Fórum - Téma


P11 - problém se startováním v zimě


Fórum Primera P11 P11 - problém se startováním v zimě

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2009-11-02 07:23:22

Zdravím všechny, předem se chci omluvit kdyby to na co se chci zeptat už tu bylo řečeno, ale hledal jsem a nenašel.

Prime r.v.97 2,0TD 67kW

Mam problém v tom, že když klesne venkovní teplota k nule tak se jí nechce startovat. Musím točit dlouho někdy i dvakrát a když už to vypadá, že to baterka vzdává (mírně pohasnou kontrolky) tak zabafá a chytne. Stačí aby se trošku ohřál motor a chytá na brnknutí. Musím dodat, že problem se startováním se mi začal projevovat od jara, kdy se přišlo na to, že je špatný vysokotlaký vstřikovací čerpadlo, který mi nakonec jeden známej opravil a od tý doby nebyl problem. Až ted, když přišla zima Prosím o jakou koliv radu.Baterka je 2 roky stará a svíčky jsou prý OK Začínám být z tohoto auta dost nešťastný.

2009-11-02 22:00:19

NEMÁM

2009-11-02 22:25:54

Ahoj, já si myslim, že ten motor už nemá tlaky = auto má hodně najeto. Je všeobecně známo, že 2.0D není moc povedený motor. Třeba Fordy z 90.let (konstrukčně z konce osmdesátých) to potkávalo už po 150ti tisících km. Tvoje má třeba dvakrát tolik, a já si myslim, že v těchhle kilácích už je prostě ten motor za zenitem. Bohužel.

2009-11-02 23:10:33

Urcite neni za zenitem ,snimac teploty na hlave 2-pinovy?,predstrek na cerpadle tzv.sytic?,alebo zhavici svicky zhavi do zavitu a nie na spici a odmeraj si baterku ci ma 12 Volt aj na 2-rocnej moze byt jeden clanek v prdeli

2009-11-02 23:25:20

Ahoj, mal som podobny problem so startami v zime a problemom bol starter. Tocil velmi "lenivo", a odoberal velky prud zo zhavicov, a start trval dost dlho niekedy az na 2-3 pokus. Po vymene startera su zimne starty malina, drcnem klucom a motor okamzite naskoci. Netvrdim, ze mas vadny starter, iba ho nejak skontroluj. Pri starte pocuvaj, aky zvuk vydava starter, ak ma vyrazny -pisklavy vysokootackovy zvuk, tak je OK, ale ak toci pomaly "lenivo", tak by mohol byt problem s loziskami v starteri a vtedy odobera vysoky prud, -> zhavice sa nechcu nazhavit a zmes paliva sa nemoze vznietit atd. atd. Ked bol motor teply, tak ten problem som nemal.

2009-11-03 06:13:54

Díky všem za rady. Starter točí dobře. Ale i tak se na něj pro jistotu podívám, člověk nikdy neví O víkendu juknu na baterku a popřípadě necham překontrolovat svíčky. Ani nevím kdy byly naposledy měněný Jinak auto má najeto cca 180 000km

2009-11-03 07:43:20

Ty kilometry bych neřešila, my máme na 2.0D přes 330.000km, tlaky jsou naprosto v pohodě a startuje na drcnutí za jakýchkoliv podmínek. Co jsme jedině měnili, byly svíčky a vstřikovače - ty už byly opotřebené a v zimě to bylo při startech znát.

2009-11-03 09:03:10

peši.To, co jsi napsal je pěkná blbost.Tyhle motory,co se týká tlaků a mechanických částí,vydrží klidně i milion kilometrů.Měl jsem čest mít k dispozici dost motorů 2,0 D,od Sunnyo,přes Almeru i Primery.Většina závad byly žhavičky,sem tam těsnění pod hlavou nebo turbo.Ale tlaky byly vždy OK.Tenhle motor má nepřímý vstřik paliva,proto se odsuzuje nebot dochází k větší tepelné i tlakové zátěži hlavy i těsnění.Proto byly Primery TD,v rámci svolávačky,zvány na výměnu těsnění pod hlavou za odolnější.Ale pokud se s tímto motorem jezdí rozumně,vydrží neskutečnou porci kilometrů.Jedna záludnost je ve žhavení.Nevím,jak u Primery,ale u Almery je žhavení napájeno přímo z řídící jednotky(silový proud) a někdy se stane,že se tam někde kontakt přeruší a pak nefunguje nebo málo funguje žhavení(přechod.. odpor.)Nejde to většinou opravit,bud vyměnit ŘJ,nebo si udělat ovládání žhavení ručně.

2009-11-03 18:37:36

fuuu toto je dost huste citat ,jeden tu uz motor pochoval ze nema tlaky druhy starter ale kazdi co mal diesla a v zime mal problem tak asi riesil najprv kontrolu zhavicou urcite su tam od vyrobi podla mna tak pozri tie u nas doma bolo najazdene na jednej 2.0TD primere 270tis km a ci bolo plus alebo minus 20 tak vzdy chytila bez problemou v zime chytala este lepsie ako v lete aj ked uz vidim ze tu budu ohlasi ze to neni mozne..a mam pocit ze to ma 66kw a ziadne sviecky skus rano tri krat nazhavit to tak ,ze zhav ,ked vypne kontrolka zhavenia tak vypni klucik a zopakuj to a po tretom zhaveni skus startovat ze ci to nechyti skor ako ked zhavis len raz.

2009-11-04 06:30:11

jj motor má 66kW. Nevím jak u vás ale u nás jsou žhavící svíčky a ty mám už asi v háji, ikdyž mi říkali nedávno, že jsou v pořádku. Několika násobné žhavení jsem zkoušel a to samý. Prostě točit točit dokud to nechytne a nebo neodejde baterka. Dam to do servisu a uvídím co na to řeknou. Snad to budou jen ty žhavící svíčky. Až budu vědět výsledek tak dám vědět.

2009-11-04 08:11:37

Pokud nepomůže násobné žhavení (pokud jsou tedy žhaviče O.K.), šla bych po vstřikovačích - ty když jsou opotřebené, tak místo rozprašování paliva spíše ukapávají a tečou, tím pádem se nafta hůře vznítí. Zatepla to tak není poznat, ale u studeného motoru celkem dost.

2009-11-04 08:24:48

aha no to není moc dobrá zpráva :( Stačí aby se trošku ohřál a pak chytne hned. Uvidíme co řeknou v servisu. Je teda pravda že se z výfuku hulí jak z náklaďáku, když to nastartuju. Takže by klidně mohlo být v háji oboje. Každopádně děkuji za rady.

Ještě se tedy zeptám, je možný, že kdyby to byly vstřiky tak je auto jakoby línější? Protože bych řek, že ještě loni mělo slušnej odpich a ted se tak trochu jakoby plouží.

2009-11-04 08:42:37

Pochopitelně, špatně fungující vstřiky způsobí horší spalování a tím pádem auto nemůže optimálně využít potenciál paliva. Problém může způsobit i jejich zanesení nekvalitním palivem, což se dá eventuelně pořešit přidáváním aditiv, která pročistí a promažou celý systém. Já je používám do nafty dlouhodobě a je to znát.

Výměna vstřikovačů není zas tak problém, u těchto motorů to není ani tak drahá záležitost narozdíl od moderních dieselů s C-R systémem.

2009-11-04 08:52:26

U nás na kladně v u autodráb mi kdysi říkali, že vstřiky 10 000,- a za čerpadlo 30 000,- to bylo na jaře, když odešlo čerpadlo, který jsem si nechal u známého repasovat za 5000,- takže citelnej rozdíl. Zkusím se tedy s ním domluvit a uvím. Každopádně aditiva taky přiljevám a na hlučnosti je to znát je to o dost tiší než před tím. Jinak tankuju jen u OMV. Tak nevím jestli maj dobrou nebo špatnou naftu.

2009-11-04 08:56:34

Když jsme měnili vstřiky, dávali jsme tam BOSCH, a jeden vyšel na cca 1000,-, takže komplet oprava i s prací asi 5000,-.

Naftu bereme teď u Benziny, mají 60 cetanovou Vervu a ta se nám nyní jeví jako nejsolidnější volba. Je to však individuální a i v rámci stejné značky jsou rozdíly v kvalitě paliv.

2009-11-04 09:14:04

Jen mě udivuje ta cena za ty vstřiky.Nestačím se divit. Že je to u Drába dražší jsem věděl, ale že by až o tolik. Ještě mi tam servisák řek, že cena je za repas ne za nový. Tak to opravdu děkuju za všecko dam to tomu známímu a snad to bude dobrý a najezdím s primušou ještě moc a moc šťastných kilometrů.

2009-11-05 08:17:37

ahoj, mam 2.0TD 66kW a pripojim sa k nazoru od veNomYZ, ze v zime viac nazhavit 2-3x a potom skusit startovat. pokiel tam nie je iny problem. Aj ked ja to este robit nemusim, lebo problemy so startom boli u mna vzdy spojene bud so starterom alebo s baterkou. Al e aj napriek tymto problemom, som vzdy natocil....

Ak ide o terminologiu, ci zhaviace sviecky alebo zhavice, tak sa priklanam skor ku zhavicom.

Trochu teorie : Diesle/naftaky maju zhavice a benzinaky maju sviecky.

Sviecka hadze iskru a je to elektricky vyboj, ktory zapali stlacenu zmes vo valci nad piestom.

Zhavic je elektricka cievka, ktora ohrieva priestor nad piestom, kde sa vstrekuje nafta, aby sa nafta vznietila ( => vznetovy motor =palivo nafta). Dnes uz moderne benzinaky maju tiez zhavice/cievky, ktore robia predohrev priestoru, kde sa strieka vstrekovacou tryskou benzin a sviecka svojim elektrickym vybojom zapali iskrou zmes.

2009-11-05 09:00:42

Je to jen slovíčkaření a o jazyce. Jestli žhavící svíčky a nebo zhavice? Hlavní je, že se jedná o jednu a tu samou věc přeci a že si rozumíme. U mě to vícenásobný žhavení nepomáhá, tak to vidím na vstřiky. Každopádně uvídím až co na to řekne servis.

2009-11-05 10:16:53

Ještě mne napadla baterie, jak je na tom kapacitně a jak je stará? U dieselu už +- po pěti letech nemá takovou sílu, takže i to může dělat v chladném počasí neplechu. My máme 69Ah aku, měla by tam být údajně ještě silnější, ale i tak to stačí. Nepročítala jsem diskusi kompletně, takže pokud už toto bylo zmíněno, omlouvám se. Každopádně zkus do nafty přidat aditivum pro odstranění úsad, napoprve to zpravidla nepomůže úplně, ale opakované přidání je pak výraznější. Pokud nejsou vstřikovače vyloženě opotřebené a problém dělají jen úsady, je to nejlevnější způsob odstranění problému. Jinak zkus natankovat ten 60 cetanový Verva diesel od Benziny (nejlépe tam, kde je velký odběr), dost je to znát oproti obyčejné naftě a taky to obsahuje čistící složky. Osobně bych to vyzkoušela dřív, než auto draze opravovat.

2009-11-05 10:23:57

Tak baterie je 2 roky stará 74 Ah. Jen musim skontrolovat jestli nepotřebuje dolejt. Jinak má dost síly i na tři točení, takže bych řekl, že to baterkou nebude, ale za kontrolu nic nedam


Odpovědět

1  2