Fórum - Téma


P11 - sportovní sání


Fórum Primera P11 P11 - sportovní sání

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2009-07-16 09:31:50

Podle me: Odvetravani je udelano pres okruh do sani proto, protoze kolem odvetravani plyne vzduch, a dle nejakeho zakona aerodynamiky se vytvari v odsavaci hadici podtlak, diky kteremu je odvetravani ucinejsi hlavne pri prutkem vzniku tlaku pod vikem ventilu, u klikove skrine... Kdyz dupnete na plyn, tak se v motorvem prostoru hromadi neuveritelne tlaky, nez kdyz delate vse pozvolne/plynule... Zvlaste u motoru s turbem je spravne odvetravani omegou a alphou spravne cinosti motoru (jak vykonove, tak co se tyce zivotnosti)... Existuji nejake japonske stranky s kalkulatory pro vypocet podtlakovych okruhu. u NA motoru to neni nijak kriticke, ale vsechny zpusoby ktere tento okruh uzavrou jsou nebezpecne motoru...

Kdyz vyndas vycpavku, tak si enorme rychleji zaseres filtr, vycpavku samo cistit muzes, ale od oleje se ti to asi moc nepodari...

Vec se siskou pred aitboxem ... to ti nijak nepomuze, ba naopak, proudeni vzduchu v airboxu je nejak spocitano, s ohledem na hlucnost motoru a jeho funkcnost, ty tu prekazku, ktera je v podobe vlozky akorat presunes jinam .. kdyz zachovat airbox, tak spis sezen propustnejsi filtr,.. Jinak se airbox zachovava jako stit pro sisku, tedy dovnitr se dobastli siska, tim se zrusi krabicovity tvar sani a stary box slouzi jako tepelny stit, ale vetsinou je problem s velikosti/mistem... co muzes udelat, co bude mit kladny prisrustek, je protahnout tu trubku ktera konci za svetlem, pres podbeh dolu za mlhovku, nebo jinam dolu, a tak dostat k filtru chladnejsi vzduch, nez ktery ted nasava zpoza svetla, kde se vzduch moc nehybe, a tedy je tam teplo od motoru.. Ja ted resim stejnou vec, jen furt rozmyslim, zda zachovam airbox, ci poridim komplet CAI, ci udelam nejaky bastl, protoze v P11 (P11C) neni pro tyhle hratky skoro misto :(

2009-07-16 13:58:17

to z tym odvetranim mas skade? to nemozes mysliet vazne asi tumu velmi nerozumies skus este nad tym porozmyslat.

2009-07-16 14:45:03

ted presne nevim, jakou cast mas na mysli ... netvrdim, ze tomu rozumim, jen logicky uvazuju a ctu co se da, praktik sem jen kolem sveho auta, a co se tyce odvetravani, tak to zrovna kutim obdobu oil catch tanku (kupovat je nechci)...

Popravde nevim, jaky presny ucel odvetravani klikove skrine ma, ale co sem zjistil, tak ma vic ukolu... jednak eliminuje pretlak/podtlak v klikove skrini, ktery vznika diky pohybu soucasti motoru (pisty), pak se stara o odvod spalin, ktere se dostanou do skrine, a tak zabrani oxidaci oleje, protoze spaliny reaguji s olejem... stejne tak jako se vzduchem, kterej tam naopak to odvetravani nahani (co vim, tak se i odvetravani klikovky pouziva jako detekce poruchy na pistech, trebas kdyz jsou nacaty krouzky, tak vetsinou odvetravani hodne kouri)...

Na jednom autu urcenem pro sprinty (turbo) se to hodne resilo, protoze se na brzde ukazalo, ze nedostatecne odvetravani ubralo 50koni na vykou na kolech (proto sem psal, ze u NA motoru o nic nejde)... vyresilo se to tluscima hadicema a 3-portovym catch tankem, kterej si bere tlak z turba a tim odsava odsavane prostory.

Vetu sem zacal "podle me" ... tedy pokud se pletu nad funkci odvetravani, rad se priucim, ale veta "nerozumis tomu, mlc" me rozhodne k tomuto nepodnecuje ... staci to jednou odbrone popsat a ja budu mlcet... kdyz uz si nekdo da praci napsat, ze placam blbosti, tak se divim, jak ho boli, rict jak je to doopravdy

2009-07-16 15:51:13

s tym odvetranim s tebou suhlasim, nasiel som si to na nete, do sania to je zvedene, kvoli tomu podtlaku, ktory potom vytahuje odvetranie a lepsie to funguje. co sa tyka o zvedenia do naraznika alebo niekam inam to som zvazoval ale nespravi to nic, ze to sanie bude dlhsie?

2009-07-16 20:38:58

este vzdy sa tu bavime o seriovom motore? a co sa tyka toho odvetravania tak preto je napojene na sanie koli emisiam stare motory to maju vyvedene von ole tie nesplnaju zjadnu euro normu asi tak

2009-07-16 21:50:47

no tuto je to popisane a ten efekt podtlaku tam tiez spominaju http://www.nahradnediely.sk/index.asp?co=205

2009-07-17 08:21:05

Emise, hmm, na ty sem zapomel, i kdyz odvetravani spalin sem psal taktez, i kdyz sem ho zduvodnoval degradaci oleje... Kazdopadne za tema ukolama odvetravani i zpusobem (ze pomaha podtlak ze sani diky principu bernaulliho trubice) jakym se realizuje si stojim... ty se Petere dodal jeden duvod, ktery je dulezity pro provoz auta v nasich koncicnach... Ale stale si mi nenapsal, co mam blbe, nikoliv co mi chybi ... alespon tvoje prvni reakce me prisla, ze nesouhlasis, ne ze mi neco chybi... Preci jen si automechanik, takze rad si sve teorie upravim dle praxe...

2009-07-17 08:35:52

pozeral som ten motorovy priestor, no je tak tak malo miesta,idealne riesešnie by bolo urobit nasavanie do kapoty, len to chce rezat do nej otvor atd..... inak do podbehu by to tiez nebola sranda a do naraznika teraz jedine nejakou hadicou popod chladic, co je ale tak dobrych 1,5 metra a islo by to spodom az pod to krycie plato, inak sa to tam neda

2009-07-17 09:02:09

myslim, ze da, ale musis vyrobit otvor v miste, kde ti konci ta trubka za svetlem, alespon tam vzdy smeruje CAI.. jdes do prostoru nad podbehy. Rezat kapotu je moc destruktivni, hlavne kdyz to neprinese nic pozitivniho, tak budes mit zprzneny uplne zbytecne auto.

2009-07-17 09:45:10

Takže čo sa týka sériového sania tak u P11 platila norma EUR0 2 a motor má v tomto prípade iba recykláciu motorových plynov teda do sania sa privádzajú plyny vzdikajúce v kľukovej skrini. Múdre hlavy vymysleli že tým že to pacnú do sania, bude to podtlak, ktorý vzniká v saní pri chode motora odsávať tieto plyny oveľa rýchlejšie a účinejšie ako keby bola tá hadica voľne vyvedená do ovzdušia. Nehovoriac o tom že vzniknutý kondenz by v kľukovej skrini pôsobil agresivne, znehodnocoval kvalitu oleja urýchľoval výmenu oleja a to čo by hadicou vyfučalo by kvapkalo pod auto a počase by sme na cestách mali olejové lázne . Nevýhodou tohto systému je že to mierne znižuje výkon, pretože zmes je ochudobnená o kyslík týmito plynmi a hlavne to zasiera celé sanie vrátane škrtiacej klapky. Skúste si Vy teoretici na vašej P11 otvoriť kryt sania je to pár skrutiek M6 a uvidíte ten pakes. Po odstránení recyklácie plynov musíte vyriešiť blend v mieste pripojenia do sania (to nieje problém) a vymyslieť nejakú zachytávaciu nádobku na kondenz niekde v spodných partiách auta tak aby sa dala ľahko vyprázdňovať, lebo kto toto svinstvo pustí na cesty je blazon a jeho adresu pošlem motorkárom.

P11 C už ovplyvnila norma EURO 3 teda okrem recyklácie plynov z kľukovej skrine má tento motor oproti P11 iné výfukové zvody a EGR ventil na recykláciu výfukových plynov. Hehe a zaujímavé je že P11C majú papierovo 103KW no pocitovo to ide menej ako P11 s 96KW. Zrejme kvôli tým sračkám čo ten motor dýcha...

A my tu potom riešime čistenie škrtiacich klapiek a podobne hlúposti... HOLT EKOLOGIA...

2009-07-17 11:11:43

To uz se to vsude psalo, a ja osobne "teoretik" sem psal, ze kutim do auta (P11C) oil catch tank (tedy nadobu, ktera zachova odvetravani, ale zachytava olejovou mlhu) ... protoze ja moc dobre vim, jak vypada muj saci trakt a klapka, kterou co pul roku cistim jak eman .. EGR uz mam zaslepene a Svody jine (prime bez katu, ktera tam P11C ma kvuli 3. norme)... Jo a btw, ma pocit, ze franta.s tu vysvetloval, ze P11C vyvolava dojem utahanejsiho auta jen a jen kvuli prevodovce, protoze je jinak zprevodovana, kvuli vyuziti kroutaku v nizsich otackach (proste koncept polomestckeho auta)... Kazdopadne ten stock vyfuk ji dusi dost, ale zase ji dela holku tichou.... P11C bez uprav ma na kolech priblizne 92KW

S okruhama spalin (at uz odvetravani, tak egr) souhlasim, jsou to male zmenseniny emisy na ukor spolehlivosti vozu, ale v globalnim meritku (tedy vsechna auta vybavena temito systemy) je to emisni usetreni uz veliky... je to obcas na hlavu padly, ale nekd yje potreba se na to koukat z vetsiho odstupu

2009-07-17 17:58:02

chrener, samozrejme ja som vacsi teoretik, ale ja sklapku takisto cistim a teraz mi uz je jasne z coho byva tak zasrana, ale rozhodol som sa, ze skusim spravit este jednu vec, privediem k tomu povodnemu saniu vzduch z naraznika ale nepripojim to na povodne sanie, len tam privediem studeny vzduch a uvidim co to bude robit, ak to bude mat nejaky vyznam, co sa tyka krutaku alebo tak, tak to zacnem riesit so sportovym sanim a privodom vzduchu, inak pocitovo naozaj ked je vonku chladnejsie tak to auto je ochotnejsie tahat, ako teraz v tych peckovych horkach a ked otvorim motor tak to je ine teplo co tam je, neverim ze v mieste za svetlom je vobec nejaký studený vzduch, obmena je tam minimalna, je to tienene baterkou, svetlom, tlmicom, netvrdim ze to tam nejak necirkuluje ale urcite nie moc dobre.

2009-07-17 22:05:40

no zabudol si na jadnu potstatnu vec a to je spotreba oleja ked to odvetravanie das prec zo sania tak sa rapidne znizi spotreba oleja hlavne u turbovych motoroch a toto ten hlavny dovod preco ja to odporucam dat prec.

2009-07-18 21:51:44

to peter: a ako bude fungovat odvetranie, ked ho nebude tahat podtlak?

2009-07-19 12:27:15

Peter ty davas prec odvetravani komplet? nebo ho jen vedes jinam? ... Vim ze se budu opakovat, ale toto (i tu spotrebu oleje) resi prave oil catch tanky (nektere verze maji i vyvod zpet do vany, tedy co nachytji spadem zase stece tam kam to patri, jina se museji ruco vylejvat)

2009-07-19 15:10:51

jeho netreba tahat preboha ved to je ako keby si lial vodu do prazdnej flase vzduch ti ide sam von a naopak tiez ako keby si vylieval von ta diera je dost velka.

2009-07-19 15:30:23

samozrejme ze to nejak pojde, ale ten podtlak si myslim, ze tomu dost pomaha

2009-07-19 19:33:14

nie nejak ty tomu asi nejako nerozumies pottlak tam nie je vobec potrebny ani na odvetranie prevodovky tam nie je a funguje.

2009-07-19 19:37:27

no neviem presne kto tomu nerozumie, ale odvetranie prevodovky a motora nie je asi uplne to iste, ja iba hovorim, ze ked je tam podtlak tak to moze lepsie odsavat zo skrine ako ked sa to vyvedie iba von, samozrejme ze odvetranie bude fungovat, otazka je porovnat ucinnost ked je to privedene do sania alebo len vyvedene do mot. priestoru.

2009-07-19 19:49:02

co ty chces odsavat ovzdusnenie ja tam na to aby ti tam nevznikol tlak a aby ti to nevytlacilo vsetky semeringi presne ako v prevodovke oz kolesa sa tocia vytvaraju tlak ukolo seba a preto je treba odvetrania.


Odpovědět

1  2  3  4  5