Fórum - Téma


P11 SR20DE nestartuje po pretoceni


Fórum Primera P11 P11 SR20DE nestartuje po pretoceni

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-10-20 13:43:15

Caute vsetci,

mam problem s primusou. Ako som uz v niektorom prispevku uviedol, podarilo sa mi pretocit Primeru z vytocenej 3. do 2. Autom som este presiel zo 20km do servisu, za obcasneho strielania do sania(hlavne hore kopcom, pod vacsim plynom). Auto som este asi 3x nastartoval celkom normalne.

Problem:

Po odovzdani auta do servisu mi v servise povedali, ze ho nevedia natocit(pri kontrole tlaku vo valci). Potom po dlhsom case autu vymenili rozvody, vsetky ventily, zdvihatka, zbrusili hlavu a pod. Teraz je problem v com je zavada. Palec rozdelovaca to nie je (uz stihol prekontrolovat). Mate neajke napady, skusenosti s tymto, na co si dat pozor? Dakujem

2010-10-20 13:52:36

môže to byť aj snímač kluk,. hriadele čo je v rozdelovači, takže skús vymeniť celý rozdelovač. Síce neviem v akom servise máš auto ,ale bolo by dobré ho pichnúť na PC.

skúšal či ti dáva iskru? sviečky a pod. prkotinky?

2010-10-20 14:24:58

Auto bolo na PC, ale ziadnu chybu neukazalo.... A iskru asi ani nedava. Nema cas teraz, takze neviem ci nevie, alebo nieto casu na preskusanie. Ale som rad za kazdy napad, ktory by pomohol.

2010-10-20 19:46:23

Hmm nech skontroluju ukostrovacie kable čo sú ukostrené šrúbami na zadnej strane sania... Celkovo banalita ale tieto kábliky ukostrujú konektory dôležitých komponentov a bez toho to proste nenaskočí. A je predpoklad že keď mali dole hlavu mali to rozhodené a nejaký umelec to zabudol namontovať S5...

2010-10-21 15:03:29

No cafte,

dalsie info:

motor ma tlaky vo valci +- 9 (kolko je normal na 220000km), iskry to hadze dobre, objednal nove sviecky(boli tam bosch 4 pastorkove, cca 4000km, taze zajtra uvidi), benzin dal novy a motor stale nenatoci. A teraz babo rad

2010-10-21 15:13:20

tlaky 9 urcite nejsou normalni. Zdravy motor by mel mit 10-12 BAR. Kazdopadne tlaky jsou vyrovnane, takze tam problem nebude.

Co zlomene vahadlo? Kdyz pretocis, tak se zlomi. Proto mozna nemuzes nastartovat.

2010-10-21 18:14:18

4 pastorkove ? (mimochodom pastorok je ozubené koleso) asi si mal namysli kontakty. do Niss. motorov jedine ngk alebo denso , iné sviečky dokážu napáchať škodu,ale v tvojom prípade to tak nebude ked to ani nenaskočí. a čo vstrekovače dávajú palivo? funguje ti palivové čerpadlo?

2010-10-22 11:17:00

@jagy:

prave, ze neviem kolko maju byt tlaky. Mam tu verziu SR20DE 96kw. Na internete som nasiel vsetko mozne(VE, DET,VET ... hlavne prestavba na turbo), len nie standardne tlaky na tento motor.

2010-10-22 12:43:25

V manuálu, který je zde ke stažení, bys to měl najít. Sekce "Engine mechanical" > "Service data and specifications (SDS)".

2010-10-22 12:57:22

Ja mam pri 188 tkm tlaky pres 12 . Takze je mas maly ,ale i takovejma by mela chytit. Sundejte viko hlavy a tocte rukou motor a sledujte zda tam vse maka .

Pak by to chtelo zjistit zda cerpadlo dava palivo , zda vstriky vstrikujou a pak to samy se zapalovanim .

Zkouknul bych rozdelovac jak je na vacku nasazenej zda neni nic ulomeny ... Vyblikat chyby zda neco hlasi .

Jinak psanej minimalni tlak je 10.8 ,ale merili to asi na studenim motoru? tak za tepla se dostanes na cca 10 . A taky zda meli otevrenou klapku vzduchu kdyz to merili

2010-10-22 14:19:48

Caute vsetci,

znovu nove spravy od mechanika: asi je zly rozdelovac, pretoze sice hadze iskry ale ze dost male(uz po vymene sviecok za nove). Nie je niekto ochotny mi poziciat, samozrejme za nejake to odskodne rozdelovac? Staci len prist do Lubotic(Presov) a mechanik by len rychlo prehodil rozdelovac a vyskusal ci nastartuje. T.C. 0949315657, Diki

2010-10-23 13:46:15

Čau,

mal by si upresniť požiadavku na ten rozdeľovač - ysvetloval som Ti to keď si mi volal. Máš pokiaľ si pamätám r.v. 97 a teda potrebuješ dvojkonektorový rozdeľovač s kondenzátorom - na prvý pohľad jasne rozoznateľné. Mám síce P11 ale je to 98 a tá má už ia jeden konektro a teda by to nepasovalo...

Ďalšia rada skús kontaktovať člena sjandus ten má toho čo sa týka ND v celku dosť a aj ceny sú veľmi dobré...

Ak by som o nejakom rozdeľovači vedel volám Ti...

2010-10-25 14:00:41

Ahojte,

tak najprv by som chcel podakovat Kolecko-vi, za to, ze bol ochotny vo svojom volnom case ist so mnou k mechanikovy, aby sme preskusali rozdelovac. Aj ked sme zistili, ze mam iny ako on(ja s kondenzatorom - dvojkonektorovy a on jednokonektorovy), aspon sme pozreli, ake iskry hadze na rovnakej sviecke :) Vysledok je ten, ze som si od sjandus-a objednal rozdelovac, tak dufam, ze pomoze. Taktiez diki chrenerovi, ze sa tomu venoval a tiez co to vysvetlil :) Diki chlopaci, je super mat niekoho na nete. Potom napisem ako to dopadlo(cca 2-3 dni)

2010-11-18 10:53:59

No, aby bola sranda , pokracovanie pribehu.

Takze po vymene rozdelovaca uz auticko islo . Jupu ja jeeeeej. Akurat som povybavoval vsetky mozne veci na braskovu svadbu(30.10) no a tak o necely tyzden(3.10) od vyzdvihnutia primuse zo servisu(28.10) mi preblikla kontrolka oleja stalo sa to 2x ked som presiel cez vytlk, tak som sa instinktivne vratil domov, pretoze ako inak, dolievaci olej som nechal doma . No takze pre istotu som aj pozrel rysku, ze kolko toho oleja tam vlastne je, ked tam nie je . Kontroloval som asi tak 5x, takze vysledok bol, ze oleja bolo asi pol centimetra od spodu, ale spodku celej rysky, nie min - max. Proste celej. No takze som dolial asi 1 liter oleja, ved to sa predsa oplati , ved som uz presiel celych 500km , ta co sa chcem vozit zadarmo ?.

Tak som sa vybral do Kosic z Presova(ved oleju mam plnu bandasku), no proste ide sa do roboty. Chvilka napätia. No hadajte cosa mi uz len moze stat, ked idem ja do roboty. Predo mnou na zaciatku stupania na Zeleny Dvor(dlhe tiahle stupanie) sa obehuju kamiony = vleciem sa 60km/h za kamionom, pripraveny ho ihned obehnut. Pre istotu za mnou ide kia ceed kombi, to aby som vedel, ze si mam svihnut s tym predbiehanim. No ked som predbehol kamion hovorim si, ta na mna s 96kW sa bude daka Kia lepit. Ta bratu pozeraj teraz jak ja viem Primeru rozturovat . Dik more, 120 za nami a ja este stale na trojke . No a aby som bol este rychlejsi ( fuuuu, ta to musi byt daka hyper kia ceed, ta to sa jej nezbavim len tak ), ze ta hodim do stvorky, bo to bude lepsie aj mne aj motoru a zrobim "phodicka", ze ja neobehujem, to len primera tak dobre zrychluje. No idem hodit co najrychlejsie do 4. Robim to svizne a plnou silou, tak ako sa patri na rozjebanu spojku, vymrdanu kulisu a chuja za volantom. Kua(ta co neide), Kue(ale neser ma, co strajkujes). BANG& BINGO, mam tam dvojku . Presne ako som nechcel. Sice uz len v 120km/h, motor trosken podskocil a ide na tri valce, ale uz to nie je take ako ked mi minule strielalo do sania. Juhuuuu. No nekup to ked je to zadarmo . Takze som dosiel este do KE a potom naspat do Presova k mechanikovi. Skontroloval tlak a povie magicke cislo 4 atmosfery na 2. valci.(predtym som domrdal 1. valec, tak postupka musi byt). Potom mu este spomeniem, ze nemam olej a presiel som 500km slovenskych. Tak to musia byt piestne kruzky. Cena cca 100€, bez roboty. A ked vymenime piestne kruzky tak este moze klaknut klukovy hriadel, lebo teraz budu nove tlaky, nove kruzky tak na staru vymrdanu klukovku podpisanu zubom casu a mojou malickostou (10Tkm zvacsa kludnej jazdy, len v 2 pripadoch som sliapol primusi na krk a 2x som ho zlomil). Tak som sa rozhodol, ze konecne zozeniem novy motor. Motor sa nasiel u sjandus, brasko s kamosom bol pon v Brne. Komplet cely sa vosiel do Audi 100, model A6 Quattro TDi. Zobral som este aj ABS senzory, kedze tie mi dobra dusa (tymto pozdravujem pouzivatela tohto fora, od ktoreho som afto kupil ) z predku odmontovala. Vyslo to na cca 500€. Teraz si pockam, kolko si zauctuje mechanik za vymenu motora + konecne opravenie spojky, vymena oleja v prevodovke a to hlavne, opravenie kulisy.

Celkove naklady:

1. oprava 800€

2. oprava zatial 500€

Celkova skusenost:

na nezaplatenie .

Keby ze som uz neinvestoval asi 1000€ do primuse este predtym, aby bola v super stave, tak by som ju predal a kupil inu.

Ked sa vymeni motor, dam vediet.

Inak mam suciastky z SR20DE na predaj - ventily(len jeden sa stretol) su nove, retaz tiez nova, hlava po vybruse :), tak mi zavolaj a uz sa dako dohodneme

2010-11-18 15:12:47

... si tomu dal bratu ... inak motor v pohode chrener vymeni , nedavno menil kamoske na celice ... v kazdom pripade si na kulisu nakresli rychlostne stupne a trenuj doma radenie - tie nepresnosti v radeni ta vychadzaju dost draho ...

... inak mas idealny motor na vyskusanie neakeho zazracneho pripravku do motora - kym nevymenis motor tak tam skus dat ceramic alebo nieco podobne - aspon otestujes nakolko je tekuta generalka uspesna ....

2010-11-18 15:28:03

To nepomoze. Pri spotrebe cez 2l oleja na 500km by sa mi to neoplatilo :D. A vzhladom k tomu, ze mam teraz trojvalec 1.6 tiez nie :)

2010-11-18 19:33:37

pokial videa neklamu tak by to pomoct malo ... ale to ja len tak ...

2010-11-18 19:43:46

Hele a predtim nez delal hlavu to zralo olej ? Jestli ti to nahodou nejde pres gufera .

Jinak ty ji davas no .

W10
W10
2010-11-18 21:02:21

Ides robit machra ked nevies...

Dik more, 120 za nami a ja este stale na trojke . No a aby som bol este rychlejsi , ze ta hodim do stvorky, bo to bude lepsie aj mne aj motoru a zrobim "phodicka", ze ja neobehujem, to len primera tak dobre zrychluje. No idem hodit co najrychlejsie do 4. Robim to svizne a plnou silou, tak ako sa patri na rozjebanu spojku, vymrdanu kulisu a chuja za volantom. Kua(ta co neide), Kue(ale neser ma, co strajkujes). BANG& BINGO, mam tam dvojku .

2010-11-18 21:07:11

No pred prvym my to nezralo. Niekde medzi pooprave prvej udalosti a druhou mi to zozralo tolko. Preto to budu najskor piestne kruzku, pretoze nevydrzali nove tlaky.


Odpovědět

1  2