Fórum - Téma


P11 - Výfuk


Fórum Primera P11 P11 - Výfuk

Manuály  |  Inzerce  |  Model Nissan Primera P11  |  Naše vozidla


1 ......... 5  6  7  8  9

2016-07-03 10:16:35

janis: Podle mě je klasika mít dva katy. Aspoň u SR20 96 kW a 103 kW jsem to tak vždy viděl. Výfuk s katy u 1.8 bude obdoba 103 kW, podle mě.

2016-07-03 12:21:47

Jo videl jsem obe, jedna verze ma 2 katy a nemusi mit EGR a druha ma jeden kat a musi mit EGR, stejny blbosti byly i u N16, hazeli tam co meli a co vyzadoval trh

2016-07-03 13:31:10

djmicho: Díky, kamarádi - v první chvíli ve mně hrklo, že jsem to nakonec v bazaru nedal a místo nefunkčního katu tam nějací chytráci vrzli levnější díl s tlumičem i před rezonátorem, který byl třeba určenej do regionů s míň přísnými předpisy ohledně emisí (státy mimo EU a tak). Nakonec jsem někde vyšťoural, že P11-144 1.8 už snad i splňovala EURO4 a to předtím, než ho v r.2005? přijali - zdroj tady: http://www.auto.cz/nissan...era-razantne-omlazena-490

Tak mě napadlo, jestli tam ty dva katy nemají právě ty EURO4 ready modely, protože na nissan4you mají 1.8 obě verze výfuků. EGR tam každopádně mám, výfuk vypadá origo, tak tam asi byl od výroby a je to, jak píše Micho. Protokol z emisí (až na těsnej výsledek CO na volnoběh 0,45 a povoleno je 0,50) dopadl dobře, ale já u zkoušek nebyl, dělal to bazárník a tak to beru s rezervou.

2016-07-03 13:54:48

janis: No, já si myslím, že na P11 splňovala Euro 3, mrkni do techničáku na normu. A co se týče počtu katů, tak já mám dva, mám EGR, dva konektory a ještě podtlak na škrtící klapce......kdo má víc...? Hledat logiku v poměru počtu katů k EGR ventilům nemá smysl.

2016-07-03 14:01:00

stan34: Stando, jasně - v TP je norma 98/69 CE, což je EURO3, pro EURO4 by muselo být 98/69 CEB. Šlo mi jen o to, abych za dva roky nevylítl od emisní a mohl si případně poshánět chybějící kat. Na 1.8 u P12 je v systému už taky jen dvouhrnec u svodů a tlumič na potrubí, tak asi to ten jeden kat zvládá, no.

2016-07-03 14:28:05

janis: Pokud zachováš výfuk, jak má být tzn. včetně katů, které splňují danou normu a budeš mít motor a jeho řízení v relativním pořádku, tak by neměl být větší problém projít emisema. Já před technickou příští rok nandám katy z před FL verze, které jsou však jen Euro 2 a do nádrže natankuju Ethanol 85 a děj se vůle boží...... S katy jsem prošel emisema jen na lpg a po jejich odstranění už ani na lpg, ale můžu mít něco špatného kolem motoru a i když olej nebere a nemá žádné závady, tak to Euro 3 prostě nedává. Ještě bych si mohl nechat otestovat řídící jednotku, jestli není nějaká závada na ní.....jinak mě už nic nenapadá. Technickou procházím s prstem v nosu, ale ty emise, ty emise....ty mě brzo pošlou na vrakáč.

2016-07-03 14:51:49

Ja to ma presne naopak, emise s prstem v nose ( CO 0,05 ), ale na technicky byly problemy, ze tak stary autk proste projit nesmi a stejne mi ji musel dat..

2016-07-03 15:06:54

djmicho: To mi připomíná scénku z Pelíšků: "Rozkaz zněl jasně: narušitel nesmí projít!

Na Almuše mám CO už 9 let 0,00, tak mě ta 1.8 trošku udivila, ale prošla a příště se uvidí.

2016-07-03 15:24:03

janis: Těm emisím u té svojí prostě nerozumím, zkusím jí ještě před měřením pořádně nandat a nějakou chvíli jezdit jen na benzín a lpg do toho nemotat. Jinak už nevím....

2016-07-03 15:59:56

stan34: Držím palce, ať ty emise pořešíš.

2016-07-03 16:22:52

janis: Mám ještě rok čas, tak nebudu nervačit zbytečně, to si nechám až na příští léto..... Ať se daří.

NO_HITS  
Laďa
2016-07-04 05:16:21

... Já tu žádnej problém nevidím

2016-07-04 13:57:17

stan34: Mám tam místo druhého katu tohle:

2016-07-04 20:25:42

janis: Díval jsem se a je to jedna z originálních variant. Takže asi jo, možná i díky variabilnímu časování ten motor splňuje víc, jak klasická SR20, tak si vystačí s jedním katem.

2017-02-12 22:03:54

S dovolenim znovu otevru. Na P11 (GA16DE) se mi vysypal katalyzator, tak jsem vymlatil zbytky a namotoval zpatky. Chrasteni je pryc, ovsem ted to ma pri akceleraci takovy plechovy otravny zvuk. Co doporucujete misto prazdnyho katu? Koupit univerzal? Poptat nejakej zachovalej origo?

NO_HITS  
Laďa
2017-02-12 22:52:26

ragulin: pokud Ti vadi nakraplej zvuk tak universal a nebo za 2000cca z vrakacu nerozpadlej

2017-02-13 10:35:21

ragulin: Pokud do toho nechceš zbytečně cpát peníze, tak sundej vymlácenej kat a dej tam jen rouru, tím plechový zvuk zmizí a zlepší se i cesta spalin. Jestli se ti nechce vařit s přírubami, tak opět sundej vymlácenej kat, prostrč rouru natěsno tímto katem, naboduj a splní to to samé a dokonce budeš mít na pohled pořád zachovanej kat. Ale musíš tam dát trubku tak, aby jsi to nepřicpal, tzn. zbytečně nezmenšovat průřez. Na emise budeš muset stejně řešit jinej a funkční...

2017-02-13 12:06:39

ragulin: Jsou tam 2, který jsi vybil - ten u svodů? Na ACI prodávají vložky do katů i uni katy (pod podlahu): https://www.aci.cz/univer...ove-potrubi_c9236341.html

https://www.aci.cz/univer...cka-vlozka_c13558287.html

https://www.aci.cz/univer...ova-vlozka_c13599379.html

2017-02-13 12:18:13

Diky vsem za tipy, borcove! Myslim, ze to bud ohakuju tou trubkou (varianta prachy), nebo se hecnu, trochu posetrim zivotni prostredi a za 3k muzu mit Walker, coz jeste neni tak strasna cena. O tech univerzalech jsem premyslel, ale stejne za nej dam litr a pul az dva, budu muset navarit priruby, nebude to sedet, pak zjistim, ze to nekudy fuci, dva dny nepromluvim slusny slovo a nakonec to stejne k nekomu povezu :)

Co se tyce katu u svodu, z toho jsem vyndal takovy dva kovovy krouzky, co tam litaly na volno a delaly bordel, a polorozpadlou dratenku, vic tam nebylo. Nechal jsem zavarit svody a smontoval zpatky. Jak moc dulezitej je ten prvni kat? Stejne je az pod lambdou, coz?

djmj  
Michal
2017-02-14 15:40:10

ragulin: Celý systém spaľovania v motorových vozidlách je založený na spaľovaný stechiometrickej zmesi. Je to ideálna zmes v pomere 14,7:1. Na spálenie 14,7 gramu vzduchu treba jeden gram paliva. Pri takomto spaľovaní by teoreticky nemalo dochádzať k tvorbe emisií. V reále ale k tomu dochádza vplyvom nedostatočnej homogenizácie paliva, spaľovaním oleja, prítomnosťou dusíka vo vzduchu a krátkeho času spaľovania. Na odstránenie týchto emisií sa používa trojcestný katalyzátor (ak sa bavíme o zážihových motoroch). Je určený len na odstránenie týchto emisií a preto je potrebné aby motor pracoval so stechiometrickou zmesou. Teda v pomere 14,7:1 a na to nám slúži lambda sonda. Hneď po spálení určí prebytok vzduchu v splodinách a vyšle signál do RJ. Tá na základe prebytku vzduchu určí množstvo vstreknutého paliva/pootočenie škrtiacej klapky a tým určí pomer paliva a vzduchu v pracovnom priestore. Tieto informácie potrebujeme vedieť ešte pred katalyzátorom preto je lambda sonda umiestnená hneď za zvodmi pred katalyzátor. Na správnu funkciu katalyzátora má aj jeho teplota, preto je umiestnený čo najbližšie k zvodom aby sa čo najrýchlejšie ohrial na prevádzkovú teplotu cca 400 stupňov. Druhá lambda je skôr kontrolná a určuje účinnosť katalyzátora, či správne funguje. Preto môžeš mať akokoľvek dobrý motor aj nový katalyzátor ale ak máš na prd lambdu tak ti je to na .


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9