Fórum - Téma


P11 - startování


Fórum Primera P11 P11 - startování

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2016-03-07 10:35:20

gti14: Co se týká startéru, myslím,že pokud Ti ho nevyzkouší na stolici s brzdou nemusí se nic projevit, Už jsem pár startérů který točily jak zběsilý a pod zátěží se jim najednou už tolik nechtělo zažil.Co se týká pocukávání, nabízí se klasika typu svíčky, filtry apod. Ideální by bylo si třeba i na chvilku půjčit od někoho komu to běhá bez problémů víčko i s kabely a odzkoušet i to.

2016-03-26 19:13:40

radas: No ještě jsem zjistil ,že pokud je motor studený a je tam sitic tak to necuka.No s tím vickem to tak lehké nebude, není kde si půjčit.Svíčky,filtry,kabely jsem už měnil,ale pořád špatné.

2016-09-18 10:53:40

Nevím si rady se startérem a než koupím novej, zkusím se zeptat: po koupi Primky startér nespouštěl spolehlivě, moc se mu nechtělo, občas až po opakovaném otočení klíčku. Vymontoval jsem ho, zjistil vůli v pouzdrech, vyměnil a běhal jako novej. Asi po 1000 km začal opakovaně zlobit, sice nastartoval pokaždé napoprvé, ale s prodlevou - cvak, nic a pak start. Tak šel znovu ven a s překvapením jsem zjistil, že držák jednoho z kartáčů je vyskočenej a mimo kolektor, takže rotor roztáčely jen 3 uhlíky. Asi jsem to tam minule nasadil blbě, neznaje fígl s 22 ořechem.

No nic, nasadil jsem to pořádně, zkontroloval, promazal, vyzkoušel naprázdno jen hlavní svorku přes nabíječku baterií - točí se. Namontoval jsem na motor, otočil klíčkem a - 40A pojistka v ((.

Tak zas ven, rozborka, kontrola, zda se někde něco nedotýká, co nemá - nic se nenašlo. Opět montáž, opět pokus o start - druhá 40A za 80 Kč v ((. No kua, tak to musí být ve spínací cívce, říkám si - ani neťukne. Jenže s cívkou jsem nic nedělal, nebylo třeba, vždycky po otočení klíčku cvakla a problém startéru byl v pouzdrech a pak vypadlém kartáči, tak co se do prkna mohlo najednou podělat? Jak tu cívku změřím?

Když přivedu + od nabíječky na spínací svorku cívky, - na kostru startéru, neděje se nic, jen bzučí nabíječka a lítá rafika ampérmetru (nabíječka je 6A Absaar), cívka samozřejmě nezasouvá. Když přivedu + na svorku cívky, - na mínusový hrot multimetru a plusovým se dotknu kostry startéru, naměřím cca 11V. To samé naměřím na propojovací svorce cívky a plusových kartáčů a na zacínovaném konci přidržovacího vinutí cívky. Na připojovací svorce akumulátoru nenaměřím nic. V elektrice jsem levej, tak prosím někoho znalejšího: dá se nějak ta cívka změřit a zjistit, zda je vadná nebo je zádrhel jinde?

V kabeláži problém není, to jsem ověřil klíčkem bez připojeného startéru - pojistka zůstane celá.

Startér je BOSCH bez reduktoru, už zjevně repasovaný (náhradní stator)

janis: Tak jsem potřetí rozebral startér, složil, vytáhnul baterii z auta, položil startér na - a + kabelem jsem vyzkoušel nejdřív motor - točil se jako předtím, pak jsem se odvážil i na cívku - vysunula a roztočila startér. Fajn, ale ještě vyloučit, že cívka nebo startér nemá nadměrný odběr, který spálí pojistku: nové 40A jsem už neriskoval, vzal jsem nejdřív 30A patronu ze starých rozvaděčů na 250V a přes ni připojil + na cívku. Když neshořela, vzal jsem ještě 30A na 32V z Almery a připojil to i přes ni. Opět succes - tak nevím, zítra to prubnu naostro na autě, snad nepůjde do )) další 40A . Ale jestli to bude ok, tak čím to, do prkna, mohlo být? Nerad mám na čemkoliv fantómy...

2016-09-18 20:11:48

janis: mal si tam skrat to je jasne kde si zjavne nezistil no kedze to funguje a bude aj dalej tak to nerieš... ak to začne blbnut znova asi by som vymenil starter alebo to odniesol elektrikarovi do seci dielne na startere.

NO_HITS  
Laďa
2016-09-18 21:34:28

Sežeň jinej tady bude někde na rotoru šlus jak se ohřeje při zátěži

2016-09-18 22:20:41

Misto pojistky dej na testovani zarovky jestli mas nejake h4 50w aspon 3-4 takove ty co v nich odejde potkavacka ale dalkova je jeste v cajku. Ten slus se takhle blbe hleda projdi tu civku zkus ji rozebrat kdyz to spali 40A pojistku tak to bude neco poradneho bude to videt.

Nebo metoda oheň ukaze cestu. Poradnejme kabelama rovnou k autobaterce...

2016-09-19 14:47:57

chrener: ten zkrat jsem předpokládal, když startér před rozborkou fungoval, musela se závada objevit až při ní. Jen mě mátlo, že motor samotný naprázdno běžel - to jsem vyzkoušel hned po první přepálené pojistce. Ale nenašel jsem místo (i když tip mám - nýtek, co drží izolaci + uhlíků je přímo pod tím pleteným vodičem uhlíku a ukostřenej, tak pokud se vodič nějak šikovně zkroutí, je neštěstí hotovo a při montáži na uhlíky nevidíš, zakrývá je držák) a nevěděl, co a kde mám naměřit - jen vinutí a izolace rotoru, to je v manuálu. Bylo to OK.

NO_HITS: Láďo, ten startér před rozborkou fachal a když vyrazil ty pojistky, byl studenej a ani necvakl, tak se nestihnul zahřát.

Edison: no ty kráso, metoda oheň??!! To doufám nikdy neuvidím! Ale jo, ty tlustý kabely od 120 jsem právě použil na zkoušku napřímo na baterii přes ty plonkový pojistky. Po třetí rozborce to naprázdno jelo i přes cívku, jak jsem psal.

Na konec: startér jsem nahodil na auto, do skříňky strčil upravenou pojistku 30A z Almery (sedí, ale je třeba uříznout 2 klíčovací hrany a 2 výstupky na plastu), pomodlil se a nastartoval. Naběhlo to, oheň nikde a pojistka drží. Suma sumárum to vyšlo na 160 Kč za spálené pojistky a nedělní odpoledne. Dík všem za rady a ochotu pomoct!


Odpovědět

1  2  3