Fórum - Téma


P11 - Zapojení klimy


Fórum Primera P11 P11 - Zapojení klimy

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2009-06-07 18:46:04

Zdravím, kolega z jiného fóra se rozhodl implantovat manuální klimatizaci z primery do nenissana. Potřeboval by proto co nejvíc informací o jejím zapojení a především el. schéma. Kdyby někdo z vás měl sesumírovaný nějaký materiály a podělil se o ně, byl by móc hodnej. Předem dík.

2009-06-08 16:57:59

Ahoj, elektrický zapojení manuální klimy je vcelku jednoduchý ... čudlíkem z palubky se přes relátko spíná elektromagnetická spojka, a mezitím je tam ještě bezpečnostní spínač z jedný komponenty, myslím, že se to česky jmenuje susič ? Teď nevim. Ten se rozepíná při velkým a nebo malým tlaku. Prej je důležitý aby se nepustil kompresor když chybí náplň, protože v náplni je i mazání právě pro kompresor. Každopádně schéma najdeš tady někde v manuálech.

2009-06-08 17:45:41

Klima je u primery i kdyz je to obyc A/C hlidana ridici jednotkou vole.

2009-06-08 22:24:45

Jo ? Tak nám pověz jak, ty chytráku

2009-06-09 07:27:27

A na co by tam ta řídící jednotka byla? Když je to pouze poloklimazizace, která je ovládána vypínačem a pootočením kolečka?? Samozřejmě z Primery po Faceliftu to nepůjde, protože tam už ta řídící jednotka klimatizace je - protože se jedná o automatickou klimatizaci - tam kde nastavuješ teplotu.

2009-06-09 09:54:13

Tak si to projed po elektrice a uvidis, promer si ji. Proste je hlidana ridici jednotkou, vic ti k tomu nereknu.

2009-06-09 12:29:21

U a P11 a N15 není žádná řídící jednotka, je tam několi k vypínačů, některé automatické, některé manuální. Pokud nejsou všechny ve stavu zapnuto tak klima nejede. žádnej počítač tam není, protože už jsem dával Klimatizaci jak do N15 tak do N16 před faceliftem a nikde jsem žádnej počítač nemontoval.

Když shrnu zapojení tak je vypínač klimatizace - tlačítko, dále je tam vypínač klimatizace - kolečko ovládání ventilátoru. To jsou vypínače, které obsluhuje řidič. Dále je tam vypínač na kondenzátoru tlakový automatický, dále je tam vypínač na kompresoru - tepelné čidlo - automatické. To je vše co tam je. Nic jiného tam není. Po zapnutí tklačítka klimatizace a otočení knofliku ti sepne přes relátko kompresor a současně i ventilátory chlazení u chladiče , taky přes relátko. Ty jsou dále řízeny teplotou vody v motoru, ale nikdy se pravej nevypne při zapnuté klimě (levej myslím že se vypíná). Takže pokud je náplň v okruhu - dostatečnej tlak a není přehřátej kompresor, tak kuima funguje není tam žádnej počítač, co by v tomto případě měl řídit, když tam nejsou ani žádný čidla.

Jiná věc je to u automatické klimatizace (manuální nebo digitální) kde je navíš čidlo venkovní teploty (u nissanů uprostřed vpředu mezi světlama, pod teploměrem který ukazuje teplotu na teploměru). Dále je tam čislo slunečního svitu (to není u všech aut) u Nissanů je na palubovce P144 vlevo před řidičem ve stejným místě jako blikající ledka u strších, u N16 vpravo před spolujezdcem ve stejným místě. A dále je tam čidlo vnitřní teploty (většinous ventilátrokem nasávání vzduchu) které je u P144 umístěno na krytu nad nohama řidiče vpravo pod volantem na úrovni rádia. tyto čidla dávají informaci řídící jednotce klimatizace - + teplotu kterou si nastavíš (digitálně na číselníku, nebo manuálně pootočením knoflíku an určitý stupně Celsia . Podle těchto parametrů ovládá počítač otáčky vnitřního ventilátoru a otevření nebo zavření klapky na proudění teplé vody do radiátoru topení. Nic jiného už tam zase není. Kde ale tento počítač je umístěn to envím, ale mám dojem že u P144 přímo an topení vpravo nad nohama spolujezdce.

Ono se stačí podívat do nějaké knížky o klimatizaci, co mají studenti na středních automobilních školácha učilištích, a určitě by se tam našlo i zapojení - což asi není nijak složité a dá se krásně nakreslit, pokud by se našlo popis pinů na vstupu do řídící jednotky.

Toto je část praxe - první část příspěvkua část teorie - druhá část příspěvku.

2009-08-20 07:29:05

zdravim...bude mi paovat klima z p10 na moju p11 motoricky su rovnake 1.6 l p10 je rocnik 96 a p11 tiez 96

vdakaaaaaa

2009-08-20 09:23:48

nebude je to zcela odlišné jiný je kompesor, chladič, radiátor, prostě vše je úplně jiné!.

No vidíš že jsi našel téma o klimě


Odpovědět