Fórum - Téma


P11 - rozvodový řetěz


Fórum Primera P11 P11 - rozvodový řetěz

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2011-11-25 10:52:58

N15 GTI má RR - stejný motor jako P11 jak psal jagy, N14 GTI nemá RR, a má taky trochu jinou klikovou hřídel - možná proto ten hliníkový kus? (má 8 protizávaží (snad se to tak jmenuje, anglicky to je counterweight), N15 a P11 - RR motory - mají jenom 4)

2011-11-25 12:21:46

RR klika je o cca 3kg lehci a to o cem je rec se nazyva "girdle". Je to takove zpevneni bloku, maji to highport a lowport DE motory.

2011-11-25 20:05:56

Zapojím se také do diskuze k řetězu. Chci se zeptat, jak poznám vytahaný řetěz, kromě zvuku z motoru, což je velice subjektivní ukazatel. Existuje nějaká měrka jako v cyklistice? Že když zapadne po třetí zoubek je třeba výměna řetězu.

Myslím rozteč jednotlivých článků.

2011-11-25 20:34:49

horcer: a jakou máš Primeru motor a typ.Určitě P11 144.Jinak s tou kvalitou,v tech 90 letech se zhoršila kvalita u všech značek,např Opel Vectra A byl nesmrtelný držák,a Vectra B už se pořád spravuje...Ale uznám,že Nissan Primera

P11,ještě tolik neutrpěl,a je to z tý doby nejlepší auto,té třídy.Mám v ůmyslu si ho zase časem koupit,ale klasickou P11 120

2011-11-26 07:12:24

Mám P11 SR20DE r.v. 2000 - 2001. Dovezl jsem z Německa, na tachometru 140 000 km. Při volnoběhu se ozývá z motoru cvakavý rachtavý nepravidelný zvuk.

2011-11-26 18:57:35

Tak jak zní špatný rozvodový řetěz,bylo ve vedlejší diskusi :http://www.youtube.com/watch?v=fSJXRKaolRM

Ale to co píšeš,můžou být klidně hydroštely.Obojí se zdá být ve 140 000km brzo,ale kdo ví....

2011-11-26 21:23:24

Tiež je otázka či si Nemec kúpil auto strednej triedy s dieslovým motorom, aby s ním neurobil ani 15 tis. km ročne, skôr by som to videl na klasický čs. zázrak pri prechode hraníc...

2011-11-26 21:34:12

Jaky diesel?

2011-11-27 09:11:47

Jááááj, debil, vidí D a hneď si myslí, že je to diesel.

A to mám GDI...

Ale aj tak si nemyslím, že tie kilometre sú reálne, jedine tak u nás - tu majú všetky autá 140 tisíc a je jedno či dvojročné alebo dvadsaťročné...

2011-11-27 09:56:50

Přivezl jsem si ho sám, takže by to museli stočit už v raichu. Je to tam v bazarech samej arabák. Ale dušovali se že ne, že je to u nich trestný. Ani podle ošoupání pedálů, sedaček a odkládací plochy vedle spojky se nezdálo, že by měla najeto víc. Zpočátku byl zvuk tichý, ale bylo to ulitý volejem - cca 1cm nad měrku. Ty zvuky začaly až po výměně a ani po druhé výměně oleje po 10 000 km s jinou značkou to není lepší. Proto jsem se ptal jestli je nějaká měrka jako v cyklistice, kede ji strčím mezi 6 článků řetězu a podle toho jak hluboko zapadne vidím, jak je řetěz vytahanej. Žádné velice subjektivní zkoumání zvuků.

2011-11-27 10:55:14

Tou mierkou reťaze by mohol byť napínak - má 10 zúbkov a podľa toho nakoľko je vystrčený sa dá určiť ako na tom reťaz je... Aj keď určitý vplyv má aj to ako je vydretá tá vodiaca lišta... Ale asi len minimálny...

Takže vyber napínak a uvidíš...

2011-11-27 11:50:29

Aha já myslel, že napínák vytlačí tlak oleje při spuštěném motoru. Že když motor vypnu, tak zase zaleze. Nevím jak to přesně funguje. Ještě si říkám, jestli nemůže být přicpaný. Protože ten původní olej byl dost humus a jak jsem dal novej, jestli se nerozpustily nějaký bordely.

2011-11-27 19:46:31

no upřímně,já si pořád myslím,že by to mohly být hydroštěly(hydraulická zdvíhátka ventilů-vymezují ventilovou vůli....a když jsou špatná,tak vymezují méně,ventily s vůlemi cvakají...)Když píšeš,že to dělá nepravidelně,při volnověhu... Mě to u jedné P11 dělalo taky,jen zahřáté při volnoběhu,při 1200-1400ot už to zcela stichlo.

Vždyt na tom, videu poznáš ten zvuk rachotícího řetezu,který se navíc s otáčkami spíš stupnuje...

2011-11-27 21:29:45

Áno, napínak síce vytláča okrem pružiny aj tlak oleja ale proti spätnému zatlačeniu piestika napínaku je tam zarážka... Tá zarážka zaskakuje do piestika na ktorom je 10zúbkov a podľa toho na koľko zúbkov je piestik vystrčený sa dá zistiť na koľko percent je reťaz v prdeli... 1zub = 10% ;)

2012-04-23 14:09:45

Take by me zajimalo jak to poznat. Pri startu (P11 SR20DE) se ozve jemne zarachtani, ale to je udajne bezne a nemam se tim znepokojovat. OK. Co me ale znepokojuje, je chrasteni v motoru pri jizde do kopce i pod neprilis silne zmacknutym plynem. Kdyz trochu povolim plyn, utichne to. Takze kopce jezdim tak, ze nehrozi zadne zrychovani, jen maximalne na udrzeni zvolene rychlosti, kdy to jeste nerachta... A ted, retez, hydrostely nebo neco jineho?

W10
W10
2012-04-23 17:03:46

Mino ja som mal podobny problem a nakoniec som mal skoceny rozvod na oboch vackach o zub ....

Pri zatazi, hlavne do kopca to klepkalo..(ventily) stacilo ze som jemne pustil plyn a prestalo,... taktiez myso (chrener) moze potvrdit.. spolu sme sa vozili...

2012-04-23 19:56:48

W10: Moc diky za info. Jak jsi to nakonec vyresil, jen spravnym nastavenim o zub zpet nebo komplet novymi rozvody?

W10
W10
2012-04-24 06:19:09

Mino dal som rozvod na znacky ako maju byt a je po probleme... mal som to skocene iba na vackach, ale pre istotu som pozrel aj na kluku...

Tvoja asi najjednoduchejsia moznost je dat dole vyko ventilov a pozriet na znacky...

2012-10-23 18:14:22

Tak jsem po výměně oleje a přidali mi tam i Liquid Moly na hydroštely. Auto v podstatě okamžitě ztichlo, v běžných otáčkách ani pod zátěží necvrliká, trochu to zůstalo ve vyšších otáčkách nad 4000 rpm (ale i tam je to méně). Navíc jakoby dostalo dobrých 15 koníků navíc, mám problém jezdit podle předpisů, protože při stejném šlapání na plyn jako vždy to prostě letí mnohem lépe.

Nicméně teď po cca ujetých 80km od výměny problém. Kolísání otáček na volnoběh, v nižších otáčkách (do 2200 rpm) výpadky výkonu jakoby prokluzovala spojka, ale otáčky neskáčou. Když jsem jel na pětku při 2100rpm, chvíli to škubalo, od těch 2200 rpm v pohodě. Tak jsem zpomalil na 2000rpm, přidal plyn, škubalo to jen do cca 2100 rpm. A tak dále, vždycky ty otáčky, které jsem projel pod plynem, se postupně "vyhladily" (platí spíše u vyšších převodových stupních). Na volnoběh to ale škube furt a rozjíždět se na jedničku je občas kvůli poklesu výkonu problém, chce to více šlápnout na plyn, aby tam bylo alespoň těch 2500rpm (prokluzem spojky s nižšími otáčkami to moc nejde). Že by se v těch hydroštelech něco uvolnilo a teď to někde něco ucpalo?

2012-10-29 14:48:27

Tak jsem to teď v té kose zkusil nastartovat a běží to úplně nádherně. Jak to není zahřáté a běží to se zvýšenými volnoběžnými otáčkami, nic neškube. Dokonce i po jemném zahřátí a spadnutí volnoběhu na cca 950 rpm nic, krásně hladký a čistý chod. Tak já nevím...


Odpovědět

1  2  3  4  5