Fórum - Téma


P11 - váha vzduchu


Fórum Primera P11 P11 - váha vzduchu

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2008-06-25 21:23:21

Potřeboval bych poradit.mám možnost koupit primeru 2.0 benzín,1996,prý je tam vadná váha vzduchu,na 3 to jen jednou škubne,prosím poradte díky

2008-06-25 21:28:02

v jakych otackach to dela? Jak dlouho to dela? Aby to delalo jen na jeden stupen je blbost.. to vaha nebude.

2008-06-25 21:32:34

to nevím mluvil jsem sním krátce,tak mi to popsal,říkal že to cukne jen jednou na 3,zítra mu zavolám a ozvu se moc dík

2008-06-26 01:08:11

sklbanie moze znamenat aj blby rozvod, obe veci su dost drahe vymenit asi by som to neriskoval

2009-05-25 22:10:00

.. pomoze mi niekto? Primera P11, 2.0TD

Rozsvietila sa mi kontrolka CHECK, po samodiagnostike podla navodu od Janisa, Navody>>Autodiagnostika řídící jednotky motoru...mi vyblikalo chyby c.12 a 87, c.12 = Vaha vzduchu, c.87= asi Canister Control Solenoid Valve Circuit (Obvod elektromagnetického ventilu nádržky odpařených emisí) podla Janisa...alebo vid. obrazok.

Chyby som z pameti vymazal, ale po cca 240 km sa rozsvietila kontrolka znovu, opakoval som postup+vymazanie chyb, a dnes uz po 3-krat zase zasvietilo CHECK a znovu po cca 240km. Chyby su tie iste c.12 a c.87

Ma niekto skusenost, ako sa da zistit ci je naozaj vadna VAHA VZDUCHU? Da sa to nejak premerat???

Motor bezi normalne, nebadam ziadne problemy, spotrebu som zatial nesledoval, ale uz zacinam .... Vahu som vybral ale senzory su cistea, nie su zaspinene alebo zanesene ...

Poradte prosim, ak viete. Dakujem

2009-05-25 23:04:15

K váze vzduch č.12-v popisku je ,že váha dává řídící jednotce nižší nebo vyšší napětí

chyba č.87-v překladu "vypínač brzdového okruhu",v popisku máš napsáno,že je otevřený nebo zkrácený

Nejednodušší je zajet do nissan nemocnice na diagnostiku,tam ti vyleze kolik ti váha dává voltů.

2009-05-26 21:25:41

Takze, na www som nasiel kompletny diagnosticky manual P11, motory CD20T, QG18DE, GA16DE, SR20DE v PDF formate, ak ma niekto zaujem, poslem Vam ich mailom.

Zmeral som multimetrom napatie na konektore VAHY podla navodu (vid. obrazok) a napatie bolo = 1.02 Volt, cize OK

Chyba c. 87 je chybovy signal z brzdoveho spinaca. Mam mäkky brzdovy pedal, takze zajtra idem odzvdusnit brzdy a dam aj novu brzdovu kapalinu. S brzdami to beriem, pedal mam mäkky, ale preco mi vyblikava aj chybu VAHY 9005*, to naozaj netusim, ked napatie je OK???

Do nissan nemocnice, to je fajn napad, ale do tej nasej v Presove, by som neposlal ani nahorsieho nepriatela, takze este sa s tym potrapim chvilu sam. Spotrebu som spocital, kombinovana mi vychadza na cca 7,1 L

2009-05-26 22:53:49

Jestli to chápu dobře tak stačí jen změřit tu váhu podle obrázku a když to bude 1 Volt tak je OK?

2009-05-26 23:22:42

Pre motor CD20T plati, priblizne 1.0 Volt = OK. Ak je napatie 1.9 - 2.3 Volt, tak odporove cidlo VAHY je zle, odporove cidlo VAHY je zaspinene, preto ho treba vycistit alebo v horsom pripade vymenit za nove, ....ale ta cena . Meral som to tak, ze som obnazil z ciernej ochrannej trubky zvazok kablov, ktore vyustuju z konektora vahy a kabel co isiel z konektoru z vyvodu c.5 (na konektore su malicke cisla 1,2,3,4,5) som cca na 2mm odizoloval (pozor neprerezat) a prilozil som + pol multimetra, - pol je kostra. Potom som to zaizoloval samovulkanizacnou gumovou paskou

Pre motor SR20DE je to ine, vid. obrazky

2009-05-27 08:22:42

Super díky za fota jen jsem s toho nějak zmatený a nevím kam bych měl ten měřák píchnout.. U tebe to byla jasná 5 tady je to trošku jiné..

2009-05-27 08:50:30

Zdravím pánové, přidal bych taky nějaké informace pro váhu motoru CD20T . 1V má být při zapnutém klíčku, motor v klidu. 1.9V - 2.3V při nastartovaném motoru, na volnoběh. Při 3000ot/min jsou to zhruba 3V. Tato napětí platí pro váhu Bosch, příp. její přímé ekvivalenty.

2009-05-27 08:54:10

No moment... u CD ta tabulka rika, ze:

1. zapnute zapalovani (elektrina, motor stoji). ma byt na vaze napeti priblizne 1V

2. pri zapnutem a zahratem motoru ma byt na vaze 1.9 az 2.3V podle teploty nasavaneho vzduchu!

Pokud pri techto dvou podminkach nemas na vaze tabulkove hodnoty, je neco spatne!! nikoliv, ze kdyz mas na vaze napeti vz druhe hodnoty! Alespon tak ja chapu ten manual. U SR20 jsou jine podminky mereni ...

2009-05-27 20:13:11

Noooo... pre motor CD20T som to asi pochopil úlne inak, "Idle (engine is warmed-up sufficiently)" = nečinný (motor je dostatočne zohriaty). No nie som v tom super odbornik, ale nikde sa tam nepise, ze motor musi bezat, napr. po angl. "engine is runnig". Asi by to sikmoocky dali do manualu, ze ked motor bezi, tak hodnoty su 1.9V-2.3V.

Pre SR20DE je to doslovne napisane, ze pri 2500 su hodnoty 1.8V -2.4V atd. atd.

Ale necham si poradit, ak ste si istý na beton, ze hodnoty 1.9V-2.3V sú pri beziacom motore...

Pri bežiacom motore sú moje hodnoty napatia VAHY na konektore c.5 pod 1,0V. Meral som to, a pri spustenom motore na volnobeh, mi napatie kolíše medzi 0,3 - 0,5V, a to je zlé alebo dobré??? Je moja VAHA dobrá alebo špatná???

Prikladam este obrazky stranok z manualu o diagnostickej procedure VAHY.

***Kroky B a C som este nerobil lebo neviem, kde sa nachadza ten siroky konektor.***

2009-05-28 08:26:07

je to vec prekladu, ale i tak slovo "idle" ve spojeni s motorem se preklada jako cesky "volnobeh"... ctu hodne zahrancni moto fora, toto se pouziva... kdyz ti neco idluje je to v klidovem stavu, treba pocitacovy disk se toci, ale necte, procesor provadi intrukce NOP (no operation), a je v idle rezimu. Takze bych to skutecne videl jako preklad, volnobeh, dostatecne zahraty motor...

Vaha vzduchu je prachobycejny termistor, tedy meri teplotu. kdyz motor bezi, je v sani podtlak > motor taha vzduch, tedy proudici vzduch se tre o vahu a ta meri teplotu. Pokud motor nebezi, v sani vzduch stoji, a stojici vzduch ma jinou teplotu, nez vzduch proudici... proto mas mit ten rozdil v mereni..

Uznavam, ze technicky manualy k nissanum jsou nekdy psany dosti krkolomnym jazykem, kdyz sem resetoval polohohu xenonu, tak ten jejich postup sem si nechal prelozit tremi lidmi a kazdej si to vysvetlil jinak :-D (neb podle meho prekladu to nic nedelalo) ... ale podivej do slovniku, co znamena slovo idle (resp spis hledej preklad slova "volnobeh").

EDIT: Mozna moje tvrzeni podporuje posledni podminka u mereni MAFu u SR20 tedy "idle to about 4000rpm" kdy hvezdicka co by dodatek rika, ze se tim mysli kontroloa linearity hodnot (zda s pridavajicim plynem se linearne meni napeti na vaze), tedy z volnobehu na 4000ot.. protoze tezko budes toto merit z vypnuteho motoru.

2009-05-28 10:49:27

Arteee... dik za vysvetlenie

Otazka do plena , ma niekto skusenosti s vymenou VAHY na P11, 2.0TD, 66kW (CD20T) za rozumnu cenu, a ze mu to aj funguje?

Ako som pozeral na www, tak VAHU (MAFS Sensor) predavaju len spolu s potrubim - kit. Da sa zohnat aj BOSCH alebo Cina... replika ???

Za origo Bosch pytaju min. 171 EUR v Bosch Servise u nas v Presove.

Je to fakt dobry cenovy ulet. V nasom Nissane som este nenabral odvahu preverovat cenu...

Vie mi niekto poradit, ci sa da zohnat len samotne cidlo, ktore sa montuje do potrubia dvoma skrutkami ???

Dakujem.

2009-05-28 21:04:43

Měla by to být tahle http://cgi.ebay.co.uk/Nis...|301%3A1|293%3A1|294%3A50

2009-05-31 18:01:12

Tiež mi odišla váha vzduchu BOSCH,ako som neskor zsitil bola už trošku načata a to bol aj problém prečo moja primerka nemala 100% výkon.Bol som s tým v Nissane KE....cena 20.000Sk ,a že vraj zohnať novú je celkom problém.Tak hľadám

2009-05-31 20:02:46

20 litrov za Vahu vzduchu??? Nekrestanske peniaze za kus plastu a jeden plosak vo vnutri, ktory sa da povazovat cenovo, ako spotrebna elektronika a termistor, ktory je halierovou polozkou. Je to zderstvo najvyssieho zrna. Chce sa mi To radsej kup cez ebay. Nastastie moja je OK a nemusim ju menit.

Vykon mam OK, spotreba OK, motor mi necuka, takze som to nateraz prestal riesit... uvidim co bude neskor. C sa bude Vaha "ozyvat" alebo bude sekat dobrotu ...

.....KE_peter .... A ako si zistil, ze tvoja VAHA uz bola trochu nacata, tosi ju meral ?

Vraj taku VAHU ma aj Lada Samara 2108, 2109 a aj Alfa Romeo, vid.obrazok. Nechce sa mi tomu verit, ze v Samare 2108,9 je taka Vaha, ale vygoogloval som to na nete.

Moja Vaha Bosch, ktoru som ofotil..., ma take cislo F00C 2G2 033, ako ma aj VAHA v Samare a Alfe a neverim, ze nejaky majitel Samary vycáluje 20 litrov za novu vahu... ved to auto nema taku cenu...

2009-05-31 21:04:27

Bosch se dá koupit tak za 6.500 kč v shopech, jinak existují ještě levné Starline kolem 3.000 kč, ale ty neznám a netuším, jak vydrží. Ideální by byla původní japonská váha Hitachi ... ale nevím, jestli se dá koupit ... . Já jsem kupoval z bouračky skoro novou za 2.000 (Bosch pro 103 kW) a funguje dobře .... dá se proměřit multimetrem ...

2009-05-31 21:11:05

franta.s Ale to pises o Vahe do benzinu (103 kW), nie do diesela (2.0TD, 66kW), ze?

A ako sa da premerat vaha multimetrom? Ja som ju mal vybratu a nenameral som nic. Nieco som nameral podla procedury z diagnostiky, vid. obrazky v prispevkoch hore. Vo vnutri vahy je plosny spoj, a samotne cidlo termistora je vo vzduchovej strbine na konci vahy. Na vahu sa napaja 5-pinovy konektor. Prvy pin je neobsadeny 2,3,4,5 su obsadene.


Odpovědět

1  2  3