Fórum - Téma


P11C cuká + vysoká spotřeba


Fórum Primera P11 P11C cuká + vysoká spotřeba

Informace o modelu: Nissan Primera P11

Diskuze o vozidlu

2000 Primera P11

34 diskuzí

Výkon motoru 84 kW (114 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec.


1  2

2013-10-01 22:27:12

Ahoj všem,

Mám primeru P11C 2000 1,8 84Kw . Po nastartování studený motor cuká po zahřátí cca do2200ot. nevýrazný zátah po překočení těchto otáček výrazný zátah. Mám celkem vysokou spotřebu cca 10,5l jezdíval jsem kolem 7,5l. Mám novou lambda sondu, nové svíčky (cca 2měsíce) - všechny svíčky jsou stejně opálené. Měl jsem půjčenou i novou váhu vzduchu cukání a vynechávání přetrvává....Po napojení na PC to tuším píše chybu ,,0300,, (nebo P0300) teď si nejsem jist....

asi se to tu už řešilo ale po přečtení některých diskuzí si myslím že mám asi jiný problém ale bohužel nevím jaký.

může mi někdo poradit?

2013-10-01 22:30:31

Skus sa spojit s uzivatelom Jessica,myslim,ze tam bol problem so skrtiacou kapkou.vymenil a slape mu to ako nove....

2013-10-01 22:44:08

fantomas996: trochu jsem se chtěl té klapce vyhnout asi mi nic nezbude než se do né vrhnout zkusím to a uvidíme

i tak dík za myšlenku....

2013-10-01 22:47:15

Vies,ono moze byt zaseknuta alebo zanesena.najlepsie vytiahnut von vycistit a uvidis.ale ako hovorim,Jessica dal druhu klapku,lebo s tou mal podobne problemy ako ty a teraz jazdi dalej aje vsetko v poriadku.vela stastia zelam..

2013-10-03 20:15:51

fantomas996: P0300 je multiple cylinders misfire takže niečo s iskrou - zapaľovaním - cievkami... Možno blbá kostra niekede a štrajkuje to... A všetky aktívne členy bláznia a dávajú blbé hodnoty...

http://img62.imageshack.us/img62/8602/re45.png

2013-10-12 20:17:19

fantomas996: tak klapka je víčištěná je skoro jak nová nově auto za studena necuká spotřeba je stále vysoká a nově to cuká po zahřátí a to tak jako by to vynechalo při určitých otáčkách....celkem to cuká s celým autem....

ještě chvilku a začnu vyhlížet pořádnej lis....teď mám v plánu zkontrolovat kabeláž které vede někde pod motorem jestli tam nebude nejakej špatnej spoj (nebo nějaké čidlo) kterej se při zahřátí motoru teplem rozpojí no uvidíme....

2013-10-12 21:17:06

frost: Spotrebu by mohlo vysvetľovať aj čidlo teploty alebo váha vzduchu ale to by nebol výkon...

Cukanie je niekedy vecou KNOCKSENZORA (mám ich v akcii) alebo v horšom prípade vyťahaného rozvodu...

Tá chyba sa stále opakuje a píše ju?

2013-12-18 12:16:48

chrener: omlouvám se že reaguji až teď byl jsem mimo ČR...počítač tuto chybu hlásí pořád...je to zvláštní ale cuká to nepravidelně...otáčky na volnoběh stále kolísají....spotřeba mi nejde pod 10l i když jedu mimo město cca do 100km/h....

Mám vyměněnou lambda sondu, měl jsem pučenou novou váhu vzduchu, mám vyměněné i čidlo teploty....problém přetrvává....rozvody mám cca 1,5 roku vyměněné..snad mi tam nedal nějakýho šmějda...pravdou je že když teď vzimě cca tři dny stojím tak po nastartování se ozve chřastivej zvuk na pár sekund.....

2013-12-18 12:26:10

frost: ja by som sa pripojil k Chrenerovmu nazoru, ze to moze byt chyba knock senzora...

prvy typ bola zanesena skrtiaca klapka, chyba vahy vzduchu alebo lambda sonda... No spominal si ze tieto veci mas uz pomenene... Potom jedine napojit na diagnostiku...

2013-12-18 12:31:10

Ještě jednou bych si půjčil váhu vzduchu, ale od někoho jiného než jsi měl půjčenou. Reset řídící jednotky a jezdit cca dva dny. Potom napsal zda jsou stejné problémy

Edit: a lambda je origo nebo druhovýroba??

  • - Přeměřil bych ještě odpor kabelů
  • - Knock senzor by to také mohl teoreticky býti

2013-12-18 13:16:06

Já mám 1,8 P11C (144) taky a když jsem ji koupil, cukalo to a při volnoběhu dost poskakoval otáčkoměr. vyměnit svíčky, klapku ani lambdu nepomohlo. Chyby 0300. Pak jsem se někde dočetl (možná dokonce tady), že to dělá u 1,8 počítač, když se trochu vytahá řetěz, sice by to ještě mohlo normálně jezdit, ale pro počítač už je to moc velká odchylka snímače, co to měří a snaží se to nějak "napravit", bohužel fatálně. Taky jsem se dočetl, že originál rozvoďák se vytahá dřív než náhražka (asi tak po 150 tis. km). Výměna je drahá, protože musí kvůli tomu rozebrat půl motoru (v Nissanu je cena 16 tis, mě to stálo 11, přitom řetěz stojí 1000), ale prý někdo šikovný ten řetěz rozpojí, napojí tam nový, protáhne ho motorem za ten starý a spojí nový (no nevím jestli bych to chtěl mít v autě, kde se může točit skoro 7 tis. ot.). Ten, co mi to dovezl, mi slíbil, že mi to vynahradí, sice trochu jo, ale za 11 tis a starosti to nebylo.

2013-12-18 20:25:11

frost: http://www.obd-codes.com/p0300

takže môže blbnúť aj cievka alebo sviečka - neviem aké máš tlaky a tak... choď krok po kroku a uvidíš..

chalaniskovi to robil knocksenzor - ale zas mu ho aj vypisovalo...

2013-12-19 21:49:21

Přidám se s dotazem sem. - Chtěl bych se zkušenějších zeptat na spotřebu u GA16DE - při dlouhodobé spotřebě mi vychází průměr 11,4 - s podobnou spotřebou jsem jezdil i s 2,5l 5ti hrnkem od volva. Jako 7 litrů jsem nečekal, ale todle?

Jízdní styl bych řekl "klidný", ale z 95% dálnice 110 - 140 km/h, otáčky nejčastěji v rozmezí 3-3500 (občas co to šlo rychlejc, kde bych tu spotřebu očekával), Ale jako dlouhodobej průměr mě to nemile překvapilo, pač na denní dojíždění aby si člověk pořídil benzinku. To se mi prostě nezdá...

Jinak k projevům - v poslední době "dýl" startuju (odhadem do 5ti vteřiny) po nastartování si chvíli chrastí řetěz taky pár sekund. Nalítáno to má údajně 130tkm tacho - do 90ti serviska v DE odkud si to tovez předchozí majitel (nebyl to překupníček od něj to mam já) opotřebení zhruba odpovídá. Motor bych řek, že vcelku jede (na P11C v kombíku - tedy výkonově bych neřek nějakou zradu). Jediný, tak v nízkejch otáčkách občas kolísá. Je někdo v okolí Pha / Beroun, kdo by se na to mrknul resp. je schopnej to aspoň napojit na diagnostiku? Nebo ta spotřeba na dálnici sedí?

2014-11-30 19:29:48

Táta má na primeře stejnej problém jako frost. Stejnej motor. Podařilo se teda nějak problém odstranit?? Co to způsobovalo?? Auto co řešim já nový svíčky, novej vzducháč, novej palivovej filtr, klapka v rámci možností vyčištěna, spotřeba normální,najeto 205 XXX, řetěz nemlátí, skáče chyba P0300. 20 vteřin po smazaní je tam zpátky při běhu motoru. Děkuji za radu

2014-11-30 19:42:44

Ahoj už jsem zde dlouho nebyl. Nakonec jsem musel do Nissanu kde mi řekli že mám natažený rozvodový řetěz a že je potřeba vyměnit i vodící lišty aj. Je to zvláštní protože řetěz mám cca 3 roky po výměně že by lišty? Bohužel se mi nechce sponzorovat org. nissan a sám si na to netroufám tak s tím jezdím dál. Nyní se přidává horší startování za studena jakoby to nevědělo kde to má zapálit.....no uvidím třeba po novým roce za sponzoruji spol.Nissan

2014-11-30 19:45:43

frost: Psal jsem to tu nekolikrat, mam OEM Nissan dily za o dost lepsi ceny, nez CZ/SK Nissan. Na tyto motory jsem to bral nekolikrat, protoze je to klasicka zavada. Retez je naproste minimum, ja doporucuji i listy a napinak.

2014-11-30 19:51:02

jagy: Zdravým jak jsem již psal moc často sem nechodím.... můžeš mi poslat cenu řetězu a vodících lišt + vše co bude asi potřeba na výměnu díky

2014-12-03 13:18:43

čau, měl jsem problém jako ty. Otázky na váhu vzduchu a škrtící klapku jsou ok, protože když se podíváš na graf proměny napětí x otáčky váhy, tak nemusí být lineární - měl by víceméně být. Tvůj problém může dělat i pokud jsi třeba místo jedný zapalovací cívky dával jinou (tzn 3 stejný a 1 jiná, ale o tom něpíšeš) - nedával jsi ? Nakonec se zeptám, po vyčíštění klapky jsi dělal reset klapky vzhledem k řídící jednotce ?

2014-12-03 13:26:15

Ahoj,

jednu cívku jsem měnil ale to už jsou cca 3 roky (3x stará, 1x nová). Po této výměně vše fungovalo cca rok né li dva. Reset klapky jsem nedělal ale mohu ji znovu vyčistit a pak jej zkusit udělat.....

2014-12-03 13:54:22

Máš servisní manuál ? Tvůj motor neznám, já mám QG18DE. Pokud už máš všechny 4 cívky stejný (tím nemyslim jen označení, ale přemeř i aktuální hodnoty mezi jednotlivými vývody) a vyčistil jsi klapku+AAC, udělej reset pro AAC. Pak odpoj bat. , po chvíli dupni na brzdu, připoj bat. Pokud to nepomůže, napiš. Vzduch. a paliv. filtr máš doufám čistý? Jestli ti někde nepřisává vzduch za váhou vzduchu máš taky zkontrolovaný?


Odpovědět

1  2