Fórum - Téma


P12 - cukání auta u CVT automatu


Fórum Primera P12 P12 - cukání auta u CVT automatu

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3

a.v
2010-02-13 23:04:37

Ahoj, pred tydnem jsem koupil Nissan Primeru 2.0 s CVT automatem a mel bych jeden dotaz. Mela by jizda s timto typem automatu byt absolutne klidna, bez sebemensiho cuknuti? Jde o to, ze ve chvili, kdy jedu treba 50km/h a motor toci jen neco kolem 1500 otacek a sundam rychle nohu z plynu, auto mirne cukne, stejne tak kdyz dojizdim treba ke krizovatce (bez plynu) a pak mirne seslapnu plyn, tak auto opet trochu cukne. Nevim jak lip to popsat... Nemam zkusenost s CVT automatem. V rodine mame jeste dva chryslery s normalnim typem automatu a tam je jizda krasne plynula at delam s plynem cokoliv, nikdy nedojde k sebemensimu trhnuti. Auto ma celkem dost najeto - 180tis. (poctivych, koupeno v CZ, komplet serviska), mam se zacit bat o stav prevodovky?

Krome techto pripadu kdy se motor dava do tahu nebo kdyz sundam rychle nohu z plynu auto jede uplne bez problemu a prevodovka krasne "radi", resp. meni prevodove pomery. Koukal jsem na stav oleje v prevodovce a je v norme, olej na merce je cisty. Chystam se do nissanu v Brne na vymenu oleje v prevodovce. Volal jsem tam ze se objedam, ale pan me odzbrojil tim, ze musi nejdriv objednat olej u dodavatele (). NIssan servis nema takovou vec skladem? Mam radeji zajet nekam, kde se venuji vyhradne opravam automatickych prevodovek a kde tomu opravdu rozumi?

Diky za jakekoliv info, Ales.

Jeste jsem si vzpomnel, ze cukani probiha i ve chvili, kdy prepnu na "rucni" razeni. Nevim tedy jestli se jedna o problem prevodovky, nebo neceho jineho.

2010-02-14 18:41:06

Neviem, preco si dotaz nehodil k ostatnym o CVT, no kazdopadne to nieje s tou prevodovkou ok. Poradil by som sa v nissane, prip. tam, kde opravuju aut. prevodovky. Jazda by mala byt plynula, bez skubania. Jasne, ze to nema nissan skladom, je to drahe a meni sa to raz za 60 000km. 180 000km je celkem dost...? . Myslim, ze to tu asi niekto zamkne, radsej to hod kam to patri...

a.v
2010-02-15 11:43:18

Diky za informace, objednal jsem se na patek do servisu na vymenu oleje + dalsi drobnosti, tak uvidim co mi reknou. Treba se to vymenou oleje opravi samo

Mel bych jeste dotaz ohledne filtru v automaticke prevodovce - nevite nekdo, zda tento typ prevodovky obsahuje filtr oleje? A pokud ano, je nutne (nebo doporucuje se?) tento filtr vymenit pri samotne vymene oleje v prevodovce? V nissan servisu mi na to totiz nikdo nedokazal odpovedet, udajne tam filtr je, ale neni nutne jej menit. To se mi ale osobne moc nezda. Netusite kolik ten filtr muze stat penez?

2010-02-18 06:14:57

Som ti pisal, ze je tu o cvt rozsiahla diskusia, treba len hladat., tam sa riesili aj poruchy, filter, olej a ine veci s tym suvisiace . Filter tam je, no nemeni sa a ked sa dobre pamatam, stal asi 8000 byvalych slovenskych korun.

http://www.nissanclub.cz/..._id=80344&lang=cze&kols=1

2010-02-18 08:10:27

No necháme to tu jako samostatné téma o jevu, který tu popisuje a nebudu to zamykat. O CVT transmiss je toho tady hodně málo a tak si to zaslouží nějakou tu větev.

K věci - vůbec jsi neměl něco takového kupovat ! Každému, kdo se tu ptal ( ještě před koupí auta ) radím : skontroluj olej - kvalitu a množství - musí být krásně průzračný, bez kousků a zápachu po spálenině a převodovka nesmí v žádném případě cukat a to v žádném režimu !

Jak jsi napsal, máte doma auta s klasik automatem a ty necukají ! Ano, je tomu tak, a CVT toto už vůbec nedělá. Jde o plynulý náběh otáček a rychlosti. Je ale citlivá ( tak jako klasik automat ) na správnou hladinu a kvalitu transmiss kapaliny ( oleje ) a na včasnou a předepsanou výměnu.

Toto je potřeba před koupí řádně skontrolovat a zahřáté auto projet a vyzkoušet všechny provozní režimy.

Kdo ví jak a kdo, s tím jezdil, musíš si uvědomit, že v těchto zeměpisných polohách lidi znají akorát jízdu s manuálem a s automaty nemají zkušenost. A i s automatem se to musí umět a hlavně se musíš o něj "starat". Odměna je - velmi dlouhý život, což se o manuálech a jejich spojkách říci nedá ! Jestli to měl v rukách nějaký mladý trouba, co rád protáčí kola a s požitkem fetuje spálené pneu, tak se ani nedivím stavu, ve kterém se to nachází. CVT samo o sobě, má ve všech režimech plynulý průběh viz graf, který porovnává průběh CVT a klasik automatik transmiss.

a.v
2010-02-18 09:58:06

Ahoj,

diky za info. On ten olej je krasne cisty, bez zapachu. Jen nevim jakou ma mit barvu :) Ja mam takovou velmi svetle hnedou (hodne pruhlednou). Auto mam teprve tyden a moc jsem s nim zatim nejzedil. Vypozoroval jsem, ze kdyz je motor studeny, tak to nekope, z toho usuzuju, ze je tam asi malo oleje. Je fakt, ze jsem se na stav oleje dival pri studenem motoru (merka na strane COLD ukazovala dostatecne mnozstvi), ale po precteni velke diskuze o CVT tady na foru jsem presvedcen, ze je problem v oleji. Zitra jdu do servisu na vymenu tak napisu jak jsem dopadl.

Auto je jinak ve velmi dobrem stavu, jezdil s nim celou dobu pouze jeden clovek, neverim ze by to nejak honil a palil gumy. Pokud by to ale byl nejaky zavazny problem a vymena oleje by to nespravila, omlatim auto bazaristovi o hlavu. Pri zkusebni jiste jsem si toho problemu nevsiml, jak uz jsem psal vyse, pri studenem motoru se problem neprojevuje.

2010-02-18 10:09:17

Kapalina se měří PŘI ZAHŘÁTÉ TRANSMISS a to za CHODU MOTORU, NA VOLNOBĚŽNÉ OTÁČKY. Musíš mít na rysce napsáno HOT a na té straně se musí hladina pohybovat ve šrafovaném poli. Je to nejpřesnější, protože je čerpadlo v chodu a kapalina zahřátá na provozní teplotu a objem ! Jestliže je kapalina už hnědá - ven s ní ! Měla by být světle růžová ! Pro CVT kapaliny jsou ale jiné jak pro klasik automat a barvu pro CVT nevím. Jestli píšeš, že je tam hnědá, potom tam byla asi původně růžová.

V servisu bych to ale neměnil, protože cena jen za kapalinu, bude vysoká. Někde se o tom tady i psalo.

Řešil bych to asi jako tom.hl, na této straně : http://www.nissanclub.cz/...c_id=116486#message136740

Jinak Ti přeji aby to bylo bez problémů a ať Ti to jezdí v poho a doufám, že se někdy, někde, potkáme.

a.v
2010-02-18 10:28:08

V autorizovanem Nissan servisu mi rekli cenu kolem 2000 kc za olej + 500 prace. Tak uvidim kolik to nakonec bude :)

2010-02-19 15:36:43

Nazdra borci,

ja som nedávno menil olej resp. kvapalinu v CVT prevodovke na mojej primerke a menil som aj filter a podla kamosa mechanika z nissanu sa ma menit aj filter, a inac bol aj dost zasraty ked sme to rozobrali.

Co sa tyka farby kvapaliny tak je ako pise alemerka tak ruzova az skoro do cervena, hneda urcite nie, ta uz je dobre prepalena.

To cukanie by ti mohly robit aj otacky resp. zasrata skrtiaca klapka, daj si ju vicistit a potom nastavit otacky na compiutri v nissane - mne to tiez robilo ked som iba vycistil klapku tak tiez torsku cukalo, presne tak ako popisujes, ale computer vsetko vyriesil.

PS: ALEMERKA chcel by som videt ako by si dokazal na CVT primere palit gumy ta ti veru nezahrabe.

2010-02-19 15:51:24

Tnj, to máš pravdu trochu jsem to nadsadil u CVT to opravdu nejde, ani kdyby jsi se snažil jakkoliv

Co se týká výměny filtru, tak u klasik automatu se filtr dle servisního manualu nemění, je forever.

Jinak u CVT, to nevím, ale mohl jsi alespoň pro ostatní s CVT transmiss napsat, na kolik ten filtr příjde a v jaké periodě se mění.

2010-02-19 17:34:13

Almerka i u normalnich automatu se meni i filtr . Teda aspon mercedes a i dalsi.

2010-02-19 17:38:54

Ty možná ano, to jsou obyč. káry tak tam se to musí

Co jsem měl v USA maximu, tak když mě měnily kapalinu v transmiss, tak jsme se na to s bratrancem ptali a bylo nám řečeno - ee a maxima šlapala lepší než holky na E55, měla najeto už přes 500 tis. Km

2010-02-19 17:42:44

No ani mi nerikej nenavidim tu vymenu vtom zkurvenim automatu pokazdy sundat vanu a naplnovat to vypustakem u novych.

Ale je mozny ze Nissanci je to OK .

2010-02-19 17:45:02

Jak "zkurveným automatem" važ slova

lepší než dělat furt spojku na těch autech, se třema pedálama co už jsou všude akorát tak v muzeu

2010-02-19 17:50:26

No jako sorry ,ale ono to spojku udelat vyjde lip protoze takle menis ten olej v automatu kazdych 60 000km stoji treba v autorizaku 6000kč a jako kdyz si vymenis po 180 000km spojku za 5000kč tak si furt v pohode.

A jeste se sem tam nejakej automat posere ( nerikam ze manual ne) pak nejakej jeho kabl nebo RJ ,Ten fofr klacek ....

Radsi zustanu u muzejnich exponatu

2010-02-19 18:03:06

Tak v autorizáku...... mno, tam Almuša nejezdí mě kapalina stála ( sehnal známý za 160.-Kč / L Castrol dextron III. ) a vešlo mi tam cca 4 litry. Práce na 5 min. ( když nepočítám čtvr hodinu, co jsem čekal až to vykape )

http://www.nissanclub.cz/...4_219_snmek051_resize.jpg

A posere ?? Jezdím s automaty cca 20 let, vystřídal jsem jich hodně, ale zatím v poho. Ale jak tu čtu, tak pořád ty manuály mají něco. synchrony, vyskakují kvalty, ložiska na spojce, spojky .....prostě kvedlák, spátky ni krok.

2010-02-19 18:11:26

Ja jsem rad u kvedlaku

2010-02-19 18:14:34

Já teda nevim jo mám sice manuala ale kdyz jedu na 3ku třeba a prudce pustím pedal a nebo zace na něj prudce klepnu nohou tak mi to taky cukne , a myslím si že je to dáno přechodem mezi zavřeni klpapky a otevření ventilu volnoběhu , myslím si že jakesi male cuknutí tam bude vzdycky ne ? Nevím jak u tomovi maximi , moc sní nejezdím ale myslím ze kdyz jsme jednou jel do kopce a vice na to šlapnul tak to podřadilo 2x a mirně to cuklo , ale u 1,5 tunovýho auta to není tak znat jako u micry co ma 800kg takže teda nevím jestli neresite nevyresitelnej problem , nicmene kapalina má být ružovo červená jak v CVT tak ATM tak i Servu v ATM te Dextron III a v Servu Dextron II a v CVT nevím ale ta barva má být taková

2010-02-19 18:45:26

Tak A/T při podřazení ( kick down ) lehce "kopne" ( zase záleží, jak moc na to šlápneš ) ale při běžné jízdě v žádném případě nesmí A CVT to už vůbec ne ! Ale věřím tomu, až vymění náplň, bude to mít v poho. Já ji měnil poprvé, když jsem měl cca 60 000 Km najeto a taky jsem se divil, že to bylo o honě všechno lepší. klidnější. V US jsem nový automat neměl a tak jsem to nemohl porovnat.

a.v
2010-02-19 18:49:30

Vidim ze diskuze se docela rozjela. Dnes jsem byl na vymene oleje v autorizaku nissanu a jak psal Almerka, cena byla vyssi nez panove v servisu prvne rikali. Jeste rano mi byla recena cena kolem 3000. Ok, nechal jsem tam auto. Odpoledne pro nej jdu a pan po me s usmevem chce 6500... Takze docela draha sranda.

Ted k problemu - udajne zadne cukani auta nespozorovali (pred vymenou to jeli projet)

Tak vymenili olej, vycistili filtr v prevodovce a vymenili vzduchovy filtr. Problemu s cukanim pri kontrolni jizde po vymene oleje si mechanik nevsiml. Ok, takze vyreseno.

Sedl jsem do auta a jedu domu a prvni pocity jsou asi takove - pri razeni na D nebo R z neutralu uz auto netrhne (drive se trochu zamlelo cely auto), pri dojezdu ke krizovatce a brzdeni uz se s automatem nemusim pretlacovat (drive byl pri brzdeni hodne v tahu, takze bylo potreba brzdit o hodne vice - ale jen nekdy). Celkove se chovani prevodovky hodne zlepsilo. ALE - problem s cukanim se uplne nevyresil, ale v nissanu mi rekli ze je to normalni a je to presne to co tu popisuje Alexxx, tedy ze to je ok. Udelali kompletni test prevodovky a podle reportu co mi dali tam zadne problemy nejsou. Prevodovka nehlasi zadne chyby, vse je ok.

Mozna slysim travu rust, ale me se to normalni nezda. Jeste zkusim tu skrtici klapku, ale asi v jinem servisu, protoze ty machinace s cenama me stvou. Nemate nekdo typ na rozumny servis kde by se na to podivali v brne? Ikdyz jestli je nutne prehrat software tak to nikdo nez primo v nissanu asi neudela.

Jeste k samotnemu problemu trhani - po ceste domu jsem to jeste sledoval a podarilo se mi zjistit presny postup jak trhnuti dosahnout - plynule (pomalu) se rozjedu na cca 50Km/h, pri teto rychlosti prevodovka okamzite "zaradi" nahoru, takze otacky klesnou na cca 1400-1500 otacek a motor jede uplne na minimum. Sundam nohu z plynu a auto pomalicku zacina zpomalovat. Ted staci razantneji seslapnout plyn, prevodovka ihned "podradi" a pri tom rychlem podrazeni to auto skubne. Zkratka vzdy ve chvili kdy auto jede setrvacnosti a brzdi motorem a po pridani plynu (vetsim pridani) to cukne. Jinak auto jede perfektne, pokud tomu nalozim tak krasne plynule zrychluje az do 150 bez sebemensiho cuknuti. Vice jsem nezkousel, protoze hodne prselo.

A.


Odpovědět

1  2  3