Fórum - Téma


P11 - Ramena a ložiska


Fórum Primera P11 P11 - Ramena a ložiska

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 20  21  22  23  24 ......... 45

2013-05-26 11:07:09

ferdikf:

čo som vyreklamoval pravé rameno Niiparts a vymenil ho za Lemforder + nejaký doplatok, tak pred namontovaním ramena Lemforder som na ňom premazával púzdra vazelínkou a dĺžka púzdier bola OK, zadné boli dlhé a predné kratšie... no aj Lemforder mi po cca 1a1/2 mesiaci chytili akúsi vôľu... síce vôľa je menšia ako na ľavom ramene Nipparts, ale je tam... tak už tomu nerozumiem... v čom je problém...

Tie zadné púzdra by som aj na tom ľavom ramene NIPPARTS vymenil, ale bohužiaľ zadné "domčeky" sú dĺžkou rovnaké ako tie predné, takže aj keď by som nalisoval dlhšie plastové púzdro, tak to bude zbytočné...

2013-05-26 11:51:54

Fredik: Co ma Teknorot spolecneho s Polakem, prosimte?

2013-05-26 14:27:30

jagy: No moc se nesměj . Koupil jsem u automedik sady čepů od Teknorot. Bylo to přímo zalepený v papírový krabičce Teknorot a na štítku krabičky a na popiskách přímo na jednotlivých sáčcích s čepama byl POLCAR, made in poland. Tak asi tak no. Kdyžtak zabufetím a nafotím to.

2013-05-26 14:41:59

Me to vtipne prijde, protoze my to prodavame a mame to primo od vyrobce... POLCAR neni vyrobce, ale distributor.

2013-05-26 14:51:10

jagy: tomu moc nerozumím, proč by distributor lepil na sáčky Polcar a ty byly zalepený v krabičce Teknorot ? Na krabičce je teda taky nalepený Polcar.

2013-05-27 15:29:41

Mysli si, co chces... mame to primo z tovarny (ne od prekupnika Polcar) a mame na to nej ceny. Kazdy, kdo umi hodit slovo do googlu si najde, kde se to vyrabi.

2013-05-27 15:54:00

jagy: ok já se nehádám, nemám v tom přehled jako ty. Jen mi to přišlo zvláštní, že by Teknorot lepili do svých krabiček sáčky s čepama s popisem Polcar.

2013-05-27 22:15:26

K tejto horúcej téme pridám jednu malú taktickú poznámku... to horné rameno by stačilo v predu smerom ku svetlu podoprieť nejakou vzperou s unibalmi na oboch koncoch čím by sa vytvoril dajme tomu lichobežník a garantujem že by sa nevybilo už nikdy... Toto je jediná nedomyslená vec na tej prednej náprave ktorá je inak geniálna...

2013-05-27 22:47:44

Chrener: chcem sa opytat ako to myslis ze je genialna...neber to vobec ako vyryvanie, zaujima ma v com je genialna...v jazdnych vlastnostiach urcite, je to lichobeznik...ale myslis aj jej zivotnost?

Lebo napr doma je este Mazda 6...130 000km...na prednej naprave je upne vsetko povodne....a nie je tam ani naznak vole v ramenach a ani v capoch....to auto este jazdi taky profil trate ze sama diera.....viem ze to nie je vela km ale pochybujem ze na primere by po 130tkm bolo vsetko povodne

2013-05-27 22:59:44

davidtj: no praveže na Primere je snáď okrem horných ramien vždy všetko pôvodné - ok ešte ložisá otočáku...

Za 8 rokov čo ich servisujem som vymenil možno 6 spodných čapov, čapy riadenia nech 4 a to je všetko

Väčšina má pôvodné tlmiče a ľudia ich menia viac pre to že sú hrdzavé ako preto že by netlmili... Jeden člen bol za mnou či mu vymením tlmiče a ja že OK dohodli sme termín a on to odvolal lebo že bol niekde zadarmo na test a že ich má 70-80% na 15 ročnom aute... Spodné rameno som nemenil nikdy a ani tie gumené uloženia na ňom takisto tyčku riadenia... Dokonca tyčky stabilizátora má väčšina pôvodné- čo u iných aut meíš každé dva roky ak nie skôr...

Kvôli koncepcii nápravy má auto menší reid čo ale zase neničí klby - tie odchádzajú iba kvôli potrhaným manžetám...

Drvivá väčšina áut má cez 200tkm niektoré už cez 300tkm... keď toľko bude mať mazda potom sumarizuj...

2013-05-27 23:06:58

Ok, presne toto som potreboval vediet

Inak ja mam 253tkm...menil som tycky stabilizatora, obe predne loziska, loziska v tehlici, spodne capy , capy riadenia...boli tam uz znacne vole...ale beriem ze mozno ma primera ovela viac najazdene ako svieti na tachu...

Este k tej mazde...na fore japonec bodka sk sa podvozok skoro neriesi vobec, niektori tam maju na dieslovej najazdene cez 250 tkm a predok povodny, samozrejme okrem lozisk, aj moj kamos co robil dlhe roky v mazde povedal ze predok v sestke uplne genialny a zadok taktiez....to len aby sme boli korektny ze ta naprava je tam z hladiska kvality minimalne taka dobra ako v P11

2013-05-28 07:05:11

Ono asi taky záleží kde se jezdí, jinak bude vypadat náprava u auta který jezdí celou dobu někde po městě a jinak, když někdo jezdí po dálnicích (nemyslím třeba D1 ku ).

Já loni třeba jednu tyčku stabiku měnil, ale kdybych to dřív rozdělal, než jsem koupil novou, tak stačilo jen vyměnit tu velkou podložku, která byla rezavá a matka projela skrz.

Jinak mám na předku měněný ložiska v těhlici na obou stranách, levé horní rameno jsem tam měl od koupě auta a začínalo mít vůle, takže tam bylo minimálně 100tis km. Pravé rameno jsem přečepoval spíš preventivně a vůle po 70tis km byly minimální, na to že to bylo FEBI, tak celkem dobrý. Zbytek tam mám původní, myslím že ta náprava vydrží v celku dost, když vidím naše silnice.

2013-05-28 07:45:12

Tiež sa tiež zapojím, na svojej P11som po 205 000km menil spodné guľové čapy a tyčky stabilizátora a aj ložiská v tehlici a všetko to boli ešte origo diely, ľavý guľák bol v poriadku, tak som si ho nechal do rezervy, pravý mal už pretrhnutú gumovú manžetku, takže prach a voda urobili svoje mal vôľu... ľavá tyčka stabilizátora aj klb bol ešte OK, ale gumené silenbloky na oboch tyčkách stabilizátora boli už stvrdnuté na kosť a popraskané, pravá tyčka stabilizátoru, guľák už mal vôľu, ale tiež zrejme kvôli prasknutej manžetke, takže prach a voda s ním urobili koniec... Spodné ramená aj silenbloky mám ešte pôvodné a všetky tlmiče taktiež pôvodné... jediné čo mi odchádza sú tie horné ramená... tie už mám v poradí tretie. Origo vydržali cca do 160 000km, druhé v poradí zn.NIPPARTS vydržali do 220 000km, a tretie v poradí vydržali zatiaľ 2 mesiace a zase ich riešim... vid. predošlé príspevky ... ale na podvozok nedám dopustiť, som spokojný s jazdnými vlastnosťami Primery

...síce jazdil som asi mesiac na požičanej MAZDE 6 Combi, so športovo ladeným podvozkom a nadupaným benzínovým motorom najazadené mala 235 000km a bol to naozaj zážitok... jazdenie nemalo chybu...

2mato  
Mato
2013-05-28 09:24:47

no pridam do mlyna... na primere P10 som menil povodne zadne tlmice pri 280 000km a aj to preto, lebo uz posledny rok mali znicene manzety a v zime primrzli

predne tlmice su stale na aute aj po cca 330 000 tisic km (posledny rok maju tiez manzety KO) spodne ramena povodne, loziska taky vsade , zadna naprava nedotknuta , na prednej som menil horne ramena a tycky inak povodna aj s tlmicmi...

povedal by som, ze az na tie horne ramena ukrutna vydrz dielov, spytaj sa nejakeho majitela renaultu alebo VW kolko lozisk a tlmicov atd vymenil za 350 000km

teraz mam P11 GT a tlmice povodne 285 000km a bez problemu, inac by sli von

2013-05-28 11:20:50

Tak to hej, tie km nemaju chybu

VW a Renault hadam netreba spominat

Ti uz vymenili tolko komplet prednych naprav na svojich passatoch, lozisk na oktavkach a fabiach ...plus dalsich x dielov ze uz by z tej sumy bola pekna Primera GT doma len za tie diely :

2013-05-28 12:05:33

Přesně tak já mam 240 000km . Díry nějak vůbec neřeším , občas něco i katnu , jednou jsem v 90 kmh vlítl do díry jako blázen a kolo šiška a s nápravou apsolutně nic ani hnutá geometrie .

Horní ramena jsem dal teď nedávno a předtim akorát tyčky stabíku ,ale spíše z důvodu častého rozebírání odešly a ložiska na těhlici vyrezla jinak nic.

2mato  
Mato
2013-05-28 12:07:12

davidtj: tak ja nehovorim, ze su to uplne zle auta, iba sa to s japoncami moc neda zrovnavat ... aj ked stare zlate 1,9tdi 66kw to sa zas musi uznat, ze slapu do nekonecna

2013-07-04 22:48:57

tak jsem dnes montoval ramena lemforder a zjistil jsem, že pravé má vůli jako to má na videu veNomYZ.

A to jsem je měnil zrovna kvůli tomu pravému, že vrzalo a klepalo. Levá strana - tam jsem s tim rukou ani nepohnul.

Pokud jsem čep pořádně utahnul v držáku u kastle, tak s tim nešlo ani hýbat (nahoru dolu). Na pravé straně to můžu dotahovat jak chci, ale rameno je jakoby pořád volné. Jinak je to vyrobeno na taiwanu. A byly k tomu i nové matice a nevim zda je v pořádku že je díra se závitem tvaru O a na klíč asi 18ku

jo ještě vzal jsem to projet na náměstí na kostky a kameny a zdá se že to neklepe (v rejdu to původní klepalo - ale rukou jsem s nim skoro nehnul)

2013-07-05 09:23:35

bart007: s tými ramenami je to hrôza... Preto vždy všetky nové rozoberám a premažem ale hlavne si tie púzdra ktoré majú vôľu vymedzím teflónovou páskou...

2013-07-05 22:12:27

chrener: jde to rozebrat bez poškození? Dnes jsem zkusil vyndat jeden silentblok ze starého ramena a dost jsem ho odrbal. Jde to dál rozebrat bez poškození gufera?


Odpovědět

1 ......... 20  21  22  23  24 ......... 45