Fórum - Téma


P11 - Repase zadních brzdičů


Fórum Primera P11 P11 - Repase zadních brzdičů

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2012-01-04 14:18:46

Zdravím, nevíte někdo, která firma, nebo soukromník dělá repase zadních třmenů kotoučových brzd? Myslím tím opravdu repase, ne jen výměnu pístků a manžet. Hlavně mě jde o to, aby se zrepasovala ta část té ruční brzdy (to co bývá zarezlé). A nepište do tohoto dotazu nic jiného, všechny odpovědi, které se nebudou týkat opravdu repase a odkazů na firmy budu z tohoto dotazu mazat!!

2012-01-04 14:32:03

Tihle by to meli delat:

http://www.bekas.cz/

...ale myslis, ze vyjde levneji to nekomu dat nez to kupovat? Mel jsem a muzu mit dalsi za cca 2000kc vc. DPH/kus + stary dil se vraci.

2012-01-04 14:34:32

... skus ci chrener neake nema,repas sa asi neoplati ....

... beriem spat - za tu cenu sa to oplati ...

2012-01-04 15:15:11

Dle meho to je, Honzo, presne to co dela treba ELIT, dojdes, koupis zrepasovany trmen se zarukou, na nemz je vse jak ma byt - otryskany, nove pistky, gumicky, pruzina rucni brzdy, odvzdusnovaci ventil s cepickou, zajistovaci sroub. Vse se hybe jak ma, dostanes dva roky zaruku.

Pak doneses ten stary zdemontovany a jeste ti nejake penize vrati, me to tusim vyslo nejak 3300 koupe a pak 800 jsem dostal zpet za ten stary v libovolnem stavu. Defakto je to repase vymennym zpusobem, jak dnes funguje vetsina repasi -

http://www.ecat.elit.cz/A...eID=13740&VehicleTypeID=1

2012-01-04 15:50:08

Samozrejme to tak je, viz. muj prispevek. Ale to nema s Elitem nic spolecneho, Elit je dodavatel, ne vyrobce.

Honza mel na mysli napr. mensi, ceske, soukrome firmy kterym da sve brzdice a ty jej za urcitou cenu zrepasuji... hlavne tedy levneji, protoze jinak si muze rovnout koupit vyse zminene.

2012-01-04 16:19:25

Bohužel jsem našel firmu, která to dělá, cena za repasi je cca 600-700 Kč, ale když jsme tam volali a řekli že by jsme jich měli cca 50, tak řekli že to pro ně není kšeft že to neudělají. Ale tu firmu tady prozatím psát nebudu. Takže zaplatit 2 liry a nebo třetinu je rozdíl. Tad asspon vidíte kolik na tom prodejci vydělávají. takže znovu opakuji hledám firmy co dělají repasy. nehlůedám žádné prodejce, nejradši bych to tady smazal tak jak jsem upizornil na začátku!! !

Jediný příspěvek který sem patří do této otázky je od Jaqgyho!! Díky zkusíme.

2012-01-05 09:40:46

jagy, samozrejme nejsu debil, abych nevedel, ze elit je prodejce a nikoliv firma, ktera dela repase. Ovsem pokud potrebuji zrepasovany brzdic, tak je mi vcelku jedno, zda ta firma to nakupuje nebo do toho nekde ve skladu nejakej jejich pohunek mlati kladivem. Samozrejme za predpokladu, ze hovorime o srovnatelne cene. Protoze pak je prece uplne jedno, co s tim kdo dela, kdyz je vysledek stejny a cena srovnatelna

Paklize nasel Honza firmu, jenz dela repase za 6 stovek, tak je to nekde jinde nez koupit repasovany za 2500, to bezesporu.

Jenze v tom prave bude ta obchodni strategie, kdyz jich chces par desitek, tak ti ukazou vztyceny prostrednik, pripadne ti je zrepasuji za cenu, ktera se tem 2500 uz bude blizit. Takze ses na tom v zasade uplne stejne...

Naopak se domnivam, ze kdyz bys poptal u prodejce stejne mnozstvi trmenu u jakeho ti firma nabidne 600/ks, tak dost mozna ten prodejce uz se taky dostane na 600/ks...

Dalsi vec je, a tim si nejsem zcela jist, ale domnivam se, ze zrepasovani je sluzba se zarukou 6 mesicu a koupe repasovaneho je vyrobek se zarukou 24 mesicu.

2012-01-15 17:48:53

Pri ceste pres Brno mi padlo do oka tohle

http://www.renovaluhacovice.cz/

podle webu delaji repase brzdicu

2012-01-16 09:42:40

Míro bohužel pouze nákladní vozidla.

2012-01-16 10:24:14

Hmm tak repas brzdiča som robil milionkrát no priznávam keď bola zaseknutá ručná brzda vždy sa to vymenilo za iný kus... Takže by som sa na to eventuelne kuknúť mohol len teraz rozmýšľam:

  • vymeniť tesnenia nieje problém
  • ak je vypadaný/vyhrdzavený chróm na valčeku to už problém je (neviem či sa to dá niekde samostatne objednať a koľko to stojí)
  • pri zaseknutom tiahle ručky by to teoreticky šlo vypúzdriť ale ak bude chytená samotná oska čo potom? kto mi ju vyrobí a opäť za koľko???

Vyššie je uvedená cena repasu za cca 700KČ čo by mohlo byť +/- 30EUR a to nikto neurobí keď rátam sadu tesnení cca 10EUR a najhorší možný scénar teda vypúzdrenie, nový valček a nová oska/tiahlo nehovoriac že na jednom takom valčeku človek strávi hodinu alebo aj viac...

No ale zoženiem si zapečený valček a skúsim ho KOMLETNE zrepasovať a dám vedieť čo a ako...

HonzoBK: predpokladám že iba zapečené valčeky s dobrou ručnou robíte na počkane u Vás v servise...

Teoreticky by som to vedel robiť na živnosť ako opravu hydraulických valcov s dodatkom brzdových...

2012-01-17 11:36:50

přesně tak jak píšeš, zejména jde o ruční brzdu, válečky dovnitř se dají koupit samostatně.

2012-01-19 22:36:21

Ja uz vymenil oba trmeny a u obou byla problemem prave rucni brzda..u jednoho se sprajcovala, ze po zatahnuti rucni brzdy zustal sprajclej, pripadne i po zabrzdeni pedalem a druhy pak mel problem, ze misto cca 1,2 mm pri zatahnuti rucky vyjel jen asi 0,6 mm. Takze v zasade domaci repas asi nemozna :(

a jen tak mimochodem, kdo berete z Elitu nahradni dily, nevsiml jste si nekdo, ze zrazu zmizely homokinetaky na p11/144 ? pred dvema mesicema jsem je tam normalne koupil a najednou tam jsou klouby jen na nektere typy..Aby to stejne nenastalo s brzdama

2012-01-20 07:43:03

No myuž právě těch brzdičů vyměnili minimálně 50-60 kusů, takže máme bednu vadnejch!!

A všechno ruční brzdy

2012-01-20 08:30:40

A jak tomu vubec ucinne predchazet? Asi nijak moc... Ja mel sekly PZ brzdic. Sehnal jsem radeji oba jiny z GT, koupili se novy kotouce, udelal repas gumicek a celych brzdicu a ted je to OK. Ale mam strach aby treba casem opet nebyl problem.

2012-01-20 10:11:45

Lukyisek: správný dotaz, také o tom přemýšlím. Zatím mě napadá že se to kousne že to zkoroduje, tak to ochránit vrstvou vazelíny ( z místě kde prochází čep ruční brzdy třmenem).

Máte někdo lepší nápad?

2012-01-20 10:16:25

No zajima me to. Ja asi az budu davat letni kola na jare, tak vyndam cistic na brzdy, poradne to prostrikam a zkusim ocistit a pak tam nastrikam nejaky oleje nebo nejaky jiny sajrajty a uvidime co to bude delat.

U me byl ale predtim ten problem, ze byl zasekly brzdovy valec. asi byla dirka v tesneni a proste se vytlacil a zustal vytlaceny, cili tlacil na desticky a bylo to KO. Levy mi drzel stale OK, ale stejne jsem ho vymenil, kdyz jsem mel sadu dvou za slusny peniz.

PS: Kdyby byl zajem, tak ten levy zadni brzdic mam na prodej - ten co slapal OK

2012-01-20 10:17:25

Bohuzel jsem zatim nemel zadny kus rozebrany, ale podle (neoverenych) informaci, ktere jsem dostal, tak se poskodi mechanismus samostelu a pak to zacne delat tyhle pestva. Zda to poskozeni souvisi s korozi jsem se poradne nedozvedel.

Druha vec je, ze brzdy jsou bezpecnostni prvek auta, takze bych si ani na nejakou domaci repas netroufal. Navic mam dojem, ze prave z toho duvodu, aby to lide nerepasovali doma, tak opravnou sadu na brzdy, kde by byly i prvky samostelu brzd jsem nenasel..

Nevim jak jinde, ale treba nissan znackovy servis, kam jezdivam, tak mel i zakaz repasovat hlavni brzdove valce, proste jen vymena kus za kus prave z duvodu zodpovednosti pri poruse funkce.

2012-01-21 11:20:24

Neviem čo myslíš pod pojmom samoštelovák ale niečo také pri kotúčových brzdách neexistuje - tam je to výsostne vec hydraulická - proste keď brzdením vytlačíš piestik po uvoľnení tlaku sa piestik vždy iba mierne uvolní a kvapalina ktorá bola potrebná na vysunutie valčeka sa doplní z nádobky... Takže repas strmeňa nemá žiadny vplyv na funkciu prevádzkovej brzdy pokiaľ to niekto vyslovene nezbastlí - v takom prípade by to tieklo...

Mechanizmus ručnej brzdy je trošku o inom... Veľakrát je problém najmä v tom že je veľmi pritiahnuté lanko ručnej brzdy čo v podstate znižuje účinnosť ručnej brzdy alebo je zaseknuté prepákovanie a ručka brzdí nerovnomerne... Bohužiaľ v takom prípade majú "odborníci" tendenciu ručnú brzdu ešte viac pritiahnuť čo situáciu ešte zhorší...

2012-01-21 12:21:41

to je hezke a jak je tam vyresene to, ze casem se oblozeni obrusuje, tudiz pist je vyjety vic a vic venku. U hydrauliky to je jasne, ale jak se tomu prizpusobuje ovladani od tahla rucni brzdy ?

2012-01-21 12:24:12

a druha vec, proc je nutne pri zasouvani pistku na zadnich brzdach nutno nim otacet a nejde ho jen proste zatlacit jako na prednich brzdach ?


Odpovědět

1  2