Fórum - Téma


P11GT : BC racing, R33 brzdy, JWT sání,


Fórum O vozech našich členů P11GT : BC racing, R33 brzdy, JWT sání,



1 ......... 57  58  59  60  61 ......... 67

2013-10-06 22:00:46

jagy: podla mna je ten switch nastaveny tak ako pisem- 5200ot. Preverte to ak sa mylim ten hrb a prepad (aj v P aj Mk grafe) tam je. Samozrejme na ceste realne to nejak citelbejsie poznat nebude.

2013-10-06 22:05:11

blesk666: Je to jak rikam. Myslim, ze par VE jsem uz videl a vim, co pisu... cca 5100ot. se dava na N1 vacky na serii sacich a SSAC vyfukovych svodech. Seriove vacky by v takovych otackach byly uz mrtve.

http://www.coobcio.pl/?p=1915

Tady mas graf s a bez VVL primo od Coobcia. V popisu je napsano VVL na 4500rpm.

http://www.jagy.jm-art.cz...sunny/dyno_ve_bittcar.jpg

Na VE Bittcar tymu bylo 4800rpm.

Neco jako 6000ot. je na takovem setupu naprosto absurdni. Vypadalo by to asi jako graf seriovych Hond.

2013-10-06 22:18:02

Jagy ok, viem ako sa nastavuju otacky pre zopnuti switchu pre seriovr VVL ale ak by som to lafil ja skudsl by som s tym kvoli tomu hrbu laborovat. Ak by sa zhorsilo nieco ine tak by som to samozrejme posunul zas smerom dole. Myslim ze netreba k tomu viac. Nechcem sa vadit ken diskutujem

2013-10-06 22:20:49

blesk666: Ja jsem se ti tim snazil jen naznacit, ze ten propad nema nic spolecneho se spinanim vacek.

jagy, 2013-10-06 21:53:28 napsal:

blesk666: To neni pravda... seriove vacky se seriovama sacima svodama a vyfukovama SSAC vzdy fungujou nejlepe v 4600 az 4800rpm. V 6tis. funguji maximalne N1 nebo zavodni vacky na uzpusobene saci a vyfukove svody. Ten propad se sepnutim vacky nema nic spolecneho. Kdyby tomu tak bylo, je propad kroutaku.

Cca 500ot. za max. vykonem je idealni radit. Pres 7500ot. uz neni vhodne tocit seriove vacky na seriovych pruzinach.

2013-10-06 23:18:42

jagy: ten prepad krutaku tam praveze je,na grafe je to jasne vidiet a to nasledne odraza stagnacia stupania vykonu v danom mieste. V akych otackach pri tychto meraniach spinalo vvl? Ak to bolo prave okolo 5200rpm,je to kvoli tomu. Ak vvl zoplo skor.dovod je iny. Pozri si graf Almeragt,ked vvl spinalo nizsie,mal tam presne rovnaky prepad,pocas ladenia som nasiel optimalne otacky zopnutia,vysledok je hladky priebeh vykonu.

2013-10-07 08:40:18

raddy: Jenze Almeragt ma jine vyfukove svody a jine vacky, coz je na sepnuti VVL rozhodujici.

Na seriove vacky se nedava vic, nez 4800rpm. At se k tomu klidne vyjadri Judy a potvrdi, kolik tam ma, kdyz mi neverite...

2013-10-07 08:54:03

jagy: ved preto som napisal, ze ak vvl zoplo pri cca 5200rpm, je to tym, ak zoplo skor, je to nieco ine. Ak je to niecim inym, otazka zostava preco tento hrb neodstranili, obvzlast ked ladili na brzde a videli ho tam, je to take nepekne zavahanie v krivke vykonu a krutaku... Ja osobne by som sa s tym pohral, samozrejme ak nie je nejaky dovod preco to ich piggiback nedokazala, resp. nejaky iny dovod.

2013-10-07 09:29:39

jagy: s raddym sme to skusali viac krat - zopnutie na ten prepad ma rozhodujuci vplyv... Bolo to tak aj s SR16VE vackami, aj s N1 vackami a rovnake je to aj so seriovymi vackami - lebo princip je rovnaky.

My sme to pekne videli podla TPS - ak sa nemylim... Ak skorsie zopli vacky, TPS kleslo. Potom sme nastavovali prepinanie postupne vyssie az kym sme neprisli k bodu, kedy po prepnuti TPS stupalo jemne stupalo - takze nabeh je ovela plynulejsi.

Ak momentalne zopinaju vacky pri 4600 RPM, mozno staci prestavit to zopnutie o 200 RPM vyssie na 4800 RPM...

INak samozrejme gratulacia k vysledkom

2013-10-07 09:45:48

almeragt: len upresnim ze nie podla TPS (throttle position sensor) ale podla TP, co je kalkulovana zataz motora, v podstate je to krivka vykonu (kalkulovana na zaklade AFM a otacok atd) ktoru vidim v Nistune.

2013-10-07 09:48:36

jagy: Tak tak, spínají na 4800ot/min.

Dneska je hnusně, ale třeba zítra večer se s tím půjdu konečně pořádně svézt. Protože cesta domu byla hektická a nechtěl jsem moc v Polsku provokovat a taky jsme jeli pěkně naložení.

Takže teď vše z auta vyházím a půjde Primerka ku kopci .

Jinak jsme s Tomem zkusili zrychlení vedle sebe na dálnici na jakýkolv kvalt a i když máme srovnatekný výkon i Mk, tak ta převodovka je fakt znát, protože moje Primka vždycky ujela. Nedovedu si představit tam mít převodovku jakou má Almeragt, protože to musí být opravdu dokonalé, ještě v kombinaci s jeho výfukem a vačkama!

2013-10-07 09:57:25

judy_n15: mozem ti potvrdit, ze Matova almera s danou kombinaciou vykonu, priebehu a prevodovky ide ukrutne, moja s13 ma cca 340k a mame v podstate nachlp rovnake zrychlenie. Samozrejme ja mam o cca 150-200kg (s13 ma cca 1250kg) viac a seriovu prevodovku/dif. Buduci rok skratim diferak z 3.9:1 na 4.3:1, tak mu snad konecne trosku ujdem:)

2013-10-07 10:03:28

Kdyby jste někdo potřeboval k tomu Polákovi s autem co nemůže jet po ose tak budu mít teď nějakou dobu tu dodávku a dalo by se jet stím . Vzadu se dá i chrápat .

2013-10-07 10:04:40

almeragt: ale vzdyt ja netvrdim opak Jen u takoveho setupu to proste nikdy nebude jine, viz. co psal Blesk o VVL v cca 6000ot.

SR16VE vacky maji jeste nizsi bod sepnuti, nez seriove SR20VE vacky. Viz. Dvori a jeho cca 4300ot. Je to diky "nizke" vacce, ktera brzo ztraci dech.

A jak jsem psal, tohle plati na seriove saci a SSAC vyfukove. Ty na to maji veliky vliv.

2013-10-07 10:09:54

jagy: jasne, to mas pravdu - staci to posunut mozno o 200-300 RPM a bude to good A samozrejme - hlavne vyfukove zvody na to maju velky vplyv. Sanie neviem - to mam zatial stale seriove, ale snad cez zimu nieco vymyslime

Raddy: stale si mylim TPS a TP

2013-10-08 14:38:50

Tady je pěkné porovnání podobného průběhu našich VE se serii K20 z CTR.

Čemu vděčíme za prakticky neznatelný propad při sepnutí vaček oproti K20? Po nalazení K20 mapy jde taky vyhladit Mk v bodu sepnutí, nebo je to dáno konstrukcí spínání?

2013-10-08 15:24:45

judy_n15: super porovnanie... Hlavne je velky rozdiel vo vykone VE od 4000 RPM /v strednych otackach/ oproti K20... To je docela zasadne pre pruznost

2013-10-08 15:34:29

Stejnym zpusobem jsou v serii i VVL motory, ten propad je tam schvalne. U K20 to jde vyladit bez problemu (kamos ma VTEC na cca 4000ot. saci vacku, vyfuk okolo 5000ot.). Navic maji vyhodu nataceni saci vacky elektronicky...

2013-10-08 15:52:28

jagy: Je to proto, aby tam došlo k usnadnění sepnutí poklesem Mk a tím menšímu namáhání systému spínání?

Jinak od těch 4000ot/min je to opravdu rozdíl jak sv*ň

2013-10-08 20:35:09

judy_n15: To si nemyslim... spise to bude kvuli pocitu "kopnuti".

2013-10-08 22:06:27

judy_n15: na prvu cast otazky je odooved nie. System dvojstupnoveho prepinania vaciek je proste "okdschoolovy" so vsetkymi pozitivami ah negativami.

Pozitivom je ze to tam vobec je a negativom ze to ma vzdy urcitu nelinearitu. Ono ale prave ten pomerne strmy narast krutaku aj vykonu je to zname nakopnutie.

Zname uz z motorov B16 a B18 od Hondy. Tam je ale nahla strmost este s vacim skokom z dovodu prave mensieho objemu. Dnesne VVL systemy su plynule regulovane a tym sa javia v urcitom smere sterilnejsie (bez skokov vcharakteristikach vykonu a krutaku a tym aj bez kopancov a bez nahlej zmeny zvuku. Zaroven su tou pkynukou regulaciou efektivnejsie. Druha vec je co s tym urobili emisne obmedzenia...

Aj preto si myskim ze prave auta a motory cca do roku 2000 (niektore este aj ttochu neskor) zostanu svojim soosobom neprekonane a ma zmysel sa k nim vracat.


Odpovědět

1 ......... 57  58  59  60  61 ......... 67