Fórum - Téma


P11 - Ramena a ložiska


Fórum Primera P11 P11 - Ramena a ložiska

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 27  28  29  30  31 ......... 45

2013-10-30 08:26:32

primera: doklad, záruka bude?

2013-10-30 10:14:50

bart007: záruka na to, že budou funkční - nerozumím.Doklad jedině z pošty JÁ JSEM OBYČEJNÝ ČLOVĚK ne podnikatel ani obchodník, neumím dát doklad. Ramena jsou privátně moje a nic nikomu nenutím.Ja jsem s nima spokojen dost dlouho, proto jsem se podělil se skušenostmi a nejsem nucen je prodávat a hledat doklady - snad z GB z obchodu? To už asi určitě nenajdu

2013-11-06 10:25:46

tak mám taky už i na zvedáku znatelnou vůli na tom horním ramenu - P11/144...

Jinak jak jsem se dočetl tak ještě bývá někdy problém v těch ložiskách na svislém čepu, poradí mi někdo jak za to kolo vzít aby se to projevilo? Teď na zvedáku s tím zkoušeli různě hýbat ale vypadalo to že je vůle jenom v tom horním rameni.

EDIT: tak se zmena planu, misto tech ramen s loziskama vezmu od jagyho ty PUR silentbloky do nich.

2013-11-06 10:29:09

dark.rider: vule je dopredu/dozadu kdyz stoji kolmo ke kolu. Projevuje se spatne sjetyma pneu, lupnutim pri vytocenem kolu/rozjezdu.

2013-11-06 12:21:25

dark.rider: tak ty ramená s ložiskama jsem poslal IGORO - už je má a na cestě jsou k SPONGE taktéž - bohužel pošta k němu je delší je to do Prahy a IGORO pouze cca 150km do Trnavy.

pokud se rozhodnete, napíšte, jsem je schopen okamžitě poslat. Ty rejdové ložiska pokud mají jen trošku vúli tak bych je vyměnil při výměně ramen. není to vysoká položka , dají se koupit v každé prodejně s ložiskama.

2013-11-06 12:23:07

dark.rider: Jsem na ty pouzdra PUR strašně zvědavý - poprosím, napište co to je za zázrak a kolik stojí, moc děkuji.

2013-11-06 12:30:55

primera: jde o to že se ty původní gumové silentbloky nahradí polyurethanovými, v některých případech to znamená že je pak auto tvrdší (dělají se i pro spodní ramena atd.),ale myslím že zrovna tomhle případě to bude celkově ku prospěchu věci, cena je tuším do 1000 na jedno rameno (+ práce samozřejmě), mě se to líbí hlavně proto že ten materiál je opravdu odolný.

2013-11-06 14:35:08

To by zaujimalo aj mna ako budu fungovat PUR

2013-11-06 17:18:15

dark.rider: Díky za vysvětlení. S ramenama osazenými silentbloky - ne otočnými pouzdrami - mám za posledních 15 let bohaté skušenosti. Originál je v rameně teflonové ne bo zkrátka umělohmotné pouzdo a v něm středové pouzdro na kterém se rameno pokud je namazané a poměrně nové volně otáčí podle potřeby. Při nahrazení gumovými silentbloky rameno musí překonat dosti značný odpor silentbloku, tudiž přenos nerovnosti na tlumení tlumičem je značně omezen tuhosti silentbloku, který se zpravidla nejpozději do 1 měsíce, nebo po ujetí max 20 000 km po trošku horších cestách utrhne. Než jsem onemocněl měl jsem celkem dosti velký servis, a pokud máte lidi pochybnosti o tom co uvádím, dejte si na skoušečku tlumiču změřit charakteristiku ramene s kluzným ale dobrým pouzdrem, potom se silentblokem a snad i s ložiskem. Určitě Vám vyjde silentblok katastrofálně zlý, ostatní dva budou v pořádku, akorát rameno s ložisky selehčeji otáčí ale hlavně MÁ DLOUHOU VYDRŽ, teda mám peníze v kapse.Při veškeré úctě, píšu to jen proto, že pokud je ten polyurethanový konstrukčně jako gumový silentblok tak je to škoda peněz, času i práce. Přeji aby to vyšlo.

2013-11-06 17:52:19

primera: Snad uz vsichni si vsimli, ze tady silne prosazujes "svoje" ramena. Ano, je to fajn, ze je tady nabizis, ale nez napises slohovku, jak je to na hovno, tak co ty PUR koupit a sam je otestovat? Se seriovvym ulozenim nemaji nic spolecneho. Na aute je ma tofoj (muze k tomu neco rict) a u me cekaji na osazeni, az opet koupim P11.

chrener, 2013-10-17 07:49:18 napsal:

Najväčší problém horných ramien je ich správna montáž .. Môžno sa teraz .. či som .. ale je to tak...

Zažil som situáciu kedy som zochnal chalanovi nové ramená febi bilstein a neprežili zimu - cca 2 mesiace...

Pri demontáži že reku ich ideme reklamvať som zistil že fešáci ich vôbec nedotiahli - na oboch koncoch... To samozrejme nestlačilo jednotlivé púzdra dostatočne k sebe a tým sa to vybúchalo razdvatri... Dal som tam ďalšie už ja a dotiahol ich na trest smrti a je kľud... Už skoro rok sa chalan nesťažuje... A hlavne zakaždým keď kúpim nové ramená ich pred montážou rozoberiem, skontrolujem vôle na púzdrach a nadmernú vôľu vymedzím teflonovou páskou na vodovody z vonku púzdra tak aby čapy išli natesno, potom poriadne premažem vazelínou - tu nešetrím a poskladám a je svätý pokoj...

2013-11-06 19:51:26

chrener: u levého ramene když jsem dotáhl šrouby tak jsem s tim ramenem ani nehnul (což je dle mě špatně, hejbat se to musí), ale u toho pravého ať se snažím jak chci tak to prostě je pořád volné. Asi se opírají o sebe ty kovové vnitřky a nedovolí to tak sevřít. Ale nechápu proč jen na jedné straně.

Tu teflonovou pásku dáváš až okolo toho plastu teda? Tak jsem to asi udělal blbě. Já tu pásku dal na ten kovovej čep, namazal to vazelínou a na to natlačil to plastové pouzdro... vůle byla právě tady a nebyl jsem si jist jestli by se to sevřelo když bych to dal zvenku toho plastu...

2013-11-06 20:30:24

jagy: Promiň - já nemusím nic prosazovat, natož skoušet. Prostě jsem se podělil se skušenosti . Montu js třeba bukové - mně to je fakt jedno, opravdu.

2013-11-06 20:34:23

primera: Myslis, jak si se podelil o zkusenost s necim, co nemas vyzkouseno? Kdyz je ti to jedno, tak PUR ulozeni nekomentuj, ne?

2013-11-07 08:50:14

bart007: teflon pásku dávam z vonku plastu tak aby po osadení do ramena čap išiel ztuha, premažem ten kovový čap aby sa ľahko šmýkjal v púzdre. Ak je vôľa skús jemne zbrúsiť z čapu tam kde sa dotýkajú v strede v ramene tak aby po dotiahnutí pevnejšie zovreli púzdra v ramene... To som ešte ale nerobil vždz pomohol teflon...

2013-11-07 08:56:02

jagy: čo tak spraviť porovnávací test??? klasické rameno ale nejaké kvalitné alebo OEM potom rameno osadené PUR a nakoniec s LOŽISKAMI...

2013-11-07 09:03:10

chrener: na tom videu co dal veNomYZ (http://www.nissanclub.cz/...orni-ramena-33680?kols=21) je to vidět, že nejspíš budou ty kovové čepy nepatrně delší

2013-11-07 16:04:27

chrener: A co bude cílem toho testu? Zjistit životnost, chování vozidla a nebo změnu tuhosti odpružení??? Nějak si to neumím dobře představit... Ty namontuješ rameno s ložiskem z GB, pokud ho kdy uvidíš, a napíšeš sem své pocity. Jiný člen zase PUR a někdo obyč rameno se silentblokem a budete si zdě sdělovat dojmy? Není to zbytečnost? Klasická ramena známe všichni, Svobi vyzkoušel ložiska a dal sem cenné rady ohledně jejich nezbytné úpravy a napsal i něco ohledně jízdních dojmů. Vlastnosti PUR budou asi blízké ložisku, pokud už tady někdo nepsal své dojmy. Spíš je to věc každého z nás, do čeho půjde. Zájem o ložisková ramena není, což mě teda udivuje. Osobně řeším nákup Febestů na ebay a jakmile dořeším jedno poštovné za dvě ramena, tak jsou doma a za bezkonkurenční cenu.

2013-11-07 18:22:01

Chrener: TAKŽE ty středové kovové čepy jsou rozměrově stejné jako původní, ale je menší samotné rameno (plech.obal) o asi 3mm proto je tam ta vůle... lemforder (taiwan)

jinak kdyby sem dal primera svojí nabídku na ložiskáče před 4mi měsíci tak bych neváhal

2013-11-09 21:32:03

Tak ty siláče mi vržou při pružení. Zdá se, že ta středová tyčka se v těch polyuretanech netočí hladce. A připadá mi, že by to nezachránila ani tuna vazelíny. Je to prostě performance díl

2013-11-10 10:06:52

stan34: Neviem, fakt asi to že by sa raz a navždy povedalo čo kupovať a čo nekupovať, pretože horné ramená sú achylovou pätou prednej nápravy P11... Tak práve preto by sa testom zistilo že čo sa oplatí tam dať čo už do konca životnosti auta nebude treba riešiť... Doteraz je problém ramien bezohľadu na značku vec s ročnou max dvojročnou pravidelnosťou... Tak preto...

EDIT: - takže je známe že náhrady ramien nevydržia viac ako dva roky

  • - ložiskové ramená febest podľa Svobiho majú svoje muchy možno po úprave budú naveky
  • - PUR vrzgajú a koľko vydržia sa ešte nevie
  • - ramená od primerky zatiaľ noname vraj držia cca 200000km - javia sa byť večné...

No takže ak pri týchto skúsenostiach sa javí ložiskové rameno ako víťay chcelo by to tým testom ešte vysledovať čo by mohlo ovplyvniť to že tieto ramená neobsahujú pružnú časť. Ložiskové idú natvrdo PUR aj pôvodné majú gumenú časť čo mierne odpruží sily pôsobiace na rameno rsp ostatné časti nápravy... Chcelo by to zistiť či toto rameno nespôsobí väčšie opotrebovanie ložísk otočáku, čapov...


Odpovědět

1 ......... 27  28  29  30  31 ......... 45