Fórum - Téma


P11 - rozdělovač


Fórum Primera P11 P11 - rozdělovač

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2010-11-03 09:11:45

Filtr tam žádný není, v servisu řekli, že odešla palivové čerpadlo na plyn, tak za 10 tisíc dali nové a teď to tedy zase jede, ale pořád to škube a netáhne, je to jako kdyby to byla 1,4 -ka a ne dvoulitr....ještě mě napadl ucpaný katalizátor, co vy na to?

2011-11-26 17:54:53

Ahoj, v rámci výměny o-kroužku rozdělovače kvůli vzlínajícímu oleji na bloku pod rozdělovačem, jsem vyčistil palec a kontakty ve víčku.

Zřejmě se něco nepovedlo, nebo už je víčko i palec za zenitem. Asi originál od roku 2000.

Motor nejde za plynem jako před vyčištěním, v tahu je slyšet jakoby cvrlikání, v otáčkách má motor jiný zvuk.

Dělá to víc na benzín, na LPG je to lepší.

Máte s tím zkušenosti?

Asi vyměním palec i víčko za nové.

Děkuji za rady.

Jakub

2011-11-26 20:06:22

Udělal sis značku, jak byl rozdělovač pootočený? Vypadá to, že jsi přidal předstih a na benzín to detonuje. LPG zpravidla potřebuje větší předstih, tak tomu to tak nevadí. Taky jsem to nedávno pootočil asi o 3mm po směru hodinových ručiček a hodně se mi zlepšil chod na LPG.

2011-11-26 20:52:08

Spatny predstih - detonace. Nech si to nastavit na 17° a melo by to byt ok.

2011-11-27 08:31:47

Podle Datascanu tam mám na volnoběh 15, někdy přeblikne na 14, někdy na 16.

V tom to asi nebude.

Jakub

2011-11-27 10:26:55

Pokud jsi nic jineho nedelal, tak je to urcite rozdelovac - predstih. Z jineho duvodu to "jen tak" nezacne detonovat.

2011-11-27 10:35:59

no sériově je nastavený na 15 ne? já teda ani nevím na kolik ho mám protože na diagnostice mi to lítalo od 13 do 17 což je průměr 15 tak asi 15:D

2011-11-27 11:08:41

jagy: to máš asi pravdu. Kontakty ve víčku byly dost zaoxidované a jsou celkem "vyhlodané", nevím jak vypadají nové.

Kontakt na palci je taky takový narušený. Možná jsou od sebe palec a kontakty moc daleko a tak to zlobí.

Snad je to jen tím, jinak jsem s rozdělovačem nic nedělal.

Jakub

2011-11-27 18:01:21

Mám doma uplne nové víčko i palec ale je to primera 1998 tak nevím jestli to bude stejné

2011-11-27 18:51:27

Díky za nabídku, jsou tam ale jiný objednací čísla, mám 103 kW.

Už to mám objednaný v MJAuto.

Jakub

2011-11-27 18:51:45

Datascan ti predstih neukaze presne, nejlepsi je ject Do dilny kde maji stroboskop a nechat si to nastavit. S rozdelovacem si hybnout musel, kdyz jsi menil o krouzek.

2011-11-27 19:10:24

Udělal jsem si rysku a pak to nastavil stejně ale možná to nestačí. Zkusím vyměnit víčko a palec a když to nepomůže, nechám seřídit předstih.

Jakub

2011-11-28 19:57:12

Ahoj,

tak jsem bezradný, rozdělovač napasovaný dle rysky, nový palec a víčko a žádná změna, pořád cvrlikání, což jsou asi detonace na benzín.

Nezdá se mi, že by mohl být až tak rozhozený předstih, čím by se to stalo?

Jakub

2011-11-28 21:08:05

Jak si tady tak sám komunikuji, napadla mě jedna souvislost. Zároveň s o kroužkem rozdělovače jsem měnil napínák na řetězu.

Jestlipak není možné, že přeskočil řetěz na klice o zoubek...

Potřeboval bych s tím ujet ještě tak 300 km, než to nechám opravit, stejně musím na výměnu řetězu.

Hrozí poškození motoru?

Děkuji, Jakub.

2011-11-29 08:52:53

to mohl, ovšem ne na klice, ale na vačce. Zejména pokud jsi ho jenom vyndal a zase dal nový, správný postup je před vyndáním napínáku nastavit motor do TDC nebo sundat víko ventilů a zajistit řetěz k ozubeným kolům vaček.

2011-11-29 09:52:08

Pokud to jede hure, jak si psal, tak je to mozna pricina...

2011-11-29 19:19:30

ja si neviem moc predstavit ako si mohol vymenit napinak bez toho aby si dal dole viko ventilov. novy napinak musis odistit ked ho zalozis. nemas ho tam nahodou zaisteny a tym padom ti nevysuva?

2011-11-29 19:52:08

tomaid: o akom motore to rozprávaš??? Lebo predstav si ide to absolútne bez problémov... Zaistený napínak sa po osadení do bloku odistí sám tým, že pretočíš kľukovku. Najjednoduchšie to ide tak že zdvihneš jedno koleso do vzduchu, zaradíš 5ku a zatočíš kolesom - ihneď budeš počuť ako sa napinák odistí a zacvaká - napne reťaz mechanicky. Po naštartovaní ju dopne tlakom oleja... Na SR20 to tak je, pravdepodobne aj na GA aj na QG (to ale na 100% povedať nemôžem lebo som to ešte nerobil...)

2011-11-29 20:01:33

chrener: takhle jsem to udělal, ale jestli je ten řetěz hodně vytahaný, asi někde při té příležitosti přeskočil ten zub. Nevím, jak by mohl přeskočit na vačce, když tam leží vlastní vahou, spíš jsem myslel, že se vyvěsil pod ozubené kolo na klice a pak zabral o zub vedle. Nevím.

Uvidíme až se to rozdělá.

V úterý jdu na to, doufám že do té doby motor nepoškodím.

Jakub

2011-11-29 20:09:14

Jakub: nemožné pretože na kľuke ti reťaz pridržiavajú na koliesku také dva výčnelky ktoré sú na olejovom čerpadle/na prsiach - často ale bývajú ulomené - to uvidíš pri rozobratí. Skôr by som povedal že niekto niečo robil s hlavou/vačkami a zle to poskladal/nastavil...

Skús to nakopnúť, povoľ rozdeľovač a toč s ním od úvrate po úvrať a nastav si motor podľa sluchu ako kedysi staré škodovky... Alebo zhoď veko nastav HÚ a kľuku na prvú rysku a skontroluj značky na reťazi či sedia...


Odpovědět

1  2  3  4