Fórum - Téma


P11 - Volnoběh - vynechávání


Fórum Primera P11 P11 - Volnoběh - vynechávání

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2016-04-05 09:37:16

Prosím o radu, před pár dny mi začal zlobit volnoběh a postupně se to zhoršuje (vyšší frekvence "vynechání").

Natočil jsem video, krom toho, že lítá ručička tachometru, otáčky se vždy na zlomek sekundy propadnou a zase se vrátí zpátky a takhle pořád dokola. Zároveň to lze cítit v autě, jak sebou motor cukne, přenese se to do celého auta.

Mimo jiné je na následujícím videu slyšet ještě jeden problém; (v reálu je to slyšet víc) takové hvízdání, vysokofrekvenční svištění, které je slyšet nonstop když motor běží na volnoběh, tuší někdo, co to může dělat?

Prosím o nasměrování ohledně vynechávání v otáčkách a případně i hvízdání (váha vzduchu, svíčky, EPS...)?

Díky

P11 idle

2016-04-05 11:32:09

začal bych určitě svíčkama, kdy byly měněné naposled?

2016-04-05 11:37:51

kajencik: Cca 14 měsíců zpět, ale mají najeto tak 15 000km, víc ne.

NO_HITS  
Laďa
2016-04-05 12:10:42

Podle mě rozdělovač a nebo knock senzor.

2016-04-05 20:47:17

Zjistil bych odkud jde hvízdání. Dle mého alternátor.

2016-04-10 14:32:25

ECUTalk ukázal Knock Senzor, smazal jsem to a po projetí tam byl zase. Zase sem to smazal a po dalším projetí tam už zase nebyl Podstatní věc a to svíčky jsem zatím nekontroloval protože jsme to neděla v garáži a neměl jsem nářadí

Napadá mě ještě AAC nebo rozdělovač.

Tady je foto volnoběhu, později bude i video aby bylo vidět jak lítá volnoběh.

2016-04-10 14:54:31

Video zde:

2016-04-10 18:27:51

terr: já měl problém s volnoběhem a to že otáčky lítaly nahoru až ke 3000 potom spadly až nakonec motor zhasl , vyměnil jsem motorek řízení volnoběžných otáček a je klid

2016-04-10 18:34:00

johnmasha: To stoprocentně nebude můj problém, ale díky za příspěvek.

2016-04-14 18:40:41

To, co ti delá volnoběh, dělá i mě na C144, dělá už mi to dva roky, nikdo zatím neporadil co byto mohlo být....v rozdělovači jsem vyměnil palec, zdá se ok zbytek. Na škrtící klapce integrovaný ACC nevím, musel by mě to někdo změřit a knock sensor....jak zjistit že je vadný....?

2016-04-14 20:29:50

škube nějak auto za studena či za tepla?

2016-04-15 10:38:17

rado4077:

Hele vysloveně neškube,

ale už delší dobu mám problém s tím udržet rychlost, vesměs nelze pouze lechtat plyn pro udržení menší rychlosti (50km/h+-) aniž by se to chovalo trochu cukavě, tzn. řekněme že se snažím udržet 50km/h, ale s tím je právě problém, když dám nohu z plynu, tak to trochu (jednou) cukne autem, když zase lehounce stlačím plyn, tak taky sebou jednou škubne a držet plyn lehce pro udržení té rychlosti je hrozně těžký, prostě se mu nechce a buď škubne, zpomaluje, nebo zrychluje, dost těžko se to popisuje slovy, prostě udržet menší rychlost stabilně a/nebo bez škubnutí je problém.

Co se pamatuju tak to začalo dělat poté, co mi čistil škrticí klapku, ale to už je min. půl roku.

2016-04-15 10:48:36

terr: zkusil bych váhu vzduchu, treba jen na půjčení a pak rozvody. Přesně na něco podobného dojela ma minula Primera

2016-04-15 10:50:26

rado4077: Váha vzduchu vypadá dle diag OK, hodnoty jsou jak by měly být a drží stabilně v rozmezí 0.01 (aneb pohyb vzduchu).

Najeto mám poctivých 195 000km, myslíš že by to mohly bejt rozvody? Nerad bych je měnil zbytečně.

2016-04-15 11:01:40

terr: zkusím to trosku přiblížit jak to probíhalo u mne. Prvně drobné cukání, sem tam nedostatek proudu, vyplní se rádio, světla nesvitila naplno. Vyměnil jsem alternátor a byl chvili klid. Pak to pokračovalo, ze auto nejelo pod plynem pořad stejně. Ve stejné poloze auto zpomalovalo a zase zrychlovalo. Na volnobeh padaly otacky a nekdy i chciplo. Byla to vadná váha vzduchu, ikdyz na diagnostice oukej, nakonec mi Standa vypůjčil svou a vse jelo jak ma. No a po roce se objevilo něco podobného, ale skubani bylo v určitých otáčkách, volnobeh vysoký, vysoka spotřeba, chyba knock senzoru. Nakonec prdly rozvody. Ty bych hned neměnil, zkontroloval bych napinak a drážky na řetězu. Tak snad si z toho něco vyberes.

2016-04-15 11:08:20

rado4077: S nabíjením teda problém nemám, auto nechcípá nikdy.

Ten zbytek je relativně podobnej, akorát vysoký otáčky jsou leda za studena (až 2000), ale jinak jsou OK.

Každopádně díky za tipy, promyslím to.

2016-04-21 09:36:22

Takže pár postřehů po delší době a několika pokusech;

Hvízdání jsem zřejmě identifikoval, nejspíš to dělá spojkové ložisko, protože ve chvíli, kdy zmáčknu spojku, zvuk přestane, když pustím spojk. pedál, tak to piští.

Co se týče druhého problému s "vynecháváním" na volnoběh a i při jízdě (tam to není moc znát, ale dělá to taky):

Odpojil jsem váhu vzduchu, vynechávání zmizelo. Zase jsem ji zapojil a chvíli auto jelo OK a vynechávání nebylo, ale po pár minutách se objevilo zase.

Tak jsem zkusil váhu odpojit a jet bez ní - auto jelo naprd, nad 2500 šílený škubání (asi nouzovej režim) a vytočit to nešlo, nicméně na volnoběh už tam to vynechávání není a otáčky držely +- dobře, akorát při dojíždění na křižovatku padaly hodně dolů, ale po zastavení auta se zase srovnaly. Když váhu zapojím, cukání/vynechávání se po chvíli objeví zas.

A teď je otázka, jestli škubání zmizelo proto, že byl nouzovej režim (a nefungovalo třeba víc čidel/elektroniky), nebo jestli je to skutečně proto, že váha vzduchu není v pořádku - což se mi pořád moc nezdá, protože na diagnostice hodnoty držely vesměs stabilně.

2016-04-21 10:01:38

Jak jsem již psal. Bud vyzkoušet jinou od někoho nebo koupit. I me ukazovala váha správné hodnoty, ale nefungovala. Zbytečně si proděláváš práci. Bud napiš někomu z okolí o půjčení váhy na 10 minut a nebo rovnou jagymu jestli nema dobrou použitou. Točí se to tady pořad dokola.

2016-04-25 17:57:31

Tak zjevně jsem si práci nepřidělal a především ušetřil spoustu peněz, váha vzduchu to nebyla - zkoušel jsem jinou a chovalo se to stejně, nicméně jsem se podíval na svíčky a byly tam Champion. Takže jsem tam dal originály a už to šlape krásně.


Odpovědět