Fórum - Téma


P11 - táhne vpravo


Fórum Primera P11 P11 - táhne vpravo

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-03-15 22:14:07

Zdravim Vas,

No ac mam Primku myslim si v peknem stavu a dobre fungujici,tak jeden problemek bohuzel mam a uz si s nim nevim rady.Spise nevim cim to muze byt.

Primera mi tahne vpravo a to celkem dost znatelne.Kdyz jedu napr. po dalnici(kde je to nejvice znat),musim proste poctive drzte volant,jinak jde hned vpravo a prave ze dost vyrazne.Dela mi to uz od zacatku.Byl jsem na geometrii,tam to seridil,ale nepomohlo.Prohazoval jsem letni kola,nepomohlo.Dal jsem pak zimni kola,nepomohlo.Ted to bylo u znameho vyborneho automechanika,ktery kdysi delal nekolik let primo v Nissanu a rikal jsem mu at to omrkne.Delal mi i brzdy(nove predni kotouce,desticky vpredu+vzadu), vse promazal, zkouknul a jedine co zjistil bylo, ze je pry na levem kole jiz vule v loziscich a ze by to pry mohlo delat prave to. Takze loziska objednal, vymenil, ale ono to stale tahne. Sam mi rikal ze by to melo byt tim, ze tam nikde proste nic jineho nevidel co by bylo KO. Ja myslim ze je dany problem nejak zamaskovany a schovany, nebo jinak uz proste nevim. Kazdopadne ten znamy je velice poctivy a vzdy svou praci dela perfektne jak jen umi a dava do toho vse. Ale tohle proste nevyresil...

Tak se ptam, nenapadlo by nekoho cim by to mohlo treba byt?? I kdyz vim, ze takhle jen povidat je tezke, kdyz to clovek nevidi a nezkusi si v tom ject. Ja jsem uz z toho ale celkem dost spatny,je to neprijemne.

Diky za jakekoliv tipy

PS: Treba by na to po case prisel,ale ted po tech loziscich jsem mu tam auto uz nedaval,nema moc casu,nyni je hlavnim (vedoucim) technikem u Kii, takze svoje kseftiky take porad nestiha.

2010-03-15 22:20:09

Nebylo auto bourané?

2010-03-15 22:22:17

To me take napadlo,ale kdyz jsem se dival ja,tak jsem nic nevidel.Pak to videl on a take nic nerikal,jiste by si toho vsiml.Rikal jen ze vypada Primerka paradne na to ze je vlastne uz 12 let stara a ze ma najeto celkem dost kilometru.

Takze vazne nevim...

2010-03-15 22:30:05

Tak vidět to třeba nemusíš.Je to precizně opravené,ale přeci jen nemusí držet stopu.

2010-03-15 22:47:28

Joo,je to dost mozne a pokud to bylo lehce tukle,tak je to tedy fakt perfektne udelane.

Jeste me napada,jestli to nema spojitost s jednou veci o ktere jsme si mysleli,ze to delaji take ty loziska. Pokud zatacim vice vpravo (ani ne moc,ani ne zase nadoraz) a jedu trosku rychleji,tak od leveho kola slysim jakoby takove poklepavani,jako by tam byla nejaka vule nebo nejaky "vakl". Ale dela to jen pri zataceni vpravo a jak jsem psal,ani ne pri mirnym,ale ani ne pri prudkym. Proste zahada jak se slusi a patri...

Ale je fakt,ze pokud je tam asi o nejaky ten minimalni milimetr neco hejbnuty,tak pri vyssi rychlosti na dalnici to proste pak uz poznam.Ono i kdyz jedu pomaleji,ale ne tolik.

PS: A dost me prave zarazilo ze ten znamy nic neobjevil,protoze muzu rict ze po jeho mnohaletych zkusenostech a co jsem si uz mohl overit,tak je to fakt profik na svem miste a svoji praci se snazi delat jak nejlepe to jde.

2010-03-16 08:12:28

sice tady píšeš o geometrii, ale doporučuji zajet na laserovou geometrii kde ti změří i rozvor kol, zda na levé i pravé straně máš přední kolo od zadního stejně daleko. Většinou to bývá po neodborné opravě po havárii - naražené spodní nebo horní přední rameno a tím je kolo více v zadu a pak to zatáčí na danou stranu. Taky si zkontroluj zda máš obě přední pružiny stejné (barevně označené). Jak ti jde posilovač nezadrhává, vrací se ti volant zpět po zatočení?? Těch příčin může být více, ale v 95 % co jsem spravovali to bylo po neodborných opravách po havárkách.

2010-03-16 08:45:12

Presne jak pise Honza, takle kamarad ma nadhernyho Galanta, ktery jede jak blazen, ale ted zjistil, kdyz sel na laser, ze ma prave predni kolo dost milimetru za levym. Sice mu to nikam netahne, ale je to dost razatni rozdil. Chtel to auto trochu poladit, takle do toho neivestuje uz ani korunu, protoze ani stolice nedava zaruku a je to drahy.

Pricina, auto boreny na roh, oprava neviditelna, ale tohle se spatne opravuje, kdyz se pohne cela kastle (on ma hozene cele chasi, bohuzel)

2010-03-16 08:59:21

Tak, tak chlapi. Laser geometrie ! Vzhledem k našim silnicím nechávám udělat laser geometrii jednou za dva roky ( dělám ji vždy v den, kdy jsem byl na STK ) stojí to pár mincí a je to dobrá investice. A vždy se tam nějaká odchylka najde.

2010-03-16 09:58:20

Tiež mi auto ťahalo vpravo a dosť, po výmene ložísk v v tehlici sa to naštastie spravilo, resp. boli menené aj ramená všetky a stabilizátory a pod... Laserová geometria je v poho a mám od nich aj vysvedčenie :-D

Kamarátovi ale výmena nepomohla a rovnako ako sa tu píše mu nadhodili v servise, že auto bolo asi búrané, iná možnosť vraj už nie je ...

2010-03-16 16:00:28

Chlapci,diky.Take mi bylo jasne ze se budu muset nekde na te laser geometrii zastavit. Je fakt ze jak jsem byl,tak to bylo u jednoho starsiho pana a samozrejme ze ne laser,takze nejaky prusery nezjisti a uplne presny to take neni.

Jinak snad by mi tam tedy pak presne rekli co a jak a podle toho se pripadne bude odvijet dalsi reseni. Snad by to mohla byt jen nejaka ptakovina...No kdovi. Preci jen kdyz budu vedet z te laserovky co to je,tak uz to pak u toho znameho pujde lepe a bude vedet na co se pripadne zamerit a co opravit (pokud to bude mozne).

Jeste neco, je nekdo odtud z okoli Prahy? Presneji Praha-Zapad? Ted si nevybavuji kde by tady mohla byt nejaka slusna a levna laserova geometrie. Pripadne pak tedy neco v Praze. Ale rad bych nejdrive slysel nejake reference nez se nekam jen tak bezhlave vrhnul. Diky

EDIT: Tak uz si pomalu zjistuji ty laserove geometrie v okoli. Dokonce jsem nasel i nejakou novinku V3D geometrie (neco na principu gravitacniho pole-olovnice a pak nejaky vysilaci infra paprsky) - no proste zajimave. A asi to rovnou vezmu s kontrolou a vymenou kapaliny v klimatizaci...

Hlavne doufam ze mi zjisti neco rozumneho a ze to pujde dat dokupy,aby to pak netahlo.

2010-03-17 07:31:50

http://www.google.cz/sear...5&q=laser+geometrie+Praha

2010-03-17 12:06:41

jen pro pořádek bay tady nevznikla zase nějaká mystifikace. V klimatizaci není kapalina, ale je tam stlačený plyn s názvem R134 (většinou)

2010-03-17 15:13:57

Almerka: Diky,ale nakonec jsem pohledal sam a nasel jsem toho dost Ale i tak diky

Honza: Vsak ja vim, napsal jsem to nepresne a pocital jsem s tim, ze to kazdy pochopi,ale je fakt,ze nekdo si to pak muze poplest,takze dekuji za upresneni

Jinak ted nemam moc casu se tam dostat na tu geometrii,ale hned jak to klapne,tak se tam stavim a snad uvidim co a jak. Dnes jsem jel napr. po Praze a i nketere nerovnosti,kosti a dalsi silenosti na silnici pak auto dost rozhodi.Pokud nedrzim volant,tak jak to pohopsne,tak to jde do te prave strany take celkem dost.

Jinak nekdo se me tady ptal na servo. Na to si nemuzu stezovat.Jde hladce (i na miste),nikde nic nechroupe ani se nezasekava,takze tam problem nejspise nebude.

2010-04-03 00:13:07

No tak jsem se konecne dostal na laser geometrii. U jednoho znameho,cili dobra cena a i jsem mu vysvetlil muj problem.Bohuzel nic nebylo zjisteno.Na geometrii byly jen minimalni odchylky,tak je postelovali,ale auto stale tahne vpravo. Takze uz nevim kde by mohl byt problem...

Jen mi bylo receno,ze to dost casto delaji pneu,ale to se mi v tomhle pripade nejak nezda.Dela to jak s letnakama,tak i se zimakama. Si rikam kde tedy muze byt problem.Ze by nejaky podivny ramena,nebo nejaka poloosa?? Ja uz vazne nevim... Takze bud vse vymenim za sileny penize a nebo se na to proste a jasne vys...

A nebo mi to tam odflakli,nevim,nevim a zase nevim...grrr...

2010-04-07 15:02:49

Ahoj , mě začalo táhnout auto doprava po tom co mi odešli již zmiňované ložiska, opravili to a vše ok... také mi to táhlo dost razantně... to je moje zkušenost :)

Mimochodem nebouchá ti u pravého kola nic ? Právě jsme přijel z Nissan servisu před chvílí, ložisko total k.o. a rameno taky žádnej zázrak, vyměnili a vše je tak jak má....

2010-04-07 16:13:06

Diky za info.

No me znamy mechanik (drive delal u Nissana,jiz jsem ho drive zminoval) prave zjistil take ze je na levem kole uz lozisko nic moc a tak ho vymenil.Ale dela to stale.

Jinak boucha mi lehce u leveho kola,ale jen v pripade,kdy zatacim doprava.Ne malo,ale ne zase moc hodne.Spis vice,ale v tom momente slysim prave od leveho kola takove pobouchavani... Prave kez bych vedel alespon co opravovat/vymenovat,ale kdyz nevim co,tak se mi nechce zase zbytecne vsude okolo vyhazovat spousty penez,aby to pak tahlo dal.

2010-04-08 15:52:27

Mě to táhlo doprava už hned po koupi. Ne moc tak jsem to nechal být. Asi 2 týdny zpět jsem jel na vyjížďku a auto se začalo už při 80km/h šíleně klepat a bylo to od pravého kola , pořád se to zhoršovalo a táhlo to šíleně do prava. Nakonec vyměnili ložiska a nikam netáhne , ty ložiska co vyndali jsou na obrázku, to nalevo - asi zřejmě to větší bylo prorezlé totálně a to napravo (jestli se tomu vůbec dá říkat ložisko) to menší ... Oprava 8500,- a to všechno jen kvůli tomu , že nějaký blbec se to v minulosti též snažil vyměnit ale nedal tam krytku co tam má být aby tam nelítal bordel.. no za čas to udělalo své ..

2010-04-08 17:48:44

Tak velky vymeneny mam.Ten muj znamy to prohledl dukladne a vymenil vsechny ktere byly uz nacate.Ostatni pry no problemo.Jinak pry nikde nic nenasel.To me to netahne zase asi tak silene jako Tobe,ale take celkem dost,predevsim je to znat na dalnici,kde je rovna silnice a hlavne se jede vyssi rychlosti.V nizsich to zase az tak moc nepocituji.

Ale take jsem zjistil,ze napr. v Praze,kdyz jsem jel na kostkach a byla spatna silnice(hupy,mensi diry,apod.),tak kdyz auto poskocilo,tak nasledne slo prave ze do te prave strany ochotneji.Proste pri kazdym vetsim hupu kdyz se predek odlehcil,tak bylo patrne ze to stahuje doprava.Takze vazne netusim...

Jako muzu to nechat treba byt,snad se to nebude zhorsovat,ale je to proste neprijemne a kdovi jestli netrpi casem i pneu,takze bych to rad vyresil.Zase ale nechci,at to stoji sileny tisice,to by bylo take neprijemne.

2010-04-08 19:08:38

PO kupe mi auto slo ako alabaster, nikam netahalo, skvele riadenie... Az jedneho dna som hupol do diery necakane pravym kolesom a zacali sa problemy a auto tahalo vpravo. Zaujimave je, ze taha stale a to mam nove loziska v tehlici, stabilizatory, horne aj spodne ramena. Jedno horne rameno zn. Nipparts bolo vadne a je spat v Autokelly a cakam na reklamaciu. Ostatok presiel 2x kontrolou uz a stale netusim v com je problem. Loziska stare boli merne poskodene vsetky.. Mimochodom, vymena lozis vratane ceny lozis ma stala cca 2500sk. Loziska japonske Nachi, pomerne drahe oproti napr. SKF.

2010-04-08 19:11:33

Tak jestli i predemnou nekdo nahodou netrefil nejakou diru a neni nekde neco spatne.Vazne tezko soudit.Kazdopadne na laserove geometrii jsem byl a dopadlo to s tim vysledkem,ze je vse v pohode.Ano,male odchylky byly,ale nijak zavratne a i po geometrii mi to dela stale to same.Bylo mi receno,ze je jinak vse v pohode...


Odpovědět

1  2