Fórum - Téma


P11c 103kw cukani na 3.,4. a 5. rychlost


Fórum Primera P11 P11c 103kw cukani na 3.,4. a 5. rychlost

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2013-03-12 09:29:52

Danyboy: To cukání dělá jen v určitých otáčkách ?? Např. od 1500 do 2000???

2013-05-28 05:46:38

Tak nakonec za to vsechno muze knock senzor,ale porad nejsem z toho venku. Senzor se vyndal,promeril a vycistily se kontakty a dal zpatky,no a dva dny to jezdilo super a nevyblikal jsem zadnou zavadu ,ale pak se zase vsechno vratilo. Zacalo cukani a vyblikal jsem knock senzor. Jeste to zkusim pritahnout na ty spravne Nm a popřipade dat novy (i kdyz se zdal byt dobry po promereni) a uvidime. Jestli mate nejake dalsi napady tak sem s nima

2013-05-28 10:22:13

danyboy: rovnou kup nový, jinak je to nekonečný kolotoč. To jsou věci, které tam jsou od výroby a prostě se opotřebovávají. Šetříš na nesprávných místech.

2013-05-30 03:06:00

no nejspis objednam rovnou novy,ale hlavne at uz je pokoj,kdyz ne tak uz me jebne a primca jde z domu

  • jo a zapomel jsem rict,ze ten volnobeh se vyresil novou vahou vzduchu

2013-05-30 09:04:41

danyboy: Prodavat auto kvuli takove banalite...

2mato  
Mato
2013-05-30 09:33:20

danyboy: da sa zohnat za 2000kc cca to kvoli 2tisicovej oprave chces poslat auto prec ? ked kupis ine auto tak do neho natlacis ovela viac , zbytocne to dramatizujes najvacsie chyby budes mat vychytane a primera bude sluzit tak ako treba

2013-05-30 10:57:11

danyboy: přesně tak, jsou to drobnosti za pár kaček, když to přeženu. A máš klid. Na každým ojetým autě se prostě něco najde. V mé jsem se taky hrabal přes 7 měsíců, než jezdí konečně tak jak má.

2013-05-31 19:40:27

rado4077: Ty jsi to vyřešil novou váhou, kdy jsi po vyzkoušení jiné měl téměř jistotu, takže jsi nekupoval úplně naslepo. Ale já už nevím kam sáhnout, moje váha v tvém autě fungovala, tps jsem vyměnil bez efektu a pořád to za tepla houpá mezi 1800-1500 ot., ale jen za tepla, za studena to nedělá a mám bohatou směs jako prase. Taky mi není jasné, proč mi chybí na váze ta blbina, co jsem dal do kolečka. Ty ji na té nové máš?

2013-05-31 19:47:18

stan34: Jak chybi? Vsak to je senzor.... zbytek je jen plast.

2013-05-31 19:54:13

jagy: Ty kráso, já ho tam nemám, ale bez prdele!! S Radem4077 jsme na to taky čuměli a zkoušeli jsme ji do toho jeho a tam jela líp než ta jeho po smrti, tak jsem si myslel, že ta moje je ok. Usoudili jsme, že ten senzor, co se předehřívá a chládne náporem vzduchu je v dutině na konci. Tak to vypadá, že mám váhu v háji? Mysleli jsme, že čidlo je někde tam uvnitř, jak jsem dal zelenou šipku.

2013-05-31 20:13:52

Tady jsem nafotil svoji váhu, ale ty zobáčky, co mají to čidlo držet nejsou vůbec secvaknuté, tak nechápu, jak tam to čidlo teda drželo. V tom kroužku je to, co jsme považovali za čidlo.

2013-06-01 01:13:17

stan34: tak cituji člena Arteee: rado4077: Tu součastku zvenku ignoruj, to je dodatečný termočlen, pak je jen jiný obvod váhy.

MAFko funguje na jednoduchém principu, jakýsi drátek o specifické směsi vyhříváš (pouštíš do něj proud, tím ho zahříváš). K tomuto drátku v utrobách váhy vzduchu přivedeš vzduch, jehož množství v čase 0 je přesně dáno a známo (tvarem jak vnějšího tvaru tělesa váhy vzduchu (příruba), tak vnitřním tvarem vedení vzduchu. Tento vzduch podle rychlosti průtoku drátek ochlazuje, tím jak se liší teplota od referenční se mění i napěťová ztráta na samotném drátku, tento tepltoní rozdíl zaznamená obvod ve váze vzduchu a na výstupu generuje odpovídající napěťový průběh podle "množství" nasátého vzduchu.

Proto i když je drátek špinavý, tak se špatně ochalzuje (bordel je tepelný izolant), a motor jede špatně. Bohužel materiál použitý pro tento drátek může být různých směsí a trvanlivostí a náchylností na okolní vlivy. Takže se váhy vzduchu id různých výrobcu liší tímto "drátkem", tak obvodem, který generuje průběh. Některé váhy vzduchu (od Boshe) mají ještě snímání teplotu okolního vzduchu (onen venkovní termočlen), který je zahrnut do výpočtu pro stanovení výstupního napětí pro ECU, pokud tam není, tak ten algoritmus sním ani nepočítá (prostě je tam jiný IO). Takže toto nepovažovat za vadu.

Stando34: Takže dle mého to je detajl. Ještě můžeme vyzkoušet moji novou co mi nefunguje za studena co bude dělat u tebe. A pokud by má fungovala u tebe bychom si ji vyměnily :D ...

2013-06-01 07:52:04

ja mel to same,stara vaha byla bez toho dratku a nova uz je s nim

2013-06-01 09:20:57

Takže to znamená, že ten snímač teploty není na každé váze a není tudíž směrodatný pro správné fungování mojí váhy. Diagnostika totiž ukazovala, že mi váha chodí ještě v předepsaných hodnotách. Zkusím s Radkem tu jeho novou, ať jsme zase o něco chytřejší a pokud bude ta moje váha bez problémů, tak pak už nevím, co může způsobovat to cukání za studena kolem 2 tis. ot. a houpání za tepla mezi 1500-1800 ot a tu bohatou směs. Jestli to dobře chápu, tak na váze jsou důležité tyto vstupy, které patrně něco vyhodnocují. Tak jestli někdo ví co k čemu na té váze slouží, tak může napsat. Bude se to hodit možná nejenom mně. Díky.

2013-06-01 10:30:32

stan34: http://www.npoc.co.uk/for...-versions_topic60836.html tady je to krásně vysvětlený.

2013-06-02 21:51:55

franta.s: nemáš náhodou načtené hodnoty nastavení TPS z Datascanu pro P11 GT? Měnil jsem potenciometr ,nastavil podle původního na 0.38 volnoběh a 4.10plný plyn, jenže s tím původním už bylo hýbáno, tak nevím zda to sedí. Dík

2013-06-03 15:43:31

Je to tak, ten termistor zvenku pomáhá obvodu třeba v zimě, kdy zahřátí snímače (drátku) na referenční teplotu trvá déle, díky tomuto venkovnímu termistoru obvod váhy vzduchu ví že je zima a koriguje výstupní hodnoty po dobu, než se drátek dostane do svých referenčních hodnot... Prostě tuhle blbinku zvenku ignorujte, buď tam je, nebo tam není.

Jinak já mám osobně zkušenosti s druhovýrobama, a většinou je to oprava jen na rok až dva, pak se odporoučí. Bohužel ten Bosh, který není zrovna levný, tak vydží déle, i když se to stále nedá porovnat se starýma váhama. Bohužel tento nejdůležitější člen pro cely motor management se nechá zaplatit, ale bez něho to prostě nejede...

Jinak je i možnost váhu úplně odpojit. ECU v safe modu pojede podle safe map (pevne palivove mapy, podel TPS a loadu). Zezačatku je motor dost nervozní, ale pak jezdí, takže pokud by se i s odpojenou váhou objevovali nějaké propady, výpadky a podobně, tak to není kvuli MAFku.

2013-06-03 16:06:14

arteee: jen je škoda, že se nezapne do safe módu, když nefunguje jen teplotní čidlo váhy.

2013-06-03 16:17:43

arteee: Tak to odpojení MAF vyzkouším, co to bude dělat. Pokud by to nebylo MAFem, tak už nevím, snad jen lambda, ale ta by asi to houpání otáček nedělala. Zvýšenou spotřebu a bohaté emise jo, ale to houpání???

RADO4077: Tak se mi zdá, že největší tragédi se 144-kou jsme tady my dva. Doufám, že ne na dlouho.

2013-06-03 16:19:40

stan34: Stando nezapomeň, že po odpojení MAF se rozsvítí kontrolka Check a je třeba poté mazat chyby

Edit: njn, ale dle mého to budou naše slavné váhy. Uvidíme až se mi vyreklamuje ta nová tak přijedu. Mám v plánu příští měsíc návštěvu Brna tak bych to vzal po cestě.

To all: Někde na eng. foru jsem četl, že jde připojit MAF z Maximy (Hitachi). Nevíte někdo o tom něco ??


Odpovědět

1  2  3  4  5