Fórum - Téma


P11 - startování


Fórum Primera P11 P11 - startování

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2008-01-11 10:37:27

Při startování - nepravidelně - pomalý náběh-jakoby převalení a pak začne točit normálně. Po koupi nové baterky chvíli nedělalo, teď v zimě opět - nepravidelně - občas zůstane po náběhu jakoby "viset" - vrátím klíček - znova start a točí jako divej.... Kontrola startéru, altíku, baterky - různé zátěže - vše v pořádku. Nesetkali jste se s tím někdo? Dík Petr

2008-01-11 11:22:26

Tak tohle mě zajímá - přesně totéž pozoruji také. Ne vždy, ale dost často po otočení klíčku dojde k tomu, že se startér sotva otočí a vypadá to bledě, ale najednou úplně v pohodě natočí.

Jediný rozdíl je v tom "visení" jak píšeš - nikdy jsem nemusel klíček vracet a startovat znova.

2008-01-11 11:37:54

Kluci a startujete s vymáčknutou spojkou ?

Ono v zimě, když je ztuhlej olej to dost pomůže a je to rozdíl startovat s a bez.

A taky jakou baterku máte ?

Oni Vám v obchodě klidně prodají jakoukoli, ale diesl musí mít s větší kapacitou.( větší startovací proud )

Stejnej problém jsem měl u předchozího auta a vyřešila to baterka pro daný typ auta a pro daný typ motoru.

2008-01-11 11:42:53

@CASIO: Jasně, se spojkou. O baterce toho moc nevím, auto mám cca měsíc a půl zbazaru. Ale jak jsme oba psali, po "počátečním zaváhání" točí jak divá. Navíc se mi to stává i s teplým motorem třeba po 200km jízdě, kdy by baterka měla být našťouchlá. Jinak já mám benzín, ne diesel.

2008-01-11 12:21:08

... to mi skor pripada ako "studeny spoj" - a nasledny velky prechodovy odpor - niektory kabel okolo startra....

2008-01-11 17:14:13

možná spínačka?

2008-01-11 19:33:57

Pokial ti auto tazko toci na zaciaatku a potom sa to zlepsuje najcastejsie to sposobuje bateria s nizkym startovacim prudom.Napr .Auto potrebuje bateriu 60Amh a 600A startovaci prud.Kupis napr .bat 60Amh a 420A. Autu budu chybat ampere na start.Tak isto to moze sposobyt spatna kostra medzi bat. a motorom alebo chybny starter.

2008-01-22 23:46:45

Mám GA16DE a úplně stejný problém. Startér začne točit, chvilku se zasekne a pak dotočí. Dělá to i za teplýho motoru. Když mrzne, mám problém nastartovat.Podaří se to třeba až na 3. pokus. Zvažuju repas...Jinak ke startéru se blbě dá dostat, ale není to nemožné...Zvažuju taky vrakáč...

2008-01-24 10:22:04

Zdravím vás, měl jsem ten samý problém se startováním. První otočení se těžkopádně převalilo a potom už točilo normal. Jednou ráno neotočil vůbec, koupil jsem jinou baterku a točí parádně, žádný problém. Až na to že se mi zřejmě včera vysypala převodovka, tak bude asi o jednoho nissaňáka míň.

2008-01-24 21:25:04

Baterkou to není, tu mam novou. Dělá to takle už asi 3 roky, ale teď se to rychle zhoršuje.

2008-02-18 22:40:37

Vyřešeno. Nechal sem startér repaovat a je po problému. Točí o poznání rychleji a ani v mrazech se neseká...Stálo to 1300,- vyčistili ho a snad ložiska měnili....

2008-02-22 08:43:04

tak já mám uplně stejnej problém na P11, ale zatím mě to nevypeklo tak to neřeším, sice občas pokulha na začátku, ale zatím vždy chytla a bylo to oki

2009-08-25 11:03:20

Takže se vrátím ke starému tématu. Dělalo to stále a stále, až mě to jednou vypeklo tak, že jsem odjel na laně Koupil jsem pořádnou baterku a je klid

2009-08-25 19:03:03

Kluci, tenhle problem mi kdysi delala Niva a kamosovi Blazer. Problem se ukazal byti v jednom pripade ve sprajclem pastorku starteru a v druhem pripade opalenych kontaktech solenoidu starteru. Pokud uz ma auto nejakej kilometr za sebou, doporucuji zkontrolovat silove kabely mezi baterii a starterem, klidne fest zatahnout, jestli se neutrhne :), potom rozdelat solenoid a zkontrolovat ci opilovat kontakty, nutno pilnikem, ne smriglpapirem. No a v neposledni rade zkontrolovat ukostreni motoru.

Pokud starter cvakne ale nezacne tocit, je to temer s jistotou problem napajeni starteru, tecou tam znacne proudy (cca 200 A), takze opalene kontakty a mizerne oka na kabelech udelaji svoje

2009-08-27 15:34:42

A nezabudnite skontrolovať ukostrenie motora, či nieje zaoxidované a ako spomínal Pali je tam veľký prechodový odpor. Niekedy pomáha natiahnuť ešte jeden silový kábel od minus pólu batérie priamo na šrúbu štartéra... Samozrejme volnobežka cievka atď skontrolovať tiež...

2009-12-31 11:00:03

Sice jsem výše psal, že mi pomohla repase startéru, ale už to zlobí zase. Jak byly velký mrazy, tak jsem měl opět problém to natočit a to parkuju v garáži a měl jsem tam jen -2 stupně. Motor je vůbec dost citlivej na venkovní teplotu, jakmile je pod nulou, tak po nastartování je celé auto stuhlé a ty starty jsou obtížné. Baterku jsem měnil před 3 roky, koupil jsem Banner 60ku, takže dokonce silnější. Po výměně to žádný vliv na startování nemělo (předchozí baterka mi vydržela 7 let). Takže v mém případě to baterka asi nebude, uhlíky ve startéru špatný nejsou , takže mám podezření na elektriku. Možná ty kabely...Protože to fakt vypadá, jako by tam najednou během startování přestal jít proud, respektive jak je motor zmrzlej, tak to nestačí na jeho roztočení (ale ty záseky se mi občas stanou i po zahřátí). Volal jsem na vrakáč, prej P11 na tohle trpěly. Chlapík doporučuje dát tam startér z Tina, prej to jde a ty už byly lepší. Cena 2000 Kč.

2009-12-31 14:52:26

Ahoj, skus si precitat toto, mozno ta to inspiruje a skor vyriesis svoj problem

http://www.nissanclub.cz/...pic_id=86385#message86385

... http://www.nissanclub.cz/...pic_id=86385#message99253...,

mozno mas iny problem, ale za precitanie nic nedas.

Ako si skor pisal, vraj si dal repasovat starter, ale velmi presvedcivo si nenapisal, ci ti repasli aj loziska v starteri, napisal si, ze "...snad ložiska měnili..." Mozno iba loziska nejak domazali a ostali tam stare. Tie zaseky pri startovani, o ktorych pises moze sposobovat mozno aj to, ze pastorok startera zle vysune a zle toci (seka sa) v spatnych loziskach, to akokeby bola osa pastorka nerovnobezna s osou ozubeneho kola na zotrvacniku kluky, vdaka vyklepanym loziskam, v ktorych je pastorok ulozeny.

Druhy problem moze byt, ze do cievky, ktora vysuva pastorok ide mensi prud a preto sa pastorok dostatocne nevysunie .... drzim palce pri hladani poruchy abysi to rychle vyriesil, Poznam ten pocit so zlymi startami, ja riesil ten problem takmer 1/2 roka...

2009-12-31 15:22:23

Zkusil bych vzit klestovy ampermetr a zmerit jaky proud tece do starteru behem startovani, kdyz zustane viset, pokud klesne proud, hledal bych pricinu v solenoidu, to je takovej ten "nador" na starteru, jsou v nem silove kontakty pro pripojeni napajeni k samotnemu starteru, spinaci skrinka jen privadi napeti do tohodle zarizeni, netece pres ni primo proud starteru. Stava se, ze kontakty v tomhle spinaci byvaji opalene a pak starter funguje mrzce.. v pripade ze klestak nemas, pak to rozeber rovnou, jeste bych overil stav kabelu ke starteru, zda nekde nema propalenou ci prodrenou izolaci a nezkratuje se na kostru, dale stav nalisovanych ok na tehle kabelech a stav pripojeni ke svorkam, na starteru, na baterii, - pol starteru je primo pres kostru, takze bych jeste overil i stav ukostreni motoru.

pripadne je mozne zkusit zmerit behem startovani napeti mezi kostrou NA MOTORU a privodnim polem + 12V do starteru, jake je na nem napeti.

Dalsi vec, co se da zmerit je jake je napeti na tech sroubovych silovych svorkach starteru mezi sebou vzajmene behem startovani, v k klidu bys tam mel namerit +12V, behem startovani naproste minimum, pokud tam bude napeti vetsi jak cca 1 V, tak jsou ty kontakty opalene

2009-12-31 15:30:22

No to je hezká rada.Ale každý klešťový ampérmetr doma nemá.Ale s tou cívkou(selenoid) to možné je.Ještě to chce dotáhnout všechny svorky.(baterka,startér)

2009-12-31 16:50:24

Pokud jsi z Brna ci Prahy, muzu pujcit.


Odpovědět

1  2  3