Fórum - Téma


P11 - sportovní sání


Fórum Primera P11 P11 - sportovní sání

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2009-09-20 21:41:34

neviem aky tam je pristup, to tam nie je moznost nijak uchytit nejaku hadicu alebo dopasovat nejaku trubku aby si vyriesil privod vzduchu da karbeca?

W10
W10
2009-09-21 07:37:00

No chcel som tam dat flexi hadicu ako sa bezne sport sanie robi....Len ako pisem je tam strasne mala plocha nato,aby tam hadica aj z paskou drzala,... hmky

Ak budem pri aute tak to sfotim.....

2009-09-23 19:12:45

stale by ma zaujimalo, ci sa niekto vie vyjadrit k tomu, ze ked ma atmo motor sacie potrubie, ci nema vyznam aby na nom bol nejaky otvor blizsie pri klapke alebo nejaka vyrovnavacia dutina, ked sa napr. prudko pusti plynovy pedal, aby sa nejak vyrovnavali razy?

2009-09-23 19:45:25

ten ventil je pri trubo preplnanych motoroch, tusim je to pop-off ventil. kde ma svoj vyznam bo vyrovnava tlaky po zotrvacnosti turba(pedal sa uberie, klapka sa zavrie, no turbo este sa par krat otoci) taketo vozy to maju od vyroby, vzduch z ventilu je napojeny cez hadice naspat, sportove auta to maju priamo do atmosfery takze je pocut zname piskanie-vzdychanie turba po pusteni plynu. na neprlnovany motor to nema zmysel davat, musel by si mat naporove sanie a rychlost 200 aby si mal podobny problem. tolko, co si pamatam s tejto teorie. ak je daco zle tak ma opravte

2009-09-23 19:58:15

je to blow-off ventil myslim ono tych veci okolo sania vzduchu je kopec aj co sa tyka rezonancie stlca vzduchu atd...., ale je pravda, ze pri atmo motore je to ine ako turbo, original sanie na mojom aute malo v sacej rure dve diery, zaujimalo by ma naco tam boli, ci na odkalenie pripadnej vody, ale na to by tam mohla byt skor nadobka, co tam bola, cize povodne tam bola nadobka na tej sacej trubke a este dve diery

2009-09-24 08:20:05

Nejsem odbornik, ale lajcky logicky pohled na vec: Atmo motor si taha vzduch sam, je to jako voda v trubce, ktera je kolma a je naplnena vodou, dole je kohoutek. Otevres kohoutek, voda tece, prudce zavres, voda netece, a zastavi se, neni tam zadna sila, ktera by vodu tlacila opacnym smerem. Kdyz z velkych otacek pustis nahle plyn, tak proste auto prestava sat vzduch (taha pouze drzeny ACC ventilem, ci jinym zarizenim pro drzeni volnobeznych otacek) (nehlede na fakt, ze muj ventil pousti klapku postupne, takze k prudkemu zavreni ani nedojde), zadny protitlak se ti nema kde vzit. Turbo motor ma pretlak turba diky setrvacnosti vseho, turbo stale tlaci do sani v momente uzavreni klapky, zde maji sve misto blowoff ventily, ktere prebytecny vzduch pusti ven mimo sani, TDI to pousti zpet do sani, neb nemaji klapku...

Atmo motor si vzduch taha sam, takze tam je prioritou navrhnout saci trakt tak, aby nasavany objem vzduchu byl uklizen do potrubi tak, aby vyvijenym podtlakem nasal tolik vzduchu, kolik potrebuje. tedy se pocita objem trubek (prumer/delka) tak, aby nebyl odpor vzduchu dany jeho objemem tak velky, ze by se nestacilo nasat dostatek vzduchu (jako cerpadlo, ktere ma parametr vytlak, tedy do jaky vysky ma silu vytlacit vodni sloupec v potrubi daneho prumeru) to je alphou a omegou... Dalsi aspekty jsou ruzne tvary trubek, boxu, filtru a to snad jen kvuli hlucnosti na ukor vykonu.

tot muj laicky pohled Rad se necham nekym servat, realitou

2009-10-13 21:30:59

ludia ako je to z nasávaním studeného vzduchu do motora za nízkých teplôt /v zime/, mám urobený prívod vzduchu cez prednú hmlovku do podbehu, nie je to priamo niecím zvedené na privodné sacie potrubie, sacie potrubie je vedla batérie a studený vzduch sa tam z podbehu dostáva otvorom, je dobré to v zime nejak zaslepiť ak budú mínusové teploty alebo s tým môžem jazdiž a vháňať tam ľadový vzduch?

2009-10-14 08:40:27

http://www.nissanclub.cz/...posts.php?topic_id=122690

resene vcera/predevcirem

Jo add nasavani bordelu pri CAI ... koukal sem na tuto problematiku, a normalne se prodava bypass ventil, ktery se da nekam na trubku od CAI a vyreseno. Je to klasicka podtlakova blbustka, jako ma treba nafukovaci zabka, proste kdyz prestane proudit vzduch (utomeni konce sani) vznikajici podtlak odtlaci gumovou membranu a vzduch proudi pres ni (nekde v motorovem prostoru)...

http://www.tirerack.com/intake/detail.jsp?ID=1082

2010-09-09 20:50:55

tak som dal na primeru GA16DE K&N filter, ktory som vydrazil na ebayi za 3 libry a 10 libier postovne.

2010-09-09 22:22:55

a výsledek?????

2010-09-09 22:46:16

zatial iba tak provizorne, trubky chcem dat ine........vysledok? a co ta zaujima? ci mam viac koni?

2010-09-09 23:11:38

jojo je to takový boro style coz ted celkem frčí... trubky asi v pohode... neroztece se to... proc ten filtr nedas primo na karbc? nebo neco placatyho jak ma AL47...

2010-09-09 23:23:54

Neni to karbec, ale normalni vstrikovani. Klapka a vaha je ve stejnem miste. Delsi sani je mnohem lepsi, nez to mit na klapce.

2010-09-09 23:29:31

ako pise jagy, je to striekacka a vaha vzduchu je v klapke, filter ostane tam kde je, aby sa dal odtienit od tepleho vzduchu od motora a bude nasavat studeny vzduch z podbehu.

2010-09-10 01:09:53

to jagy: tusim ze tady bude rozdil v kratkem a dlouhem sani 00nic...

2010-09-10 01:34:12

Dost velky rozdil... delka sani a teplota nasaveho vzduchu ovlivnuje vykon.

2010-09-10 08:02:06

to Fizzibiker: tak je to sumka s malym vykonom ale na kratkom sani ti to bude tahat teply vzduch od motora lebo to neodtienis, musel by sa urobit nasavac do kapoty a pri kratkom sani sa auto v nizkych otackach lepsie vytaca no vo vysokych kape, s dlhsim je to naopak, skusal som to na tomto aute a rozdiel je fakt aj naozaj citit, nie je to iba psychologicky efekt, ze to niekde bolo napisane.

2010-09-19 21:47:30

Zdravím pánové, mám P10 1.6 16V 66KW, zvažuju taky o sportovním sání,ale potřebuju poradit s některými nejasnostmi. Hned například už jak znázornoval červenou barvou na první stránce -- transporti686. Dvě hadičky do boxu, jak se řeší? V plánu bych měl protáhnout trubku na pravou stranu dolu za mlhovku.

2010-09-19 22:02:36

to dalibor> tu hadicku co ide z airboxu podtlakovu som ja dal do tej gumy ktorou to mam uchytene na klapku, urobil som si tam taky vystupok na ktory sa nasunie a odvetrenie klukovky, to je to co ide z motora do airboxu cez ten maly filtrik mam nechane volne a mam na nom dalsi maly filter

2010-09-20 20:11:22

to transporti686 - Díky moc za radu, dost mi to pomůže! A ještě otázka, je předepsaný průměr trubky od filtru do motoru? A jaký doporučuješ filtr? Kokal jsem, že ty máš trubky z PPR a navařené koleno, je to dobrý zbůsob, nebo doporučíš spíše truku spojenou gum.kolenem stáhnuté objímkou? Ještě jednou díky


Odpovědět

1  2  3  4  5