Fórum - Téma


P11 - zasekávající zadní brzdy


Fórum Primera P11 P11 - zasekávající zadní brzdy

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2010-02-06 20:41:56

Pokud je mas spatny tak je tam nedavej taky je u starych desek vzdy vyhodim

2010-02-06 22:18:21

kofpak: na prednich jsem koupil desticky kde ty plisky byly potreba a na zadnich desticky made in japan a ty plisky uz tam potreba nebyly ani by tam nesli narvat a zadny negativni ucinek nepozoruji ... zadne poklepovani ci tak neco...

2010-02-06 22:37:52

Ty plechy mají(správně) mít přesný rozměr (který se u destiček nedaří dodržet)což by mělo držet destičku v těch bočních pružinkách pevně,ale suvně Je-li destička větší(jak píše Doris) stačí ji upravit a plechy nejsou potřeba Je-li menší,jde to bez nich také,ale muže chrastit Samozřejmě nic z toho neplatí u starých sežraných plechů

2010-04-23 14:08:27

o vikendu jdu na promazani vsech desticek ve trmenu...zadni desky mi trosku skrtaji o kotouc ,takze se asi nevraci jak maji ...

potrebuju jen vedet co vsechno namazt ? mezi destickou a trmenem je mi to jasne, ocistim ocelovym kartacem na vrtacce docista, promazu a to je vse ? je tam jeste neco na promazani ?

udelam to i na prednich destickach kdyz uz se stim budu hrat ... mam koupenou medenou pastu 500g do 1100C ktera je urcena primo na brzdy tak snad bude vse ok...

2010-04-23 16:24:30

Servus, ja by som radsej riesil ci ti neostava strmen pritlaceny a preco. Teraz som riesil moje zadne koleso ktore sa az prehrievalo. Kupil som opravnu sadu na strmen. Je to sice pekna babracka hlavne dat tam tu pruzinu ale ide to. V manuale je vsetko co pri tom treba namazat.

Ze by bolo treba mazat pri dostickach...? Tak ako tu pisala Almerka ze pliesky su nerez tak moje urcite nie, vycistit to ano. Bzdy to je stary problem pre Primery, viem to od mechanika co ich robi a pomaly sa o tom presviedcam aj ja. Kazdy rok precistit !

Po vysliapnuti brzdy pedalom a naslednym tocenim kolesa sa vola musi uvolnit na pozadovanu hodnotu aby dosticky nesuchali.Ci tam budes mat vazelinu je podla mna jedno.Vsak od vyroby tam nebola ziadna ci ano ?

Opravte ma niekto

Po case sa vytvara v kvapaline bordel ,hlavne z tych gumovych trubiek tak to zaserie aj brzdy.

2011-10-19 14:58:47

Zdar, opráším trochu toto téma. Sice se jedná o P12, ale předpokládám, že v principu je to to samé.

Vyměnil jsem zadní destičky, protože z těch starých jedna klepala - měla vůli. Při montáži jsem ji nijak neupravoval. Klepání se projevovalo poté, co jsem kousek couval a pak se rozjel do předu při nižších rychostech. Pak už to možná sedlo, nebo bylo přehlušeno jinými zvuky.

Koupil nové destičky (ATE), rozebral a vyčistil třmeny, smontoval, odvzdušnil a vyzkoušel. Klepání ustalo, ale brzdy přibržďovaly. Znovu jsem je rozebral, vyměnil jsem pouzdra vodítek třmenu, pořádně vyčistil i otvory na vodítka - byl tam zoxidovaný hliník, mohlo to tlačit na vodítka a tím i zhoršovat pohyblivost třmene - fotil jsem to ale fotky jsou špatně zaostřené ( vyněnnil jsem i těsnění brzdového válečku, protože na jedné straně byl náznak malého úniku).

Pak jsem to smontoval, odvzdušnil a jedno kolo přibržďuje. Není to trvale, zdá se, že po prudkém zabrždění se brzda uvolní, ale když pomalu přibržďuji, tak občas zůstane viset. Ujel jsem s tím asi 10 km s přesávkami a to kolo je teplé.

Teď ale nevím co tomu může být. Myslím, že mechanicky je to OK. Nemůže být problém třeba s odtlakováním kapaliny ve třmenu? Není tam něco, jako zpětný ventilek? Může na to mít vliv, že jsem při odvzdušňování neodpojil konektro z ŘJ ABS? ( To se píše v manuálu, ale četl jsem to až teď.)

Díky za rady.

2011-10-19 18:48:07

A neostáva ti visieť lanko ručnej brzdy? Resp nedrie práve tento mechanizmus?

2011-10-19 19:40:16

taky se přikláním na stranu ručky...

2011-10-20 18:25:59

Pánové, díky za tip, ale lanovody jsem dnes kontroloval, jsou volné. Zkusil jsem i povolit lanko abych měl jistotu, že bude mít vůli a je to tak - táhlo na třmenu po uvolnění ruční brzdy je volné.

Měl jsem třmen rozebraný, složil jsem to, nasadil, odvzdušnil. Během odvzdušňování se destičky přitáhly, po uvovlnění brzdy jsem byl schopný kotoučem točit. Když jsem to ale udělal s ruční brzdou, tak jsem po uvolnění kotouč rukou neutočil.

Mám podezření, že je nějaká zrada v mechanismu ruční brzdy v třmenu, ale to nechápu jak funguje. Když jsem točil pákou (vačkou) na třmenu, tak jsem neviděl, že by se uvnitř třmenu ( měl jsem vymontovaný pístek) cokoliv dělo. AS kupovat nový třmen ještě nechci.

2011-10-20 18:32:10

Bude prirezla ta hridelka na mechanismu rucni jak jde do trmenu - casta zavada

2011-10-20 20:04:20

Moris...Mal som ten isty problem ako Ty s pravou zadnou brzdou, skusal som vselico mozne a nakoniec problemom bol lanovod rucnej brzdy, aj ked som ho povolil, tak ako ty problem sa nevyriesil lebo pruzinka na strmeni rucnej brzdy nemala silu vratit sa do vychodzej polohy.... a branilo jej v tom lanko, ktore chodilo v lanovode tazko...lanovod bol zahumuseny lebo v nom bola trhlina, nasiel tam prach a bordel, lanko prihrdzavelo a islo velmi tazko... takze pruzina strmena nemala silu prekonat odpor lanka v lanovode pri uvolneni paky v kabine ... po vymene celeho lanovodu problem zmizol... menil som lanovod cca pred 4.5 rokmi a dodnes ziadny problem...lanko v lanovode musi ist uplne lahucko, akonahle ma nejaky odpor, tak moze sposobovat problem, ktory opisujes.

2011-10-20 20:24:54

Pánové díky za názory. Lanko v lanovodu chodí volně, jde krásně. Ta hřídelka se také točí - když jsem vyndal tu pružinu na páce na třmenu, tak jsem s tím mohl volně otáčet od dorazu k dorazu.

Chtěl jsem zjistit, jak vlasně ta ruční brzda funguje, ale nepovedlo se mi to. Měl jsem třmen ve svěráku, nalil jsem tam troch brzdové kapaliny a otáčel jsem pákou (vačkou) ruční brzdy. nepozoroval jsem žádný pohyb hladiny brzdové kapaliny ani toho šroubu. Ale evidentně brzdí, bohužel i když nemá.

2011-10-20 20:40:55

A pístek jsi měl z brzdiče vyndaný?

2011-10-20 20:47:32

Jestli je pístek jako na mém obrázku,je vysunutý a brzdí furt.To byl můj problém.Toto je z Almery a to samé jsem měl i na 100NX. http://www.nissanclub.cz/...zadni-brzdy-168354?kols=2 Poslední příspěvek.

2011-10-20 22:43:55

aj môj piestik vyzeral podobne zadrdzavený, keď som mal prasknutú manžetku, ale tá hrza na piestiku bola tesne (bližšie) pri tej drážke, ja som len začistil a zaleštil ten hrdzavý priemer piestika jemným smirkom, aby sa dobre zasunul do brzdového valčeka a už takto frčím 5 rokov v pohode bez problémov... hold .... hrdza je prevít

2011-10-21 13:52:38

Měl jsem to rozebrané, pracovní plocha pístku vypadala dobře. Tady je pár fotek.

2011-10-23 16:20:47

Zkoušel jste někdo rozebrat mechanismus uvnitř třmenu? A povedlo se to tak, že to šlo i složit?

2011-10-23 18:18:36

Hehe rozebrat jde ,ale slozit to je zajeb . Chce to podle me dva lidi a dobry kleste na segrovky . Protoze ta pruzina je hrozne silna kterou musis prekonat. . To podle pohledu ta tvoje pruzina co tam je je slapsi nez ztich trmenu z P11 co jsem tu delal ,ale nestiihl je tak jsem odlozil smontovani na pozdeji protoze to chce vic casu . Po zajisteni segrovkou tu velkou pruzinu uz to je pohoda tohle je jedine problem.

2011-10-24 18:19:36

Tak toto je nejaký zaujímavý typ valčeka a priznám sa bez mučenia ešte som taký na P11 nevidel...

2011-10-24 18:40:17

Není to z P11, ale z P12, předpokládal jsem, že je to podobné a nechtěl jsem řešit skoro to samé založením nového tématu.

Ale k věci: jak se přenáší síla od ruční brzdy na pístek? Předpokládám, že by vazba hohla být jen mechanická. Tam mě napadají dvě možnosti:

1) přes excentr na šroub ( viz obr) - šroub by se měl vytlačit a tím by mělo dojít vytlačení pístku

2) přes nějaký převod by se šroub měl otočit a přes závit vytlačit pístek ven

Připojuju obrázek s označením šroubu, který mám na mysli.


Odpovědět

1  2  3