Fórum - Téma


P11 - Ramena a ložiska


Fórum Primera P11 P11 - Ramena a ložiska

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5 ......... 45

2007-11-28 10:16:31

ramena su vraj dva zakladne typy: so silentblokmi a s puzdrami, aspon tak to ludia opisuju, ktory typ je origo, a od ktoreho vyrobcu sa najviac na origo podoba. mne to pred skoro 3/4 rokom menili, vtedy som dal na doporucenie servisu a dali mi tam Febi. V zime uplne ticho, ale v horucavach obcas trochu tuknu.

Co som to pozeral tak medzi tym uchytom v tvare U a novym ramenom je medzera asi 2-3mm, v jeden nissanista mi hovoril ze to robi tajk ze tam dava medzi to podlozku a silno to zatahuje potom ze to je prakticky od kazdeho vyrobcu uplne ticho aj v lete. Neriesim to kedze eraz v zime to ani netukne, ale pre dokonalsot by som rad vedel ci su ramena ktore to maju vyriesene inak ako febi, alebo to riesite tiez nejakou podlozkou ci dotiahnutim (u noveho nie ako pseudo oprava vymlatenych ramien). este co podsatatnejsie ma zaujima je to ze vraj jeden typ (ten so silentblokom) vydrzi sice vecnost ale jeho montazou sa trochu zmeni farakteristika pruzenia prednej napravy (stvrdne). To by mi vadilo viac ako obcasne tuknutie v lete

2007-11-28 13:46:43

já bych to taky ani moc neřešil, když jsem pořídil GT tak jsem tu vůli zjistil, ale nepoznal jsem jí při jízdě, ale podařilo se mi bohužel vybrat pár nechutnejch děr v silnici, a ted občas pozoruju třeba na kostkách když je kolo vykloněný tak to zabouchá, ta vůle je dost velká! zkurvený silnice podložku? to jako ještě pod tu matku? no nevim,,možná že by to pomohlo, ale až budu montovat origo pera, tak tam dam nový, mam to v háji jen na jedný straně jinak může sem někdo napsat, který výrobce těch našich nešťastných ramen je asi tak nejlepší? poměr cena=kvalita? díky

2007-11-28 14:59:04

No pokial ja viem, tak u P11 nieje nutne menit cele horne rameno, ked sa vyskytnu klepave zvuky nasledkom vole v ulozeni. Cele ramena sa menia u P10, ktoru mam ja. U P11 sa daju menit samotne puzdra hornych ramien. Cital som o tom v casopise OJETINY, kde pisali o Primere P10 a P11 a pisali tam aj presne o tomto probleme v hornych ramenach. Overte si to! Naco zbytocne vyhadzovat peniaze za cele ramena, pokial sa daju vymenit samotne puzdra..

2007-11-28 16:52:23

rockter: ano teoreticky to tak je ale prakticky j eto nezmysel. potrebujes vymenit na kazdom ramene 4ks puzdier, rozlisovat to nalissovat to neni sranda a rozdiel v cene je len na materialy tak do 1000,- sk. Autopb ma napr japonske ramena za nejakych 1650,- Kc kus, praca pri vymene ramien je tak na pol hodiny max hodinu na obe strany servis ti to spravi za par stoviek. Ak by si mal platit hodinovku za vymenu puzdier vyjde to paradoxne drahsie ako menit cele ramena a sam sa s tym drbkat za par sto korun nema cenu

2007-11-28 18:22:58

RE: Pavel ložiska jsou kuličkove.

2007-11-28 18:50:51

henk: děkuji za info..takže jedno už mam z práce : ), tak jen sehnat to větší, to nemáme

: taky mi přijde rozumnější koupit celý ramena,budu si to měnit sám, jinak bych musel někam ject aby mi to nalisovali atd...

2007-11-28 19:25:19

nezalezi u tech dvou lozisek (na ten velky kloub) hlavne na materialu?? Odkaz na tuto prodejnu sem poslal clen jmenem Marten, ale od te doby je neaktivni, takze se mu to asi moc nepodarilo. Ten odkaz davam prave kvuli tomu ze tam maji hooodne typu tohoto rozmeru za ruzne ceny

jinak ty ramena asi vezmu febi, ale stal premyslim na timto: http://www.g20.net/forum/...ead.php?s=&threadid=22875

http://g20.net/forum/showthread.php?t=43820

vychazi to k peti tisicum + prace, ale v cene je i jedno ulozeni pro spodni rameno

2007-11-28 20:01:27

no to jo,je toho hodně,,,nejlepší bude vyndat to, a pak se uvidí

2007-11-28 20:47:25

az se to sunda tak neuvidim nic.. vi nekdo ktery loziska presne by byly ok?

2007-11-28 21:06:36

proč by tam nebylo nic vidět? měl by tam bejt typ-kod

2007-11-28 23:06:49

rikas ze az to rozeberu, tak na obou bude kod, podle kteryho mi v arkov.cz prodaji loziska z toho sameho materialu?

2007-11-28 23:21:49

ne,,to netvrdim, ale doufam v to!

2007-12-05 21:05:43

takže jsem se pustil do opravy horního ramene. včera jsem ho vyhodil z auta asi po 2hodinách povolování 4šroubů, protože opravdu horní svorník by po povolení nešel vytáhnout.Dneska se mi konečně povedlo vyrazit všechny pouzdra ikdyž nutno podotknouti,že jsem v to už moc nedoufal.Za pomoci už pěkného násilí šli ven ,ale pěkně pomalu Teď mám radost ikdyž stále nemám vyhráno. Ještě ,aby se povedlo nalisovat nové.Jestli to ,ale výde tak jsem ušetřil 700kč sada 4pouzder výde na 635kč a celé rameno na 1398kč s dph.Je výhoda že se dá koupit sada pouzder po2kusech.tyto ceny najdete na www.e-cat.cz.Jinak jsem mněl vydřené jak silonové pozdra tak i vnitřní čepy.zatím tedy pracuju na pravé straně ta mlátila strašně dlouho a levá je zatím dobrá .Jestli se mi to povede tak bude sranda jí potom udělat taky za směšnej peníz. Ještě mně napadlo, že bych na každé pouzdra přidělal maznice ,aby se to dalo česem namazat vazelínou,protože to vypadá,že mazací tuk vyschne a potom jde čep na sucho, vydřou se pouzdra a je vymalováno.No zatím o jen myšlenka

2007-12-06 10:13:23

s maznicou to nemusi byt zly napad. Mozes skusit ofotit jak vyzraju tie nahradne puzdra a tie origo? lebo stale mi nikto nezodpovedal ako sa lisia originalne ramena a repliky. Resp neviete niekto kto je vyrobca originalnych? mam tam asi 7tis km Febi a tie maju kovove puzdro v gumenom silentbloku, 555 su myslim urobene rovnako.

2007-12-06 14:54:40

rozdíl je pouze ve výrobci ,ale složení musí být stejné to znamená- ocelový plášť zalitý gumou ve kterém je nalisovaný silonové pouzdro a skrz něj prochází ocelový čep.Z každé strany je nasazen simering.později dodám foto asi tak v pondělí ,zatím čekám na nové pouzdra.Nafotím to vše pohromadě i s popisem jak na to,ale zatím čekám jak dopadnu s tím nalisováním.S těmi maznicemi zatím nevím,ale pro delší životnost je to nutnost.Zatím jsem vymejšlel že bych prostě vyvrtal otvor o průměru4mmskrz pouzdro,ale došlo mi že musím mít vyndanej procházející čep což může bejt dost problé,protože ten jde vyndat pouze bez simeringu který je ofšem u nového pouzdra nejspíš nasazen a nejsem si jist jestli ho jsem schopnej bez potíží vyndat a zase nasadit.Do otvoru bych vyřízl závit a instaloval maznici. jdu o tom přemejšlet celé nafocené to najdeš v druhé diskuzi o horním rameni.http://www.autocentrum.pl...lub/serwis/p11wahacz.html viz čep horního ramene p11

2007-12-06 16:20:43

matp11: nejak neviem najst kde su tioe fotky a ktoru druhu temu o ramenach myslis

2007-12-07 21:17:02

je hotovo všechno klaplo ,jen s těma maznicemi to nevyšlo ,protože doměnka se potvrdila gufero jsem nepokoušel mohlo by to špatně dopadnout.Hodlám všechno popsat v sekci návodů na opravy,udělal jsem nějaké foto a podrobně bych to rád popsal, ale musím stáhnout fotky a hlavně v pondělí budu dávat do kupy novejPCtak nevím jak to stihnu.

2007-12-11 17:46:28

Akce horní ramena postihla i mne.Skřípavý zvuk mne silně rozčiloval.Namazání silikonovým olejem vůbec nepomohlo,ba se to ještě zhoršilo.Tak jsem koupil nová,značky NIPPARTS,cena za kus 1 425 Kč.Vý měna asi 1 hodina-1 strana.Při výměně je třeba dávat pozor,aby náboj s kotoučem po uvolnění z čepů nesjel úplně dolů nebot se vytočí a pak velmi těžko se dostává do původní polohy.Proto je třeba pod kotouč dát nějakou podložku a pak teprve vyčepovat.Šroubyjsou velmi pevně utaženy,je třeba kvalitní nářadí,pomúže i nádstavec ve formě trubky.Šrouby před montáží je vhodné namazat grafitovou vazelínou,při další demontáží pak nejsou problémy.A ted se vrátím k samotným ramenům.Po důkladném očištění lsem stáhnul vypáčením šroubovákem ocelový kroužek s prachovkou.Vytáhl lsem čep, pr. 20 mm.A vtom tkvěl problém.Čep byl kvůli vadné prachovce silně orezlý,měl 19, 8 mm.Pouzdro uvnitř ramene byl o v pořádku a proto byla i vůle.A ted to nejdůležitější.I když je pouzdro opotřebením o něco větší,je lépe na soustruhu udělat nový čep,přesně podle opotřebeného pouzdra.Většinou 20,1 až 20,2 mm.Tenhle čep není problém udělat.Na jednom rameni jsou 4 čepy.Před kompletací neopomeneme řádně vše promazat bud grafitkou nebo A 00.Většinou je vadná prachovka,ale nevím,kde ji sehnat.Proto na starou prachovku nastříkám vosk nebo vazelinu.Kdyby někdo věděl,kde se dají se prachovky dají koupit,at se ozve.

2007-12-12 00:20:12

miroslave ty jsi teda ty ramena repasoval a vyrabel tlustsi cepy atd. nebo jsi jen vymenil cely rameno? to se prece nemuze vyplatit

2007-12-12 00:26:31

matp11: Maznice jsem měl kdysi udělaný na ramenech u P10 a fungovalo to dobře. Jednou za čas stačilo dotlačit vazelínu a bylo ticho.

Miroslav: Já měl u P11 prachovky těsný, vnitřnosti ramene byly jako nový....nikde ani kousek rezu. A stejně, když bylo velký horko, bylo slyšet to známý cvakání. To mazivo prostě na některých místech časem chybí a potom při propérování auta a pootočení ramene to cvakne. Stačí to jen promazat....ale který mazivo je nejvhodnější?? Nenašel jsem zatím nic, co by se trochu podobalo tomu původnímu. Vždycky to vydrží cca půl roku, než se to ozve znovu. Naposled jsem použil právě A 00, tak jsem zvědavej jak dlouho vydrží.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 45