Fórum - Téma


P11 - Svítí kontrolka poruchy motoru


Fórum Primera P11 P11 - Svítí kontrolka poruchy motoru

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2016-08-01 15:35:38

Ahoj Nissaňáci,

Mám P11, r.v.2000, 1,8 a najednou se rozsvítila kontrola poruchy motoru. Auto se chová stále stejně, žádná změna nenastala. Startuje, táhne, prostě to vypadá, že je všechno v pořádku. Měl jsem to napíchnuté na diagnostice a ukázalo to poruchu katalizátoru. Poradili mi, ať vyzkouším jinou lambda sondu. Že by to byl katalizátor se zdá nepravděpodobný. Máte někdo nějaký poznatek nebo nápad co s tím nebo co by to mohlo být ?

NO_HITS  
Laďa
2016-08-01 16:05:58

koren: co takhle vyzkoušet jinou lambdu, jak Ti bylo řečený?

2016-08-01 16:26:58

Ahoj,

samozřejmě ji vyměním a pak dám vědět jestli to bylo sondou.

2016-08-01 21:57:26

koren: Mám dvoulitra a vůbec nechápu funkci té druhé lambdy, protože i když jezdím na bohatou nebo chudou směs, tak to řj nechává absolutně v klidu a z rovnováhy ji nevyvede ani špatně seřízené lpg, ani absence katů. Pokud neodpojím váhu nebo teplotní čidlo, tak jsem check svítit u té své neviděl....

2016-08-02 09:08:30

Ahoj lidi no s kontrolkou check jsem si užil dost,přes nekolik diagnostik ktere se připojily i nepřipojily ktere neukaaly nic nebo jen cidlo klkove hridele,nebo zas vackove hřidele no proste blazinec.v nissanu v moste des bes pripojeni za 1000 to same i po vymeneni cidel za nove pořad stejna chyba. takže k elekrikaři a nechat promeřit kabelaž tak byla vpořadku. po diskusi tady na foru atd prej 100% vytahanej řetez a napinak no tak jsem si řek ok seženu koupim a necham udelat od mechanika,no a ejhle nelenil a spekuloval promeřil vsechny cidla i ta nova a zjistim že na klice nove cidlo nema žadne hodnoty ,tak jsem zmeřil to stare a no nahodou je ok??tak tomu jsem už nerozumel diganostiky řikaji že v haji 90% cidlo kliky a ja to vymenim za nove ktere odejde nebo niky nefungovalo a kouknu na stare a ono je ok!!takže jsem odpojil vsechna cidla kontaktolem prostrikal vsechny konektory a cidla(i když žadna koroze nebo oxidace nebyla znat) jeste jednou promeril nechal odpojenou baterii vse pospojoval otocim klickem a svete div se kontloka nesviti najel asi 100 km vse ok auto necuka ,nechcipe a ni nelitaj otacky naopak na prvni cvrknuti bezi jak hodinky otackomer vysi na volnobeh jak ma a ten tah a jak mi jede nissanek za plynem ze me to macka do sedacky jako drive.takže 100% tyto projevy jsou v elektrice bud spatny kontakty atd a to mi tu nejaky chytrackove hned nabizeli výhodnou koupi sady rozvodu atd a že 100% to je tim tak přeji Good luck s kontolkou check ale spise at se radsi nerosviti.mejte se

NO_HITS  
Laďa
2016-08-02 10:18:23

Pokud je kontakt ok tak to právě dělá řetěz vytahanej a je to častější případ než špatnej kontakt. Od PC se to blbě posuzuje. Kluci chtěli jen pomoct...

2016-08-02 20:42:19

mira1976: Ta tvoje jendaosmička je jebka jak na čidla, tak i na rozvodový řetěz, tak s těma chytráčkama šetři, mistře. Opravdu ti chtěli pomoct, určitě ne z tebe vytáhnout peníze, jak je to třeba v autorizáku zvykem.....

2016-08-02 20:45:51

stan34: Tak,tak.Napsal jsi to za mě.Sere mě když chceš někomu pomoci,jeho auto jsi nikdy neviděl a on bude urážet.Poradil si sám i když si myslím že závada se mu za chvilku vrátí.

2016-08-03 11:36:21

mira1976: Nevím, o co šlo, ale nutnost výměny rozvodového řetězu zjistíš snadno po shození víka ventilů a kontrole vysunutí napínáku (má-li aretaci) nebo vytažením řetězu na vačkové kolo, příp. průhybem mezi nima.

2016-08-03 11:54:27

janis: A to co ukazuješ na obrázku je moc nebo normál??

2016-08-03 12:10:58

rado4077: To je vytaženej, je tam i foto napínáku 20 mm venku s aretací, ale to nejde uložit a dát sem. Stačí v Googlu zadat "stretched timing chain primera p11" a je to tam komplet, odkaz vede na NPOC.

2016-08-03 12:14:56

janis: díky, už sosám

Edit: ještě upřesnění, napínák jde vidět po sundání víka?

2016-08-03 12:17:34

stan34: Stando, podle manuálu má druhá lambda kontrolovat při zvýšené aktivitě první lambdy blízkost mixu paliva a vzduchu právě stoichiometrickému ideálu (patrně v jeho případě po průchodu spalin předkatem naměří nulové nebo minimální množství kyslíku ve spalinách). Údajně má mnohem častější frekvenci kmitání 0-1, než první lambda, a na její závadu upozorní ECU kontrolkou CHECK až tehdy, když lambda není schopna překročit mez napětí 0,68V a kmitá pod ní. Tak jsem to aspoň pochopil z příručky.

2016-08-03 12:25:10

rado4077: U osmnáctky jo, jinak nevím.

2016-08-03 12:34:14

Ahojky vsem.janis super fotky a detaily no ja to vim ale sundat to viko co ma celkem zarezly šrouby ,nahodou rupne v zavitu a co pak odvrtavat hlavu? no do toho se mi nechtelo atd pak novy tesneni za 900 no taky pecka a tak sel by dat i silikon no. ale jinak dik y za fotky a rady.

2016-08-03 12:46:13

ahoj pani kluci(chytrackove) co jste tak reagovali, tak za prve omluva a nemusite bejt hned tak hrrrr a za druhy stan vyprosuju si že mam nejakou jebku 1,8 ja ti taky neurazi auto ,jen jsem chtel poukazat že ne vse řeší hned vymena řetezu ,a kdyby to byl řetez tak se vzadnym připade chyba bez vymeny rozvodu nesmaže a ani na chvili a ni na dlouho bud tam je nebo ne,nebo že by se ten řetez prodlužoval a skracoval jak se mu zlibí?? no každopadne mam radost že zatim jezdi super a janis jeste jednou dik a foto třeba se to vrati jak nekdo psal a budu muset to viko schodit a kouknout.mejte se

2016-08-03 12:47:58

Každopadne dekuji vsem co mi odepsali na prosbu o pomoc.

2016-08-03 13:00:16

mira1976: Těsnění pod víko je za cca 180 Elring, kolem 400 Reinz, mezi je Blue Print (FEBI) za cca 260. Plus tmel na 2 místa u VVT vačky.

Kontrolka CHECK u rozvodů svítí tehdy, když signál na snímači kliky hapruje proti signálu na snímači vačky a překročí toleranci, nastavenou v softwaru ECU. Údajně (nemám důkazy) se to časem řešilo a Nissan u mladších verzí QG18DE zvětšil toleranční mez, ale to je "jedno fórum povídalo", takže kdoví. Signál hapruje tehdy, když je řetěz vytahaný a snímače nejsou synchronní, nebo kolísají. Bývá to vidět i na otáčkoměru (třeba při volnoběhu) - pozor, tady ale rafika může lítat i kvůli studeňákům a popraskaným spojům na přístrojovce, takže neplést jedno s druhým.

Prostě shodit víko a mrknout a víš, jak jsi na tom s rozvodama.

2016-08-03 20:20:38

mira1976: Přečti si ještě jednou můj příspěvek a pokud bys opět došel k závěru, že píšu, že je tvé auto jebka, tak ti to přeložím do spisovné jazyka: Že je tvá jednaosmička jebka na rozvody a čidla znamená, že na ně trpí! Tak snad došlo k pochopení. O tvém autě si nemyslím nic, absolutně mě nechává v klidu, jen ten tvůj příspěvek byl trošku mimo mísu. Važ si tohoto klubu, tady dostaneš tolik informací, že je neuneseš a nestojí tě to ani prd. Nebývá to na všech klubech stejné....konec OT.

janis: Myslel jsem to tak, že u mě druhá lambda nezahlásí chybu, ani kdybych se do nádrže , takže buď hodně blbuvzdorná technika a nebo něco nefachá, jak má.

2016-08-20 01:57:50

Nazdarek, tak jsem vyměnil lambdu a zatím je vše v pořádku.


Odpovědět