Fórum - Téma


P11 - turboDiesel, hladová želva?


Fórum Primera P11 P11 - turboDiesel, hladová želva?

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2007-09-29 22:59:57

Ahoj všichni, máme cca 2 měsíce Primeru WP11C (r.v. 2000) s motorem CD20T a připadá nám, že tenhle náš kousek musí být asi trochu mimo. Vím, že za 66 kW nemůžu po tomhle vozítku chtít žádné zázraky, ale přeci jen je v pohyblivosti dost daleko za očekáváním. Posuďte sami:

  • spotřebou jsme se prozatím ani zdaleka nedostali pod 8 litrů/100
  • nad 100km/h ani nepoznám, že jedu v autě, kde by mělo být turbo
  • cestování okolo 130 km/h zvadáme na cca 3000 rpm, ale stačí menší kopec a motor ztrácí dech
  • celkově nepřesvědčivé výkony motoru (kromě nízkých rychlostních stupňů a při výrazném přetáčení)

Moc prosím, jestli vlastníte tuto verzi nebo s ní máte nějaké zkušenosti, dejte nám vědět, jak vám jezdí. Nechci být paranoidní, ale opravdu mám pocit, že by to takhle být nemělo

2007-09-30 10:30:17

Turbo vám funguje na 100%??. Ak áno mohlo by to byť ešte váhou. Ako ide by ste si mohli pozrieť napr. tu. Je to dosť tmavé ale po zväčšení vidno ako to zrýchľuje a myslím že jemu to zrýchľuje dosť slušne. http://www.youtube.com/watch?v=GpRM0PEjH_c

Ešte by som doplnil že je to ešte s "klasických TD" a teda výkon začína byť cítiť až od cca 2000ot/min kedy "nastupuje" turbo, preto od tých 2000 ot/min by vás to malo pritlačiť do sedadla.

2007-10-01 11:51:27

Moc díky za tip, Martin, určitě se na to podívám. Je to moje první zkušenost s CD20T a s diesely u Nissanu obecně (moje předchozí byla Almera 1.4 z r.99, naprosto pohodové a bezúdržbové auto).

Vím, že jste problematiku dieselů v Primeře už řešili (http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=33557) a podle všeho to vypadá, že jsou prostě lepší a horší kusy

I přesto bych se rád pokusil se stávajícím stavem něco provést, protože jak spotřeba, tak záběr motoru zrovna neodpovídají tabulkám.

O svém postupu a zjištěních budu všechny na tomto místě informovat a uvítám vaše komentáře

Můj další krok je teď nejspiš zajet na diagnostiku a nechat auto pořádně proklepnout....

2007-10-01 15:29:52

2,0TD neni žadny sprinter ale na dalnici se necha jet 150- 160 kopec nekopec a jestliže tě někdo nezbrzdi tak určitě na dalnici neni kopec aby jsi musel pětku vyndat. Od 2000 tahne velice slušně.

2007-10-01 16:02:55

Máme jen atmosférák CD20, ale jezdí absolutně bez problému. Po dálnici se dostal už na tachometrových 190km/h a do kopce tahá bez problému, není třeba většinou ani podřazovat. Zátah má solidní mezi 2000-3000 otáček a při klidnějším stylu jízdy si veme průměrně cca 5l nafty/100km. Dlouhodobý průměr 5,2l/100km. Na svůj věk jede velmi solidně. Je to motor spíše pro klidnější styl jízdy, ale brzda v provozu to rozhodně není.

2007-10-01 19:50:50

Ahoj Doris, už jsem viděl tvé příspěvky v diskusi ke zkušenostem s TD a opravdu tiše závidím (asi jako víc lidí). Naše Želva dává za pravdu tvojí tamní argumentaci. Rozhodopádně jsem už vyhlásil křížovou válku a budu tu postupně zveřejňovat svoje objevy. Zatím se mi nechce do žádných metod "zvyšování výkonu", dokud nevyloučím, že je někde chyba. Můj CD20T na rovině rozhodně ke 190 nepřemluvím a klidný styl jízdy (max 130 km/h nebo 3000rpm a co nejlehčí noha) zatím pořád za 8,4l/100

Re Henk: např. z Lahovic k Cukráku na Strakonický musím na 4 chca-nechca (a to nemyslím kvůli přechodu u Agipu) a do předjíždění se radši vůbec nepouštím. No nic lidi, du se v tom vrtat, třeba objevím něco, co pomůže podobným nešťastníkům

2007-10-01 22:27:57

levanti tak tam urcitě řadit nepotřebuji a když ji hodně trapim tak na cukraku mam 150.

2007-10-02 08:29:45

Levanti: Auta jsou individuální, nicméně musí tam být někde něco špatně, protože myslím, že TD není až tak marný a dokáže podat větší výkon i za nižší spotřebu. Zkusila bych začít od toho nejjednoduššího, pročistit palivový systém (používám už léta spolehlivá aditiva s čistícími a mazacími schopnostmi včetně zlepšení parametrů paliva - cetanové číslo), tankovat kvalitní značkové palivo, vyměnila bych filtry a náplně (olej v motoru a případně i převodovce - i to se nám projevilo na snížení spotřeby, ale rozhodně na tom nešetřit a jít opravdu do kvality). Další věci jako je váha vzduchu, výfukový systém , palivové čerpadlo + vstřikovací trysky, řídící jednotka na to mohou mít taky vliv, nejnáročnější je vždy najít tu pravou příčinu problému. Když jsme naši P10 před cca osmi lety koupili , také se nechovala jako dnes a neměla takový klidný běh motoru a nízkou spotřebu, postupem času se údržbou a kvalitními přípravky /oleji atd. zušlechtila a dnes jezdí o dost lépe a i živěji.

2007-10-02 19:23:37

Určite by som ešte mrkol na to turbo, nepodceňoval by som ho. Od 2000 ot musí byť cítiť záťah a turbo nesmie veľmi pískať inak odchádza.

2007-10-02 21:07:21

jestli turbo nesmí pískat tak proč je to turbína na výfuku joudo.nejprve dej novej naftovej filtr,po stažení okénka cirka při 2000ot.za min by jsi mněl cítit zrychlení a přitom slyšet turbo pískat chce to chvíly cvik se naučit turbo používat jen pouze ,když ho potřebuješ.TD či TDI mají pouze nešvar že motory jsou hlučné oprotiHDI. osobně bych nepoužíval žádné přípravky pro čištění palivové soustavy.

2007-10-03 02:47:19

Díky všem, jojo, chtělo by to někoho, kdo už v tomhle autě seděl a může to srovnat (už se na tom pracuje). Moje předchozí zkušenosti s turbem jsou vše TDI (Honda, Superb), kde bylo cítit velmi výrazně. Tady skutečně okolo 2000 není cítit téměř nic a to hlavně za 4 či 5, kde bych očekával znatelný záběr už odspodu. Mám taky první podezřelé, které snad tento týden zvládnu nechat prověřit. Horkým kandidátem je neodborná výměna rozvodů (pověstné dva řemeny v CD20). Dám vědět, jak to dopadlo.

2007-10-03 07:30:43

matp11:Tak to jsi první, kdo používání přípravků nedoporučuje - nemyslím tím proplach, ale aditiva s čistícímí a mazacími účinky, zatím jsem všude v odbroné literatuře a taky od skutečných odborníků přes diesely četla a slyšela pravý opak, než tady píšeš. I Shell V-power diesel obsahuje přísady s čistícími účinky. Čerpadlo navíc potřebuje být mazáno, jinak trpí a může dříve odejít a totéž i vstřiky, musí být čisté a dobře rozprašovat palivo. Osobně požívám přísady Liqui Moly už cca 6 let a nedám na ně dopustit. To, co udělaly s motorem a jak klesla spotřeba paliva je paráda. Technik na STK nechápal, když jsme se stejným autem přijeli opět po dvou letech na kontrolu, nestačil se divit, jak motor výborně funguje a jen si tiše přede (a nejen to ). 262*

2007-10-03 11:36:40

Doris, už několikrát jsem si při čtení tvých příspěvků různě po zdejších diskusích říkal, že bych tě rád poprosil o podrobnější popis toho, jak se o svůj CD20 staráte. Osobně považuju dobrou starost o pohonnou soustavu a auto vůbec za taktrochu dobrovolnou povinnost každého řidiče, hlavně kvůli životnímu prostředí a naší závislosti na ropě. Když už je dneska těžký se bez auta obejít, měli bychom se aspoň snažit bejt co nejmíň na obtíž (třeba EKOTUNNING? ).

Tak tedy: Doris, pokud budeš mít chuť, napiš, prosím, trochu víc o tom, co se vám zkušenějším osvědčilo (nebo, pokud jsi to už někde tu na diskusích řešila, nasměruj).

Tímto také vyzývám i vás ostatní, pokud se chcete podělit o užitečné tipy a triky na snížení spotřeby a prodloužení životnosti CD20 (ať už atmo či TD verze), sem s nimi, ať jsou naše želvy zdravé a spokojeně napapané .

2007-10-03 12:24:58

Základem je pravidelná výměna motorového oleje včetně filtru, měníme ho co cca 6.000km, ale občas i spíš. Používáme polosyntetiku Castrol Magnatec nebo Shell Helix 10w-40 diesel. Do motorového oleje jsem už dvakrát přidala přísadu určenou k ochraně motoru Motor Protect /Liqui Moly, která tam vydrží nějakých 50.000km, vymezuje vůle a chrání díly motoru, vede ke snížení tření a tím i spotřeby. Když jsme ho použili poprve, bylo to po pár stech kilomterech citelně znát, nyní už jsme na to zvyklí, že motor běží lehce a klidně. Olej v převodovce měníme co 60.000km, používáme Castrol TAF-X, plnou syntetiku, která zjemnila řazení (zpátečku už neslyším, jako dřív, a všechny stupně mohu řadit úplně lehce, dokonce mám někdy jakoby pocit, že jen nasměruji řadičku a má to tendenci samo se dotáhnout nadoraz) a aditivace v tomto oleji zlepšila těsnost převodovky. Též to vedlo k mírnému snížení spotřeby nejspíš vlivem menšího odporu a tření tohoto kvalitního oleje.

http://www.nissanclub.cz/...ll/5862_1061_p7280059.jpg

http://www.radekmusil.cz/...abidka_detail.php?id=0704

http://www.radekmusil.cz/...abidka_detail.php?id=0705

Palivový filtr měníme po cca 25-30.000km, vzduchový Green filter čistím a impregnuji každých 5.000km. Naftu tankujeme už jen u Shellky a v posledních měsících se nám osvědčil Shell V-power diesel, na který najezdíme ještě více km než na jejich Diesel Extra. Auto je na toto aditivovanější palivo tišší a jede o poznání líp. Tankujeme vždy jen tolik paliva, kolik stačíme vyjezdit do 2-3 týdnů, aby palivo bylo stále čerstvé. V létě to problém nění, ale v zimě ano, protože údržba cest v naší obci je na velmi špatné úrovni a nedá se někdy ani bezpečně vyjet. Do nafty, jak jsem už psala, přidávám léta aditiva Liqui Moly. Nejvíce přínosný byl a je Super Diesel Aditiv s mazací přísadou. Obsahuje vše, co je pro palivový systém - čerpadlo, vstřiky, motor a spalovací proces přínosné. Čistí, maže, zlešuje vznětlivost paliva a též konzervuje a chrání před korozí. Kromě toho používám celoročeně přísadu SPEED (zvyšuje cetanový index paliva, chrání systém před korozí a vznikem usazenin, nafta je vznětliější v chladném období a lépe se rozprašuje), čistící aditivum (čistič vstřikování) a mazací přísadu pro čerpadla. Mohu je použít v různém poměru podle potřeby a ve větším množství výjdou levněji než výše zmíněný Super diesel aditiv.

Jinak dvakrát za rok jaro/podzim kontroluji stav rozvodových řemenů, klínové řemeny opatrně promažu po hranách ( ale jen trošičku) spešl tukem, aby běhaly tiše. Stav oleje v motoru kontroluji každý týden, jeho úbytek do výměny je vizuálně nulový.

Jednou za měsíc ošetřím všechny plastové a pryžové díly vhodnými přípravky a motorový prostor vyčistím. Lakované plochy jednou ročně navoskuji. Jednou za rok též vytáhnu žhaviče, vyčistím je, odmastím a vrátím zpět. Všechny el. konektory ošetřím kontak sprejem nebo přímo takovým tím bělavým "tukem", co se tam dával už od výroby (nevím, jak to jinak nazvat )

V poslední řadě má na stav motoru vliv i styl jízdy a zacházení s ním. Běžně s ním jezdíme v pásmu mezi 1600-3000ot na pátý stupeň od 1800 výš. Nad hranici 3000ot ho vytáčíme jen zřídka, Než se motor zahřeje, jezdíme s ním velmi klidně a nevytáčíme ho. V zimě před startováním žhavíme v třeskutých mrazech dvakrát, přičemž mezi prvním a druhým žhavením čekáme tak 10 - 15 sekund. Motor pak naskočí a běží v pohodě a klidně.

2007-10-03 15:18:13

levanti. Jestli bydliš někde kolem Prahy tak neni problem se sejit a mužeš porovnat jak by to asi mělo jet. zatim cau.

2007-10-04 20:57:18

helou Doris.Nic proti přípravkům které doporučuješ ,ale opravdu se může stát ,že v některých případech spíše ublíží než pomůžou,vznětová palivová soustava je jednou tak háklivá na čistotu paliva a tyto různé přípravky ti můžou napáchat pěknou paseku.nevím nic o mazání vstřiků a ,že jsem to mněl ve škole povině.střikovač je nastaven na požedovanej tlak,ale jestli ho u nissanu mažou naftou tak holt jo.nejsem si jistej u dopravního čerpadla ,ale nejspíš ho naftou taky moc nenamažeš jinak je fajn, že ti tak moc pěkně nissánek slouží.mně hlavně leželo v hlavě ten blaf o pískání turbu dyť to je pěkná blbost je to pouze muj názor a ,že máš svuj to je přeci normální já mám jako druhé vozidlo vw golf2TD má nakroucíno300 000km olej měním po15000km olej stále neubejvá a to má něco za sebou při spotřebě 4,5 -5l na sto bez použití nějakých prostředků jinak zdar je to věc názoru ....................................... Musím zde konstatovat ,že jsem psal pěknej blaf dopravní čerpadlo se opravdu maže naftou a též i vstřikovače nedávno jsem čet jeden článek tam je vše dopodrobna popsaný .tímto se omlouvám doris a klobouk dolů víš o čem zde píšeš.mněl bych si projít to co jsem se učil ve škole nějak se mi to vykouřilo.

2007-10-05 10:37:43

Re: DORIS - díky moc za vyčerpávající popis, myslím, že je to inspirace pro všechny. Jinak je to samozřejmě každého rozhodnutí, co se svým autem provede. Já osobně jsem pro cokoli, co snižuje spotřebu a emise a zároveň nepoškozuje auto samotné (ne kvůli šetření peněz, ale spíš kvůli šetření přírody). Pokud to navíc ještě autu prospívá, tak

Re: Henk - díky za nabídku, do Prahy jezdím poměrně často, ale nechci tě zbytečně otravovat. Třeba spíš u příležitosti nějakého Nissan srazu, jestli na ně jezdíš. Jinak právě teď řeším jednoho podezřelého (viz níže), tak se třaba zadaří tak, že budu konečně spokojenej

2007-10-10 18:03:51

Som majitelom tohto auta mesiac ale mám z neho úplne rovnaký pocit.S tou spotrebou som sa pomaly začal zmierovať,keďže som zistil,že už výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8.2l/100km ale s tým úbohým výkonom sa zmieriť nemienim.Doteraz som mal dva turbodiesely,Renault a Fiat jeden 90 koní a druhý 100 ale oproti tomuto autu to boli strely a to som si istý,že auto mám v úplnom poriadku.Až po dôkladnom prehliadnutí výkonovej charakteristiky niekde na nete a následnom preskúmaní konštrukcie motora som zistil v čom je rozdiel oproti ostatným TD a to je chýbajúca regulácia množstva paliva v závislosti na plniacom tlaku ktorá je u všetkých TD a TDi od iných výrobcov.Preto sa u tohto auta neprejavuje ten typický kopanec pri zábere turba ako u iných aut ale výkonová charakteristika je plynulá až do vysokých otáčok..Tož páni konštruktéri v nissane na toto akosi zabudli,keby nie mohli z toho motora dostať ďaleko viac ako 90koní.Takto nám nespokojným s výkonom neostáva nič iné ako chiptuning.

2007-10-10 19:46:48

Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8.2L/100km?????. Tak to je blbosť a riadna. Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom je 6.7L/100km. Zrýchlenie 14.6 a max rýchl. 170km/h. Udaje mám z oficialnej brožúrky. Niečo nemáte v poriadku a poďla mňa to bude turbo. Kopanec tam má byť, spotreba má byť o 2L mänšia.

2007-10-10 19:52:18

Sorry opravujem je to spotreba v meste ale aj tak to nič nemení na veci,že je to lenivý žrút. A ak máš záujem skúsim niekde pohľadať tú výkonovú charakteristiku kde je pekne vidieť,že žiaden prudký nárast výkonu ani krúťaku nad 2000ot. kedy má turbo začať zaberať sa nekoná.Skús sa pre porovnanie previezť na 90 koňovej octavi.


Odpovědět

1  2  3  4