Fórum - Téma


P11 - Ramena a ložiska


Fórum Primera P11 P11 - Ramena a ložiska

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5 ......... 45

2007-07-11 20:32:13

moje zkušenost : na několika prohlídkách v Nissanu mě opakovaně upozorňovali na vůli v horních ramenech a postupně (hlavně za tepla) se mi zesilovaly klepavé zvuky z horních ramen (a nechtělo se mi zesilovat rádio), tak jsem se rozhodl je vyměnit.

Vybral jsem Lemforder (prý prvovýroba pro francouze) na http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=16& cena 1790,- za jedno. Dodavatel na moje emaily reagoval aktivně a rychle. Dobírka došla taky rychle a bez problémů.

V Nissanu mi toto vyměnily (prý kvalitní náhradní díl) za necelou tisícovku.

Tedy za 4.500,- si zase jezdím v tichu = to je rozdíl, mohu jen doporučit.

2007-07-11 20:59:22

jo to klepání z horního ramene je fakt vopruz,vyčištění a promazání je jen dočasné řešení-pár dní...čeká mě také výměna

2007-07-11 23:35:24

ahoj mam p11 2.0 sri a to klepani mi dela levy predni kolo vetsinou pri zataceni, sem tam na vetsich nerovnostech. chtel bych se zeptat jestli je to vazne a kolik by me stala vymena v cr??? ziji ve skotsku, tak jen orientacne. uz sem s tim byl v servisu a chlapik na me vybalil 300 liber (12000kc) tak se mi protocili panenky kdyz auto stalo 600... zitra jedu do dalsiho servisu tak sem zvedav jak pochodim tam. diky za rady.

2007-07-11 23:50:20

Jak už jsem psal: pokud je v ramenech znatelná vůle, pomůže už jen výměna. Pokud jen vržou nebo cvakaj a vůle tam ještě není, pomůže rozebrání a vyčištění. Je to otázka cca 2-3 hodin práce. Za 0Kč si zase jezdím v tichu. Možná je to dočasné řešení ( stejně jako výměna ramen ), ale mám vyzkoušený že minimálně půl roku budu mít klid.

2007-07-12 10:09:16

hlava: no pokial si kupil auto tak lacno a nechces do neho moc davat bud sa zmier s tym cvakanim, lebo neni to zavazna zavada, resp nema vplyv na bezpecnost jazdy, snad pri extremnom opotrebeni moze mat negativny vplyv na jazdne vlastnosti. alebo si to daj pozret nejakej garazovej firme, vymenit to dokaze kazdy aspon trosku zrucny pracant a nemusi ani moc poznat Nissany. Samotne rameno robi aj druhovyroba a neznamena ze su menej kvalitne ako origo (niektore) ceny su v SK cca od 2000 po cca 3000 za jedno rameno, slusne by mali byt nemecke Febi, este lepsie japonske 555. K tomu treba priratat nejaku cenu prace co moze byt u garazistov od 200,- po 700,- Sk/hod. neviem kolko u vas. Zvaldnutelne je to do 2-3hodin max na obe napravy. Cize dostanes sa na cenu za obe ramena s pracou od 4500 do 8000,- Sk co je cca 3400,- do 6000,- Kc.

2007-07-12 22:00:42

tak sem tam dneska byl, rameno je za 110£ (4400Kc), zrejme druhovyroba plus rikal, ze mozna jeste bude chtit vymenit naka druha cast to ale nevim co muze byt, ze pry za 40£ (1600Kc) plus minus 20-30£ za praci, sluzby v uk jsou nehorazny. Jo to druhy by mohl byt nosnik cepu nebo co, preklad z aj.... No koukal sem na to a cely je to totalka zkorodovany. Na pravy strane u ridice to vypada ok, jako uz by to bylo meneny.

blesk666: a jses si jisty ze to neni nebezpecne, mne obcas prijde ze mi kazdou chvili upadne kolo i s napravou, praska v tom i na miste kdyz tocim volantem, je to des. nejlepsi je ze kdyz sedne spolujezdec, nedela to vubec nic... tak sem projizdel auto pred koupi

2007-07-12 22:22:51

opravdu pomůže jen vyčistit a promazat,dnes jsem to dělal znova,a použil jsem jinej typ maziva,nějakej AL ve spreji

2007-07-13 01:17:34

zkus objet vice servisu ,hlavne takovych tech garazovych ,co ma treba jen jeden clovek svou garaz kde opravuje auta, tady toho je az az ....jinak ND dily kdyz sem neco kupoval na Rovera tak primo takovy sklad, ktery dodaval pro servisy dily, tak mneli i obchod a davali za dobre ceny...takze asi treba vice prozkoumat....aspon co se tyce jihu anglie tak tu moznosti jsou se servisem dost slusne, i kdyz trosku drazsi , ale jak co , nekdy mi to prijde i trosku levne na ty platy tady ... nekdy zase za prkotinu vyhodis 100 liber ani nevis proc ..

2007-07-13 17:27:08

jo to prave delam, v tom prvnim me rekl 3 kila, ted uz je to 110 + mozna 45 (neni jiste, az se sunda kolo...) plus prace za 20 - 30 mozna i 40 korun. prijde mi ted ze se to cim dal vic zhorsuje, cely auto mi zataci doleva, na tu stranu co je ta poskozena naprava. hruza, uz sem i objednanej ale az na 9.8., doufam ze to do ty doby jeste vydrzi.... jezdim ted jak duchodce

2007-07-15 13:47:38

Mám pocit, že naše "ojetá" P11 kombi má všechny nemoci P11-tek. Samozřejmě, horní ramena klepou taky.

Chci se zeptat:

* Měnil někdo z vás pouze silentbloky ramen? Např. na www.e-cat.cz jsou k dostání i samostatně.

* Mám pocit, že nevytáhnu vnitřní (u podběhu) šroub horních ramen (zavazí podběh), je potřeba odšroubovat úchyt horních ramen (4šrouby)?

* Když už to bude rozhozené a bude muset na geometrii, na co se ještě preventivně zaměřit?

Díky za odpovědi/názory.

Mimochodem, v odborném článku (který teď zpětně nemůžu najít ) popisoval technik problém přední nápravy P11 v souvislosti s ET disků kol. Má se používat výhradně ET stanovené výrobcem a jakékoliv jiné urychluje její konec. Docela tomu věřím a vědět to dříve, tak nemontuju ET 37. Asi je spíše náhoda, ale brzy po nově nasazených AL ET37 se vůle plně projevila.

2007-07-15 16:12:31

Nové silentbloky jsem sice koupil, ale zatím je mám pořád doma ve skříni. Po rozebrání původních jsem totiž zjistil, že jsou v bezvadném stavu ( drážky v silonovém pouzdru nebyly vůbec vydřené a vnitřní kovová část měla na sobě po celém povrchu pořád původní zelený nátěr - takže taky bez známek ošoupání ). Mně tedy stačilo součástky jenom namazat, složit a namontovat zpět. Při výměně samotných silentbloků může nastat problém s vyražením původních z ramene( i když to ještě celkem jde ), nebo nasazením nových - je k tomu potřeba vyvinout značnou sílu, nejlepší by bylo je do ramene nalisovat, což se v garáži provádí dost špatně. Pokud je mi známo, tak na přední i zadní nápravě P11 nejde kromě sbíhavosti ( rozbíhavosti ) předních kol nastavit nic - geometrie je dána napevno sestavením nápravy. Spíš bych se při kompletaci ramen snažil dodržet utahovací momenty: držák horního závěsu ke karoserii 110Nm, horní závěs ramene k držáku 110Nm, středový závěs k hornímu ramenu 120Nm, a orientaci čepů : vnitřní čep - hlava proti směru jízdy, vnější čep - hlava po směru jízdy. S tím vnitřním čepem s tebou souhlasím, taky se mi ho nepodařilo dostat ven a musel jsem demontovat i držák ramene. Někdo tu kdysi tvrdil, že po sundání plastových krytů podběhu vznikne místo na vyjmutí čepu, ale mně se ani tak nepodařilo dostat ho ven - toho místa tam bylo pořád málo ( mimochodem, bylo to zrovna u P11 kombi ).

2007-07-16 00:02:24

Vnější silenbloky ramen jsem si koupil s tím že je vyměním, ale v garážových podmímkách se to ukázal být až neřešitelný problém. Staré šly ven krásně, stačilo je upnout do svěráku a porvat ramenem a byly venku, ale nové se mi nepodařilo zalisovat do ramena, přesah byl prostě moc velký a je potřeba lis, nepomohlo ani veliké kladivo. Nakonec jsem nové silenbloky zmenšil na brusce aby vůbec šly namontovat a ukázalo se že jsou v háji i vnitřní s čímž jsem nepočítal a měl koupené jenom vnější.

Takže moje zkušenost je taková že je potřeba měnit všechny 4 na jednom rameni a je k tomu potřeba lis. No ale za cenu 4 silenbloků už je skoro nové ramono, tak jsem se nasral a nové ramena si koupil a je klid. Moje staré ramena měly plastové vložky zcela hin a nechápu že se ramena začaly uzývat asi až tak po měsíci od koupě auta a to už se mi ho vracet nechtělo, stejně jako zadní stabilizační tyčky (mám P10 a ta má jiný zadek než P11, ale předek je stejný).

S tou geometrií si nejsem tak jistý vnitřní čep horního ramena je v drážce, takže jsem si nebyl jistý kde ho mám dotáhnout, tím se mění odklon kola. Výhledově se chystám na geometrii tak uvidím co mi poví.

2007-07-16 00:57:28

vojta78: Já už si to přesně nepamatuju, jak to vypadalo u P10, ale na P11 u vnitřního čepu žádnou drážku nemám Je tam kulatej otvor na čep ( předpokládám že Ty máš na mysli drážku v držáku ramene ).Pokud by tak mělo být řešený nastavení odklonu, bylo by praktičtější udělat tu drážku u vnějšího čepu,ne? Navíc si nedovedu představit, jak by v neautorizovaným servisu luštili, jak se ten odklon nastavuje. Jak dlouhou drážku tam máš? Nemáš foto?

2007-07-17 09:02:09

Díky kluci za vaše zkušenosti. Jsou velmi cenné a tak upouštím od silentbloků a jdu do celých ramen. Možná ještě risknu táhla stabilizátoru a zvažuju při jednom udělat i tlumiče. Nabydu-li nových zkušeností, předám je fóru. Šťastné a zábavné kilometry...

2007-08-07 20:09:27

tak došlo i na mě lupání, nebo skřípání nebo jak to nazvat začlo dělat i při sebemenší nerovnosti staci i asfalt jak je trochu jiný úhel hned to klepne (vrže) nevím jak to přesněji popsat...dělá mi to teda jenom z levé strany u řidiče. Po přečtení, že je to častý problém primer jsem nechal vyměnit horní rameno, ale co se nestane, když mi volají ze servisu, že lupání tam je pořád, byla tam i dost velká vůle, která je teď prý o dost menší.

Dostávám se, ale konečně k otázce..co může být příčinou onoho nepříjemného pazvuku? když je horní rameno vyměněno.

dodám že pokud auto stálo třeba den a vic, tak první cca kilometr je lupání minimální ale potom už klepe pořád...zase chvilkově pomuže tak aspoň když den, dva postojí

2007-08-08 10:07:07

nssn: kde jsi ta nova ramena kupoval, co je to za znacku? muze nekdo doporucit jeste neco jineho, nez je Lemforder uvedeny v prvnim prispevku?

mel jsem problemy s vrzanim praveho horniho ramene, nechal jsem vymenit silentbloky (kdyz jsem se pri nakupu nechal presvedcit argumentaci "proc menit cela ramena, kdyz staci vymenit silentbloky, vyjde to na polovinu ceny"), samozrejme na obou stranach a vrzani se po vymene zacalo ozyvat na leve... vycisteni a promazani muze byt reseni, ale je jenom docasne. nakonec jdu do novych ramen, jenom bych rad vedel kde a jaka koupit (nejlepe v cene do 2000.- za jedno)

2007-08-08 11:54:25

MilanS: Já nevím jestli jsi to rameno viděl někdy rozebraný, ale jestli v něm něco může vrzat, tak to jsou jen ty silentbloky. Rameno samotný je jen kus železa. Pokud vyměníš silentbloky, je to jako bys vyměnil rameno. Ono spíš záleží na tom, jakou kvalitu ta součástka bude mít. Nikde není psáno, že nový rameno nezačne po pár stovkách kilometrů vrzat taky - zvlášť když na něm hodláš šetřit (.....nejlépe v ceně do 2000.- ).

2007-08-08 13:16:34

MilanS: nevim znacku a zatim ani cenu ramene ktereho mi tam dali, dnes zjistim

Krupi: jj je mi to jasne, ze nevrze rameno jako takove, ale ty silentbloky, presto jsem to chtel nechat vymenit cele, byla tam i dost velka vule. Volal jsem ted do servisu a rikali ze lupani vychazi z nejakeho horiho cepu, ktery tam je. V katalogu ovsem pry nikde takovyto cep nemuzou najit (existuje vsude jen spodni) nevi nekdo?

posledni moznost je primo nissan, ale tam radeji nechcu znat cenu..

2007-08-08 13:47:13

cena v Nissane - 13 500 Sk za jedno Inak, clen autopb tu ponukal japonsku vyrobu 555 za 1600 Kc jedno. Uz ich mam objednane, coskoro by mali prist... ked budu na aute, poreferujem.

2007-08-08 16:26:11

Krupi:rameno jsem rozebrane videl a souhlasim,ze poblemy delaji pouze silentbloky,zbytek je kus kovu.vymena silentbloku ale znamena je do tohoto kusu kovu zase spravne nasadit,coz dela takove potize,ze pokud se to ma vyresit nejjisteji a dlouhodobe je nejlepsi vymenit cele rameno.cena do 2000,- za kus se mi nezda byt setreni,uz se tu nekolik takovych objevilo a sam jsem na netu nasel do dvou tisic nabidky od firem FEBI,555,Lemforder a Meyle.jde mi ted jen o to,ktere si vybrat

nssn:zkus www.autokelly.cz.tam najdes silentbloky na Primeru horni (vnitrni) i spodni (vnejsi)

P11W:ramena ktere znacky jsi tam dal?


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 45