Fórum - Téma


P11 - zkušenosti


Fórum Primera P11 P11 - zkušenosti

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2009-03-22 08:42:12

Chcem sa podeliť s vlastnou skúsenosťou.Po zime 2007-2008 som auto,vrátane vnútorných blatníkov,podvozka a celého spodku dôkladne vystriekal tlakovým čističom (Wap-kou).Pod autom,hlavne vzadu ostalo neskutočne veľa bordelu.Následne na druhý deň som karosériu v garáži (nevytápaná,ale umiestnená v suteréne rod.domu) ošetril autokozmetikou-vyleštil.Po troch dňoch som prešiel asi 12 km a po odstavení a vystúpení z auta som zacítil smrad z pripáleného brzdového obloženia.Prešiel som rukou všetky kolesá a smrad a horúce bolo ľavé zadné.Pravé zadné bolo OK.Po demontáži kolesa samotný kotúč išel pretočiť rukou dosť ťažko.Tak som len provizórne širokým skrutkovačom trochu roztiahol brzdové doštičky od kotúča-už to išlo pretočiť o čosi lepšie,ale nebolo to ono.A tak som sa s minimálnym brzdením dostal domov do garáže.Pri kompletnom rozoberaní zadných brzd som zistil,že tým zaschnutým prachom,kamienkami a celkovo hrubou špinou sú ako keby zabetonované platničky vo svojích liatinových držiakoch,tých vodítkach.Zadné brzdy + kotúče som poriadne vyčistil a kompletne zreparoval-vymenil krúžky,manžety,nové doštičky ATE,brzdová kvapalina+odvzdušnenie.Rok bolo všetko OK.Po tejto zime (dúfame že už nebudú soliť) som opäť zopakoval umývaciu,ošetrovaciu procedúru.Po štyroch dňoch prvá jazda a opäť na konci krátkej cesty smrad.Opäť iba z ĽAVÉHO KOLESA,ale už brzové doštičky neboli tak ,,pridreté" ako prvy krát.No opäť domov do garáže a pozrieť na to.Znova na brzdách a tých vodítkach brzdových doštičiek zaschnutý prach,kamienky,veľa špiny.Na pravých zadných brzdách tak isto zaschnutý bordel,špina,ale o dosť menej,ako na strane ľavej Kotúč sa točil dobre,pribrzdený nebol,ako na ľavej strane.Tak som to opäť všetko rozobral,poriadne vyčistil,brzdové piestiky o jednu otočku zatočil dovnútra (pravotočivý závit a pozor na poškodenie manžetky) a poskladal.Otázka hodiny a pol.Ihneď skúšobná jazda-všetko OK.A teraz moja teória,prečo len ľavá strana robí problém?Podľa mňa je to aj tým,že na ľavej strane po vnútornom blatníku sú vedené dve trubky (jedná väčší priemer,tankovacia a druhá menší,zrejme odvetrávacia) ku nádrži.A sú ešte prepojené s pásovinou.(Foto doložím neskôr)No a za tými trubkami sa počas zimy naozaj nalepí poriadne veľa špiny.A pri umývaní Wap-kou sa to dostane pri tom tlaku aj na tie brzdové strmene,kde to zaschne a všetko to tam ten jemný prach ,,zabetonuje".Ináč si to vysvetliť neviem.Zrejme to už budem praktizovať tak,že po každom takom jarnom umývaní tie brzdy radšej pred prvou jazdou vyčistím a bude istota,že sa mi to nepridrie.Napadá ma otázka,že či vy ostatní tam na tých trubkách ku nádrži nemáte náhodou nejaký kryt,ktorý by nedovoľoval sa tej špine tam usadzovať v takom množstve?Ja tam nič také nemám.Všetkým,ktorí tento môj postreh dočítali až do konca,poprípade odpovedali na moju otázku ďakujem a lúčim sa s pozdravom:Svetu mier,pivo,roztlieskávačky a čo najmenej problémov s NISSANMI.

2009-03-23 13:21:25

Teorie je to pěkná, ale mně se letos po zimě stalo přesně to samé zrovna s pravou zadní brzdou :)

2009-03-23 13:35:17

taky se pridam, me ted lehce dre pravy zadni

2009-03-23 13:37:49

Nám to na P11 taky dělalo, pokud si dobře vzpomínám byla to též pravá zadní. Vyčištění nepomáhalo, tedy bylo to O.K. jen na chvíli. Hlavní problém byl asi ve třmenu, ale nemohu to s jistotou posoudit, protože jsme auto nakonec prodali.

2009-03-23 18:27:43

Takž epokud dobře chápu u bubnových to nehrozí?

2009-03-23 19:25:02

Nazdarek,

to co tu popisujete som mal aj ja cca pred 1 a pol rokom.

Prave zadne kolese po jazde cca 0.5 - 1km bolo takmer zerave, a pribrzdene. Ale moje zistenie bolo ine ako Amigazove.

Problem bol v lanovode rucnej parkovacej brzdy. Lanovod, v ktorom sa pohybuje lanko bol pri konci, kde je zalisovany do objimky prasknuty a odtrhnuty od objimky a zrejme rokmi do neho natiekla voda a prach a lanovod sa zadrhaval a ostaval v polohe zabrzdeny. Vratna pruzinka na vahadle, nemala silu vratit lanko po odbrzdeni parkovacej brzdy do povodnej polohy. Po vymene celeho lanovodu za novy (620Kc, MJAuto-Brno) problem zmizol a uz sa viac nezopakoval. V starom lanovode som skusil, ako tazko chodi lanko vo vnutri lanovodu a poviem Vam, ze som ho musel tahat kliestami, rukou to vobec neslo. Novy lanovod isiel ako po masle, hladko, hladucko.

Ak mate taketo problemy, ze Vam zadrhava zadny kotuc lavy resp. pravy, skuste obidva konce lanovodu odpojit a vyskusajte, ci vam nahodou lanko nezadrhava, lanko musi chodit v lanovode lahko bez odporu, v podstate ak z jedneho konca lanovodu lanko zatlacite dnu, musite ho rukou aj vytiahnut. Ak to ide velmi tazko, treba vymenit lanovod a budete mat klud...

2009-03-23 19:59:31

Piškot: Myslím, že ne. Tam můžou maximálně téct hydraulické válečky nebo špatně chodit mechanismus díky prachu, který se uvnitř hromadí. Já jednou za rok sundám bubny, profouknu to a vyčistím a promažu v potřebných místech. A funguje to bezvadně.

2009-03-26 13:52:25

ja som mal tento problem skoro na vsetkych 4-kolesach, ale vzadu toho bolo viac na robotku, vpredu som trosku obrusil dosticky aby lepsie behali, teraz vsetko klape podla mojich predstav - vzadu som zistil, ze na valcekoch mam znicene manzety... potom uz vsetko o.k.

ako citam, tak sa s tymi brzdami asi budem hrat castejsie ako som myslel - len pre zaujimavost P11 GT97´

2009-03-26 21:08:14

.... tak ja striekam wapkou stale,najprv vnutro blatnikov a potom kolesa a brzdy a este ziadny problem,bude to asi tym ze som pri vymene dosiek lizol bruskou voditka dosadajuce do strmena - tuto fintu som videl v nissane ked tam menili dosky,akurat to netreba prehanat lebo budu za jazdy cinkat ....samozrejme pri vymene dosiek strmen cistim docista-docista,vodiace plochy sa snazim co najviac vylestit-lesteny povrch tak skoro nekoroduje a drzi sa na nom menej bordelu ...

2009-03-27 16:35:59

Podľa môjho názoru ľavá strana odchádza skôr aj kvôli tomu že z ľavej strany si pri stretávaní protiidúcich vozidiel ošpliechávame autá.Pravá strana v pohode ak vojdeš do mláky odstriekneš ju na bok prinajhoršom na chodca. Ak vôjdeš z ľavou tak je to jasné,no a keď stretávaš kamióny tak to je paráda.Wapka sa môže hanbiť Ináč v servise pri prehliadke mi skúsený mechanik potvrdil že je to choroba našich tátošov.Brzdy treba čistiť aspoň raz do roka,ináč sa zanesú a potom vzniknú tieto problémy.Niečo som už písal aj v inom okne "brzdové doštičky".


Odpovědět