Fórum - Téma


P11 - Ramena a ložiska


Fórum Primera P11 P11 - Ramena a ložiska

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 30  31  32  33  34 ......... 45

2014-03-03 15:36:54

sakul: ono pokud už to vrže tak je tam vůle a ta vůle ti z toho stejně vytlačí ať tam flákneš cokoliv. já mám už 2 roky lemforder a zatím nic.

2014-03-03 16:18:30

takze loziska jsou shit jo co tak koukam takze ja budu kupovat nove ale asi zadnej loziskac nechci raci ty gumovi

2014-03-03 18:54:09

romik: Tak já ti to trošku ztížím, to rozhodování. Mám Febest, než jsem je tam dal, tak jsem je rozdělal a pořádně usadil segerovky, jsou dvě vnitřní a dvě vnější a nemám problém. A některé cesty jsou u nás dobrej tankodrom. Pokud to chodí, tak buď tam opravdu není nějaká segerovka a nebo vyskočila z drážky a nebo je to dělané nepřesně a i když všechny 4 drží, tak ložisko není natěsno těmito segerovkami vymezené. Pak bych nechal na tu středovou trubku vystružit nové drážky, aby to takhle nechodilo a je klid. V případě reklamace budeš měsíc bez ramen a lepší ti stejně nepošlou. U mě to funguje dobře a za dobrou cenu, jsem spokojenej.

2014-03-03 19:13:11

stan34: ne loziska ne raci klasiku

2014-03-03 19:28:28

romik: Výhody i možné závady ložisek jsou tady dostatečně popsané, je to na tobě, pro co se rozhodneš. Já osobně bych do silentbloků z druhovýroby už nešel.

2014-03-03 19:54:34

Přesně tak. I přesto, že teď mám takovýto problém s těmi Febesty, šel bych do nich znovu a půjdou i na GT. Musím to rozebrat a zjistit co se tam vlastně děje. Ale pokud tam ta segrovka chybí, tak to nechám dosoustružit. Dají se ty gufera vyndat bez poškození? Nebo je musím sehnat?

Navíc, na tomhle se fakt nemá už co rozbít. Když se vymlátí ložisko, nalisuji nové, stojí pár korun. A tuhle poruchu si myslím jednoduše vyřeším, teď jsem jen neměl čas..

Lepší než nějaký vrzající pruživý gumy.

2014-03-03 19:57:06

stan34: Docela se divím, proč tu osičku řešili segrovkama. Kdyby ji spíš udělali jen s osazením pro ložisko..

2014-03-03 20:36:12

cicinek: Protože je levnější tam nalisovat komplet levné ložisko, než obrábět hřídel z kvalitní oceli a následně ji ještě povrchově upravovat pro kuličkové ložisko. A navíc by to muselo asi být konusově řešené a dotahovat na předepsaný moment a po čase přetáhnout. Nevím, tohle je takové jednoduché řešení. Až to rozebereš, tak si poměř, zda nemají ložiska na hřídeli vůli vůči segerovkám. A pokud jo, tak se to dá vymezit podložkama k vnitřní segrovce mezi ni a ložisko a nechat tam jen fousovou vůli a nemusíš dělat nové drážky na hřídeli. Pokud teda tam nějaké drážky a segrovky máš. Dej vědět, jak to u tebe v tom rameni vypadá, docela mě to zajímá a myslím, že to nakonec vyřešíme a ramena budou bezproblémová.

Gufera se dají vytáhnout i bez poškození. Mně to vyběhlo samo poklepem ze strany, protože vylítla krajní segrovka z drážky, vůbec tam nedržela.

2014-03-16 02:04:43

stan34: Takže jsem to vyřešil... Segrovka jako Svobimu mi nechyběla. V ramenech byla skutečně axiální vůle (mezi ložiskem a segrovkou) kratší osička 3mm, delší osička 4.4mm. Rozhodl jsem se vymezit vůli vymezovacími podložky DIN 988 (20x28x...). Největší problém bylo tyto podložky sehnat. Všechna železářství selhaly ani při objednávce na přání nedorazily, chtěl jsem se vyhnout objednávání z internetu (kvůli pár haléřové položce platit stovku za poštu..?) . No nakonec jsem je po týdnu sehnal v další železářství na objednání. Vzal jsem si síly 0,1mm 0,2mm 0,5mm 1mm 2mm a tím pak vymezoval vůli. Největší problémem bylo měření. Protože jsem chtěl vymezovat vůli z vnitřní strany ložiska na osičce, abych dostal ložiska co nejvíce do kraje, ale tím jsem si zhoršil, že pokud by to nevyšlo, musel bych to opět celé rozlisovat, rozebrat, předělat... Podložky z venku by byli jednodušší, ale to jsem nechtěl.

Dále jsem chtěl vyhodit kryty ložisek a udělat maznice. Vysoustružil jsem si dokonce "mezikusy", které měly vymezovat prostor mezi ložisky na osičce, aby zde nebyla hromada maziva k ničemu, které by stejně jen zatvrdla. Toto jsem ale nakonec neuskutečnil, protože krytá ložiska si postačí s mazivem, naplněná z výroby, po dobu svoji životnosti. Navíc ložiska nemají prakticky žádné otáčky a ze zkušenosti ze zemědělských strojů je lepší ponechat krytá ložiska než k nim tlačit nějaký bordel. K tomu jsem nemohl najít vhodné umístění maznice, tak aby byla přístupná bez demontáže a abych ji neurazil provozem.

Spíš by se vyplatilo koupit lepší ložiska, třeba i SKF, za ty "original", která jsou made in China.

Možná celé rameno je made in China, to by vysvětlovalo ty axiální vůle..

Edit: Přidána fotka, kam jsem dával ty podložky

2014-03-16 10:15:19

Udělals to perfektně, není co řešit

2014-03-16 10:44:59

cicinek: I kdyby ta ložiska z Číny vydržela třeba jen tři roky a to si myslím, že i klidně déle, vzhledem k tomu, že nejsou vystavována extrémnímu zatížení, tak je to dobrá investice. A dát tam potom kvalitnější není problém. Zvlášť pro tebe, když znáš princip fungování a zvládneš opravu hravě sám. A za tu cenu, co jsi je měl, není o čem......

2014-03-30 22:23:13

Při rozjezdu do levé zatáčky mě něco křupne na předku, tak jsem na to koukl a ložiska v těhlici jsou SKF, takže už měněný a pěkně stříbrný v pohodě. Oddělal jsem rameno a tam už je vůle a při zvedání i vrže, takže na výměnu.

Shrnutí:

Podle tohoto tématu jsou všecky ramena (s kluznými ložisky) už i Lemforder špatný, dlouho nevydrží. Zbývají ložiskový Febest, ale tam se musí doma dodatečně vymezit axiální vůle a nakonec ramena od uživatele Primera z anglie, který jsou asi nejlepší. Jaký máte zkušenosti s těma anglickýma ložiskáčama? Díky za reakce

2014-03-31 18:04:22

winston.x: Když vezmu v úvahu, že zvládneš zkontrolovat ložiska těhlice, tak počítám s tím, že hravě zvládneš rozdělat ramena s ložisky a rychle pochopit, kde co vymezit. Pak tedy rozhoduje cena a Febest jasně vítězí.... To vymezení zvládneš na koleni.

2014-03-31 21:26:05

winston.x: Já se ještě pořád nedostal k tomu je hodit na auto. Vůbec na to nemám čas.

2014-03-31 21:52:00

sponge: táto debata je o ničom pretože neexistuje rameno, ktoré po montáži funguje každé jedno treba upravovať alebo vymedzovať alebo...

Takže sa toto tema bude riešiť donekonečna...

..PERPETUUM MOBILE....

2014-04-01 11:34:24

chrener: Je fakt, že je to debata o ničom. Nikomu nenúkam ramená z UK, no iné nechcem, žiadne tzv. vymadzovačky a nastavenia som nerobil a robiť nebudem - na novom dieli je to totiž nezmysel, kupujem dielec ktorý nie je DoDo / dorob doma / ale kvalitu a tú chválabohu mám a len zírám aké problémy sa vyskytujú. Zatiaľ som ích doniesol na asi 15 áut a každý je spokojný.Čiže - kúpme si lacnejšie, doma sa pohráme, dorobíme AJETO!

2014-04-01 17:58:22

No ja mám tie ramená od Primeru a zatiaľ bez problémov cca 6-7000km. Minulý týždeň bola bezplatná prehliadka v Nissane a vôľa žiadna ... Vymedzovanie sa nekonalo, nahodil som a šlapú. A nakoľko boli lacnejšie ako predošlé Nipparts, tak som spokojný aj po tejto stránke. Nippartsy vydržali necelé 3 roky, tieto uvidím.

2014-04-01 18:34:06

s.igoro: A já mám Febest, žádné vymezování neproběhlo, jen vyčištění drážek pro segerovky a taky paráda, tak si vyber.

2014-04-02 12:22:00

ja dnes vymenene LP rameno Lemforder+ulozenie stab.tyce,som zvedavy jak dlho to rameno vydrzi,inak konecne stichla predna naprava,som netusil,ze povod hluku pri prejazde nerovnosti mali za vinu tie trapne dva silentbloky stabilizatora

2014-04-02 19:54:53

stan34: ja nikomu nič nevnucujem a ani tie od Primeru nechválim do nebies nadarmo. Ja som len napísal svoju skúsenosť s nimi i keď pomerne krátku. A na Febesty som sa tu zatiaľ moc pekného nedočítal, takže pre mňa neporovnatelné. Ja ako väčšina nemám doma dielnu ani možnosť niečo opravovať a rozoberať a ver, že súčiastku, ktorú treba hneď ako novú minimálne rozobrať a skontrolovať by som nechcel. Viacerí ich ale museli prerobiť a ja len dúfam, že tie od primeru budú dlho v pohode. Nemusí to tak byť, ale pevne dúfam ...


Odpovědět

1 ......... 30  31  32  33  34 ......... 45