Fórum - Téma


P11 TD motor nenastartuje


Fórum Primera P11 P11 TD motor nenastartuje

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2010-10-22 14:00:00

sjaro, můžeš mi trochu blíž popsat, co znamená "trochu posunout čerpadlo" kvůli startování za studena? O emise se nebojím, technická je v poho, to se dá vždycky nějak domluvit... Známý mi říkal, že u toho ventilu na čerpadle bývá často problém s utřepaným drátkem napětí, tak jsem to kontroloval a je v pořádku, i po přeměření. Zkoušel jsem ho zapojit i naprudko přes + pol baterky. Ventil je slyšet, že se otvírá, ale nastartovat nejde. Taky jsem zkusil startovat se startovacím vozíkem, kdyby byla slabá baterka. Sice točky jak motorka, ale furt nic. Je i přesto možné, že je ventil čerpadla v háji? Ještě kouknu, co mám vlastně za značku čerpadla? Zatím díky

2010-10-22 20:22:03

To čislo na spodku čerpadla zatim neměň to jsem udělal a nepomohlo to chyba 21 nutně neznamená jenom tohle jsou to 4 věci

1. Injection Timing Control Valve (na spodku čerpadla)

2. needle lift senzor (elektronika vstřikovače)

3.crankshaft lift senzor (senzor klikové hřídele)

4. vzduch v potrubí

Kdo mi nevěří dávám odkaz na servisní manuál s kodama pro CD20

http://www.sky.od.ua/~eugeny/serena/motor_cd20.pdf

závadu jsem zatim nevyřešil... a to jsem to čidlo na spodku čerpadla měl... ted měnim vstřik (nový za starý už jsem ho jednou kupoval -nedávno-) ... vzduch bych řek že se by po tom všem tam nezůstal a čidlo snímače otáček si nechávám na konec (po změření mělo správné hodnoty)

2010-10-22 22:38:21

Pavle. Děkuju ti za ten odkaz servisního manuálu. Teď přesně vím, kde co hledat a jaké hodnoty si můžu na čidlech naměřit. Tohle určitě pomůže nejednomu primerákovi...

Nestačilo ti to čidlo proměřit podle manuálu, než jsi ho měnil? To jsem zvědavý, k čemu nakonec dojdeš a asi se tím nechám inspirovat. Ty máš podobné problémy s autem? Jak jsem se díval, mám čerpadlo zexel a váhu vzduchu hitachi, takže podle názoru sjara bych neměl mít problém se snímačem otáček klikové hřídele, protože podle něj s čerpadlem zexel bych měl nastartovat, ale já nenastartuju. Zítra se k autu asi nedostanu z pracovních důvodů, ale snad v neděli na to kouknu.

2010-10-23 16:19:24

renault21td v prvom rade si zhod dekel na pravej strane a pozri ci mas na remeni zuby,kladka ci nie je rozsypana a nepreskocil ti remen na cerpadlo.A pozri ci ti pri startovani nesvieti kontrolka imobilizera pod sklom po dlhsom startovani ti mohlo zablokovat imobilizer. Je pravda co pise Pavel ventil ovplyvnuje snimac kluky co u zexela nevadi a snimac na tryske ale ten sa u zexcela tiez nezvykne pokazit.Povol si trubku na niektorej tryske a pozri ci dava naftu pri startovani. Vtom manualy ci ti poslal pavel je obrazok cerpadla ventil ovlada piest predvstreku zvykne sa zadriet aj ten piest v cerpadle ale to by asi nevypisovalo poruchu.Z boku cerpadla od pristrojovky je piest po deklikom ktory je na dva sroby pozor na tesniacu gumicku piest treba zatlacit smerom do cerpadla struna by ho mala vratit.Ked je to natlacene naftou ide to dost ztuha.Nastartovat za studena nemusi ist aj kvoli zhavicom ,mal som pripad ked neslo startovat rozobral som kvoli tomu cele auto zhavice som meral hodnoty ok, skusal dratom ci maju odber-mali a nakoniec som ich vybral a zhavili do zavitu a nie na konci

2010-10-24 21:01:30

Tak dnes jsem jen proměřil čidla. Podle servisního manuálu od Pavla by mi mělo čidlo otáček klikovky fungovat, ale čidlo ve spod čerpadla se tváří nefunkčně. Nenaměřil jsem na něm ani napětí, ani odpor. Jak jsem už psal, při startu mi jde nafta ze všech trysek, kontrolka imobilizéru se mi nerozsvítí, ale nově se mi při startování rozsvěcuje kontrolka ABS. Navíc mi po startování v poloze 0 klíčku, něco pískalo dovnitř interiéru, dokud jsem klíček nevytáhl ze zapalování. Po zamčení a odemčení auta to už nedělalo Se žhavením jsem neměl nikdy problém a to ani v zimě. V létě jsem startoval snad na čtvrt otáčky a v zimě tak na otočku. Kontrola řemenu je další v plánu, jak radí sjaro. Rád si nechám poradit od zkušenějších. Zatím ale vyhrává čidlo ve spod čerpadla. Má někdo z vás potuchy, kde se dá to čidlo sehnat, třeba na netu? Mi se to nějak nedaří...

2010-11-20 01:01:18

Zdravím vás lidi. Tak pro úplnost diskuse píšu vyřešení problému. Auto jsem měl týden v jednom servisu a tam si s tím nevěděli rady. Tak jsem ho odtáhl po pár dnech do dalšího servisu a tam to konečně rozlouskli. Řešením byl přeskočený řemen čerpadla o zub. Dokonce i v serviseto nechápali, jak se mi to mohlo stát. Říkali mi, že kladky byly v pořádku nepovolené, řemen vypadal jak nový, ale stejně přeskočil. Takže posunutí řemenu a následné seřízení předvstřiku a auto jede zas jak má. V servisu si vzali 1200 a já jsem zas o zkušenost bohatší. Sjaro mi tedy radil dobře a tímto ho zdravím... The end

2010-12-08 20:00:31

Kde moze byt chyba ked na P11 144 2,0TD nejde nafta z cerpadla? po odkruteni trupiek za cerpadlom a toceni motorom proste nic.Motor stal cca rok,ale pred tym isiel bez problemov.

2010-12-10 10:15:57

Moj problem,do ventila oznaceneho na obrazku mi ide elekrika len cca sekundu,proste ked dam klucik do polohy zhavenia tak mi skusacka na kontakte na tom ventile len preblikne a popritom precuknu vsetky relatka na spolujazdcovej strane pod kapotou,proste ties ich zopne a v zapeti aj rozopne.Viem mi tu niekto poradit,kde hladat chybu?

2010-12-12 11:58:40

veNomYZ tam chybu nehladaj to je ok tak to ma byt je to ochrana imobilizerom velmi tam nelaboruj,skus sa radsej pozriet pod dekel ci sa ti toci cerpadlo ak mas Bosch cerpadlo tak si premeraj cidlo na kluke,alebo skontroluj privod nafty,alebo odmeraj baterku ci ma 12 voltov-starterom zatoci aj 9 ale elektroniku nepusti

2010-12-12 19:48:08

diky ale uz som to poriesil,pri preblikani mi to vyhodilo cidlo na kluke po vymene cidla ktore bolo zalomene .Auto chytilo na supu

2011-07-13 17:14:03

Ahojte, prosím poradte mi, mám problém naštartovať...

http://www.nissanclub.cz/...lect=176476#message176476

2012-01-31 09:42:02

Ahoj, taky zde zkusím tímto příspěvkem požádat o pomoc - P11 TD 96 mi nechce po složení motoru nastartovat. Při startování je cítit spálená nafta ale neškytne to. Na motoru se měnila prasklá hlava a těsnění.

  • - Hlava má zabroušené ventily i sedla ventilů, je zbroušená do roviny a provedena tlaková zkouška - to vše u profíka v ČB, těsnění pod hlavou nové, blok přeměřený - OK. Sacím potrubím to opravdu saje a nefouká zpět, takže ventily pracujou jak maji.
  • - Rozvody vačky a čerpadla jsem kontroloval už snad 100x (Když je dole na klice ryska TDC mark - 1. píst je v HÚ, nahoře je vačka značkou na straně rozvodů u čerpadla přesně kolmo nahoru a od značky na řemenici vačky je 30 zubů napočítaných ke značce na rysce čerpadla. Řemenice čerpadla je po sejmutí nasazena na zámkem k výřezku B).
  • - Při točení startérem jsem povolil u každého vstřiku přívodní potrubí nafty, dokud netekla nafta, takže naftu to dává.
  • - Elektrika je tam nacvakaná zpátky jak byla, ani to nejde prohodit - to jsem taky kontroloval už 10 x .
  • - Při diagnostice kontrolkou check-engine mi blikala chyba 21 chyba elmg. ventilu předvstřiku, ale někde jsem četl, že chyba může vyskočit i když to nemůže dlouho nastartovat.
  • - Jediný za co neručim je baterka - posuďte podle točení na videu, jestli to točí správně. Nebyla nejnovější a stála asi 2 měsíce po doby demontáže. Nakrmil jsem jí přes noc nabíječkou. Je nějaká hodnota napětí, co by to mělo při točení startérem udržet? Dnes chci zkusit baterku od kámoše z Vectry 2.2 DTi - když jemu to startuje, mělo by to i mě.

Už fakt nevim proč to nejede. Podotýkám, že to normálně jelo před výměnou hlavy, takže nepředpokládám, že by se mi za tu dobu podělalo čerpadlo, vstřiky (ty jsem hned zazátkoval proti bordelu), nebo snad startér a podobně když to předtim chodilo na cvrnknutí. Díky za každou radu a sorry za román .

MOV00060.3gp

Po výměně hlavy a složení motoru nechce naskočit.

Nissan, Primera, P11, 2.0TD, CD20T ...

2012-01-31 10:38:25

.... ma to male tocky - a tym padom slabsiu kompresiu a teda sa nafta nepodpali ... skus startovacie kable alebo new baterku ....

2012-01-31 10:56:05

Tak fajn díky za názor zkusim dnes od kámoše baterku z té Vectry 2.2DTi - když to startuje jemu, mělo by i mě .

2012-01-31 11:42:09

Kdyztak bych potom zkusil,kdyz nepomuze zahejbat jeste s predvstrikem . Tam budes mit stelovatelnou remenici na cerpadle ne ?

2012-01-31 13:38:48

Já teď nevim, jak se přesně předvstřik seřizuje - do toho jsem se radši nehrabal, tak snad nenapíšu blbost. Předvstřik se seřizuje tím že se čerpadlo pootočí na tokvých 3 šroubech vůči časování? Něco jako když šteluju kladívka předstihu u Jawy? A mám dát větší, nebo menší předvstřik? Nebo prostě hodit řemenici čerpadla o jeden zub napřed, to už mám vyzkoušené, že mi to tak dřív jezdilo, ale bylo to hodně hlučné a klepalo to.

2012-01-31 13:46:33

A ještě jsem zapomněl napsat, že mám zaslepený EGR, ale to snad ani vliv nemá, ne? Můj názor a doufám že není chybný je ten, že je to čistě mechanická záležitost a že by to neměla ani jednotka poznat...

2012-02-01 09:31:23

Ahoj, takže včera jsem zkusil přehodit kámoše baterku z vectry do primky a točí to pořád stejně líně ten startér.

1. Je mi divný že to tak pomalu točí - tam bych viděl něco špatně ale sakra proč to předtim než jsem to složil chytalo na cvrnknutí. Když jsem si točil golou motorem ručně, tak to kladlo odpor stejně jako dřív a všechno co se má točit s motorem se točí (vodní pumpa, altík, pumpa serva, kladky rozvodů...).

2. Chci se ujistit, že mám správně nastavené čerpadlo - viz fotka řemenice čerpadla u tohoto příspěvku. Mám to na rozvodech nastavené tak jak to mám popsané žlutým písmem.

EDIT 06. 02. 2012 - Přiložen obrázek se správným nastavením řemenice čerapdla na motoru CD20T

2012-02-01 11:56:28

Ak TDC urcujes podla znacky na remenici,mozes sa mylit.Nie som si teraz uplne isty ale mam dojem ze ta remenica je odpruzena cez silentblok a ci nie je odtrhnuty,a pretocena znacka na remenici.Ked ju das dolu za nou je spodna ozubenna remenica a ta ma znacku na plechovej bocnici,ktoru mozno uz pri demontazi remenice niekto mohol aj strhnut a podla manualu to vyzera tak ze by pero tejto remenice malo smerovat v HU smerom hore.

2012-02-01 12:51:44

Ahoj, ta řemenice klíňáku s ryskou TDC je jednohmotá bez silentbloků, a pokud se nastaví na uvedenou značku, je píst číslo 1 opravdu v horní úvrati - měl jsem možnost si to ověřit, když byla dole hlava, takže co se týče tohohle mám za to, že je to správně. V této poloze kliky mám vačku s ryskou u čerpadla kolmo nahoru (na rysce, kterou jsem si udělal při demontáži). Už mi z toho začíná hrabat . Začínám řešit, proč startér otáčí motorem tak líně.


Odpovědět

1  2  3  4  5