Fórum - Téma


P11 - VOLNOBĚH, nemužu to poladit


Fórum Primera P11 P11 - VOLNOBĚH, nemužu to poladit

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2008-02-09 17:48:32

Přátelé uz mě štvaly ty vysoke otacky a pomalu se usazující volnoběh tak sem se tomu dival na zoubek a ted jsem z toho nestasnej . Mohl by mi prosim někdo nastínit čím vlastně se volnoběh u SR20De reguluje? .. Ja jsem zkoušel stavecí šroub dorazu na klapce .. ten funguje .. otačky se zvyšují nebo snižují. Dále jsem zkoušel točit tim cerným plastovým kolečkem na AAC ventilu ... to nedělalo vůbec nic .K cemu je dobre ? Ještě jsem se dival na vacku co je posouvá klapku kdyz je studenej motor a u zahrateho motoru mezi ní a tou rolnou na mechanizmu klapky je mezera, coz je asi v poradku . Na tom AAC Ventilu jsou 2 konektory .. jako by tam byli ty ventily 2 ... jeden asi bude spinat klimatizace ne ? .. aby motor na volnobeh nechcip, kdyz se zepne ? ... v Kazdem pripade at sem tocil cim sem tocil tak sem se nezbavil toho co me strasne vadi, a to ze si otacky pomalu sedají, a ještě to děla to, že když spadnou na 1000 ot/m tak se ejste jakoby odrazi na 1500 a pak teprve pomalu spadnou na 800 .. .. jeste to dela to, ze kdyz popojizdim a zvíším otacky třeba na 1500 a pak uberu nebo redim na dvojku, tak motor ty otacky jeste peknou chvili drzi , misto aby spadli . Jeste podotykam ze jsem to začal pozorovat asi týden poté, co jsem vyčistil klapku . Prosim o vaše názory nebo rady ..predem díky moc! .. Berry

2008-02-09 17:57:35

at sem tocil cim sem tocil no nazdar teď abys zajel na diagnostiku a nechal si jí seřídit ,píšeš žes čistil klapku ,tos jí měl rozebranou? je možný žes jí něčím odmastil takovým způsobem že se jí zas na sucho nechce vracet

2008-02-09 18:04:13

Delal jsem to pripravkem primo na klapku .. a tu jsem nedemontoval... takze poskozena by byt nemela. ... A že by se nasucho nechtela vracet se mi nezda ... ty pruziny co na ní jsou maj strasnou sílu

2008-02-09 18:05:57

tam stačí aby si nesedla zpátky jak má o desetiny mm vzduch se tam tudy dostane a je problém

2008-02-09 20:02:10

Nech to koňovi,ten má větší hlavu.

2008-02-09 20:32:34

Kurna panove .. koukam ze pri sobotnim veceru tu mame same fundovane odpovedi

2008-02-09 20:47:33

U P11 velmi casto vekom praskne odvetravacia hadica od odvetrania motora ku saniu.Je to ta na viku ventilov asi priemer 10mm.Je obalena este kuskom chranicky.Presne v nej casto praskne a nie je to vidiet.Potom do sania sa dostava velke mnozstvo vzduchu a nieje mozne volnobeh nastavit.Bud je nepravidelny,alebo ma vysoke otacky a nechce sa mu klesat.

2008-02-09 21:01:44

Serzino prosim te ty mas namysli asi tu hadicku co jsem oznacil ZELENE že ? .. jinak prosim te nevíš je nějaká zásada jak nastavit ten dorazovej šroub klapky co jsem označil modře ? JA mam volnoběh pravidelnej i se lehce zvíší když zapnu klimu takže to snad je Ok .. ale trápí mě že si ten volnoběh dlouho sedá .. mysliš že bych třeba měl zkusit rozebrat a vyčistit ten AAC ventil ? díky moc .. Berry

2008-02-09 21:14:33

Ano je to ta zelena hadicka.Dorazovy srob klapky musis nastavit tak,aby klapka bola zavrena ,ale nesmie sa zasekavat.Povol ten srob aby sa oddialil od dorazu a jemne ho dotiahni tak aby sa toho doraxu dotkol.Potom otvor skrtiacu klapku na plno a pusti ju.Potom ju skus otvorit.Musi ist lahko.Ked,budes citit odpor pri otvarani musis ten srob este trosku pritiahnut.Musis to robit citlivo je to dost jemne nastavenie.Ked,to bude v poriadku zohrej motor a vyskusaj to este ,ked je zohriaty.

2008-02-09 21:14:49

Mam postreh z almery N15 preventivne som tiez cistil klapku lebo mi zostaval vysiet na 1400 alebo pri rozbehu a zastaveni na krizovatke zostalo na 1400 a potom pomaly spadlo. Vycistil som samotnu klapku technickym benzinom a aj drotiky vahy vzduchu som jemne prebehol technicakom na stetci. Potom som odpojil baterku na 1h. Po zapojeni je to vpohode a presiel som uz asi 1000 km a rucicka pada pekne dole. Ale vsimol som si ze mozno sa riadiaca jednotka uci a mysli si ze pojdes zaradit dalsi stupen tak nenecha padnut otacky uplne. Niekedy ked vyradim tak klesne klasicky na 1200 , 2sec. pocka a potom pomaly zbehne na 800 +-. Ale ked brzdim motorom na 2 ke a vyradim tak klesne hned na 800. Takze mozno pani z japonska to tak cheli.

2008-02-09 21:24:09

Panove diky ... zitra to vsechno omrknu a vyzkousim . Asi si vemu na pomoc i Notebook abych se mrknul co mi delaj všemožný čidla a jestli mi to neprecte z pameti i nejakou chybovou hlašku ;o) ... Pro dnešek tedy děkuji a přeji hezký večer ... Berry :o)

2008-02-09 21:28:48

Este jedna dolezita vec.Pokial je klapka vybita,tak volnobeh ti bude vzdy dhho klesat koli netesnostiam v klapke.Otazne je co je pre teba dlho.

2008-02-09 21:41:07

Možná sem udělal pěknou blbost, že jsem ji čistil :o( .... takhle byla vlastně tím bordelem utěsněná :o( .. To že mi dlouho klesá volnoběh znamená třeba 2s .. nejvic je to znát třeba při parkování .. přehazuješ mezi jedničkou a zpátečkou .. a když sem tam lehce vrkneš plynem tak to má pořád tendenci řvát to kolem 2000.ot. což je zbztečně moc a připadáš si jak v autoškole a navíc se hůř řadí :o( ... hlavně to dělá třeba i to, že při přeřazování i když nohu z plynu sundavám včas, tak jak to je takový celý spožděný, tak se otáčky zvýší ještě třeba o 500 a pak jdou teprve dolu .. .. zkusím zítra ještě prohlídnout ty hadice jak jsi rikal a poštelovat tu klapku .. do toho zařízení co za studena přidává se montovat nebudu maximálně ho namažu .. jen nevím na co je tedy to plastové kolečko na AAC ventilu .. nic to nejak nedela :o/

2008-02-09 21:58:40

TO plastove koliesko na AAC ventile je nastavovacia skrutka zakladnych otaciek volnobehu.Najcastejsie nechce klesat volnobeh koli netesnosti klapky,vyfuku,hadiciek a pod.Tiez moze byt zle nastaveny snimac skrtiacej klapky.Vadny AAC ventil.Poskodeny odvetravaci ventil a pod.

2012-02-29 20:00:39

Mám teď velmi podobnou závadu jak ty píšeš, též jsem vyčistil škrtící klapu, ale zároveň i EGR ventil a ventil na volnoběch což tuším je ten ACC ventil a teď mi to dělá neplechu, že mi to skáče ten volnoběh o 500 nahoru a pak zpět, když třeba jedu na dvojku a pak pustím plyn. Přišel jsi na to? Opravil jsi to?

2012-02-29 20:49:22

Najpravdepodobnejšie je že to pri tom čistení niekde nedolieha a lebo podfukuje nejaké tesnenie ktoré si podľamňa použil to pôvodné... Takže to saje fajošný vzduch a RJ si to následne upravuje obohatením zmesy...

Pri tom nacvičivaní so škrtiacou klapkou si následne previedol kalibráciu TPS???

2012-02-29 23:33:50

chrener: jak testuješ tu těsnost sání? Já jsem četl že čističem karburátorů nastříkat, ale pak zase že s tím to může chytit.... případně že je na to nějaký stroj co natlakuje sání nějakým kouřem...?

2012-03-01 09:56:28

... podla mna si vycistil klapku len z jednej strany,zo zadu je spinava a pri nahlom pusteni plynu sa prilepi a pri odlepovani odskoci dalej co zvisi otacky - takze klapku demontovat a vycistit aj zo zadu ...

2012-03-01 10:48:46

dark: nijako dávam nové tesnenia...

2012-03-01 11:02:47

chrener: ale jak zjistíš kde ho vyměnit? mě to tam někde uniká, nejspíš nějaká hadice, vypadá to že to syčí spíš kolem palivového filtru než až na sání, ale nemůžu to přesně lokalizovat


Odpovědět

1  2