Fórum - Téma


p11 zadok nebrzdí...


Fórum Primera P11 p11 zadok nebrzdí...

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2013-09-24 11:01:40

Ja mám všetky strmene repasované, t.z. rozobraté, prečistené, nové gumička, namazané zložené. Tyčky zatuhnuté nie sú...žeby nejaké ložisko?

2013-09-24 12:59:35

chrener: Repas nie, len sme menili pravy zadny strmen, lebo piestiky boli zapecene. To asi 3 roky dozadu. Zadny lavy nieco zabera, ale tiez je na vymenu, alebo minimalne na repas. Keby isiel dobre, kotuce by boli zjazdene ako predne.

Len sa bojim toho, ze aj ked vymenim za funkcne, ci zakratko zase nebudem tam kde teraz...

2013-09-24 13:56:07

storm525: Tam bude problem asi inde. Skor v brzdicoch. Ked brzdova kvapalina vytlaca ten valcek, ktory potom dalej tlaci dosticky na kotuc, tak tam to najskor drhne a tebe to valcek vytlaci, ale naspäť sa uz nevrati ako ma, a dosticky drhnu o kotuč.... (?) Neviem...moja hypotéza

Mne to pravdepodobne ten valcek ani nevytlaci, alebo len minimalne, lebo to mam zapecene vo vnutri brzdicov.

Je tu nejaky borec, ktory vie toto moje tvrdenie potvrdit, alebo vyvratit, pripadne ma skusenosti s repasom zadnych brzdicov z P11tky ?

2013-09-24 14:30:50

roman.com: Hello.

Brzdiče sú strmene a tie sú repasované, nikde nič nedrhne, ide o tom, že keď brzdím, zozadu to hučí. Iná vec je, že to brzdí poslabšie. vymenené boli aj brzdové hadičky, stále je to rovnaké.

2013-09-24 21:00:57

storm525: asi ti bude cosi škrabať o kryci plech brzdovych kotučov.

brzdiče, strmene, čeľuste.... teraz čo je čo? už mam z toho hokej v hlave..

2013-09-26 20:50:03

roman.com: ja som na P11 repasoval zadný brzdový valec, lebo bola prasknutá manžetka a v mieste pod manžetkou mi skorodoval brzdový piestik, ktory sa po zabrzdení nevracal späť do brzdového valca a doštičky stále trochu brzdili a drhli o kotúče... Vydávalo to divný zvuk a kotúč sa aj mierne zohrieval... Doporučujem dať dole aspoň manžetku z brzdového piestika a skontrolovať, či sa dá piest vtlačiť do brzdového valca... Samozrejme že piest sa do valca zasúva pootáčaním, viď servisný manuál pre P11 v sekcii Manuály...

Problém môžu robiť aj zakusnuté vodítka strmeňov, moje 3 už boli takmer suché a šli veľmi ztuha jeden som už musel vyklepkávať... potom len trochu vyčistiť a dať na vodítka trochu medenej pasty, v núdzi môže byť aj grafitový tuk alebo obyčajná vazelína a išli ako nové... ale vodítka si už repasoval, že?

2013-09-26 21:12:50

cele rozdelat vycistit promazat dat nove gumicky vsude slozit a musi to slapat taky me to tedka ceka na druhym aute pokud lanovody slapou jak maj tak brzdice to je jasne

storm525, 2013-09-24 11:01:40 napsal:

Ja mám všetky strmene repasované, t.z. rozobraté, prečistené, nové gumička, namazané zložené. Tyčky zatuhnuté nie sú...žeby nejaké ložisko?

2013-09-26 21:34:20

storm525: ložisko môže hučať, ak je vybehané, či poškodené, to je bežný prejav poškodenia akýchkoľvek poškodených ložísk... ale súvis poškodeného ložiska s brzdami mi ako technikovi trochu uniká, nezdá sa mi, aby to hučalo iba pri brzdení... poškodené ložisko, ak raz začne hučať, tak už neprestane, a to či brzdíš alebo nie, by nemalo mať taký zvukový prejav ako ho popisuješ...

Ešte ku strmeňom a vodítkam, ak majú vodítka už vôľu, tak prítlak strmeňov na brzdové doštičky už nie je ideálny, t. j. rovnobežný a potom naozaj môže dochádzať k tvorbe rýh na kotúčoch, lebo prítlak strmeňov na doštičky je niekde väčší, je tam lokálne zvýšený tlak na kotúč a poškodzuje sa povrch kotúča, čoho prejavom môžu byť ryhy na kotúči. .. a časom aj brzdný účinok klesne...

Koľko km máš najazdené? Vodítka strmeňov a púzdra máš pôvodné?

2013-09-28 11:08:24

vife: Voditka su ok, tie boli viackrat kontrolovane a premazane, tie sa hybu dobre. Problem bude asi inde.. najskor v zadnom brzdovom valci, ako pises. Mne to sice divny zvuk nevydava, ale to asi tym, ze dosticky sa o kotuc ani vobec nepritlacia. Tebe asi ostali pritlacene na kotuci. Moje zadne kotuce vyzeraju ako keby na aute nebolo vobec jazdene pol roka. Doticky sa ich vobec nedotykaju, alebo len minimalne..

2013-09-28 11:14:06

ta rucka u tech primer je zakleta asi to bude chtit novi brzdice na zadek kdyz to nechce brzdit pokud jsem to spravne pochopil

2013-09-28 11:21:39

romik: Rucnu brzdu mam uplne zaseknutu na prave strane. Na lavej strane sa celkom este pohybuje, ale ucinom minimalny..

Fungel nove origo brzdice asi z cenovych dovodov nepripadaju do uvahy. Jazdene skor, ale tam mam obavy, ze po case to bude zase to iste. Idealny by bol repas sucasnych, alebo aspon na vymenu za ine, ale repasovane.

2013-09-28 11:24:14

roman.com: ja to mam taky tedka tak na sve 1.8 co mam budu to resit pac me taky jedno kolo brzdy a druhy ubec ale lanovody mam dobre ty slapou jak maji takze me ceka ten repas toho brzdice celeho vindat pistek ven a cele to zrenovovat

2013-09-28 13:06:46

Ručku mám OK. Keď vám nefunguje ručná, máte ten mechanizmus zahrdzavený, treba to komplet rozobrat, prečistiť, premazať, nové gumičky a malo by to fungovať. Ručná je v zásade taký jazýček, ktorý sa trochu podvihne po pootočení mechanizmu, keď zatiahneš ručnú..

Mne to ale brzdí, aj keď slabšie a kotúče to ryhuje. Vodiace tyčky sú pohyblivé, nič nie je zatuhnuté... Len mi tie zadky hučia, zabrzdím a už to hučí ako štartujpce lietadlo, uvoľním, prestane to....

2013-09-29 13:36:52

storm525: ak zadok pri zabrzdení hučí, tak to je zvukový prejav najakých vibrácií, ktoré pocitovo na tele necítime, ale je prejavujú sa zvukom na určitej frekvenčnej hladine, a Tebe sa to asi prejavuje práve tým hučaním, ktoré sa podobá ako píšeš zvuku štartújuceho lietadlu... podľa mňa, ak ti zadné brzdy aj slabo brzdia, tak to môže byť práve tými malými vibráciami keď bzdné doštičky sú slabo talčené ku kotúču a chvejú sa, vibrujú...hučia.... a preto skús rozobrať brzdový valček alebo si ho odskúšaj či je dostatošne pohyblivý, lebo ak zadrháva, tak to nie je dobré, brzdový valček musí chodiť hladko z dolnej úvrate do hornej, ak niekde drhne je to zlé...

2013-11-22 08:18:59

Ahoj vespolek - nevíte kde se dá sehnat opravná sada zadních brzdičů do P11 r.v.98 ( můj service man tvrdí že se dá koupit jen kompletní brzdič) DÍKY

2013-11-22 08:48:56

ludas: bezproblémov sa dá zohnať stojí 7,50 EUR pre 34mm piestik čo by mal byť tvoj prípad... Mám ich dve sady skladom ak chceš napíš vzkaz...

2013-11-22 14:48:09

ludas: http://www.profesionalni-...ofren-seinsa-1460671.html

zkontroluj si OE čísla podle http://nissan4u.com/

Teď jsem to dělal a už to znovu dělat nebudu, za tu práci se to nevyplatí, napiš Svobimu nedávno měl repasovaný třmeny za 1500Kč/kus (tvoje staré se vracejí).

Když si to spočítáš, gumičky, čistič, vazelýna na brzdy, zajišťovací lepidlo a nejméně celý den práce, když už to budeš mít rozebraný, tak to asi i budeš brousit a barvit aspoň 2 vrstvy, tak máš auto nejmíň tři dny nepojízdný... Prostě se to nevyplatí.

2013-11-22 18:30:55

sponge: čo trepeš tri dni??? som to zmákol za 4 hodiny aj s obedom... Síce som to nefarbil ale rozobraté a vyčistené som to mal za hodinu a pol stačilo nastriekať sprejom a kým som bol na obede by to vyschlo... Inak ak sa to zhodí z auta a zašpuntuje sa holender je ideálne to dať opieskovať... Napadlo mi to až keď to bolo rozobraté tak som to len okefoval... Čistil som to benzínom BA95 a išlo to prekrásne aj som si zafetoval ;)

Skladačka trvala tak skoro dve hodky a kompletizácia brzd s odvzdušnením polhodinku...

Takže na sobotné doobedie je to fajn zábavka...

2013-11-22 19:17:01

chrener: Ano když víš co a jak a máš k tomu věci. Ale třeba mě trvá min hodinu, než dostanu auto na špalky a sundám kola, další hodina na třmeny a držáky, obroušení rzi z kotoučů a zbavení se straré vazelíny s bordelem hodina. Koupil jsem blbou barvu a v tomhle počasí to neuschlo za den (1 vrstva) i když jsem to nahříval.

To rozebrání třmenů a potom složení, na tom je to nejjednodušší a i nejrychlejší alespoň pro mě.

Ale to čištění....to bylo nekonečný.

Takže ano pokud to jenom přetěsňuješ tak to odpovídá, ale když to komplet čistíš včetně pískování ....

Já to dělal po večerech 14 dní (víkendy ne) a nemám pocit že bych se nějak flákal, nebo dlouho přemýšlel.

Edit: Všechny 4 brzdiče včetně držáků a všech šroubů.

2013-11-23 19:55:12

sponge: no pieskovanie je podľa mňa najrýchlejšie čistenie vôbec... Ak by mi to napadlo skôr ako som komplet rozobral srmene rovno by som to zobral ku známemu mám to blízko a tak ako to je na aute v kope by som to opieskoval - staré gumičky by zabránili poškodeniu dôležitých častí a nemusel by som olepovať... POtom iba rozobrať dočistiť detaily aodmastniť a nastriekať... Pokiaľ nedávaš komaxit tak to máš za hodinu suché u dvojzložkovej farby aj skôr... Alebo vypalovačku a do rúry s tým upiecť to ;)))

Prepáč ale fakt 14dní síce po večeroch ale predsa je to strašne veľa si vezmi jeden večer hodinka rozoberanie auta dajme tomu a vyčistenie nábojov pre kotúče ak sa budú meniť... Druhý večer rozborka čistenie brúsenie farbenie celú noc a celý deň môže schnúť... Tretí večer skladačka strmeňov a držiakov, štvrtý večer kompletizácia auta a odvzdušnenie... Za 14 dní sa opravujú vážne búračky aj s lakovaním a nie brzdy ;)


Odpovědět

1  2  3  4