Fórum - Téma


P11c 103kw cukani na 3.,4. a 5. rychlost


Fórum Primera P11 P11c 103kw cukani na 3.,4. a 5. rychlost

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2013-02-04 07:22:31

Zdravim panove,

Mam takovy problem,rychlost 1 a 2 jsou v pohode,ale od 3 to zacina cukat a v tech 4tis. otacek tam neni ten kopanec ale takova dira,vsechny filtry menene,nove svicky,kabely,vicko rozdelovace,cistil jsem vahu i klapku,nevyblikal jsem zadnou chybu,auto mam 1,5 roku a melo najeto kolem 100tis pri koupi a ted ma 160tis,takze jesti to jsou pravdive km tak na retez je brzo,jo a zacinalo to pomalu,ze zacatku sem tam cuknuti ale ted uz to je neunosne,diky vsem za nejake rady

2013-02-04 12:46:03

to že se na diagnostice nic neukáže je normální. zkus vyměnit lambdu. A dělá ti to při plném plynu?

2013-02-04 13:17:14

spíš vypozoruj, zda to nedělá při jisté poloze plynového pedálu, na nižších stupních nemusíš pro takto nízké otáčky mačkat tolik pylnu. Takže to vypadá na vydřetý senzor polohy klapky (potenciometr). Přes OBD by se dalo zjistit.

2013-02-04 17:06:43

zkousel jsem i odpojit lambdu(byla i trochu povolena) a jezdit bez ni a cukani nezmizelo a at mam plyn v jakekoliv poloze tak porad cuka

2013-02-04 22:57:27

Vsadil bych na skrtici klapku, u 103 kW odcházejí naprosto sériove....

2013-02-05 09:21:19

Danyboy, pokud si z Prahy ci okoli, muzem se na to podivat. Podivame se na prubeh TPS na OBDcku, tim vyloucime vadny TPS (nebo muzes zkusit TPS odpojit - horni, hnedy konektor na klapce) a zkusit jezdit. Vyblikne ti chyba, ale auto jede, ECU se ridi z hodnot MAFka.

Je pravda, ze treba Franta klapku menil, Ja mam kolem sebe dve P11C a na jedny se klapka nemenila, je ok (150tis km), na druhe se menila preventivne kvuli prestavbe, ale puvodni byla taky jeste OK (230tis km).

Jine priciny muzou byt hur detekovatelne, a to hlavne unik vzduchu v sacim traktu (respektive jeho prisavani), ci spatna dodavka paliva. Me ted prosakoval jeden vstrik, a taky se to projevovalo az ve vyssich otackach (logicky, min paliva uz nestaci = chuda smes = detonacni podminky = cukani, detonace), a samo i vyssi spotrebou se to projevovalo.

2013-02-07 01:18:15

Ja jsem z Frydku-Mistku(severni morava),ale momentalne pracuji a ziji v UK-Londyn. No zkousel jsem odpojit ten hnedy konektor a cukani nezmizelo,takze tudy cesta nevede. Postrehnul jsem,ze za deste nebo vlhka to cuka o dost vice,alespon mi to tak prijde,a jeste kdyz jsem plne nalozeny tak je to uplne katastrofa. Ono je to strasne nestabilni to cukani,nekdy(za sucha a kdyz jsem prazdny) to jede s obcasnym cuknutim. Dnes jsem si overoval Km a vypada to ze jsou prave,tak ja nevim co je spatne. Zkusim zajit na diagnostiku a uvidime

2013-02-07 07:31:16

podle toho jak rikas, ze s nalozenym autem to cuka vic, mi to smeruje ke spatne dodavce paliva... Kdyz jsi menil filtry, palivovy je taky vymeneny ? (ac 100 tkm jeste tusim neni hranice jeho vymeny) ? pripadne nejaka tryska

a pro znalejsi - meri si ECU tlak paliva na privodu z nadrze ?

2013-02-07 09:49:26

Ne, ECU toto nevi, po odpojeni FPR by mel byt v liste na volnobehu 3,5~4bar. Pokud by byla chyba v tlaku paliva, tak muze byt i vadne samo FPR, uz tu byl pripad, kdy byl zaseknuty. Teoreticky se da odpojit podtlakova hadice do FPR (a ucpat hadicku), tim bude v liste furt plny tlak z cerpadla. Bude to strasne bohaty, ale vylouci se vada funkce FPR.

2013-02-09 07:57:10

palivovy filtr je meneny za poslednich 60tkm dvakrat nebo trikrat, no s tim palivem me to taky parkrat napadlo,ale co to ma spolecneho s tim,ze za deste to cuka vice? fakt jsem zvedavej co to nakonec bude

2013-02-09 10:41:56

No nema nic ... Volnobeh je v pohode? Spravne otacky, nehoupe se, nesmrdi to benzinem? spotreba v norme?

Pokud mas, tak vem treba spray na brzdy (cistic brzd/karburatoru atd), nastartuj, a hezky strikej na vsehny spoje co vedou od maniofoldu, vcetne vstriku na hlave. Pokud se ti zmeni po nastriku nekde zmeni otacky, znamena to, ze ti tudy motor nasava nezmereny vzduch. Ve vyssich otackach to muze zpusobit i cukani, protoze jde do valcu chuda smes.. Dest, potazmo vlhkost pak by vliv mela...

pokud mas moznost, tak pujcit si od nekoho vahu vzduchu, a vyloucit ji. Bohuzel nase vahy (Bosh) jsou na dve veci, a maji oproti Hitachi opravdu malou zivotnost, a cisteni ma minimalni vliv, respektive vetsinou zadny.

2013-02-10 07:59:46

tak volnobeh se zda byt v pohode,nejak vyrazne nelita,rekl bych ze se drzi velmi dobre kolem tech 750rpm,benzin taky necitim a spotreba odpovida provozu (kolem 9l)

no a abych to upresnil tak v nizkych otackach to cuka a ve vyssich je zase dira ve vykonu,kdyz se normalne rozjedu tak 1 a 2 v pohode,pak dam 3 a mam tam neco pres 2tis.ot a seslapnu plyn a auto cuka,ale kdyz se rozjizdim rychleji a dam 3 a je tam treba kolem 3000ot a pridam plyn tak tam to cukani neni tak zjevne,ale zase je tam pak ta dira ve vykonu

je fakt,ze to cisteni te vahy vzduchu asi uz nepomuze kdyz je vaha totalne v haji,nevim kde tady si pujcit a nechci treba zase kupovat zbytecne,i kdyz tady na ebay je to docela levne

2013-03-11 07:04:10

tak mam zase nejake nove poznatky:

  • zacal mi blbnout volnobeh,klesa k 500ot. a i mene a nekdy to chcipne uplne
  • rozsvitila se mi kontrolka motoru a vyblikal jsem chybu 0325-senzor klepani a 0172-bohata smes
  • jsou dny(nehlede na dest nebo zimu) kdy to jede uplne super bez cukani a s vykonem jaky tam ma byt(mel jsem co delat abych to uridil na mokru kdyz jsem jel na plny plyn-proste parada),najednou uplne rychla reakce na plyn,perfektni odezva

muzou to byt vsechno priznaky spatne vahy vzduchu?

jo a vzpomel jsem si,ze jak jsem minule odpojil ten hnedy konektor skrtici klapky tak to strasne blblo,vubec se s tim nedalo jezdit a jak nekdo psal,ze po odpojeni se jednotka ridi podle MAF tak me napadlo,ze v tom pripade je MAF spatna

2013-03-11 08:39:19

Vymen knock senzor, jesti to haze chybu... neslysis detonace? Konektor od TPS neodpojuj, to nicemu nepomuzes.

2013-03-11 11:03:37

Danyboy: Ano může, ale taky to může znamenat, že máš někde netěsný sání.

kolísání otáček a chcípání na volnoběhu je většinou indikace mrtvé MAF. Bohužel v případě naší BOSHácké je to dost častý jev po těch letech (tak 9let vydrží). Pokud máš možnost, zkus se s někým dohodnout a váhu prohodit.

Ta chyba (bohatá směs) by ale moc na MAF ukazovat neměla, to spíš Lambda, netěsný sání, vadný FPR. Tahle chyba by se snad měla ukazovat, když jednotka v rámci closed loop (konstatní jízda) není schopná během několik cyklů srovnat AFR na stoich. hodnotu... Ale to by se ti mělo projevit i na spotřebě.

2013-03-11 11:10:22

Danyboy: Kolísání otáček k 500 někdy chcípne AAC ventil. Dle mého to bude mít odezvu i na tu bohatou směs.

2013-03-11 11:19:45

ACC ani klapka na bohatou směs mít vliv přímo nemusí. Směs při cruise jízdě (closed loop) je regulována pouze a jen podle lambdy. I kdyby ACC ventil leakoval, jednotka má neskutečné regulační pásmo (vím moc dobře, neb mám místo 293cc 370cc vstřiky a odpojený FPR = 4bar konstantně, a i při volnoběhu jednotka je schopná na 3cykly zregulovat AFR na 14.7). Takže ta klapka se mi moc nezdá.

2013-03-11 11:38:37

Arteee: Právě, že na emisích jsem měl bohatou směs při volnoběhu, při zvýšených otáčkách emise klesaly. Po vyčištění klapky a AAC ventilu je to v pořádku. Lambda byla v pořádku. Nicméně na bohatou směs mi nehlásila ŘJ. Což by mohlo být lambdou. Pokud by byla vadná lambda cukání by mělo být vesměs za studena.

Hádat se nebudu je tam mnoho faktorů, které to může způsobovat. Ale na kolísající volnoběžné otáčky bych šel určitě po AAC.

2013-03-11 12:17:17

Rado4077: Jasný, já to taky přímo nevylučuju. Prostě klapka a MAF v našich primerách je kámen úrazu. Klapka je moc přetechnizovaná, a váha vzduchu je standard Bosh, takže k ničemu.

Jinak lambáda a cukání, no nevím, leda by byla hozená výš a stoich směs by byla na hodnotě hodně chudých směsí, pak už SR20DE cuká. Co mám ja vyzkoušeno, tak do AFR 16.7 jede hladce, od 17.1 už pekelně škube, ale AFR 17.1 je pomalu čistej vzduch s vůní benzínu :-D

Co se týče opaku, tak moje WB lambáda umí měřit do 10 a i při takových AFR (a veřím, že za studena jsou hodnoty menší než 10), si motor vrní spokojeně, takže bohatá směs rozhodně nezpůsobí škubání, jen děsný smrad nespáleného benzínu. A zase, pokud by měl rozhašený předstih a k tomu bohatou směs, tak ta schová detonace, což nevede ke škubání.

Takže nejdřív vyzkoušet MAFko, pak zkusit prověřit klapku. Pokud toto je OK, zkontrolovat předstih a dodávku paliva (proměřit tlak v liště) a samo, jak jsem několikrát říkal: Úplně nejdřív ověřit, zda ti někde nenasáva nezměřený vzduch (jakýkoliv podtlak za váhou vzduchu, protože nezměřený vzduch tohle vše může způsobit Vím o čem mluvím, kolena mi střílejí dost často

2013-03-12 07:01:17

  • co se tyce volnobehu tak to bude asi zase ten AAC ventil,uz mi ho v servise jednou cistili asi pred rokem taky kvuli tomu spatnemu volnobehu a pak to bylo zase v poradku,chvili trvalo nez si to sedlo,ale spravilo se to tim vycistenim,ale pred tim mi nevyskocila kontrolka motoru respektive bohata smes.... no a mimochodem proc se to tak casto zanasi?
  • vahu vzduchu objednam zrejme tuhle http://www.ebay.co.uk/itm...A-2-0-96-06-/260907189037
  • ten knock senzor zcela nechapu....detonace taky zadne nepozoruji....muze zpusobit to cukani?


Odpovědět

1  2  3  4  5