Fórum - Téma


P11 - Ramena a ložiska


Fórum Primera P11 P11 - Ramena a ložiska

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 28  29  30  31  32 ......... 45

2013-11-10 10:34:39

chrener: lidi, proboha nakresleti si kinematiku předního zavěšení a uvidíte, že čím lehčeji se otáčí / pohybuje / rameno, tím menší rázové zatížení rejdových ložisek. celý útlum je na dobrém tlumiči.Bavit se o tlumení gumovou výstelkou ramen je zbytečné - podstatné je že vozidlo drží směr, není slyšet žádné pazvuky a hlavně - nevím, ža tam nějaké ramena jsou.UPOZORŇUJI - je to jen názor a skušenost v praxi a na poměrně rozbitých cestách .

2013-11-10 10:35:06

chrener: lidi, proboha nakresleti si kinematiku předního zavěšení a uvidíte, že čím lehčeji se otáčí / pohybuje / rameno, tím menší rázové zatížení rejdových ložisek. celý útlum je na dobrém tlumiči.Bavit se o tlumení gumovou výstelkou ramen je zbytečné - podstatné je že vozidlo drží směr, není slyšet žádné pazvuky a hlavně - nevím, ža tam nějaké ramena jsou.UPOZORŇUJI - je to jen názor a skušenost v praxi a na poměrně rozbitých cestách .

2013-11-10 13:20:53

Myslím, že Chrener mal na mysli skôr mierne pruženie pri brzdení a zrýchľovaní To silentbloky zvládajú, ložiská isto nie a je otázkou, či to bude mať časom nejaký následok ...

2013-11-10 15:00:44

Tak to vrzání bude asi spíš tím, že jsou ty siláče širší a přímo se dotýkaj toho příčnýho ramene, není tam ten výstupek kovu jako u normálního ramene. Takže bude potřeba ubrat tak milimetr z obou stran a pak by to mohlo chodit. Ale letos to už rozdělávat nebudu

2013-11-10 16:20:09

s.igoro: Uvedomme si, že originál ramená sú uložené na KLZNÝCH ložiskách - nie na silentblokoch,teda sú otočné pomerne ľahúčko a pokiaľ sú nové, premazané a bez zvýšenej vôle sa otáčajú podľa potreby. Valivé ložiská sa začali montovať hlavne kvoli presnosti a dlhšej výdrži nakoľko sú namazané kvalitným vodoodpúdzujúcim mazivom a sú vodotesne zavreté. Iste - nič nie je naveky ale majú určite troj až štvornásobnú životnosť. Silentblok dať namiesto týchto ložisiej je zbojničina a svojpomocné poškodzovanie vlastného vozidla. Viete si predstaviť aké rázy znášajú pri ních tie dva rejdové ložiska tehlice?

2013-11-10 18:35:15

primera: Nemyslím si, že by ložiska v horních ramenech zachránila ložiska na těhlici. To by potom snížení podvozku nebo PUR uložení spodního ramene byla rychlá smrt pro tato ložiska. Co jsem vypozoroval, tak většinou ložiska na těhlici odešla kvůli nečistotám, které se tam dostali skrz netěsná gufera. Bohužel jsem se nedíval na origo ramena, jestli je tam opravdu kluzné ložisko narozdíl od obyč silenbloku, který by se teda měl dotáhnout až po spuštění kola na zem, aby nedocházelo ke zbytečnému pnutí už jenom při stojícím autě, ne tak za jízdy při zhoupnutí. Počkám na Febesty, rozdělám je a uvidím, jestli je nutné je upravit. Pokud se odstraní výrobní vada chybějící segrovky, tak bude jejich životnost jako těch od tebe z UK.

2013-11-10 18:54:42

stan34: S tými rejdovými ložiskami máš pravdu - špina, voda.Já jsem nissany dělal 20let, horné rameno originál má skutečně pouzdro - môžem Ti jedno náhradné origoš poslať, rameno sa skutočne má dotihnúť na FEST. To čo píšeš o silentblokoch neplatí pre NISSAN - viem že nejaké autá to tak majú ako píšeš - dotiahnúť na zemi. U zavesenia multilink ktoré má nissan primera to vcšak neplatí, pred rokmi som to kamarátovi na jeho žiadosť vymenil - doniesol si ích sám ale po cca 10 -15 000 km zostala len kovová čásť, zkrátka NA DOJETÍ Z DOVOLENÉ ano.

2013-11-10 19:27:27

primera: Jasně, v tom se s tebou nepřu, do klasického silentbloku bych už nešel. V tomto mám jasno a mám pár špatných zkušeností s různými výrobci a nebylo to to nejlevnější rameno nebo silentblok. Akorát si myslím, že je jedno, že máme víceprvkové uložení i na přední nápravě a poškození obyč silentbloku je kvůli odtržení vnitřní trubky od gumového uložení mezi ní a vnějším kovovým obalem a následné vydření té gumy. Takhle jsem to viděl naposledy u ramene, které najelo pouhých 8 tis. km a bylo po něm. Proto si myslím, že i u naší nápravy, pokud tam dám obyčejný silentblok, tak musím dotáhnout v té poloze, kde při standartním zatížení nedochází k pnutí a snaze k protočení. Problém toho silentbloku nebude asi v tom, že dostává rázy při akceleraci nebo brždění, ale že se utrhne při pružení a chodu ramene za jízdy. U kluzného pouzdra nebo ložiska tento problém odpadá. Proto taky po montáži levného ramene s ním jde v tom rozsahu od dorazu k dorazu jen těžko hýbat. Myšleno samozřejmě jen po uchycení ke kastli na větších vnitřních silentblokách.

2013-11-10 19:29:29

tofoj: myslis ze vrze guma z horniho ramene a mezikus z tehlice no nevim jestli to nebude na necem jinem pac me to delalo taky vindal jsem ramena co meli ulozeni ko a dal jsem tam v trosku lepsim stavu a uz to nedela ty co tam byli se uplne rozpulili takze totalka no uvidis co vyresis co treba doprostred toho udelat maznici a obcas to projet vazalinou kamos to tak mel a nevrzalo mu to

2013-11-10 19:50:41

http://allegro.pl/wahacz-...wy-prawy-i3638811738.html

2013-11-10 20:03:37

sem si tím jistej, hejbal sem s tím na heveru. Je to moc široký a drhne to bokama, buď se tam ty siláče měly víc zalisovat, nebo jsou špatně vyrobený. Myslím si, že to pak bude ok

2013-11-10 20:06:20

tofoj: tak pak musis dat info nez je zacnu lisovat

2013-11-10 20:14:49

spolehni se, v březnu ti dám vědět

2013-11-10 20:20:22

tofoj: tak to uz je mozna budu mit v ramenech

2013-11-10 20:46:04

romik: viz.str.13 této diskuse

2013-11-11 09:50:47

vasekskyline: podle fotky si myslím, že jsou s ložiskama a pokud jsi tam dal eště maznice tak to už je fakt na doživotí, super.

2013-11-11 11:36:05

primera: nejsou z ložiskama,je to staré provedení.Dělal jsem to tak před 2 lety(u tehdejší Primery).Mám za to,že jsem to dělal u dvou,a obě jsou tady na klubu.Vevnitř nevím jak to vypadá,ale jako nové šli hodně ztuha.Tak jsem to ještě prvně namazal a rozuhýbával ve svěráku.Pak fungovali jak mají-přesně jak píšeš.V autě to má být taky dotažené natvrdo,a po promazání(musel jsem začít olejem)se to uvolnilo,a šlo s nimi volně(suvně bez vůlí...)hýbat.

2013-11-11 12:38:14

vasekskyline: Vidíš - udělals poměrně jednoduché a výborné úpravy. Rameno je originál z výroby a tys mu dodal potřebnou věc - možnost promazat bez demontáže.Jednoduchý a levný zákrok, seš šikula není co řešit ovšem to platí pro nové anebo velmi zachovalé ne vybité,

2013-11-11 14:58:50

primera: To jsem nevymyslel já,už to tu někdo měl(ve starších diskusích)na Primeře P10 .

No možná to budu zase někdy řešit.....třeba se vrátím k Primeře

2013-11-11 21:21:31

stan34: tak me kdyz prisly ze statu, tak tam bylo engineered in Germany, made in China. Muzes doufat, jako ja, ze US trh ma z Ciny 1. jakost ("kvalitnejsi veci") a ty zmetky 2. jakosti posilaji k mam do vychodni Evropy a prodavaji je tu za vic


Odpovědět

1 ......... 28  29  30  31  32 ......... 45