Fórum - Téma


P11 - Problém s výkonom motora


Fórum Primera P11 P11 - Problém s výkonom motora

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2010-03-20 12:58:35

Prosim o radu pri problemoch s vykonom motora. Moja Primerka 1,8 benzin, 84kW mi posledny tyzden robi starosti. Prestala mat vykon, jazda do najmensieho stupania znamena ist na trojke, co na dialnici fakt nie je vobec prijemne. Na 5. stupni sa dostanem na maximalku 100km/hod., mierne stupania len na 3.-ke.

Pri volnobehu max 4000-4500ot. aj to uz po chvilke zacnu klepat ventily takze motor zbytocne netyram...

Podobny problem som mal asi pred rokom, vtedy pomohlo vymenit vahu vzduchu, teraz so zapozicanou a 100% vahou bez zmien, vykon stale slaby. Rozvody som menil asi pred 2 rokmi, odvtedy som najazdil cca 65tis.km.

Skusal som prezriet palivovu cast od nadrze, dopravne cerpadlo o.k., palivovy filter o.k. (na skusku som ho vyradil a prepojil hadicky na priamo), dotiahnutie spojov palivovych hadich o.k.

Este snad informacia, ze pred mesiacom mi vyhodilo chybu snimaca otacok klukoveho hriadela, po resete asi tyzden bez chyby, potom asi 100km mimo domu mi v malom servise znova diagnostikovali chybu snimaca, skusili sme ho zamenit za snimac otacok vackoveho hriadela. Bolo to len nudzove riesenie, ale domov som dosiel. Povodny snimac otacok kluky mal cisla SG1B000 a 3Z1 2B5 A29-630, snimac otacok vacky mal cisla SG1B000 a 3Z0 8B5 A29-630. Dostal som sa k jazdenym snimacom s oznacenim SG10000 a xxx xxx A29-631, tqak som zobral par, aby v motore boli rovnake. Po vymene za "nove" motor vcelku posluchal, ale posledne dni ma fakt zlosti... Takze neviem, ci problem nemoze byt aj v nekompatibilite snimacov a tym aj ich udajov pre RJ.

2010-03-21 11:29:07

Na radu jedneho znameho automechanika som vyskusal demontovat prednu lambda sondu, aby v pripade chyby na katalyzatore a mensieho prietoku vyfukovaych plynov mali kade unikat. Na moje prekvapenie, otacky vybehli bez najmensieho zavahania nad 6000ot., takze chyba pravdepodobne bude v katalyzatore alebo vo vyfukovom potrubi. Trocha ma prekvapil nadmerny dym, ktory z otvoru lambda sondy unikal a bolo ho citit sirou. Na zaver este info, ze motor mi zerie na cca.2000 km cca. 0,5l oleja. Ci to nahodou nesposobuje aj presak oleja do valcov...

Dakujem za akekolvek rady.

2010-03-21 12:27:34

Ten chybejici vykon bych videl nejednoduseji ve vyfuku, a to v ucpanem vyfuku (vysypane tlumice/kat). Uz se mi to stalo dvakrat v zivote s ruznymi auty. Vysledek stejny jako ty, motor se nafukuje jak balon (zacne vsechno trpet) a dalnici jede clovek do kopecka 60km/hod.

Takze poradne over vyfuk, nejdriv jednoduse, vlez pod auto, a petsi/gumovou palici zkus probouchat katalizator, stredni tlumic, koncovy tlumic. Jak v nekterem bude chrasti/bouchat, je to jasny, je vyrezlej, rozsypanej, ma omezenou pruchodnost (tomu by nasvedcoval i tvuj pokus s lambdou). Nemusi to delat jen kat, ale kterykoliv z tlumicu. To ze to nebude chrastit, jeste neznamena, ze neni ucpany, ale jak tohle bezpecne poznat uz nevim, snad ostatni poradi. Jakmili proveris vyfuk, postupuj k motoru. At zbytecne neutracis za drahe soucastky, pricemz chyba je ve vyrezlem (zevnitr) vyfukovem potrubi.

Ta spotreba oleje dost drasticka, ale pokud je ted aktualni stim problemem, tak buh vic, co se deje v motoru, kdyz se nemuze vyprazdnit (krom toho, ze se skutecne nafukuje jak balon), muzou plyny utect pod krouzky a stim uvolnenim muze utect i olej.

2010-03-21 13:15:16

Jo,s tím katem to může být.Také se mě to stalo.Prostě se vysypal.Tak jsem ho vyhodil a auto jelo jako fík.

2010-03-21 13:19:26

No ,ale kdyz se vysype kat tak to chce bud novej celej vejfuk nebo vytahnout ten vyfuk a normalne ho hadici proplachnout dokut se nevyplavi ten bordel ven

2010-03-21 13:20:08

To si ten CAT vykuchal?

2010-03-21 13:45:49

Jasně,tam byl nějakej keramickej a prostě to ucpal.On se uvnitř rozsypal.A na emisích to prošlo i bez něj.

2010-03-21 17:16:50

Podobný problém s výkonom som riešil na P11C 1,8 ale tam po odpojení výfuku nenastala žiadna zmena k lepšiemu a nakoniec to bol vadný MAF. Po výmene mafu auto ide ako hodinky...

U teba to ale tiež vidím na KAT, keďže po otvorení výfuku auto ožilo...

2010-03-22 23:06:20

Zdravím vás...asi jsem našel to správné téma, mam P11C 2.0 sport. uz dlouho mam problem s vykonem. Někdy jede a někdy ne. Pokud chci silně akcelerovat ,není to možné, při sešlápnutí plynu se motor udusí. Cítím jak se pustí sání í motoru se chce, ale auto cuká a nevím co dělat a je to jako by mě někdo zeadu držel. Váha je téměř nová, dále jsem vyměnil lambdu na svodech, kabely, svíčky, rozdělovač, palivák a už vážně nevím co dál. Dnes jsem jel v noci a už to bylo neunosné, tak jsem se podíval na motor a při stylu jízdy "kadla kadla" svody svítily jako blázen. už vážně nevím co to může být a auta se mi zbavovat nechce. poradí mi někdo ? díky

2010-03-22 23:55:06

Takze problem definitivne vyrieseny Aj Karlosovi1985 mozno tiez pomozu dalsie vety...

Takze dakujem vsetkym, co prispeli k mojej teme. Dal som na ich rady a dnes popoludni som sa pustil do demontaze katalyzatora. Najprv som vykrutil von prednu lambda sondu. Po trosku problematickych pokusoch, sa mi nakoniec podarilo uvolnit 6 prehrdzavenych skrutiek, ktore z prednej strany drzali plechovy kryt vyfukoveho potrubia vychadzajuceho z motora. Pod nim bol na 3. skrutkach dalsi kryci plech chraniaci samotny katalyzator. Katalyzator je k prirube spodnej casti vyfukoveho potrubia pripevneny 6. skrutkami, k zadnym dvom je dost problem sa dostat. Pomohlo uvolnenie 8ks matic, ktorymi je k motoru pripevnene vyfukove potrubie a opatrne (kvoli tesneniam) som potrubie od motora poodtiahol asi 4 cm a nechal na upevnovacich stiftoch. Potom som uvolnil 2 matice a 1 skrutku na spoji spodneho vyfukoveho potrubia veduceho od spodku katalyzatora k spletanemu vlnovcu a rozpojil. Potom uz nebol problem uvolnit zvysne dve skrutky na prirube a odlepit katalyzator od horneho vyfukoveho potrubia tahom smerom dole.

Katalyzator na pohlad nevyzeral nejako znicene, ale napriek tomu som celu keramicku vlozku katalyzatora jednoduch sroubovakom a kladivom porozlamoval a vysypal. Trup katalyzatora zostal teda uplne prazdny a opacnym postupom som ho znova zalozil a upevnil na auto. Zakrutil som vsetky skrutky a matice nazad a pozakladal som vsetky kryty. Po nastartovani to malo jemne ostrejsi zvuk, ale mozno len subektivne. Motor reagoval na zoslapnutie plynu velmi pruzne, tak som sa siel previezt a ZASE TO BOLA TA MOJA STARA DOBRA PRIMERA. Dufam ze to niekomu pomoze, mozno aj tebe Karlos1985. Drzim palce.

2010-03-23 09:09:14

Pokud jste demotnovali svody od bloku (tedy prvni katalyzator u P11C) a vratili, namazali jste tesneni nejakym tmelem? Original tesneni jen plechove (ne med, ani hlinik, ale dvou-tri vrstvy tesneni). Aby ti to nefoukalo, radsi to zkontroluj... Jo a potom, tak po 2000km radsi dotahni vsechny srouby (svody, priruby, atd) za tu dobu ti to sedne a muze se to povolit, a pokud jste nedali nove tesneni, muzes ho komplet podpalit (me se to stalo).


Odpovědět