Fórum - Téma


P11GT : BC racing, R33 brzdy, JWT sání,


Fórum O vozech našich členů P11GT : BC racing, R33 brzdy, JWT sání,



1 ......... 32  33  34  35  36 ......... 67

2012-02-01 21:35:05

vypadá to zajímavě na jaké otáčky to máš nastavené?

2012-02-01 21:40:44

Kdyz jsi v zapalu boje, tak stejne necumis na tachac

2012-02-01 21:41:13

Teď je to na nic neříkajíc 6200ot/min - měl jsem to nastavené na DE, teď to posunu na 7000ot/min...VE je VE

edit : To je pravda, ale i tak periferně zaznamenáš, že ti tam něco blikne a i kdyby to pomohlo v battlu 1x, tak je to OK :)

2012-02-02 21:57:50

Nevim, jestli se mi to zdá, ale nepřijde mi to, jako že by to jelo o dost víc. Nějakej nárust výkonu tam asi bude, ale z toho videa to neni moc patrné

2012-02-02 22:12:11

judy: takhle jak to jede tak je to finálně naladěný? Na jaře musíme dát spicha, chci to vidět naživo.

2012-02-02 22:38:37

Řekl bych že to je jenom začátek... Judy už psal že bude vejfuk a pak aspoň SR16VE vačky a naladit na míru. Jinak jsem zvědavej jakej bude rozdíl na rovince mezi DE, VE a DE+T. Tak doufám že se uvidíme v Mostě

2012-02-02 22:58:13

Ja uz jsem to psal taky ze mi to dle videa prijde nejaky "pomaly". Ale asi to fakt jen zkresluje, musi to jet lepe nez DE a jiste to musi byt znat. Zatim to vzdy kazdy alespon rikal a dle videi z youtube (stock VE) to oproti DE jelo fakt vyrazne lepe, no tak jsem zvedav.

2012-02-03 11:23:44

Já nevim, mě příjde, že čekáte, že VE vám zamáčkne oči do hlavy..? Vždyť je to podobný motor až na pár vyjímek - má cca v průměru v celém spektru o 20Nm více a má možnost mít plošší křivku Mk.

Z toho vyplívá, že VE se v přímce nemůže rovnat DE+T, který sice nebude mít tak plochý Mk, ale má ho o řád vyšší 280Nm. Tzn. že v DE+T vám logicky bude připadat, že je to diametrální rozdíl ve prospěch DE+T oproti VE co se týče zrychlení, to ovšem neříká nic o využitelnosti výkonu a konkurenceschopnosti VE např. na kopci...

Ale pokud se porovná charakteristika DE/VE, tak se např. ztratil ten kopanec okolo 4500ot/min a to z toho důvodu, že VE má Mk výborný už od cca 2000ot/min a po přepnutí na velkou vačku (co jsem viděl graf téměř stejného setupu VE, jako mám já), ten kopanec není, což je ale v pořádku, protože Mk je prakticky "podobný" už od těch 2000 až do 7200ot/min, kde je VE právě v celém spektru otáček o těch cca 20Nm výše oproti DE. A "maximální" výkon - např DE 150ps oproti VE 190ps je daný tím, že VE má o těch zmíněných cca 20Nm více a dokáže si vyšší Mk udržet do vyšších otáček, než DE = z tohoto součinu vyplývá vyšší "maximální" výkon VE.

A to je ten rozdíl, ovšem pokud proti sobě postavíte DE/VE na 400m, tak VE bude logicky rychlejší, ale nijak zázračně - v řádech desetin, max do 1 vteřiny. Takže nevím jaký jsou vaše představy, že po swapu budete mít "nejrychlejší auto v okrese", za sebe a za to málo co jsem s tím zatím najezdil můžu říct, že VE je opravdu něco jiného zejména z důvodů pružnosti oproti DE a zpět už bych se vrátit nechtěl.

To samozřejmě potvrdí brzda jak hodně nakonec budu spokojen...

2012-02-03 11:27:59

Moc hezky popsane, pekny Judy To je dobry no, ze to taha uz od nizkych otacek. Ale ono to celkove musi jet urcite o nejaky ten chlup lepe. Hlavne abys jeste vice zatapel nejakym Bawum, apod. pripadne je nechal za sebou.

PS: Jinak pokud bude ten lauf, komplet, tak si myslim by nemel byt problem mit okolo 200PS+ a 200Nm+. Vzdyt jak psal jagy, v nejakem Sunnym GTI je VE, stock s par upravami (vyfuk, filtr, apod.) a ma vykon snad 205PS a 215Nm, coz je moc pekny. Ale brzda urcite potom ukaze vse. Jeste se poladi predstih a bude to paradicka.

Jo a jeste neco, potom kdyztak uz jen VE+T, hehehe...

2012-02-03 12:55:12

judy: nevím co si mysleli ostatní ale schválně jsem si to dal na plné pecky a pozorně poslouchal motor kolem 3,5-4,5 tisících a vypadá to suprově. Proto píšu že bych to rád viděl naživo. hele jen tak čistěteoreticky. koukal jsem že jsou i VET motory. Když teda někdo jde teď do VE a za rok dva mu hrábne a bude chtít víc a půjde do turba, je tam nějakej problém to naladit?

2012-02-03 13:00:19

Určitě to je řešitelný, tím spíš, že VE je podstatně lépe mazaný, než DE.

Nevím jak se řeší komprese, protože má VE 11:1 ale VE+T motory jezdí...

2012-02-03 13:07:18

Ja si myslim, ze VE+T bude stejne "slozity" jako DE+T. Ono to naladit presne jak by melo, aby to slapalo nebude jen tak. Mapy, atd. Udelat to urcite jde, viz ty videa, ale aby to spravne slapalo. Vzdyt vidite jak i Arteee doresuje ted veci na svem DE+T, protoze to neni 100% optimalni. Ale kdo ma fakt prachy, tak proc nedat VEcku peknou naloz Ale pak uz to chce i samosvor, atd. Tam uz se to pohybuje v rozmezi min. 300PS+

Nejlepsi by bylo (a to plati asi i na DE), kdyby se nekdo na dalku scuchnul s nekym z US, apod. a nechal si zaslat veskery mapy a info co a jak s tim, jak to co nejlepe doladit. Urcite tam to budou mit poladeny dobre, ale asi taky ne vsichni.

2012-02-03 14:29:30

VE ma kompresi 10.3:1. Oturbit to jde v pohode, stejne jako DE. Ale stejne neni jediny clovek, kdo by k tomu mel prizpusoben zbytek auta (brzdy, podvozek, svor, prevodovka,...).

Lukiysku: Nic proti, ale pises ted uplne blaboly...

2012-02-03 14:50:46

Jagy, tak se omlouvam, ale vim co jsem videl a co jsme se tak bavili s klukama. Ale ja tomu fakt nerozumim, tak pokud pisu blaboly, tak mi to prosim vysvetli, nebo nam vsem. Jsem jedno ucho, chci vedet co a jak

2012-02-03 16:11:09

Aha, díky za info, celou dobu žiju v přesvědčení 11:1 .

2012-02-03 16:15:56

Panove ono taky neni DE jako DE, treba muj DE RR (103KW) zadny kopanec nikdy nemel. Uz v serii mel naprosto rovnomerne zrychleni (kroutici moment) od 2000rpm. Je to kvuli jinym vackam a i prevodovce. A tehle rozdilu v evoluci SR20DE bylo vic. VE podle me stale vyuziva toho co ma moje DE ale resi tupost motoru ve vysich otackach. Proto jsem furt oponoval Jagymu, ze se VE musi podle me ve spodku chovat stejne jako DE. Ted chapu co tim myslel, kdyz jsem ridil 96KW primeru, tak je ohodne linejsi v nizsich otackach, nez 103kW.

Jinak VE+T neni problem, jen diky jine kompresy (stejne jako evropske DE) bez zmeny tohoto parametru je problematicke foukat vic nez 1bar, tam je to uz hodne haklive na detonace a slozitejsi na lazeni. Tu uz je pouze cesta stand alone ECU a lazeni na dynu se zarizenim, kde lze merit progresy tlaku ve valcich kvuli nastaveni optimalnimu zapalovani. Bohuzel v tomto smeru maji americani s DE s kompresi 8.5:1 daleko lepsi vychozi bod k aplikacim +T

Luky, neblazni to neni hurvinkova valka. Mapy ti posle kde kdo, ale na tvoje auto nebudou 100% pasovat. i kdyby jsi nemel evropsky flat-top pisty, ale americke, tak diky nabehu motoru mas jine komprese, tudiz motor potrebuje casovat uplne jinak, a rozdilnych aspketu je mrte (pouzite turbo, pouzite svody vs prumer dump/downpipe - ovlivnuje ucinost a nabeh turba, pouzite sani, a ja nevim kde co jeste). To je dobre jen pro predstavu jak treba vychazet s casovanim, ale to jak rikaji lidi co se tim zivy, ze ti napisi mapu zapalovani pro jakykoliv auto, tak aby jsi ho nastartoval, ale ta mapa je tak konzervativni a bezpecna, ze auto skoro nejede.

Proste co +T aplikace, tak uplne rozdilny pristup.

2012-02-03 18:51:16

Arteee, mluvil jsem samozřejmě o charakteristice DE z GT P11. Se Sportem - 103kW jsem taky jezdil doma a to je opravdu od 2000 do konce lineární.

2012-02-03 20:02:18

Artee: To neni pravda... standalone ECU neni vubec potreba. Bezne byly 500hp serie DE+T, VE+T... vse je to o nalazeni a standalone nema obecne nad ECU typu Calum/Nistune zadnou vyhodu. Rozdil v kompresi je minimalni a vse je to o nalazeni a potlaceni detonaci (vstrik alky/vody, atd.)

US DE ma kompresi 9.5:1 a ne 8.5:1... tu maji JDM DET (Avenir, Bluebird, S13, S14,...)

Co se tech map tyce mas pravdu, na nejaky zakladni DE+T setupy se mapy daji pouzit a je to v pohode, ale cim vic variabilnich dilu (turbo, dp, vyfuk, velikost ic, vstriky,...), tim hure... proto je DE+T dobre vzdy doladit.

PS: Moje 130HP DE s GT vackama znatelne kopne v 4000ot.

2012-02-05 10:03:05

ako pise jagy, samozrejme staci aj seriova ecu+nistune. co sa tyka ladenia tak toto "Tu uz je pouze cesta stand alone ECU a lazeni na dynu se zarizenim, kde lze merit progresy tlaku ve valcich kvuli nastaveni optimalnimu zapalovani." je kompletne prehnana poziadavka, meranie tlakov vo valcoch je pre ladenie na brzde uplne zbytocne (otazka znie kde by ti to vedeli zmerat, takychto brzd moc mat v CZ nebudete), pretoze brzda umozni drzat nastavene otacky pri celej skale zataze motora a tym padom je mozne nastavovat predzapal podla vykonu, tak ako to robia vsetci, vratane profikov. Tento sposob je plne analogicky meraniu tlaku vo valcoch, kedze krutiaci moment/vykon presne a v priamom pomere reprezentuje progresiu tlaku vo valci, metody sa oznacuju minimum best torque timing a maximum best torque timing, pomocou nich sa predzapal naladi uplne rovnako ako keby si mal udaj o tlaku vo valci.

Co sa tyka pouzitia vseobecnych map, je to naozaj mozne len ako zaklad ladenia, uz len vstreky rovnakej velkosti a typu sa casto lisia kus od kusu prilis na to aby nebolo treba ladit.

2012-02-05 22:31:15

raddy, mas pravdu, uz jsem to hnal do extremu. A to o tech brzdach mas taky pravdu, nemam moc prehled, ale pocitam, ze takova brzda v CR ani nebude. Jen jsem nekde nastudoval, ze takovehle zarizeni umi detekovat uz vznik detonacniho horeni uz v zarodku, takze me to prijde z hlediska lazeni nejbezpecnejsi. Rozhodne nejsem ten, kdo uprednostnuje vykon na ukor zivotnosti. Kdyz musim ted pri lazeni reagovat az kdyz slysim motor cinkat, tak se mi to proste nelibi.

Sam ted doladuju Jifovu turbo primeru, a proste kombinace stock ECU + emanage je v hodne ohledech zvlastni. Ale staci tez. Furt mam pocit, ze ECU bojuje s emanagem a furt vyhrava (samo mluvim o rezimech, kde motor pracuje v closed loop), Proste obcas se spalovani chova prapodivne ale nedokazu rict, jestli to vec stock ECU nebo chyba v mapach v emanagy, tak si nedovedu predstavit, kde by byl rozdil u nistune a calumn, vsak je to temer to same, proto me stand alone jednotka prijde jako vychodisko, ale to uz nejde delat v prostredich, ktera znam, to uz je proste nekde jinde.

Jinak se omlouvam za mystifikaci cislech, ale fatk sem mel pocit, ze americke DEcka i v atmosfere maji 8.5, jako turbo verze.


Odpovědět

1 ......... 32  33  34  35  36 ......... 67