Fórum - Téma


P12 1.9 dci - spínací čidlo chladiče


Fórum Primera P12 P12 1.9 dci - spínací čidlo chladiče

Manuály  |  Inzerce  |  Model Nissan Primera P12  |  Naše vozidla


1  2

2017-06-11 22:01:35

Zdravím.Chtěl bych poprosit o radu.Potřebuji najít spínač ventilátoru u chladiče.Když vypnu klimu,tak se ventilátor nikdy neroztočí.Myslím,že to bude nějakým spínačem.Nevím,kde ho najít.Termostat je ok.Po vypnutí motoru z chladiče slyším syčení.

2017-06-19 22:07:34

franta41: Tak sem vyměnil teplotní čidlo na termostatu a ventilátor už se zapíná.Ale při delší jízdě cca 40 km se mi motor nedokáže uchladit.Vyvřeli mi cca 2 litry vody.V oleji voda není a v nádržce vody nic nebublá při chodu motoru.Tak že by to hlava být neměla.Proč se to přehřívá fakt nevím.

2017-06-19 22:36:58

franta41: Mám ten istý motor 1.9dci, rozmýšľam nad popisom Tvojho problému, ale som akosi nepochopil, aký máš vlastne problém?

Nerozumiem, že ak vypneš klímu, tak ventilátor sa nikdy neroztočí.

Prečo by sa mal rostočiť?

Motor sa Ti prehrieval aj pred výmenou čidla na termostatu?

Ako vieš, že termostat je OK, skúšal si ho?

Skús popísať problém nejak detailnejšie.

2017-06-19 23:10:00

vife: ja som to pochopil, keď ma zapnutu klímu tak sa mu ventilátor točí, keď ju vypne a motor sa prehrieva tak mu nezopne ventilator.ak sa to prehrieva len za jazdy treba pozrieť či nie je medzi chladičmi bordel. A potom by to mohol ešte spôsobovať výkon, napríklad ak slabo tlači turbo. Termostat to asi nebude, to by vyvrelo aj na mieste.

2017-06-19 23:31:28

sjaro: furt nechápem, prečo sa mu točí ventilátor, ked má zapnutú klímu? A ked klímu vypne, tak prečo sa prestane točiť?

Ved ventilator sa zvyčajne zapne a točí len vtedy, ak náporový vzduch má malý prietok cez chladiče (napríklad pri veľmi pomalej jazde alebo ked auto stojí a motor beží atd) takto to funguje mne.

Ten bordel medzi chladičmi, to by mohol byť jeho problém, toto ma nenapadlo.

Ale nepísal, že ma slabý výkon, že turbo slabo tlačí? Prečo sa mu teda prehriava motor?

Lámem si nad tým hlavu, ale na nič som neprišiel

2017-06-20 11:53:15

vife: Ano výkon bez zapnutého turba je slabý.Turbo se mi zapne v 3000 otáčkách.To je potom jako by mě v autě někdo vystřelil z praku.Před půl rokem jsem měnil tlakovou hadici a nedávno jsem měl turbo rozpůlené a vyčistil ho od sazí. Jak se dá vyčistit prostor mezi chladičema?Díky za info.Franta

2017-06-20 11:59:46

Přemýšlím,že asi koupím nový termostat.Termostat funguje,protože po zahřátí motoru se mi ohřeje chladič a horní hadice.Ale může být termostat na půl otevřený a nepouští na plno vodu.Pokud to termostatem nebude,tak už to bude asi jen hlava motoru.Ale nenaznačují to okolnosti.

2017-06-20 12:04:12

Dlouho asi nebude trvat a auto nechám zvrakovat.Už na to nemám nervy.S manželkou jsem na auto nasraní.Už nikdy naftu!Měl jsem auta v benzínu a nikdy neměl takové problémy.

2017-06-20 12:50:31

franta41: takým prístupom sa ani nečudujem ze ti to takto (ne) funguje, keď ti turbo nejde ako ma, zbytočne hľadáš chybu inde .Pri nefunkčnom turbe sa dokáže za jazdy motor tak prehriat že môže roztrhnúť vodný chladič alebo chladič kúrenia, už som to videl. Si majster, ja si nedovolím turbo len tak rozobrať, ako si nadstavil variabilitu? Len tak od oka? Ventil ovládania variability ti funguje? , máš zapojené všetky hadičky okolo podtlaku?

2017-06-20 22:23:18

sjaro: Nerozebíral jsem turbo celé.Jen jsem ho rozpůlil.Vyčistil a složil.Nic těžkého.Mám ještě jedno to samé turbo špatné,tak jsem se naučil na něm.Na hadičky k turbu jsem se tu na foru ptal a nikdo neodpověděl.Myslím,že není problém otevřít kapotu a podívat se kam co vede.Při zapojení hadiček mi turbo vůbec nesepne.Jeden vývod na nějakou hadičku mi přebývá od ventilu.Zatím nikdo neví,na co je.Foto jsem ti posílal na mail.Tak jsem musel dát zase hadici napřímo do turba.Jediná možnost,jak auto trochu jede.

2017-06-20 22:29:45

V okolí jsem se ptal snad všech opravářů aut a ti nikde nemohli najít schéma zapojení hadiček.I v Nissanu v Přerově jsem to zkusil.Tam už ale nikdy nepojedu,protože jsem u nich chtěl vyměnit rozvody a oni se na to vykašlali a sebrali jen peníze.Za pul roku se mi roztrhl řemen od rozvodů.Následky asi víš.

2017-06-20 22:35:49

Chtěl bych to dát do pořádku,ale jak???Prostě bádám.Hadice mám v nepořádku od výměny motoru.Vyměnu motoru jsem nechával dělat u známého.Při montáži nového motoru jsem u toho byl,ale při demontáži poškozeného ne.A tak nevím,co kde jak bylo.

2017-06-20 22:37:40

vife: Škoda,že jsi tak daleko.Porovnal bych to podle tvého auta a bylo by po problému.

2017-06-20 22:52:58

franta41: tak ako som ti to napísal tu som našiel obrázok na Renault fóre ak tam máš nejaký vývod navyše tak ho zablenduj. Otvorený systém nemôžeš nechať. Samozrejme aby si nezablendoval prívod od podtlaku.

2017-06-20 23:21:28

sjaro: Ten chcípák je kde na motoře?Ten mám na čidle volný.Ale když ho zaslepím,tak turbo stejně nesepne.Ale motor na volnoběh běží pěkně.Při jizdě motor nejde na 1 stupeň vytočit do otáček a to samé na 2 stupeň.Prostě jedu jak důchodce.

2017-06-20 23:23:52

Ten chcípák je asi tá klapka sání.Ne?

2017-06-20 23:49:35

franta41: áno

2017-06-21 00:53:28

sjaro:

2017-06-21 16:35:18

Po zapojení podle plánku je auto hodně slabé.Otáčky nejdou nahoru.Max 2200 ot.Turbo nesepne.

2017-06-21 17:09:54

franta41: zle zapojené hadičky na ventile alebo vadný ventil, pripadne el.napajanie do neho


Odpovědět

1  2