Fórum - Téma


P11GT - problém poloosy


Fórum Primera P11 P11GT - problém poloosy

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2008-04-08 20:52:32

Po prečítaní príspevkov o praskajúcich a ukrútených poloosiach som ostal šokovaný,teraz sa bojím aj niekam autom ísť,to aby som ho len ofukoval pred domom ! Japonca som si vybral kvoli bájnej spoľahlivosti,keďže s autami robím a mám aj trochu prehľad.Prosím o príspevky len tých,ktorí naozal ukrútili poloos,hlavne na P11klasike alebo GT a pri koľkých km-nie nejakí známi-skutočné reálne prípady .(aby som si urobil obraz pravdepodobnosti .Dík

2008-04-08 20:56:35

ja ,pri 326 000km, rok vyroby 1998 P11,2,0 benzin,pravu stranu, stalo sa 1x za 10 rokov ze ma nechala na ceste.vedel som ze sa to stane otazkou bolo ze kedy sa to stane

2mato  
Mato
2008-04-08 20:56:40

myslim ze ti staci precitat temy ,tam sa ozval kazdy komu sa to stalo...ale pomozem ti ,pravdepodobnost pri primere je asi ta najvyssia je to len otazka casu a par okolnosti...

2008-04-08 21:40:11

No já se teď pro jistotu rozjíždím jako důchodce V létě nejspíš pojedu autem do Chorvatska, tak to preventivně vyměním. Jen nevím, zda seženu tu správnou, koluje tu dost zvěstí o nekompatibilitě, různém počtu zubů a tak. Ale doufám, že když koupí poloosu pro můj motor s ABS, tak že tam bude jen jedna možnost a poloosy nebudu vracet. No fakt jsem vzědav. Jinak mi připadá, že ji tady na Nissanclubu urval už každý, jen já ne. Najeto 198,5tkm, těžko říct, jak s tím jezdili předchozí majitelé.

2008-04-09 09:35:58

vacsinou sa neukrucuju skor ako po 200tis km, ale moze tomu dost pomoct ked autu dost nakladas, hlavne tomu davaju zabrat prudke rozjadzy s vytocenymi kolesami. tak som ju ukrutil aj ja zhruba pri 150tis km lavu. Cize ak mas pod 200tis (realne) km, auto v evidentne v udrziavanom stave a nebudes si davat odpichy s vytocenymi kolesami, mas sancu ze ti mozu vydrzat aj 300tis km

2008-04-09 10:55:43

Docela me prekvapuje, ze delas v oboru a neco takoveho te prekvapuje. Kazde auto ma slabiny a zrovna tohle je slabinou Primer. Nam se ji podarilo ukroutit 3x na P10 GT. Hlavni problem je rychly rozjezd a s vytocenyma kolama.. Myslim, ze nejake udaje kilometru, kdy se to komu stalo jsou docela zbytecne, protoze stejne zalezi X faktorech, ktere tohle ve vysledku ovlivni.. pokud mas obavu, ze bys zustal nekde stat, tak si je nech udelat nove. Par lidi s timhle uz zkusenost ma a spokojenost.

2008-04-09 13:30:42

No já právě vůbec nevím, kolik ta moje Primera může mít najeto, jsem čtvrtý majitel, serviska k tomu už dávno není,... Takže se trochu bojím, jen vím, že tam bylo měněno jedno rameno, jinak je prý podvozek ve výborném stavu. Ale jistota je jistota.

2008-04-09 18:15:46

Pretrvava tento problem i u P11C/144(1999-2002) ? Chystam se na koupi.

Vetsinu roku se pohybujem pouze po CR, ale jednou rocne vyrazime cca 1500 km do Francie a praskla poloosa by byla velice neprijemna Kolik stoji vymena poloos na vyse zmineny model ?

Diky za reakce

2008-04-15 20:42:26

Mám som dvoch kolegov.Jeden malPrimeru 2,0 l P10,najazdil 180.000 km bez závad,druhý mal to samé len P11 a najzdil 200.000 km taktiež bez závad,samozrejme iba klasické výmeny filtrov a náplní.O nejakých ukrútených poloosiach ani chýru ani slychu.takže nieje to nejaká masová hystéria ? A čo keby som ťahával pravidelne naložený príves ?Koľko by to potom vydržalo asi ?...100.000 km ???Mal som Ladu 1200 18 rokov 200.000km a nič takéto. Porovnával som poloosi z Touarega a Audi Q7 a Primera ich má hrubšie.Žeby taká masová únava materiálu ? Japonci sú známi tým,že pred nábehom série všetko precízne dotiahnu do konca ! Celé mi to nejde do hlavy.Mimochodom na tej P12-tke sú podľa katalógu rovnaké poloosi čo sa týka dvojlitra,takže má niekto P12.tku na ktorej ukrútil poloos ? Stále nevrím že je to také časté.

2008-04-16 01:00:13

us som to tu pisal ,ja si myslim ze nezalezi na km,ale na veku. ta moja poloos bola uplne zkorodovana.

2008-04-16 07:25:47

Není to masová hysterie, zkus si zavolat někam na vrakoviště Nissanů, a zkus se zeptat jestli jsou na prodej poloosy. Akorát se ti vysmějí. Když dovezou auto, tak je to jedna z prvních věcí která je prodaná. Nebo se zkus zeptat i ve značkvým servise nějakýho mechanika, co už tam je dýl.

2008-04-16 13:07:49

mato66: Ony ty poloosy začínají praskat právě po těch 200tkm, takže oba tvé kolegy to jen ještě nezastihlo. Jsou sice známy případy prasknutí po 150tkm, ale i po 300tkm. Moje Primera má 199tkm, v létě se chystám do Chorvatska, takže je preventivně obě vyměním. Přeci jen jsem čtvrtý majitel a nevím, zda jsou ty kilometry skutečné, osobně bych tipoval, že moje Primera už bude mít tak 300tkm a možná i více. Jistota je jistota, dalších 10 let to pak nemusíš měnit.

2mato  
Mato
2008-04-16 13:29:32

mato66 preber sa z tych japonskych snov a pozri si ako som mal ja riesenu poloos na primere ,s tou brutalnou precisznostou to nema nic...

2008-04-16 18:15:18

mino:tie poloosy budeš dávať origo od nissanu alebo od iných výrobcov ?Máš prehľad čo by to asi stálo ?

jozef 1974: úplne zkorodované poloosi si mal pod tou gumou v strede poloosi,prípadne bolo to tam vyžraté do nejakej hĺbky,alebo celkovo povrchová hrdza? Ja som to hneď šiel pozrieť a ľavá poloos -čierna farba bola hladká a po odstránení objímok som tou gumou mohol pohybovať po osi; pravá strana-farba už sa odlupuje,pod tou gumou to bolo chytené hrdzou tak 1mm hrúbky na jednom mieste-nie dookola,tak som to navazelínoval a gumu som z toho miesta odsunul.Čo myslíš,bude to v blízkom čase problém s touto chytenou ?

2008-04-16 23:11:44

mato66: Všichni tady doporučují pana Mihalíka, který je schopen sehnat pouze ty poloosy bez kloubů. S němi by vyšla jedna na 6000Kč, takto vyjde jedna poloosa prý na 3600-3700Kč. Takže za obě celkem lehce cca 7500Kč + práce. Zítra tam budu asi psát / volat.

2008-04-16 23:51:42

mato66 : presne tak pod tou gumou to skorodovalo a tam sa to ulomilo (mne sa to stalo na pravej strane),viem o viacerych zlomenych poloosach a tvrdim NERIESTE KILOMETRE JE TO VEKOM A KOROZIOU ,na druhej strane ja diely neskladujem,zhanam co sami pokazy alebo co chcem vylepsit .vzdy to zozeniem akurat som chvylu bez auta,jasne ze ma to stve ze nejazdim ,ale taketo poruchy sa NEDAJU NAPLANOVAT .tak sa prosim vykasli na poloosi a UZIVAJ SI JAZDU.keby som sa mal bat vsetkych poruch ktore sa tu riesili asi chodim peso

2008-04-17 12:44:02

mám P11/144, najeto 130 tis. po přečténí povídání o poloosách zde na klubu jsem ty vyvažovací válečky z obou poloos sundal. stačí flexa a páčidlo. po sundání je opravdu vidět, že na tomto místě to rez nahlodává. gumové těsnění na takovém místě nemá šanci a voda se tam vždy dostane a zůstává tam. odhadem bych řekl že v průměru poloosy je ubrán tak 1,5 mm. po sundání obou závaží nenastala žádná pozorovatelná zněna řízení nebo chování auta. myslím si, že u auta s rozumným počtem kilometrů je preventivní sundání těch závaží řešením.

2008-04-17 12:49:30

anatopijj : presne tak ,ak by som to vedel od zaciatku ze sa po 10 rokoch nejaky taky problem objavy,tak to spravym na zaciatku,ale KEBY tak sme v NEBičku, este pred 3 rokmy mi mech.v nissane tvrdil ze v zivote taky problem nemal .a teraz sa to rozbehlo . ja by som skôr otvoril anketu po kolkych rokoch sa to stalo 1x,lebo km rozsah ako pozeram je velky

2008-04-17 13:31:57

Mam sice jenom P10 1.6, ale premyslim taky o sundani zavazi. Mam to urobit nebo ne?

2008-04-17 17:33:16

Wong. jednoznačne to daj dolu tie gumy.Korózia v uzavretom priestore bez odvetrania je najhoršia.Tomuto som sa venoval 10 rokov s konštruktérmi z Nemecka...čo sa týka hlavne karosérie a toto je to isté .Treba to nechať vyvetraťa natrieť napr.voskom alebo farbou Hammerite a. t ď.


Odpovědět

1  2