Fórum - Téma


P11 - Zkušenosti s automatem ?


Fórum Primera P11 P11 - Zkušenosti s automatem ?

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2010-01-16 21:26:32

Ahoj skusím přispět taky troškou do mlýna. Sám mám primeru P11 s automatem a můžu říct že s automatem není žádný problém a to už to auto má nalítáno 200 tis. km. Je tam převodovka CVT což je převodovka s plynule měnitelným převodem. Podle mě patří k tomu nejlepšímu co v té dané době vzniklo a navíc je to i hodně spolehlivý aspoň co jsem slyšel a čet já sám sem zatím problémy neměl. A navíc Nissan už tuto převodovku nabízí dost dlouho tak má už vychytané mouchy.

http://www.tipcar.cz/pora...p11c-2-0-cvt-m6-2616.html

2010-01-16 22:08:09

drevokocur89 - Jediné, co si hlídej, je výška hladiny a včasná výměna kapaliny. na to je CVT a i klasik A/T dost choulostivé a jen tak ji uchováš dlouhou dobu života.

Jinak někdo tu mluvil o repasy spojek, popř. měniče, tak tady mám odkaz.

http://www.kaps.cz/automaticke.php?setlang=cs&page

http://www.automatickaprevodovka.cz/

ale dnes je jich už plno, téměř v každém velkém městě se tímto někdo zabývá. V tomto odkazu je ale plno zajímavého čtení a obrázků, tak proto to sem dávám.

2010-01-18 08:15:58

vdaka pani za prispevky ,ale nakoniec som z toho vycuval prave z dovodu toho CVT vobec sa mi nepacilo ze pri podradeni nevznikol ziadny kopanec ako pri klasickom automate,totalne mam pocit ze pri primere automat,ten dany automat obmedzuje strasne ten vykon,proste mi to pripada ako keby to ani neslo kedze ziadny kopanec od 4000 a stale sa to rozbieha ako elektricka primera ma sportoveho ducha,ale pri automate je uz ten duch v nebicku

2010-01-18 08:21:53

veNomYZ - no to je právě ta nevýhoda CVT každému to prostě nevyhovuje. Osobně mám taky raději klasik A/T. Ale všechno je na zvyku.

2010-01-18 20:16:31

no comment

Vyzera to, ze zivot ta malo kope do ........ tak to potrebujes aj od auta...

2010-01-18 20:21:22

tatkomacko to je na mě ? Za co ?

2010-01-18 20:40:22

Almerka: aaale neee...

Kazdy potrebuje same kopance, to je neskutocne. Asi este nedostal kopanec z prace, od frajerky, v "hospode" a pod. Asi sa na tom cvt vela nepovozil, alebo to bol srot. Prve 3 "rychlosti" citim naval energie ( kopanec nieje to spravne slovo) pri preradeni a potom uz je to plynule zrychlovanie, no ci preradim rucne, alebo to radi samo, pri plnom plyne citit krasne zrychlenie a zmenu prevodu, asfalt to teda netrha - turbo by urcite pomohlo, no vo vyssich rychlostiach nejaky kopanec nedostanes ani od manualu . Treba si skusit "forsaz" na migu a potom bude kazdy oturbeny V12 iba vlacik na baterky , no je to iba moj nazor...

2010-01-18 20:47:33

Já vím, Bohumile já vím, už jsem si šel vycpat rifle polštářem

No oni by všichni jen chtěli "kopance" a gumování a power a potom tu píšou dotazy kolik že jim to žere a jak se to počítá a takový pitomosti. A příspěvky počítání spotřeby na desetiny a setiny

Nemá to tu patu hlavu, kolikrát.

tom
2010-01-18 20:53:28

Martine,tak to bylo přesný...

2010-01-18 20:56:02

My s Tomem jezdíme v poho a klidu a s námořnickou rozvahou

P.S . citát Toma - "Martin a já neřadíme. Ale občas si zařádíme"

zde důkaz : http://www.nissanclub.cz/...tab=i_am_friend_of&kols=2

A to je pravda přátelé .

2010-01-18 21:03:04

Almerka: No to si fakt vystihol

Ale ked to kope, zere 6L a v 120km/h horia gumy (od vzrusenia ) - no nekup to . Este keby to tak malo zadny nahon, alebo 4x4 - to by bolo oblubene auto. Chcel by som si skusit cvt v niecom silnejsom napr. new maxima, "Z", mozno murano a pod. ako to jazdi...

tom
2010-01-18 21:33:16

No my starý páprdové už jezdíme na pohodu. A ted na sněhu v režimu snow na dvě pohody.... A pokud chci,aby to kopalo,tak si pak vždy nakopu u pumpy,jakej jsem blbec,že jsem jel za patnáct,protože deset se přeci jen líp počítá....

2010-01-18 23:34:27

no ja neviem pani,ale myslim ze som tu asi aj jediny co vlastnil 4primeri a moj nazor ten automat je pekny trapas jazdim na Daihatcu cuore automat a ked to podradi tak to aj ide,ale u primeri automat podradi a namiesto tachometrovej rucicky stupa rucicka na otackomeri a pripada mi to dost smiesne uz chapem preco to nikto nechce.A ku tej spotrebe som jeden z mala co tu uprimne tvrdi pravdu ze primera TD v zivote nejazdi na ziadnych 5.5l ako to takmer kazdy Tdickar tvrdi a hlavne ty saskovia co obmedzuju premavku na dialnici a aj na okreskach

2mato  
Mato
2010-01-18 23:56:42

Mam dojem, ze tu je stret generacii :D niekto kto sa uz nepotrebuje vyzivat v soferovani tak mu je manual zbytocny a ja to beriem vsak 100ludi 100 chuti a aj automat ma svoje vyhody...v pohodli a plynulosti.

Len neviem na co sa tu niekto znervoznuje ked sa povie, ze CVT na primere kradne z toho mala vykonu...je to tak a kto sa chce za volantom bavit ten si kupi manual a nieje to tak len na primere....mne napr jazda s automatom a este babetovym CVT pride nuda nuda a este raz nuda... vyzivam sa v kvaltovani pustani spojky a spontanneho a priameho tahu ako aj odozvy na plyn aku SR20 motory ponukaju...ano aj tie kopance a obcas silny zatah ci vykonovu spicku co CVT nikdy nesprostredkuje....to som blazon co

2010-01-19 07:26:12

veNomYZ - nepleť si automat A/T, s CVT To jsou dvě hodně rozdílné věci ! To co je v Primerách, je právě CVT a to je opravdu no ale zase jak pro koho, někdo s tím problem nemá. Já osobně jsem zastánce A/T. A tu jednu vteřinu akcelerace, co mám oproti manualu, ta je mi u prde.. CVT ale taky nemusím. Ale vše jen na zvyku.

2010-01-19 11:03:18

presne tak tiež mám ten dojem že sa to tu plete.Mám taký pocit že CVT sa dávala až do P11C,N16 atd.Dp starších sa dávala klasica 4stupnový automat.Takže ten A/T 4stupnový automat má konštrukciu ozubenia ako manuál,kdežto CVT má tzv nekonečný prevod vlastne variátor kedy je spojenie dvoch kolies s meniacou sa dĺžkou resp.priemerom spojené ocelovým pásom a pod.čiže nedochádza k pohybu predlohového hriadela,ale s iba mení pomer medzi tými dvoma kolesami a to je dosť rozdiel.

Inak pri konštrukcii automatu je primárne kladený dôraz hlavne na tú jemnosť chodu a minimalizáciu rázov pri radení a tým zväčšiť pohodlie pre posádku.A v tomto smere patrí CVT medzi to lepšie až nie najlepšie.

2mato  
Mato
2010-01-19 11:35:46

2 spojky DSG je robene na nieco ine ako hladke radenie

2010-01-19 20:50:23

Patricius135 - Omyl Primery mají CVT, ale N16 včetně TINA mají klasik A/T.

Např. u QQ je to jinak ! QQ 2,0L beňo má CVT, ale QQ diesel A/T .

Ono vše má ale své výhody i nevýhody a to se týká i systemu CVT a A/T

Zatím jsou ale automaty a CVT, spolehlivější jak celé manualy Pokud se dobře o automat staráš ( hodně záleží na včasné doporučené výměně a občasné kontrole výšky kapaliny ) a dodržuješ základní pravidla a zacházení při jízdě, vydrží tyto transmiss 3x víc než manual a jeho spojka.

Tady máš obr.CVT řetěz a princip CVT. Změna je vlastně přenášená plynule z jednoho kola na druhé, aneb průměr řetězu se na jednom kolu zvyšuje a na druhém snižuje a naopak.

Kalsik A/T transmiss je skokové řazení, viz graf , který srovnává A/T a CVT

2010-01-20 22:32:22

pozor pozor ..Martin je na automaty háklivý On je prostě lenivec tak mu 2 pedály stačí

2010-01-21 22:11:10

granaddebill - Tak pravdou je, že jsem jich vystřídal už hodně. Asi před 20 ti lety jsem "ochutnal" poprvé automat a už jsem se na manual nikdy nevrátil a ani nevrátím.


Odpovědět

1  2  3  4  5