Fórum - Téma


P12 - 1,8 - spotřeba oleje


Fórum Primera P12 P12 - 1,8 - spotřeba oleje

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3

2009-05-10 16:24:54

Ahojte, ma pls niekto skusenosti s P12,1,8b 2005? mam pocit že žerie olej. Prelúskal som celú diskusiu, ale atálesa píše o Tine s rovnakým motorom. Vie niekto poradiť, ako prídem na to či mám tie vadné francúzske krúžky? A Ak áno, je nutné ich meniť, alebo stačí dolievať olej do nekonečna? pomože dať 10W40 (teraz mám 5W30)?

helpnite pls. dik

2009-05-10 17:19:58

Nevím přesně,ale Tino bude mít asi totožný motor.No a jeden známí,měl Tino nové,a už v rámci záruky mu měnili motor(kvůli té spotřebě oleje),no a ani potom se to o moc nezlepšilo,nakonec to prodal....

Takže vyřešení problému,jedině prodat

2009-05-10 17:51:39

P12 a zere olej jo . To asi moc nebude ne ? Pokud to meris spravne tak nejdriv zjisti kolik zere treba za 1000km. A olej 10w40 by mohl pomoct

2mato  
Mato
2009-05-10 17:51:53

ten hustejsi olej by pomohol a pokial ta to moc financne nezatazuje tak ho tam len dolievaj a neries to...tusim to je obmedzene rokom vyroby kde este boli pouzite

2009-05-10 18:38:29

Ahoj před časem jsem se o 1,8 bavil s kámošem, který se v tom trochu vyzná. Říkal mi, že tenhle motor žere olej normálně, dělají to prý větší vůle na kroužkách.

2009-05-10 18:42:21

Hmm tak ten se opravdu dost "vyzná" o spotřebě je tu celá diskuze, stačí si to najít.

Nikomu tady z klubu to olej nežere, tak tu nedělejte paniku. V některých případech tak tomu bylo, ale to je jen možná tak desetina %

Je to motor jako každej jinej

Např. tady : http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=81423

Jinak si zadej do vyhledavače např. spotřeba oleje

2009-05-10 19:00:43

Jen jestli to vy kucí 1,8-čkáři nedržíte v tajnosti.

2009-05-10 19:03:08

Almerka, nechtěl jsem do toho Martine vstupovat, čekal jsem kdy těm "odborníkům" odpovíš na tisíckát probírané téma.

2009-05-10 19:07:21

slooter - To myslím ne e každý z nás tu snad popravdě řekne svoje problémy a předá tak cenné rady dalším. Není co tajit. Osobně já mám na vše smůlu a dost často reklamuji téměř dost věcí ale na Almušu jsem "kápnul" jako na dobrý kousek já nedolévám od výměny po výměnu ani hlt. A stále je to v "normě" mezi ryskami. Už by se to dávno projevilo - mám nalítáno 80.000 Km.

2009-05-10 19:15:04

Myslím, že tu byla kdysi 1,8 Tino, která prý brala olej opravdu hodně ale potom se člen nějak ztratil, tak kdo ví jak to dopadlo. Já sám jsem uvažoval kdysi o koupi Tina právě s 1,8 motorem, nikdo mi ale nebyl schopen říci, které konkrétní série v kterých autech ,nebo r.v. motorů tímto problémem trpí a co na 100% tuto závadu způsobuje (ani zastoupeni Nissan ani v Nissan-servisech ba ani velmi dobří motoráři).Bylo uznáno několik reklamací,převážně na Tina, prý řešených výměnou polomotoru. Už ale nevím jaká spotřeba oleje byla hranicí pro uznání rekamace a jaká zvýšená spotřeba je tedy ještě v normě.

2009-05-10 19:39:06

TO : ALMERKA , Tak podívej.. ten "kamarád", o kterým tady Slootřík mluví jsem já... a debata o tom, jestli QG18DE olej nespotřebovává, nebo něco podobého je poměrně lichá. Nechci tu nijak tyto motory schazovat, ovšem konkrétně v tomto případě (a nejen u tohoto motoru) , je ve většině případech spotřeba oleje naprosto, ale opravdu naprosto nadprůměrná. Neříkám, že každý kus, to opravdu ne, ale velké % . Vědět bych o tom nejspíš měl, jelikož jsme asi 10let autorizovaný servis a prodej Nissan a tyto problémy vidím opravdu velice často (mimo jiné). Je to způsobeno konstručně špatným výběrem pístních kroužků při skládání nového motoru, které mají ( i u nového motoru) vůli v zámku více jak 1mm a radiální vůle (mezi kroužkem a pístem) se běžným hodnotám taky nijak nepřibližovala. Týká se to Tin, P12, N16, které tyto motory používají.

Jak říkám, nehaním, pouze potvrzuji zápor tohoto motoru... Tady na nissanclubu se můžete optat Any, ta je už nucena toto řešit... Ovšem odstranění je poměrně jednoduché - překroužkování a je klid...

2009-05-10 21:41:32

Znamaná to tedy, že se při výměně dávají kroužky s jinými rozměry? Že se tím změní ty vůle v zámku a radiální vůle? Jinak by to bylo dřív nebo později to samé, ne? Nebo je to taky materiálem? Proč je to jen u některých motorů? O tom se tady psalo horem dolem a nic se nevyřešilo. Mně to přijde, že někde udělali chybnou sérii kroužků, rozeslali po světě do servisů, montovali do nových aut, smíchalo se to s těmi dobrými a nikdo teď neví, v jakém motoru se objeví problém...

2009-05-10 22:44:33

ja mamten motor.... najazdene 150 000km a absolutne ziadne dolievanie ani kusocku oleja mezdi vymenami...vzdy je to v norme...

2009-05-11 07:12:27

Judy_N15 - reagoval jsem pouze na to, co je tam psáno - a to je, ". . . . . . Ahoj před časem jsem se o 1,8 bavil s kámošem, který se v tom trochu vyzná. Říkal mi, že tenhle motor žere olej normálně, dělají to prý větší vůle na kroužkách". . . . . . . tak se nerozčiluj, protože když to někdo takto podá, tak je to blbost. Jinak souhlasím s Tebou, jak jsi to tu napsal a vysvětlil. To je ovšem něco jiného a toto přesně vím

Těch motorů moc není co papají, ale nemůžou tu lidi všechny motory naházet do stejnýho pytle. Tak vznikají akorát fámy a drby.

2009-05-11 13:52:37

kerky18 - to bude asi tim ze mas P11C

kdyz to tak vemu tak tu s P11 a 1.8 motorem snad nikdo neni komu to zere nejake nad limit ,tedy nekolik litru na 1000 km

2009-05-11 14:48:59

docela mě udivuje, že by dávali rozdílné pístní kroužky do QG18DE pro N16 a jiné pro P11C, ale dobrá

já si spotřebu oleje u N16 1.8 oproti P11C 1.8 zdůvodňoval tím, že ten, kdo si pořídí nejsilnější motorizaci (N16 1.8) bude určitě víc využívat potenciál těch 114hp a 158Nm, oproti tomu v primeře se díky poklidnějšímu jízdíńímu stylu QG18DE tolik nenadře - je to srozumitelné že ano?

jinak já měním po 15tkm a dolívat nemusím, pravda teď jsem najezdil cca 3000km dost svižněji a nějaký nepatrný úbytek jsem zaznamenal-ale řkel bychm že je vše v pořádku

2009-05-11 18:57:24

Pavel: ano jak píšeš,u Tina 1,8 měnili vždy polomotor.A vím z jednoho Nissan servisu,že všechny Tina 1,8 co prodali,tuto výměnu následně prodělaly....A spotřeba oleje to bylo,4- 6 l mezi výměnami.

Zlatý motor SR 20 DE

2009-05-11 19:14:55

Cafte, tak dnes som to konzultoval so servisom original NIssan .... ak neklamu tak to je normalne a hodnoty ktoré som ja udal (0,5l/ 3000 km) sa im zdali v norme, vraj nemam auto tlačiť a inak to bude ok. 10W40 mi poradili aj tam, vraj karbon z nižšej triedy oleja vytesni čiastočne voľu na kružkoch. Servisak povedal, že to všetky P12 robia a že kružkovanie by ma stalo cca 1500euro, mam sa na to vykakat , dolievat a jazdit bez stresu, dokonca podotkol ze nedoje...m nic. neviem ale pri tej cene kruzkovania chcem verit tomu co mi povedal...

K vasim reakciam:

1: Dakujem za všetky

2: ... aj ja som mal almerku´96, nelial som od vymeny do vymeny ani kvapku.. preto som siel do primery...nuž...

3:Pytal som sa na vymeny polomotorov u Tina a povedali mi že z 11tich 1,8čiek u nich predanych, nemenili ani jeden a na olej sa sťažoval iba 1 klient

moj zaver:

mam este asi litrik 5w30tky ten dolejem a potom skusim 10W40 a budem liat .... potom sa ufidi....

Majce še krasne

Zdenisko z Košicoch

2009-05-11 19:23:15

Cafte,

pridam jednu zaujimavu skusenost s P12 CO SOM PRAVE RIEšIL

Prestali mi svietit/blikať vsetky smerovky na ľavej strane, Moje zufalstvo stupalo so zisteniami žepoistky OK, žiarovky OK, relatka Ok.... a tak som zamieril k jedenmu garažovemu machrovi a... div sa svete.... za 5 minut zistil že na kabli od poistiek k relatku je dosť slaba diodka ktora ked zhori tak všetko funguje len zvonka nič nevidieť

dal taku aka bola a ta odišla do minuty.. potom dal väčšiu a klopklop drži...

Problem je vraj aj v tom že na ten kabel sa mi napichli tí čo montovali alarm äto ešte u predajcu)

teraz sa celkom smejem z toho ale ked si pomyslim, že to do mna mohol hocikto našiť na križovatke tak mi nie je do smiechu

ak sa vam to stane tak sa ozvite a v KE vam poradim dobreho machra,,,, dufam ze som ho teraz neprechvalil

cafa

zdenisko

2009-05-11 21:20:36

Dostal si rady nad zlato. Nižšia trieda oleja vytesni karbon , nemaš na to tlačiť a bude to OK. To s olejom pomôže hlavne kvoli tomu že je pri prevádzkovej teplote hustejší . Kľudne by si mohol použivať aj 5W-40 ktorý je pri prevádzkovej teplote rovnako hustý ale v zime začína mazať skôr ako 10W-40. Tu spotrebu oleja by som tiež neriešil, keď sa nebude zhoršovať.


Odpovědět

1  2  3