetězu a brzdě co bude dál.....

2010-02-20 12:41:11

maj8211: a kde kurna tam bol ten filter, ktory ste menili...? V nissane sme dvaja cumeli na obrazovku a nasli sme len nejake sitko alebo co, ktore myslim bolo vnutri prevodovky a to sa dalo objednat za cenu, ktoru som uviedol vyssie, inac nic... Upni nejake fotos, nech sme mudrejsi. Ked nieco v nissane zanedbali (teda informativne - vymena prebehla inde), tak si to tam pojdem vydiskutovat .

edit. ta elektromagnet. spojka je vraj len na cvt v micre a v primere je hydrodyn. menic - mam to od chlapika, ktory opravuje autom. prevodovky...

Inac, sa tiez dalo vypustit asi 4L z 8L oleja, lebo zvysok zostal v tom menici

2010-02-20 15:27:38

http://www.youtube.com/watch?v=LvQUeAPFKHM

http://www.youtube.com/watch?v=clqfe8cs1_E

http://www.youtube.com/watch?v=AV6E6J0g2C8

http://www.youtube.com/watch?v=WXCU7Zuxv90

2010-02-20 18:58:02

Hansi toto se mi líbí, škoda jen, že je tak krátké http://www.youtube.com/watch?v=AV6E6J0g2C8

Filtr je dole po celé ploše, když dáš dolů vanu transmiss. Je to stejné jako u A/T.

http://1.bp.blogspot.com/...1600-h/A440F+Filter+2.jpg

Kde jste to ale kdo vyčetli, že by se filtr měl měnit, to nevím měl jsem hodně automatů, ale slyším to poprvé S dvěma auty jsem byl v US na výměnu kapaliny a taky bez výměny filtru. A tam by to měli 100x víc vědět jako tady ! On se totiž nemá ani čím zasrat, jako např. motorový filtr.

A když se podíváte na periodu udržby pro Primeru, ( ta měla jen CVT transmiss ) tak je tu stejně jako u A/T jen kontrola hladiny po 15 tis. Km a v 60.000 Km výměna nic víc. Asi zase jedna chytrá paní Blažková povídala

http://www.manawatunissan...mera-service-schedule.pdf

2010-02-21 19:30:42

tatkomacko:

Tak ako píše ALMERKA, ten filter je skoro po celej ploche pod krytom prevodovky, trošku iný ako na tom obrázku, je to vlastne taký plochý plastový výlisok cca 1cm hrubý v kotom sú tie sitká. Može byť že toľko stojí ale ako aj všetko origo v nissane je fest predražené.

ALMERKA:

To že sa ma meniť filter to som tu pustil ja. Túto informáciu mám z nissan servisu v NR a aj od kamoša a tento názor zastávam aj ja. A zasrať sa veru má čím, skús si pozreť napr. kryt prevodovky keď ho dáš dole, je tam taký magnet v tvare krúžku, ten tiež zachtáva nečistôty resp. prach čo sa vytvorí z obrusovania kovových častí (proste taký kovový prach), a pri tomto magnete je to tiež dobre zasrate a vo filtri je toho podstatne viac.

Pozri ja som vymenil aj ten filter a mam pokoj a budem ho meniť aj pri ďalšej výmene a takisto aj kvapalinu NS-1 a žiadne eqvivalentne náhrady, na tomto veru nebudem šetriť.

PS: na čo sa potom vlastne tie filtre predavaju a dajú kúpiť keď sa nemenia???

 Svobi
2010-02-21 19:43:02

A proc se treba ten filtr meni i Mercedesu ? Proste taky jsem pro vymeno toho filtru

2010-02-21 20:27:55

Nemas nejake obj. cislo toho filtra, ked ho mas z nissanu? Malo by byt na krabici. Mohol by si ho ziskat od toho tvojho kamosa, ked si platil tak malo za tak vela a este k tomu v nissane...? Skusim to este raz preverit u nas, mozno sa nieco zmenilo. Maju nejake instrukcie, co sa pri kolkych km meni pri new aute - tak ako dal link almerka, tak tiez nechapem, preco tam filter nieje...

2010-02-22 07:59:16

No krabicu nenám resp. som ani nemal ale na igelitovom obale v kotom bol zabaleny to určite bolo ale ja si take veci neodkladam to išlo do koša aj so starym filtrom, ale skusim to zistit to obj.č. na ten filter.

Ešte jednu informáciu by som mal, ohľadne toho množstva oleja si pisal, že vyteče okolo 4l, mne vytieklo 5,5-6,0l samozrejme keď som dal dole aj filter lebo potom ti vytečie viac.

2010-02-22 08:24:43

jj, vyteklo Ti víc, jenže Ty máš ( u CVT ) taky o hodně větší obsah náplně než já u A/T. Znovu říkám, podstatná část zůstane v měniči, nikoliv ve filtru nebo ve vaně ! A s tím je počítáno, proto se nemění náplň např. po 100 tis., ale jen po 60 tis. Km. Nevadí to ničemu, to není motorový olej !

Jinak k tomu filtru, mno iniciativa může být a meze se jí nekladou. Svíčky můžeš taky měnit co 1.000 Km ale je to zbytečné, stejně jako ten filtr, protože nebude ani po 500.000 Km tak zasraný, aby nebyl funkční. Nic se z něj nevyplavuje, ani čerstvou náplní to je blbost ! Nemá se to kam a co vyplavovat, Je tam klapka, čerpadlo atd... Neboj se, že kdyby to bylo nutné, že by to nebylo doporučené, aby na tom něco servisy trhli !! A jestli se to dělá u Mercedecu, tak mají pro to důvod, všechny transsmis nejsou technologicky stejný, ale určo to nedědělají při každé výměně.

Měl jsem v US Maximu, měla nalítáno přes 500.000 Km a náplň se tam měnila jen dvakrát filtr nikdy a řadila jak z pohádky. Bratranec jí měl od zčátku.

Není to o tom ušetřit. Ale Prostě u Nissanů se to nemění. Mluvím za A/T to vím přesně. U CVT to nevím na 100%, ale jak vidno z přiloženého odkazu, kde je Primka a ta má jen CVT, tak taky NE.

A ještě dodatek k těm jejich "origo" kapaliny NS-1. Není to žádný "origo" je to jen jech předražená kapalina, kterou tam lejí.

Osobně používám Castrol - dextron III. a neznám nic lepšího.Znovu opakuji, je to dextron III. a je to velmi kvalitní a všude používaná kapalina. Rozhodně to není "nějaká náhražka" jejich "origo" NS-1, no tak to ani náhodou.


Odpovědět

1  2  3