Fórum - Téma


P11 - přístrojová deska


Fórum Primera P11 P11 - přístrojová deska

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2009-04-20 21:50:32

Nevíte někdo jak dostat ven přístrojovku v P11 r.v.2001 combi? Hledal jsem všude možně. Zatím mi to příjde že musí ven snad rádio, pak ventilace nad rádiem a pak teprve panel s přístrojovkou. Díky

2009-04-20 22:07:37

P11, combi, r. 1999, postup ktory si popisal je spravny... , radio, stredovy panel s prieduchmi ventilacie a az potom kryt s pristrojovkou ... mam taky pocit, ze uz tu je tema o tomto probleme, toto je duplicita

2009-04-20 22:08:42

tak to mě štve. kvůli jedný žárovce si rozeberu půlku auta díky

2009-04-20 22:11:41

...hold je to sikmoocka, je sice dost spolahliva, ale niekedy sa dostat k tomu, co potrebujes je dost zlozite, asi ako skrabat si pravou rukou lave ucho cez hlavu ...

Taku Primerku ako mas som chcel aj ja, ale v tej dobe bola o cca 80 litrov drahsia, tak mam vagon este pred faceliftom..

PS: duplicitna tema....

2009-04-20 22:24:17

Asi by sa tu zisiel podrobny navod, nie? mne nesvietia displeje ODO KM a PALUB.PC, rozmyslam ci by nebolo dobre tam pripajkovat biele led, tie uz maju skvelu trvacnost. Joj len toto rozoberanie palub.dosky .... na prvykrat to bude horor...

2009-04-28 00:31:21

Tak přístrojovku jsem už měl od prvního dotazu 2x venku a můžu říct že teď už mi to jde . Jen ještě koupit ty malé žárovky na podsvětlení displaye a je hotovo.

2009-04-28 11:21:05

demontáž kompletní přístrojovky je záležitost do půl hodinky když to budete dělat opakovaně. Zkusím to tu popsat, snad na něco nezapomenu.

1. Demontáž tunelu:

  • odšroubujeme řadící páku (není podmínka ale je to lepší)
  • směrem nahoru vyjmene kryt kolem řadící páky a odpojíme zapalovač
  • pokud jsem neodmontovali řadicí páku, tak necháme na páce tu koženku a vyndáme ju z krytu z pod těch pacek a to prohnutím té koženky ve které je natažen pevný drát.
  • posunete obě sedadla do předu a zezadu z boku odšroubujete 2 samořezky an tunelu.
  • vycvaknete oválný kryt s ocáskem pod ruční brzdou a odšroubujete 2 samořezky.
  • vpředu u pedálů vycvaknete příchytku tak že střed příchytky zatlačíte dovnitř a tím se příchytka uvolní a následně vycvaknete plast na levé straně tunelu a na pravé straně tunelu - v předu je nasazenej na plechu a k tunelu je nacvaklej, takže napřed na straně tunelu.
  • pak odšroubovat 2 samořezky na tunelu vpředu zleva i z prava
  • silou zatáhnout ruční brzdu až hodně nahoru a vyndat tunel. Když je zatáhlá málo, tak zavazí vyndání tunelu.
  • pokud máte vyhřívání sedadel nebo něco na tunelu, tak samozřejmě po mírném vytažení tunelu nahoru, odpojit konektory, kterou jsou v tunelu

2. Demontáž středu palubovky

  • demontovat spodní kryt nad nohama řidiče - 3 samořezky
  • demontovat schránku u spolujezdce - zespodu jsou tam dvě černý packy s hřídelkou který je potřeba vytáhnout. Aby šla vytáhnout ta co je u tunelu, doporučuju odšroubovat tu spodní samořezku na přihrádce.
  • vyndat přihrádku - je už tam jen nasazena pokud vyndáte ty 2 packy.
  • vyndat kryt parvého spodního sloupku směrem do středu auta - je tam jen zacvaklej po odmontování toho černýho cuplíku rukou.
  • demontovat obal schránky - cca 6 samořezek včetně samořezek kotvičky zámku přihrádky.

Kotvičku přihrádky vysunout - je ve tvaru účka a drží tím ten obal k palubovce.

Dále se to dělí na starej model P11 a novej P144

3. demnotáž u starého modelu

  • demontuješ 2 samořezky dole nad tunelem a 2 samořezky těsně nad rádiem a surovým tahem dozadu vyrveš silou celej střed (včetně rádia. Hlavně je třeba ho vyrvat nahoře kde jsou ofuky, já to vždy držím v místech ofuků. dole to jde vyndat lehce.
  • odpojíš konektory od tlačítek a rádia
  • demontuješ lanko na ovladače z ofukůa to tak že ho napřed vytáhneš nahoru z toho plechu co drží bovden a následně šroubováčkem vycvakneš do boku lanko z plastovýho čudlíku.
  • demnotuješ cca 4 (3) samořezky od středu palubky co jsou tam jak bylo rádio. Dále jednu samořezku tam jak byl obal přihrádky a jednu tam jak byl kryt nad nohama řidiče. Dále demontovat 4 šrouby, kterýma drží ovladače topení k palubovce. vytáhnout ale ten střed ještě nepůjde!!

4. demontáž u nového modelu

  • pokud je originál rádio (P144) strčit 2 drátky do těch 2 dír v rádiu až nadoraz a lehce to cvakne.

Pak vytáhnout a odpojit rádio .

  • nad tunelem jsou 2 samořezky s velkejma hlavama, tak ty taky demontuješ a 2 samořezky jsou pod rádiem. tady zůstane středový panel na ovladačích.
  • Horní ofuky odmontuješ 2 samořezky a hrubým tahem vyškubneš ven. odmontuješ všechny samořezky pod radiem, kteým tam drží takový plechový účko, který nevím na co tam vůbec je a vyndáš ten plech.
  • demontuješ lanko na ovladače z ofuků a to tak že ho napřed vytáhneš nahoru z toho plechu co drží bovden a následně šroubováčkem vycvakneš do boku lanko z plastovýho čudlíku.
  • Dále odmontuješ jednu samořezku tam jak byl obal přihrádky a jednu tam jak byl kryt nad nohama řidiče

Dále opět společně!

5 demnotáž krytů volantu:

  • odšroubuješ 4 (6) šroubku pod volantem a vyndáš kryty kolem volantu.

6. demontáž tachometru

  • demontuješ jeden šroubek krytu tachometru co je uprostřed pod ofukama a dále 2 samořezky co je přímo u tachometru nad volantem
  • silným tahem vytáhneš kryt tachometru včetně levýho ofuku a vypínačů pod levým ofukem. Opět u ofuku to jde velmi ztěžka a chce to hrubou sílu! POZOR pokud zase budete tahat mo silne, může se vám stát že se Vám rozskočí ovladač na zrcátka a už nikdy nenajdete milimetrový kuličky a pružinky a plíšky!!
  • následně odpojíte konektroy na ovladačích, hadičku a konektor od klimy, který je na tom krytu vedle volantu vpravo - pozor při zpětné montáži, často se zapomína tyto dvě věci připojit a pak nefunguje klima!!
  • následně kryt vytáhnete - je to ježek v kleci ale jde to!!
  • odšroubujete 4 šrouby od tachometru a tachometr vyjmete a odpojíte.

7. Te´d už můžete vyjmout střed palubovky tahem dozadu.

8. Vlastní demontáž palubovky

  • odděláte gumy kolem dveří v přední části - u palubovky a u předních sloupků.
  • tahem - škubnutím vyndáte přední sloupky kolem čelního skla - nahoře a nakonec je vysunete z palubovky.
  • doporučuju nyní odpojit jednotku airbagů, která je za ruční brzdou - vetšinou jsou tam 3 samostatný konektory, někdy ale jeden společný.
  • speciálním hvězdikovým klíčem s dírkou číslo 50 demontujete spolujezdcův airbag - 2 šrouby tam jak byla přihrádka před spolujezdcem. airbag zůstane v palubovce + odpojit konektor!!
  • demontovat 3 matice M6 (10-ka klíč) - na každé starěn dole u sloupku dveří jedna matka a uprostřed pod tachometrem ta třetí.
  • vycvaknout příchytku kabeláže pod tachometrem a kabeláž k tachometru strčit do volného prostoru nad pedály
  • šroubovákem vycvaknout ty dlouhý kryty pod čelním sklem a odpojit ta dvě (u některých jen jedno) čidla.
  • odšroubovat ty 2 šrouby M6 (10 ka klíč) se objeví na každé straně pod těma krytkama. Jde to špatně, já použíbvám malou golu 10 ku prodlouženou, na ní kloubek a následně 4 prodlužky a ráčnu. Jinak se tam nedostaneš pokud není sundáno čelní sklo.
  • dál odpojit osvětlení popelníku -buď vycvaknout konektor, což většinou nejde, a nebo pootočením celé objímky a vyndáním včetně žárovky. Před montáží paliubovky zpět doporučuju konektor odpojit a žárovečku namontovat do palubky před montáží a pak jen připojit konektor
  • odšroubovat sloupek volantu ale jen ty 2 horní matice M8 - 12ka klíč, tak aby šel celej volant sklopit k sedadlu.

Na a to je vše teď už jen dva lidi chytnou palubovku a vytáhnou ju směrem do auta a dveřmi spolujezdce ju vytáhnou ven. Když nesklopíte volant, tak tu palubku přes sloupek nevyndáte. U P144 při vyndávní palubovky je nutné celej ovladač topení včetně krycího plechu provlíknout palubovkou, nebo je lepší na topení odpojit lanka a na tom ovladači vycvaknout konektory a tím bude celý ovladač možno vyndat samostatně..

Upozornění!! Pokud neodpojíte řídící jednotku airbagů, a pak zapnete klíček, když bude odpojen nějaký airbag. po zpětné montáži vám bude airbag blikat a bude to chtít počítač. Pokud je auto takto rozebráno, jde s ním normalně jezit - nastartovat popojíždět a pod. Z hlediska elektroniky je odpojen pouze airbagy a tachometr, vše ostatní je funkční. Taky se pořádně podívejte, kama vedou různý lanka, protože je potřeba je natáhnout stejně - křížení s kabeláží atd. totéž o kabeláži k rádiu, ke tlačítkám, k čidlu klimatizece apod.

Pokud jsem na něco zapomněl, tak možná jo, protože takt od stolu se to blbě píše. tak sem můžete dát upřesnění.

Pokud chcete vyměňovat pouze žárovky v tachometru, tak vám stačí provést pouze úkony označené číslicemi 3 až 6.

2009-04-28 13:16:36

Honzo chtělo by to ještě hodit do návodů

2009-05-01 10:33:36

No jen doufám že honzův popis není pro výměnu žárovek . Jinak pokud je zde někde duplicitní téma, neměl by někdo odkaz? Chystám se na výměnu žárovek ve své P11/144 ale nějak se mi nedaří se tam dostat.. Mimoto nesnažil se tam někdo nacpat třeba ledky s jinou barvou? Napadla mě zelená, ale nevím jak to bude vypadat.. Za odpověď díky

2009-05-04 07:45:42

Primerosak, stač si přečíst poslední větu mého příspěvku, kde je napsáno, co se musí rozebrat při výměně žárovek!!

2009-05-04 18:47:20

Nevšiml sem si .. Každopádně sem to rozebral, všechny žárovky povytahoval, ale teď ještě musím sehnat nové diody, ale nevím co za typ tam je.. Vytáhl sem 3 malé z pal. pc., 4 ze směrovek a světel, 3 z podsvětlení budíků a pak sem ještě vytáhl 2 z klimatizace a nakonec jednu z osvětlení interiéru... Neví někdo název těch žárovek podle čeho bych to našel? Nebo nějaký dobrý e-shop kde je všechny najdu v zelené barvě a ty směrovkové v bílé?

2009-05-04 19:02:23

Já jsem to řešila předěláním tak, že jsem do původních patic dala nové LEDky (s naletovanými odpůrky na +) nebo žárovičky na 12-15V, vše koupené v prodejně s elektrosoučástkami. Vyšlo to na pár korunek.

2009-05-05 07:47:00

Pokud budeš dávat zase žárovky, tak v každým autosportu apod. je mají, tak jim je ukážeš a ony ti jich dají kolik chceš. Ty nejmenší jsou stejné do feldy.

2009-05-05 20:36:31

Problém je v tom že chci zelené.. zatím sem našel zelené diody jen na budíky. na palubní PC a na klimu zatím nic

Vytáhl sem z té patice přímo žárovku (i z té větší do budíků i z té menší do směrovek a klimy).. Nevíte někdo označení té žárovky? Měla by to být T5, ale nevím přesně která to je, jestli ta větší nebo ta menší.. Pak ale jak se jmenuje ta druhá? jedna má 5mm a menší asi 4mm. Navíc honzo hledal jsem tu mini žárovku na filetu a nějak sem nenašel mimoto tu malinkou do toho displaye sem vůbec nikde nenašel

2009-05-17 12:37:11

no vcera mi prestalo svitit podsvetleni digitalniho ukazatele teploty ,takze rozebirani cele palubky me nastesti neceka ale nez to rozeberu chtel bych koupit zarovky, jenze jaky typ ? chci to teda jen pro osvetlni tlacitek klimatizace a nastaveni proudeni vzduchu ...

nechce se mi to rozebirat 2 x , jelikoz ted vim jak tam mam radio pevne pridelano to bude porod zase..

dik za odpoved !

2009-05-17 14:05:02

Ahoj, já jsem měnil taky, žárovky jsem kupoval v nissanu,ale jen žárovky bez tý patice a nevim přesně, jaký jsou tam typy, ale myslim, že je to T10, T5,T? tu nevim, ale je to ta nejmenčí, co osvětluje pal. pc. Všechny žárovky v nissanu mě stáli cca 40 Kč.

2009-05-20 13:13:01

tak je to T3 1,2W (na paticii je napsane V2 ) - v autodilech za 15 kc/ks

2009-05-22 17:53:08

Ahoj, Honzo, plati ten Tvuj navod i pro Almerky nebo se to necim vyrazne lisi? Potreboval bych sundat horni viko pod sklem :) (almera rv 2001)

2009-05-25 07:54:25

N16 je jiný, ale postup je v zásadě skoro stejný, akorát šroubky jsou jinde.

2010-05-01 18:58:54

to honzoBK: mal som to rozobrané už 2x ale zakaždím som sa dostal len po tie horné ofuky.

Je možné že by to išlo až tak tažko? mal som to všetko odmontované ako píšeš ale nejdú mi vytiahbut ani za boha ked to silnejšie potiahnem tak to dolámem Není su tam ešte niekde šroby čo to tam držia? prosím poradte.


Odpovědět

1  2  3  4