Fórum - Téma


P11C - chudá směs paliva P0171


Fórum Primera P11 P11C - chudá směs paliva P0171

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2009-06-19 11:00:58

Zdravím, par tyzdnov ma trapi opakovany problem s hlasenim P0171 na mojej P11C QG18DE , teda chudobna zmes, pricom v case hlasenia chyby je volnobeh nerovnomerny, v zabere pri nizkych otackach motor obcas cuka a celkovo je vykon vyrazne nizsi. Ani po vymene lambdy pred katalyzatorom sa stav nezlepsil. Po resete ECU sa to chova normalne niekolko desiatok kilometrov, no opat sa to objavi vzdy pri jazde do kopca a snahe akcelerovat pri nizsich otackach / pod 2000 /. Vsetky konektory aj vahu vzduchu som precistil, sviecky su nove Denso Iridium Power a tankujem iba Shell. Mam podozrenie na skrytu dieru vo vlnovci vyfuku, co zatial nemozem vylucit, no skuste ak s tym mate nejake skusenosti poradit na co sa este zamerat. Krokovy motor, ci snimac klapky, alebo nieco ine? Dik...

2009-06-19 11:13:44

Ahoj. Podobný problém jsem měl asi ještě 2 týdny zpátky. Při rozjezdech to bylo lenivé, jako by se motor dusil, až takový ten rozjezd jako se starou 120, kdy se motor přidusí a až pak rozjede. Nakonec bylo auto na takové průběžné udržbě na výměnu brzd, koncového dílu výfuku a nástřiku dutin. Při té výměně toho zadního dílu mi mechanik řekl, že byl vevnitř úplně rozsypaný. Zborcené přepážky. S novým zadním dílem bylo auto jak vyměněné, ochotně šlo i z nízkých otáček v kopcích, prostě už se to rozjíždělo jako dvoulitr. Nevím v jakém stavu máš ten koncový díl, pokud máš nějaký starý a zralý na výměnu tak to omrkni

2009-06-19 11:17:40

Navonok vyzera celkom dobre, no moze byt vnutri KO. To ma zatial nenapadlo. Ked idem podla diagnostiky v programe APM TEC , tak to moze mat hodne pricin. Co ten zadny diel cca stoji ?

2009-06-19 11:24:49

Záleží jaké máš možnosti na shánění dílů. Mě ten známej mechanik sehnal ten díl za 1000kč, pro příklad třeba 1 kotouč 280mm nipparts za 900kč. Objednává díly z polského velkoskladu kde má navíc slevu jako velkoodběratel, takže díly jsou oproti čech za hubičku, jinak zkus mrknout na autokelly

2009-06-19 11:32:26

S tym by nebol problem, mam podobne moznosti

2009-06-19 11:36:58

Zkus ten zadní díl shodit a zatřepat s ním a mrknout jestli z něj neleze ta vata jinak nevím

2009-06-19 11:41:54

No prave, skusim to urcite, pozriem aj ten vlnovec, lebo je napovrchu poskodeny po tom, co som pri Plzni presiel diviaka a potom sa mozem hrabat v senzoroch. Chcelo by to diagnostiku pocas jazdy, no nemam OBD kabel

2009-06-21 13:40:06

Dnes sa mi v probleme hlasenia chudobnej zmesi P0171 opat potvrdila jedna zvlastnost. Po resete hlasenia chyby sa to opat objavilo na tom istom mieste. Asi 95% hlaseni sa objavi prave tam. Zvlastne je , ze prejdem viacero podobnych kopcov a nic. Stale na tom istom mieste. Je to asi 1km mierny stupak, kde zlahka akcelerujem na 4 stupni. Neviem s cim to moze suvisiet. Kazda rada dobra ...

2009-06-21 14:15:59

Zavada P0171 moze mat viacero pricin.Prvodna pricina je netesny vyfukovy system,alebo sanie.Moze to sposobit aj vadna lambda,alebo nizky tlak benzinu v rampe.Dalsia pricina mozu byt poskodene vstrekovace,alebo vadna vaha.Podla skusenosti najcastejsie je na pricine netesny vyfuk ,alebo lambda.Cerpadlo velmi malo a vstreky nikdy.Vaha sa objavi tiez obcas.

2009-06-21 15:43:21

Stale viac sa priklanam k tomu vyfuku. Na obr. je vlnovec po spominanej nehode. Nema sice ziadne pazvuky, ale vylucit sa to neda. Vahu som mal vonku, naoko je ok, cista bez poskodeni. Cerpadlo aj sitko mam uplne nove. Lambda je nova a vsetky konektory precistene. No nemam to ako vsetko zmerat. Este k tomu vlnovcu...stava sa , ze po jazde citim spod auta specificky zapach prepaleneho kovu. Nieje to urcite od spojky ani od brzd, to som si isty. PS: ten vlnovec je asi privareny ze ?

2009-06-21 19:26:32

Add vlnovec, ja ho mam pred odpadnutim od zadni priruby, zvukove to ufukuje jak blazen (cekam az dorazi novy svody), ale auto mi nic nehlasi (P11/144 SR20).. to jen abych ti dal informace pro identifikaci... zkus se vsunout pod auto, a probouchat pesti stredni a zadni tlumic vyfuku, jestli uslysis chrastivy zvuk, budou vevnitr rozpadly a nepruchodny, pak se ti motor nafukuje jak balon a muze to hlasit vselicos a hlavne to nejede zvalste do kopcu... ja to mam deravy a naopak mi to pocitove jede lip (prekvapive, ze).

2009-06-24 12:01:01

Ten vlnovec bude KO.Je tam navareny staci kupit univerzalny podla priemeru.Ja som to menil minuly rok stal asi 500sk.Ci ti to ale pomoze pri strate vykonu neviem,mal som ho dieravy ale auto islo normalne,tiez to vidim na zbortene prepazky v tlmici.

2009-06-26 18:24:26

Pre upresnenie situacie mam dalsi postreh... chod motora je velmi nestabilny, predovsetkym volnobeh pri stati velmi kolise. Po studenom starte vybehne asi tak na 1000, o malu chvilu stupne na 1200, tesne na to spadne na 600 - ledva zije a potom opat na cca 1000 a pod. Zaroven je aj jazda pri zohriatom motore a rovnakej polohe plynu viditelne nerovnomerna. V klude pritom reaguje na pridanie plynu a nahle uvolnenie normalne. Potesi ma kazda rada, pretoze predtym nez sa do toho pustim potrebujem co najviac napadov. Auto totiz nutne potrebujem kazdy den, tak by som nerad nieco odstavil.

2mato  
Mato
2009-06-26 18:30:28

toto vse moze robit lambda ci MAF

2009-07-18 12:17:14

Pozrite sa na obr., ako vyzera na diagnostike napatie druhej lambdy. Neviem sice, co znamena ta druha hodnota napatia, no stale stoji na hodnote 99,2V a nepohne sa. U prvej lambdy sa ta hodnota pekne pohybuje a je podstatne nizsia.

2009-07-19 12:14:41

Kdyz se podivas na vyfuk poradne, uvidis, ze nase 144 ma dve lambdy, jednu na svodech nahore, a druhou ma downpipe pred katalizatorem (za vlnovcem, viz foto)... Presny duvod jen hadam, ale 144ka je uz EU3, svody jsou krabice, ne jen trubky, tak hadam, ze v tech svodech je schovany jeste jeden hruby katalizator... Proto se pri vymene pre-catu u nasich aut muselo resit, jak oblafnout druhou sondu, aby nemela stejne hodnoty jako prvni, a jednotka nehlasila poruchu... V realu je to takove, ze jsem svody vymenil, druhou lambdu sem nechal byt a auto nic, je bez zavad, proto si chci tu diagnostiku koupit, zda je vse OK... nekteri to na 144 prave ruzne resili (tu druhou sondu)

2009-07-19 22:17:21

Arteee, viem , ze su tam dve lambdy, ale pre kazdu lambdu ukazuje diagnostika dve hodnoty. Pozri obr. vyssie. A prave to sa mi nezda, ze pre druhu lambdu / za katalyzatorom / je druha hodnota napatia stale rovnaka a to 99.2V. U prevej lambdy sa pocas behu motora meni. Pritom mi nieje jasne co ta druha hodnota napatia znamena.

2009-07-20 17:21:40

ak je diera v blizkosti lambdy - labda nedokaze spravne pracovat-moze to ted abyt stale derevym vyfukom

2010-04-02 21:38:51

Caute

mam stejnou chybu 0171, dnes jsem vymenil 1lambda sondu a zadna zmena. Kdyz je studeny motor tak musim pockat asi 15sec protoze motor nema zadny vykon a nejede pak se nejak rozjede ale cuka, jakoby daval palivo a nedaval palivo a porad dokola. Tlak v palivove soustave jsem vyloucil jako chybu, je to stejne kdyz jedu na LPG i na benzin. Vahu vzduchu jsem promeril pres kabel ELM327 a dava hodnoty na volnobeh 2g/s a pri 2,5tis otackach 6g/s coz je dle manualu OK. Akorat mne zarazilo ze teplota nasavaneho vzduchu je pri zahratem motoru na volnobeh 40°C, zitra to vyzkousim pri studenem motoru a uvidim jaka bude teplota. Kdyz dam ruku k vyfuku tak pekne fouka takze ucpany vyfuk to asi neni. Myslite si ze by mohla byt spatna vaha vzduchu ikdyz ukazuje spravne hodnoty, nebo nevite nekdo co s tim muze byt? Jo jeste kdyz vymazu chybu tak se mi zda ze to jede lepe a tolik necuka do doby nez se rozne kontrolka motoru. Dik za kazdou radu.

2010-04-07 09:41:25

Mám uplně ten samý problém, když je teplota motoru tak do 40 stupnu tak jak nastartuju tak to chvíli tarokuje někdy to i zdechne uplně a tak za půl minuty minutu už je volnoběh lepší! Ale při jízdě to nemá výkon jak by mělo mít a když mám auto podtočené myslím tak do 2500 a sešlápnu pedál na podlahu tak to skáče a vypadá to jako by přestal jít benzín! Nevím jestli je to tím výfukem protože i když jsem ho mel v minulosti upadlý tak to nic nehlásilo! A auto docela jelo! Mužete mi někdo poslat ten návod na kontrolu váhy na motor QG18DE. A nebo jestli už jste si s tím někdo poradil.

Díky moc za rady


Odpovědět

1  2  3