Fórum - Téma


P11 - Ramena a ložiska


Fórum Primera P11 P11 - Ramena a ložiska

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 24  25  26  27  28 ......... 45

2013-10-17 20:55:47

Určite už na to niekto prišiel, len je stále otázne, či je ložiskové rameno lepšie... Myslím, že by sa robilo už u každého výrobcu. Alebo to dokazuje, že je naozaj kvalitnejšie dať tam ložisko a preto to tak málo firiem vyrába, kazia sa málo a tak majú aj menej predaných kusov

2013-10-17 20:59:55

chrener: to čo máš na fotke je ten nezmysel - tvrdý silenblok do ramená, ktoré má mať čo najlahší pohyb. To vráť ako zmetok a podvod na tvoje auto. Je to od začiatku blbosť ver mi - rokmi odskúšané, predeš po pár hrboloch a stredová rúrka silenbloku je urvaná od gumy. Daj tam ramená s ložiskami a máš pokoj. Já ho mám už viac ako 250 000 km

2013-10-17 21:11:24

primera: Sakra najizdis nějak rychle každej den je to snad o 100 TKM vic

2013-10-17 21:20:32

a jakej by byl teoreticky rozdíl mezi ložiskovýma ramenama a ramenama s "plnýma" koncema s otvorem přesně na šroub + třeba maznice....taky to je úplně natvrdo, nebo né?

jestli mi rozumíte

2013-10-17 21:23:03

Brzo budou ozkoušené i polyurethanové a ty pokud jsou namazané budou taky věčně.

2013-10-17 21:24:26

myslel jsem vyrobit to třeba z jednoho kusu na cnc

2013-10-17 21:25:58

bart007: Potřebuju se to otáčet nejlíp jen ta středová osička.

Pokud na slovensku je má primera vyzkoušený tak třeba ty zkus ne ?

2013-10-17 21:35:05

primera: počuj prečítaj si ešte raz čo som napísal - že miesto rýchto púzdier, vložiek silentblokov či ako sa to volá čo sú v každom jednom ramene tam nalisovať vysustrúžený kus do ktorého osadiť ložisko... Buď napriamo na šrúbu alebo použiť stredový pôvodný čap - tú dutú rúru s golierom - tá by ložisko dotlačila na miesto týmpádom by nevyskakovalo...

EDIT:

Inak ja nemám P11 ja robím servis a ak si dodávateľ a vieš tie ložiskové dodať za cenu akú si písal že 50E tak ich budem brať od teba a odporúčať každému zákazníkovi samozrejme ak dáš záruku a v prípade problémov ich aj vymeníš... Dajme tomu dva roky alebo 250000 ako uvádzaš že ti fungujú parádne...

A máš kšeft za milión lebo celý nissanclub bude tvoj ;)

Svobi vysvetlil som to teraz ako som to mysel s tým ložiskom...

Je mi jasné že po vyrazení pôvodných púzdier čo som dal na fotky iba informačne aby sme vedeli o čom je reč by boli ramená úzke...

2013-10-17 21:42:07

bart007: chcelo by to vyriešiť čo najjednoduchšie - trebarz plný kus zo silónu teflonu alebo samomazného bronzu - vovnútri drážka na mazanie a na vrch maznica, osička by bola delená ako to je aj teraz s golierom na presno tak aby po dotiahnutí šrúby rameno malo minimálny výkyv a aby sa otáčalo na tej delenej osičke - šrúba musí byť pevná...

Samozrejme na konce guferá aby tam nešiel bordel a nebrúsil to... Toto keby si namazal 2x do roka trebars RETINAXom HD2 čo je mazivo na bagre a vozíky a odoláva x krát väčším silám tlaku vode a prachu tak by bol pokoj kým sa P11 dočista nerozsype...

A nie meniť to každé dva roky ako doteraz

2013-10-17 21:48:59

A inak podľamňa tie púzdra nevymlátia sily pri pružení ale sily pri akcelerácii a brzdení, inak by sa vybili aj všetky ostatné silentbloky aj na spodných ramenách na scottrusseli a pod... A tam sú v pohode po celý život P11 a pružia rovnako...

Problém je že to rameno má preniesť strašné sily ak by to bolo klasické A rameno resp by malo smerom dopredu ešte jeden pevný bod - hoci tyč s dvoma klbovými ložiskami (unibal) už by sa to nevybilo nikdy

2013-10-18 14:47:17

svobi: totiž já mám doma 3 ks primer P11

2013-10-18 14:56:16

chrener: OK, nič v zlom pochop starého 65 ročného vyslúžilca že tiež niečo zlé pochopí. Máš dobrý nápad s tým stredom, no neviem koľko by to celé vyšlo - pokiaľ si to nespravíš vo vlastnej réžii. Čo sa týka ramien s ložiskami, nie je problém ani v cene akú som písal, ani v záruke. Upozorňujem však že už som Dôchodca a s podnikaním som skončil - predal servis aj predajňu ND. Dielce na Japoncov však vozím súkromne pre priateľov a známych, ktorých mám za takmer 26 rokov fungovania dosť.Ak budeš ty alebo niekto potrebovať - môžem dodať.

2013-10-18 15:02:48

s.igoro: Máš určite pravdu - pokiaľ budú ramená bezporuchové prídu o veľký kšeft. Já som začal pred 20 rokmi vyrábať a montovať na servise brzdové rúrky medené namiesto oceľových a zatiaľ sa ani jedno auto nevrátilo žeby znova potrebovalo vymeniť rúrku. To je to čo si písal, výrobca príde o kšeft.

2013-10-18 15:48:50

primera: fajn som za ale neviem aká by bola dodacia doba - na sklad to kupovať nebudem a vieš ako to je so zákazníkmi, ak niečo chcú tak včera je neskoro...

Inak s tým prerobením keby som mak P11 tak by som si to sám sebe asi prerobil a dovolím si tvrdiť že by to stálo menej ako dve nové ramená...

otázka je koľko ďalších kusov by sa takto oplatilo upraviť... a ak je to vymysené a niekto to vyrába či sa s tým vôbec oplatí zaoberať...

2013-10-18 16:24:53

chrener: neviem odkiaľ si ale mám doma občajne vždy minimálne jeden komplet,čiže otáka dopravy - poštová EMS 24hodín a je najlacnejšia

2013-10-18 17:34:12

primera: KE a ty?

2013-10-18 20:24:28

chrener: Já MT

2013-10-20 12:00:20

A co takhle se domluvit a udělat větší objednávku, ať už ložiskových ramen a nebo polyuretanu. Téměř každý ta ramena tady řeší. Já osobně potřebuji zrepasovat a nebo vyměnit obě, takže bych do toho šel. A nebo má někdo jiný nápad?

2013-10-20 13:38:30

stan34: Co se mne týka já tých ramien môžem zaistiť podľa potreby do 48 hodín, čiže maximálne do dvoch dní ích môžem mať u seba na Slovensku v Martine. Podotýkam že sa to týka ramien s ložiskami, samozrejme nových.

2013-10-20 13:54:49

poštovný na ty polský siláče bylo 300 Kč, takže žádnej ranec. Budu je mít v pátek na autě, tak uvidíme


Odpovědět

1 ......... 24  25  26  27  28 ......... 45