Fórum - Téma


P11 - Těsnění hlavy motoru


Fórum Primera P11 P11 - Těsnění hlavy motoru

Informace o modelu: Nissan Primera P11

Diskuze o vozidlu

1997 Primera P11

61 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2  3  4

2016-07-10 18:07:17

Ahoj všem,chystám se na výměnu těsnění pod hlavou. Podle manuálu se to zdá být ne moc složité, ale je mi jasné, že to tak jednoduché nebude. Mam jen problém s kontrolou hlavy, zda nebude křivá. Jsem z Prahy, a ještě se pohybuji u Kolína každý víkend. Našel by se někdo, kdo by mi hlavu zkontroloval a případně srovnal? Díky všem za odpovědi...

2016-07-10 18:16:16

Na to se specializujou určitý pracoviště.V autoservisech z tvýho okolí určitě mají přehled,tam se poptej. Doma v garáži to není možný včetně zkoušky na mikrotrkliny dělat. Cena bude 1500 - 2000.-

2016-07-10 18:16:56

xaverius: Proč mysliš že je křivá?

2016-07-10 19:25:01

brouček: Když sundáme hlavu, tak ji vždycky pošlem na srovnání a tlakovou zkoušku a i v případě benzínu. To si asi málokdo lajzne riskovat práci a matroš a navíc v případě kovového těsnění bychom si vyloženě koledovali. Hliník má tendenci k deformaci a i když je to někdy zbytečně, tak v drtivé většině se to muselo srovnat. Je to jistota, ale každého věc..... Pokud je schopný si doma nerovnost dosedací plochy zkontrolovat, tak by neměl být problém v případě, že si je jistý, že je vadné jen těsnění.

2016-07-10 19:57:47

stan34: Jen se ptám.Ja to delal taky a nic jsem nerovnal.A jezdim jako pan.Ale jak rikas,kazdeho vec.Tady je dost dulezite dodrzet postup povolovani a postup utahovani.Samozrejme se spravnejma momentama.

2016-07-11 11:16:36

Původně sem myslel, žeponechám vše náhodě a nic kontrolovat nebudu. Prostě jen vyměnim těsnění. Ano, to dotahování je jeden z dalších problému, nikdy sem nic takového nedělal a momentak ani nevim co je. Dle lajckého rozumu je to nějaký klíč, který má nějaké nastavení při dotahování...

Aha, tak sem si to vyguglil, už vím jak vypadá. Ještě se naučit s ním pracovat...

2016-07-11 11:34:01

xaverius: Co maš za motor?Postup povolovani a utahovani vcetně utahovacich momentu Ti klidne poslu.

2016-07-11 12:05:51

xaverius: No, já tě od toho nechci nějak zrazovat, ale jestli jsi to nikdy nedělal a vše budeš dělat podle poprvé čtených manuálů, tak to asi nedopadne dobře. Jestli máš motor SR20, tak budeš muset zajistit rozvody proti přeskočení na klice, pokud nebudeš sundávat i vanu s mezikusem a prsa motoru, abys na to dobře viděl. Já ti nevím, nezapomeň, že ti jdou rozvody až nahoru přes kola vaček....to není stodváca, ta má jiný rozvod. Návod jakým momentem a v jakém pořadí utáhnout šrouby hlavy je to poslední.....

2016-07-11 12:11:52

stan34: Taky jsem to delal poprve.Neni to zase takova veda.Jen chce u toho premyslet.

2016-07-11 12:43:47

brouček: Jenomže ty si děláš na autě v podstatě všechno sám, tak je ti jasné nastavení rozvodů a další věci. Ale já když čtu ty příspěvky, tak už vidím potkaný motor a nebo jiné problémy. Uvidíme.... Otázka, jestli není lepší v tomto případě zaplatit někoho, kdo ví, co má dělat. Bylo by škoda ten motor dělat znova, protože se potkal a nebo bylo to těsnění udělané blbě.... Ale je to věc osobní odvahy.

2016-07-11 13:32:14

stan34: Jo,mas pravdu.U me to ale taky bylo bud to zvladnu a nebo ne.Ja uz ten motor odepsal kdyz mi za jizdy vytekla chladicka z auta diky spadnute hadici.Nemel jsem co ztratit.Proste jsem koupil vse potrebne (i momenťák) a pustil se do toho.Mozna jsem mel stesti ze se nezkroutila hlava ale dal jsem to do kupy a jezdim.Par foto na mem profilu.

2016-07-12 12:40:52

Možná máte pravdu, ale já to musim udělat sám. Mam dva zručný mechaniky, který nemaj čas a já potřebuju jezdit. Další věc je finanční stránka, jak znám i sebelevnější servis, tak najednou bude potřeba vyměnit tohle a tamto atd. (ze skušenosti) a cena se vyšplhá nahoru. Loni z jara jsem si měnil sám vodní pumpu a když jsem jí kupoval, musel sem se podívat jak to vůbec vypadá a co to vlastně je...a vida, vodní pumpu sem vyměnil. Pravda, mechanik by to měl za hoďku hotový a mě to trvalo hned čtyři, ale úspěch se dostavil. Každopádně se toho vůbec nebojim, co se má stát, stane se... Motor mám SR20, ale servisní manuál jsem si stáhnul. Na zahradě nato budu mít dva dny, tak doufám, že nejsem úplný nemehlo...

A pokud to zvládnu, vrhnu se do elektriky. To je jeden z dalších problému, který mě trápí již dva roky. Svítí pouze levý podkávací světlo a dokonce přestalo hrát i rádio. Pojistky jsou všechny ok, takže bude problém někde jinde...

2016-07-12 13:41:22

ty si asi nepochopil že to nieje ako vymeniť tesnenie na vodovodnej batérii... napíšte mu chlapci čo to obnáša a čo ho môže postretnúť a asi ako to skončí.... vodná pumpa je trošku iný level ....

2016-07-12 21:22:22

Já to chápu naprosto přesně. Vím co mě může potkat a vím co se může stát. Jen jsem optimista a trochu věřím ve svích schopnostech....

2016-07-12 22:14:48

xaverius: tak sa do toho pusť a napíš nám výsledok...

2016-07-14 18:25:32

A vida,právě volal mechanik, že může být závada ještě v chladiči. Prý by mohl být ucpaný a nepropouští tedy dostatečný průtok. Mam tedy nejprv sundat a zkontrolovat chladič, abych vyloučil závadu chladiče...

2016-07-14 18:40:19

takže důvodem je,že se to jen hřeje? Jestli ti neprobublává voda v expance při přidání plynu,nemáš mastnou vodu,nebo vodu v oleji,tak je jednodušší zkontrolovat chladič.Uvidíš,co v něm je za ty roky bez výměn náplně. Plus nový termostat,ten umí potrápit! Tak směle do toho

2016-07-14 19:01:39

Ano, důvod je, že se to přehřívá a strašně se obvod okamžitě natlakuje. Termostat jsem měnil cca dva měsíce, vodní pumpa minulý týden. Momentálně je obvod bez termostatu, šel ven, neboť jsem měl podezření na něj.

2016-07-14 19:08:22

Tak je to spíš ucpaný bych řekl. Jinak by ti ten tlak unikal přes expanzku.

2016-07-14 19:14:19

Přez expanzku právě vylítá pouze všechna voda... Tlak zůstává...


Odpovědět

1  2  3  4