Fórum - Téma


P12 2.0 bezin vysoke volnobezne otacky


Fórum Primera P12 P12 2.0 bezin vysoke volnobezne otacky

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2015-04-23 08:19:58

Ahojte

mam primeru P12 2.0 bezin. Najazdenych uz ma 295000km.

Mam s nou niekolko problemov:

1. vysoka spotreba oleja(aj 7l na 15000km)

2. palubny pocitac obcas vyhlasi chybu zapalovania na valci cislo 3(vymenili sa sviecky aj cievka zapalovania a nepomohlo)

3. vysoke volnobezne otacky(na tomto aute boli tieto vzdy - este pred tou chybou s valcom - len predtym sa aspom dali ukorigovat s jemnym stlacenm plynu aky to preslo)

Kvoli vysokym volnobeznym otackam(napriek snahe neklesnu pod 700) auto nie je schopne prejst cez Emisnu Kontrolu. Mechanik mi radi bud len rozobrat motor(ale aj to sa vyjadril ze je s neistym vysledkom) alebo predat auto na suciastky. Auto je pojazdne a okrem prilievania oleja som s nim nemal ziadne vaznejsie problemy.

Vedeli by ste poradit na co sa pozriet, resp co vyskusat na znizenie otacok? Rad by som na tom aute este chvilu pojazdil ale nechcem dat 1000eur a viac za generalku motora pri neistom vysledku ci to pomoze.

Vdaka

2015-04-23 10:49:39

Proc by byl nejisty vysledek po GO?

Bud udelat GO - cca 15-20tis. kc nebo koupit jiny motor za 5-10tis. kc, kde bude jiste, ze ho nezere tolik. Tohle bude pres stiraci krouzky, je to hodne velke mnozstvi...

2015-04-23 13:16:12

jagy: jagy ty jsi schopný udělat GO motoru do 20 tis. Kč??

2015-04-23 14:41:55

honzabk: Ano, bez problemu. Mam kvalitni dily na GO za dobre penize, takze to jde.

2015-04-23 15:20:22

tiez si myslim ze sa to da, ked sa go robi preventivne a nemusia sa robit vybrusy, menit piesty, ventily a pod.

2015-04-23 17:34:58

Generalka? Ten motor nema liatinove vlozky. Teda bežne sa neda vybrusit.

A ak sa rozpadol kat a nasalo ho do valca je rozumnejšie kupit druhý motor...

2015-04-23 17:38:45

Viděl bych to na kroužky a taky to můžou dělat špatné rozvody :) pokud jsou hodně špatné nevrací olej.

2015-04-23 18:15:33

rs955i: Generalka nerovna se nutnost delat vybrus...

2015-04-23 18:22:33

jagy: ak sa stalo to s tym katom zoderie to povrch valca až na hlinik...

2015-04-23 18:35:02

jagy: Jenom rozvody tě budou stát 14tis a nikde neseženeš levnější...jen origo nissan. Mimomo jiné kroužky 6tis, 16x těsnící koužek máš 59kč/ks...těsnění pod hlavu, případné břebroušení atd atd

andrej46, 2015-04-23 08:19:58 napsal:

Ahojte

mam primeru P12 2.0 bezin. Najazdenych uz ma 295000km.

Mam s nou niekolko problemov:

1. vysoka spotreba oleja(aj 7l na 15000km)

2. palubny pocitac obcas vyhlasi chybu zapalovania na valci cislo 3(vymenili sa sviecky aj cievka zapalovania a nepomohlo)

3. vysoke volnobezne otacky(na tomto aute boli tieto vzdy - este pred tou chybou s valcom - len predtym sa aspom dali ukorigovat s jemnym stlacenm plynu aky to preslo)

Kvoli vysokym volnobeznym otackam(napriek snahe neklesnu pod 700) auto nie je schopne prejst cez Emisnu Kontrolu. Mechanik mi radi bud len rozobrat motor(ale aj to sa vyjadril ze je s neistym vysledkom) alebo predat auto na suciastky. Auto je pojazdne a okrem prilievania oleja som s nim nemal ziadne vaznejsie problemy.

Vedeli by ste poradit na co sa pozriet, resp co vyskusat na znizenie otacok? Rad by som na tom aute este chvilu pojazdil ale nechcem dat 1000eur a viac za generalku motora pri neistom vysledku ci to pomoze.

Vdaka

2015-04-23 18:40:16

andrej46: Nech si změřit tlak na válcích. Tím vyloučíš špatné kroužky :))

2015-04-23 18:56:23

petr021: V tom pripade mas spatneho dodavatele, ja mam vse mnohem levnejsi... Ty ceny co pises jsou mnohem drahsi, nez mam original Nissan.

Me nemusis vysvetlovat za kolik, co koupit a co stoji prace... proste to jde a umim to. To ze to nekdo neumi nebo nechce - a ze to nabizim dost casto - je jen jeho problem.

RS955i: Ok, ten mozny problem s katem neznam a pokud se to stalo, tak je to zle...

2015-04-23 19:03:14

jagy: Ok je to možné...si schopný sehnat do klíčku ten vnitřek na ovládání dálky? Případně za jakou cenu?

2015-04-23 19:15:53

petr021: Napis mi dotaz prosim do zpravy, mrknu na to.

RS955i: Jak je to s tim vybrusem? Divam se, ze Nissan i aftermarket jde bez problemu sehnat vybrusovy pist, tak to musi jit ne? Jedine, ze by to po te zavade katu bylo poskozene na tolik, ze vybrus jiz neni mozny.

Nejake ceny na ten motor:

  • Sada pistu +0.50mm vc. kruhu, cepu atd. - 4800 kc
  • Sada samotnych pistnich kruhu - 1200 kc
  • Sada ojnicnich i hlavnich lozisek - 1000 kc
  • Sada vsech tesneni, gufer, atd. na cely motor - 4000 kc original Nissan / aftermarket 2800 kc

Takze bez problemu plati to, co jsem psal vyse.

2015-04-23 20:16:35

andrej46: na volnobeh musíš na diagnostiku do Nissanu. Tam ti vyresetujou a naučí klapku a taky zjistíš o kolik byly přidané ot.

2015-04-23 20:22:40

jagy: QR20 nie som si isty, ale QR25 ma valce hliníkové a galvanicky pokovene, nieco ako nikasil.Ak to niekto vie vyvrtat a naniesť tam tu treciu vrstvu rozhodne to bude o inych peniazoch ako vybrus liatiny.

Podla toho co nam na školení povedal školiteľ, aj vyrobca mal s tym problém. Ked sa na blok priskrutkovala hlava ovalita bola mimo a tie motory zrali olej.Udajne zmena nastala az ked sa pred opracovanim na blok pripevnila "maketa"hlavy ktorá ho správne preddeformovala a následne sa opracovali valce.

2015-04-23 23:56:11

Jagy tohle není SRko kde v 90% v haji jen zapeceny kruhy .

Tady to je zheblotina takže se to fakt prodrazi . Skoro všechny tyhle motory maji ovalitu na válci,kliky taky naprd . Olejový čerpadlo také ve finále vydrene uložení vyvazovacky . Takže ano může to bejt jen o výměně kruhu ,ale tady bych na to nesazel často jsou ty motory KO sehnat pěkný stav i z vrakace je problém . . Ten motor by šel pokud by furt jezdil na kvalitní olej a castejsi výměna sam tu mám v sousedství co maji dvě p12 od nova k 300 tkm a pohoda motor

S cenou dílu samo přehání .

Jednomu tady z fora dělal PJ komplet motor tak mu napis jaká to byla opicarna

2015-05-13 22:21:34

Jojo, ten s vopičárnou jsem já :D a že to byla vopičárna, ale od GO najeto cca. 3500km a klep klep v pohodě :)

2015-06-08 20:52:49

Ahojte.

K tomu problemu s tym motorom a hlavne k papaniu oleja:

Ja mam na rovnakom motore uplne totoznu spotrebu oleja (cca 1000-1500km / 0,5L dolejem). Zatial po tom case co ju mam som nezbadal ze by to malo charakter zvysovania papania oleja, je to stale stabilne. Pokial robis do roka tak 15 000km a das do toho medzi vymenami 7L oleja za cca 40-50Eur tak to nie je ziadna tragedia. Ak by ti aj spravil niekto to komplet pretesnenie motora aby sa zredukovalo to papanie oleja do ceny 500Eur (co je mozno aj trosku diskutabilne ci sa to do tej ceny naozaj da spravit), tak ta spotreba oleja by sa tou opravou vykompenzovala za cca 10rokov. Predpokladam ze to auto si neplanujes asi nechat tak dlho aby si uvazoval nad tym ze sa ti to oplati.

Moja rada by teda znela - zapisuj si pri akom stave odometra do toho motora lejes ake mnozstvo oleja. Ak by sa to mnozstvo zrazu zdvojnasobilo, zacni riesit opravu motora, alebo zvaz ci sa to neoplati predat niekomu pod cenu. Ja takisto s tym zijem a pokial to tak ide - neriesim. Bohuzial, kupil som toto auto po majitelovi co do neho na servis nedal ani korunu, a na tom motore sa to prejavilo. Musel som k tomu pomenit kopec spotrebneho materialu aby to auto bolo ako tak k svetu. Este chcem vyriesit zopar musiek co ma to auto a budem spokojny ak este rok - dva posluzi :)

Mne ta moja inak na pocudovanie s tou spotrebou oleja presla pred pol rokom dokonca v pohode na EK, ziadne zvysene emisie neboli namerane.

Na SVK plati inak jedno: ak auto nemoze prejst na stanici cez EK tak jednoducho vymen stanicu EK za taku, kde to prejde


Odpovědět