Fórum - Téma


P11 - rozvodový řetěz


Fórum Primera P11 P11 - rozvodový řetěz

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2012-10-30 16:19:03

Ahoj,

trapi mne neco podobneho na moji P11GT. Slysim jakoby prevalujici se kaminek pod vikem motoru (asi). Mam podezreni na retez. Jezdim s tim uz dva roky a nic se nemeni.

S tou spojkou mi to dela taky, musim trosku pridat abych se s tim vklidku rozjel, ale myslel jsem, ze to je u tohotot auta normalni. Protoze predtim jsem mel 2.0L 8V od opla (ano, slavne a nesmrtelne C20NE) ktery mel spodky uplne jinde nez muj SR20DE. Tam stacilo pustis spojku a auto se samo rozjelo i do kopce, tady to nehrozi.

2013-04-07 10:43:01

Může mi někdo poradit, jak se dostanu na napínák rozvodového řetězu? Chci se jen kouknout jak moc je vyjetý. Jestli není jen ucpaný a zbytečně plaším s celým řetězem. Díky

2013-04-08 08:16:16

rado4077: mMusí se sundat víko ventilů a pak je vidět když se tam posvítí.

2013-04-08 08:45:13

Proc sundavat viko ventilu? Rado ho chtel asi vytahnout.

2013-04-08 10:00:37

HonzaBK: To jsem přesně potřeboval vědět, jestli tam jde vidět.

Jagy: No pokud nebude úplně vyjetý a bude volný řetěz, tak se určo bude měnit

Díky

2013-04-09 08:00:19

rado4077: pokud chci vidět jak moc je ten napínak vyjetej a tím ajk moc je vytaženej řetěz, tak musím sundat víko ventilů abych na ten napínák viděl.

2013-04-09 09:02:44

Ja jsem tedy vyndal napinak a kouknul na otlaky zubu, je to hezky videt. Mozna snasi zpusob, jen se dvemi srouby.

Btw, pri vypnutem motoru je napinak stazeny, kdyz padne tlak oleje, ne?

2013-04-09 09:57:02

arteee: mě se zná, že by měl být vytažený, proto jsou tam ty zarážky ne ???

2013-04-09 10:10:07

rado4077: asi jo. máš pravdu. Je pravda, že ja ho vyndal, vytažený (otalačený polední zub) byl celý, a měnil jsem ho za nový.

Zase na druhou stranu, řetěz po nastartování zarachtá, takže je dosti možné, že stejně se ještě dopíná.

2013-04-09 10:18:46

arteee: tak to nerachtá řetěz, ale hydroštely než se naplní olejem

2013-04-09 12:52:58

To nemuzou byt hydrostely, to je retez, jednak to jde slyset, odkud to jde, a pak, kdyz se ti zavzdusni hydrostel, velice obtizne se sam odvzdusni, a vetsinou to je znamka toho, ze uz netesni a to potom cvaka furt.

A hydrostel cvaka (preci jen je to jen pistek, takze pist narazi na dno valce), ten takle nerachoti.

2013-04-09 12:55:28

arteee: vidíš a já si celou dobu myslel, že to jsou hydroštely. Ale i tak pokud vyjede po určitou zarážku tak by tam měl zůstat a tlak ho jenom dotlačí. To je můj čistě objektivní názor. Nevím jak přesně to funguje.

2013-04-09 15:11:25

rado4077: No, co jsem tu načetl na Nissanclubu, tak to rachtání po startu má na triku napínák řetězu a nedostatečný tlak oleje. U starších P11 měl nějaký menší průměr pro nasátí oleje či co a kvůli tomu chvíli trvá, než se je vše OK - v podstatě rachtání po startu je "standardní vlastnost". Mi to po startu taky trošku zarachotí, ale kontrola napínáku potvrdila, že má ještě dlouhý život před sebou. Hydroštely cvakají jinak, ty cvakají pod zátěží, třeba když hodně zrychluješ nebo jedeš do kopce (alespoň u mně to tak bylo).

2013-04-09 15:13:17

mino: tak ty mi nerachtaj, naštěstí :)... alespoň něco, ale asi funkční bude protože mi to rachtá tak 2 vteřiny při studeném motoru. Nevím jak moc má rachtat při zahřátém, ale to nerachtá vůbec.

2013-04-10 07:56:12

rado4077: ano je to tak jsou tam zarážky, aby se řetěz neuvolnil úplně a neposkočil o zup a pouze se olejem dopne. takže je vidět jak moc je vysunutý

2013-08-15 22:11:57

Mám primeru QG18DE r.v.04/2001(na tacho 175tkm), motor škube, skáče otáčkoměr... usoudil jsem že bude chtít vyměnit rozvodovej řetěz. Dneska jsem hledal sadu na výměnu a nalezl jsem dvě rozdílné sady pro můj motor. Jakej je v nich rozdíl? Vidim jen jiné ozubené kolo...

Já tam mam viz. foto.

2013-08-15 22:21:25

koukal jsem i na značky jestli sedí a nejsem z toho moc moudrej... jsou ty značky originál a sedí to?

Dále napínák byl venku tak 1,5cm odhadem. V motoru ale nic nechrastí.

Ta ozubená kola vypadají ok?

2013-08-16 07:44:35

bart007: ja by som to neriešil pokým nezačne vypisovať chybu senzora vačky a kľuky...

2013-08-16 07:54:20

jako že to způsobuje něco jiného?

Už se stim nedá skoro jezdit, pocitově se to zhoršuje...

Diagn. mi hlásila něco jako chyba zapalování na více válcích...

kontrolka motoru svítí už stále...

2013-08-19 11:15:16

je řetěz stejnej u obou sad co jsou na obrázcích? To se dělaly dvě varianty rozvodů pro stejnej ročník a motor? Jak je to?


Odpovědět

1  2  3  4  5