Fórum - Téma


P11 TD motor nenastartuje


Fórum Primera P11 P11 TD motor nenastartuje

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2012-02-01 17:48:30

Žhaví to???

A inak zvuk to má ako keby tam vôbec nebola nafta alebo akokeby bol rozvod prehodený o 180°...

No ale pokiaľ tvrdíš že je všetko na 100% nastavené správne (tak ako bolo pred demontážou) tak to mi nič nenapadá...

Otvárajú vstreky??? Ide z výfuku sivý dym??? (sivý dym značí nespálenú naftu - to by znamenalo že síce dávkuje ale nezapáli vtedy buď žhavenie alebo otáčky alebo zle nastavený rozvod) Ak to ani nedymí tak to podľamňa nemá naftu...

Skús mu streknúť štartsprej ak sa chytí a zdochne tak tam nemáš na 100% naftu...

2012-02-02 08:44:27

Ahoj, žhavičky jsem zkoušel - relé sepne, žhavidla se rozsvítí do červena (ne do bíla) ale jak říkám, chytalo to na ně i ve větších mrazech.

  • - Rozvod klika vačka jsem včera stavěl znovu a dostal jsem se zase na rysky co předtím, takže tato strana rozvodů je určitě dobře.
  • - Zkusil jsem vyházet všechny klíňáky aby to točilo čistě motorem bez čehokoliv navíc a otáčky jsou pořád stejné (takový líný) a třeba to má po zabroušení ventilů takovou kompresi ale to je asi blbost.
  • - S klikou jsem otáčel a jde otočit lehko - přidřené nebo ohnuté ojnice to nejspíš taky nebudou.
  • - Koukal jsem jestli nesvítí kontrolka imobilizéru pod předním sklem při startování a také nesvítí
  • - Při startování to trochu hulilo, byl cítit smrad nafty, takže něco tam jde.

Skoro to opravdu vypadá, že to dává málo nafty. Znovu jsem zkoušel odmontovat přívodní trubku ke vstřiku a jen tak to pocákávalo ale hrozně málo.Ještě můžu zkusit jestli to protlačí přes vstřik.

Zkoušeli jsme i vyndat hadici od filtru nafty a nalít do ní trychtýřem naftu přímo a nafta odtéká, filtrem nafty to taky neni, pumpa dává a vývěva taky pracuje.

Teď je otázka ty rozvody čerpadla - konkrétně na řemenici čerpadla - má to teda být jako to mám vyfocené na obrázku? Třeba jsem to mohl blbě pochopit... Dále zkusím nastudovat od SJara fígle na postup, jak zahejbat s pístkem předvtřiku - sledoval jsem to v těch diskuzích.

Ale už to začlo na jeden slibovat, tak aspoň něco .

.

2012-02-02 20:10:10

nazdar machy, už to ide co tam bolo

2012-02-03 08:12:40

Nazdarek, nejspíš se na to dostanu až po neděli, dnes jedu pryč a musim zase vlakem . Jednak mi přijde, že to fakt málo točí a taky tam nejde ta nafta, nebo jde špatně - udělám znovu to čerpadlo. Ještě mám doma rozebranej startér, čistím ho jako tehdy (pouhé pročištění a lítal jako novej). Po neděli sem napíšu poznatky.

PS můžete mi někdo potvrdit, jestli jsem správně pochopil to nastavení čerpadla a nasazení řemenice na čerpadlo?

http://www.nissanclub.cz/.../189486/full/dsc06315.jpg

Díky.

2012-02-03 11:54:25

kailik na čerpadle by mal byt na B-čku a riska na remeni na riske pod B-čkom a riski na remeni by mali byt 31 zubov vratane

2012-02-03 12:34:17

sjaro: Děkuju, za přesnou odpověď, já už zkoušel snad všechny ty kombinace, takže ani nevím, jak je to aktuálně nastvené, ale teď se mám čeho chytit.

2012-02-09 14:45:41

Čaute, tak jsem se zase dostal k autu. Zkoušel jsem si vyblikat chyby a bylo tam 55 tzn. bez chyby. Zkoušel jsem ještě jinou baterku Vartu 75 Ah půl roku starou z Passata TDi, který i v těchle mrazech startuje hned. Pořád stejný průběh - motor točí slibuje tak na 1, hulí se z toho ale nechytne, nafta tedy nejspíš nějaká teče. Zaměřil jsem se na startér - na pohled vypadá dobře, uhlíky mají ještě masa dost, ložiska OK, rotor je mechanicky nepoškozený, tak jsem to jenom profoukl kompresorem, vykoupal v lihu a dnes budu zkoušet na autě. Už skoro ani nevěřím, že by to mohlo nějak pomoc a myslím, že až tam startér dám, bude to nejspíš točit stejně líně, ale co když... (zítra až se dostanu na net dám vědět).

Jen se ptám, proč to točí tak divně, když před výměnou hlavy to točilo jako o život. Vyndal jsem všechny klíňáky kolem, jestli to něco nebrzdí, ale furt to samý. Klikou jde točit nádherně a když jsem motor zbavil komprese vyšroubováním žhaviček, točilo to jak blázen a dokonce z toho prskala nafta ven. Vačka, ventily zdvihátka chodí volně, bez tendence zadírání se.

Může na to mít vliv to, že jsem nechal zabrousit ventily na hlavě, a má to o tolik větší kompresi, než předtím? . Mimochodem předtím jsem ty ventily testoval před zabroušením hlavy nalitím benzínu a pustilo to hned všechno ven, po zabroušeí jsem už test nedělal. Přijde mi to sice jako blbost, ale už fakt nevim. Klidně seženu v případě že to nepujde jiný startér, ale otázka jestli se výměnou něco vyřeší . Doteď jsem si myslel, že startér buď funguje, nebo nefunguje, ale že by se třeba unavil? .

Pro zajímavost předchozí video (od 20. sekundy) jak mi to točilo před sundáním hlavy někdy v listopadu dokonce s o 1 zub hozeným čerpadlem - to je minimálně 2x tolik otáček.

Primka

Takhle mi to strašně klepe .

MOV00056 ...

2012-02-09 16:02:56

Takže už si naštartoval alebo nie?

Ten zvuk je strašne ostrý to je buď príliš zbrúsená hlava, blbé(nízke) tesnenie, alebo je zle nastavený predstih (predvstrek), alebo sú v prdeli vstrekovače(trysky)...

Ak ti to nenaštartovalo šiel by som dať vstreky na test... Ak máš všetko nastavené OK bude problém buď v vstrekoch alebo v čerpadle samotnom. Rozoberal si aj čerpadlo? Nastavoval si zmes a pod?

Jou a fukni tam štartovací sprej alebo čistič brzd či to chití a pobeží - ak áno je problém určite nafta čerpadlo/vstreky...

2012-02-09 17:46:43

Ked si mal o zub čerpadlo tak je normalne že bol taky ostry.

Ked si to teraz skladal čo si urobil s hydroštelmi.Ak to maš v chlade tak asi same nevyteču.Vylial si z nich olej?

 Svobi
2012-02-09 19:53:40

Uz to vytahni na kopec a pust to zneho zda to chytne nebo to neni mozny .

Nemas to nahodou v mrazu s letni naftou a nezamrzla ? :-D

2012-02-09 20:25:13

Tie malé točky nemôže byť blbá kostra - skús prekostriť osobitne kábel na šrúbu štartéra - niekedy to zvyklo pomôcť!

No a ako písal svobi skontroluj aj palivový filter a naftu... Ale aj tak mi to nejde dohlavy... Nevcuclo ti to nejakú handru že to nemá vzduch??? Hlavne tam fukni ten spray ak to zabrní vieš že rozvody máš OK...

Ja som mal tento problém, na jednom Fiat Ducato 2,3 JTD motor IVECO... Po výmene motora sa menilo okrem iného (rozvody, spojka, sanie, egr...) aj čidlo polohy vačky keďže na motore nebolo... Takisto všetko bolo v poriadku ale zaboha nechcelo brnknúť. Po streknutí spreja motor chytil na otáčku a pokiaľ som striekal bežal krásne...

Problém bol v tom že rovnaký motor používal rôzne ridlá polohy kľuky - rozdiel bol v dĺžke a to z pôvodného motora výstupky na kolese vačky rozomleli... Takže sa nové vypodložilo a motor si pradie dodnes... (vo fiate na to nevedeli prísť)

U teba to bude tiež nejaká kravina hlavne ak píše 55...

2012-02-10 08:53:46

Ahojte, tak jsem včera dal startér zpět - vyčištěnej, pastorek krásně vyskakuje, uhlíky ok a pořád stejný .

chrener: toto video bylo jen ilustrační a rád vzpomínám na časy, kdy to takto točilo . Ostrý zvuk to má, sekl jsem se o zub na čerpadle, ale to bylo někdy říjen/listopad ještě před sundáním. Pak jsem měl dlouho pryč hlavu, byla na zabroušení u profíka v Budějovicích, (ten pán pracuje dobře, dělá hlavy pro diesel servis u nás v Táboře). Tu kostru ještě schválně zkusím, jestli naměřím nějaký odpor, nebo úbytek napětí na kabelech při startování.

sjaro: Hydroštely jsem dával z předchozí hlavy, která byla sice ruplá, ale měla je v pořádku bez mechanického opotřebení. Kámoš mi řikal, že je zatlačuje vždy po zabrušování ventilů ve svěráku, ale to se mi zdálo příliš drastické, tak jsem tu hlavu nechal v teple a myslim, že za 1-2 dni ty ventily zalezly samy, takže byly všechny utopený v hlavě a v zavřeném stavu nekoukal ani jeden. I když mohla by to být chyba právě tady, protože známý mechanik mi řikal, že se musí vytlačit vždy a pouhé "nechat je zalézt" prý nestačí - tak to ještě zkusím o víkendu, za to nic nedám . Každopádně to musí být něco, v čem jsem se hrabal, samo se to nestalo .

svobi: Ta nafta mě taky napadla i filtr. Ale já sundal hadici od ruční pumpy, dvakrát jsem máčkl a měl jsem plnýho lahváče nafty . A jak řikám ono to prostě kouří, když to točí, ale někde jsem četl, že diesel potřebuje cca 500ot/min aby chytnul a to tohle nemá. Prostě zkusim ten startsprej nebo kopec .

Jestli to po víkendu nevyřeším, už to asi vzdávám a půjde do servisu, ale takový jako jsem já, ty tam maji asi ze všech nejradši :-D.

2012-02-10 17:47:49

Machy hydroštel treba napriklad rukou buchnut o dosku a stred vypadne,vyleješ olej a daš naspat

2012-02-10 20:10:24

aké to má hydroštely? myslíš že by bolo možné aby to vôbec neotváralo ventily a týmpádom to vôbec nesalo zmes??? Lebo ak boli hydrošteli v prdeli na 2,0i tak to naštartovalo ale klepalo strašne... Či?

2012-02-10 21:16:59

Nema ich v prdeli ale podla toho zvuku pri štartovani ma niektore ventily pootvorene-hydroštely zostali asi natlačene olejom.Vačka by ich mala pri dlhšom štartovani vytlačit ale ak to ma niekde v chlade tak neviem.

Aj tu keby boli bez oleja tak budu klepat.

2012-02-10 21:22:02

Stejne je zaujimave ked niekto štartuje motor bez vika ventilov

2012-02-13 08:24:50

Ahoj, začínám se na tuto variantu s hydroštelama zaměřovat Dnes na to budu mít konečně čas, tak to rozlousknu (snad). Prostě mi tam nehraje ten zvuk při startování, má to dělat "vivivivivivivi" a dělá to "viiiiiiiiviiiiiiiiviiiiiiiivi" - to by mohl být nedovírající ventil. No a to ventilový víko jsem měl dole snad 20 x, proto jsem se ani neobtěžoval ho tam nandat při startování .

Líbí se mi to, jak se to rozkřiklo u nás po vesnici že mám tyhle problémy a každej den se tam u mě v garáži stavujou místní automechanici a dávají mi rady co mám dělat . Dokonce se o tom mluví i v hospodě, kde se vedou sáhodlouhý diskuze o příčinách, takže se to prostě musí vyřešit, jinak půl vesnice umře zvědavostí :-D. Tak právě ten poslední automechanik mi velice sebejistě tvrdil, že to je prej na 1000% tim, že jsem hydroštely nezamačkal. A kdo tvrdí že to stačí nechat zalézt samo ty hydroštely(jako jsem to udělal já), tak je prej negramot :-D.

Zase tato varianta by by nebyla tak nepravděpodobná s ohledem na to, že jsem se v tom hrabal, protože jsem si řikal, proč by sakra odešlo něco ostatního - čerpadlo, vstiky, nebo snímač na klice, nebo snad startér když to předtím jelo všechno normálně .

2012-02-14 08:38:46

Ahoj, tak jsem včera na to koukal, sundal jsem vačku, hydroštely byly vymačkaný nejspíš na max, tim jak jsem to dlouho točil. Co je ale sranda, tak po nasazení vymačkaných hydroštelů na svá místa a dotažení uložení vačky, se mi zdá (dneska budu vědět 100% ), že několik ventilů je totálně bez vůle(hydroštel už nešel zamáčknout dolu rukou, ale bylo cítit rovnou protisíla pružiny ventilu) - a tim pádem asi i trvale pootevřených. prostě hydroštel jako by neměl už kam zalézt. Teď si vzpomínám, že když jsem montoval ty hydroštely a vačku poprvé a hlava byla ještě venku, koukalo to tak o 4 mm ten ventil víc než by měl, ale řikal jsem si "to zaleze" no tak asi už nemá kam. Dával jsem hydroštely z hlavy z P11 protože byly nejzachovalejší bez mechanických opotřebení na povrchu. Pokud vím, tak hydroštely z CD20 a CD20T jsou stejně vysoké ve vymačkaném stavu, ne? Ale je mi to divný, že by ten ventil utopil zabroušením o tolik, vždyť co já vím, tak stačí desetiny mm a ne několik milimetrů, to je hrozně moc. Začíná z toho mýho auta bejt slušná detektivka. Každopádně, dnes mi na to koukne odborník, tohle co jsem napsal je jenom můj laický posudek. .

des123  
2012-02-14 15:10:10

nazdar mam CD20 a tiem namam volu medzi hydrostelom a vackou , ani 0,05 mierku tam nepichnem . skus prehodit carpadlo na druhu risku na remenici , tiez som sa raz tak odrbal :))) pol dna som s tym maturoval vybita baterka a nakoniec , ze aha druha riska a auto nastartkovalo

2012-02-14 15:24:59

Vola tam ani byt nema lebo su to hydroštely- volu vymedzuje olej


Odpovědět

1  2  3  4  5