Fórum - Téma


P11 - převodovka


Fórum Primera P11 P11 - převodovka

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2008-01-01 20:47:36

Čau Ahoj Všem.. Až se mi tady proberete po Silvestru mohly by ste mi poradit jaký olej je nej do převodovky Primery 2.0i.. A ještě kama se to tam leje a jak poznám KOLIK.. Jedna chytrá duše mi řekla že se to nemění, což se mi tedy vůbec nezdálo.. A pak sem někde zahlédl že to někdo bude měnit, bohužel už nevím kde.. A kdo jde 2.1.2008 do práce jako já tak ať to tam zvládne..

2008-01-01 20:48:48

Taky jsem slysel nazor, ze se nemeni, ze origo olej je nej...

2008-01-01 20:54:21

jagy: Jsem rád že na tom neměnění něco je.. Bo mi to říkal mechanik který mi sem tam něco spravuje.. Ale i tak by se mělo skonrolovat množství a nějaký tam dolét, podle mě..

2008-01-01 21:34:31

Jasne, zkontrolovat olej neni nikdy na skodu..

2008-01-01 23:39:07

Ahoj ... JA jsem tedy po nakupu auta vymenil radsi uplne vsechno .. je pravda ze olej v prevodovce mel jeste docela hezkou barvu .. ale vyteklo ho snad o pul litru mene nez sem tam pak nalil .. Urcite to neni na škodu .. Dal jsem tam plnou syntetiku od valvoline API GL-4 75w-90 ( 3,6l ) Castrol je pry jeste lepsi .. ale 2x tak drahy .. Vymena byla docela v pohode .. jen sem si musel ze staryho sroubu na brusce udelat takovy vetsi 4 hran abych povolil jeden z tech otvoru ... do druheho pasuje mensi gola. Trubkou sem udelal velkou paku a slo to povolit celkem v pohode. Jinak ty srouby jsou kdyz se divas ze predu na auto .. tak na prevodovce na prave strane .. jsou 2 nad sebou .. jeden vypousteci a nad nim je nalevací . Lehceji mi to ted řadí a mam z toho i lepší pocit. Hodně zdaru .. Berry

2008-01-02 20:18:47

Berry: Dikec.. Ještě taková drobnost jak poznám kolik ho tam příde.. Měla by tam být nějaká měrka nebo tak něco.. Věčinou to bývá nějaká vychytávka jak to poznat..

2008-01-02 23:04:20

Vypustis .. zasroubujes ten spodni a do horniho lejes dokud nezacne vytekat ... je to dira z boku do prevodovky, takze sem to tam lil trichtyrem . kterej sem mel uchycenej nahore v motoru s tenkou hadickockou svedenou do te diry .. trvalo to snad pul hodiny :o/ .. ale nemel sem silnejsi hadicku a bylo to nejpohodlnejsi :o) .. Hlavne si dej bacha at si nejak na zacatku neozvejkas ty otvory nevhodnejma nastrojema ! .. kdybys byl z prahy nebo okoli, tak ti muzu pujcit ten muj pripravek . Jinak bys tam mel dostat +- 3,5 litru .

2008-01-03 00:18:04

Ma tam ist API-GL4 SAE 85W-90

2008-01-12 13:07:47

Mám asi 150 000km na Primeře 98,tak jsem si řekl,že určitě neuškodí výměna oleje v převodovce.Na doporučení Doris a mnoho odborníků jsem si přes internet objednal 4 l oleje CASTROL TAF,cena 1 l mě vyšla asi 400 Kč.Ale co bych neudělal pro miláčka.Je to plná syntetika.prý nejlepší na trhu.Tak jsem se do toho s vervou pustil.Vypuštění oleje bylo bez problémů,na čtyřhran přesně pasuje račna z velké gola sady.Olej byl dosti tmavý,až mě to zarazilo.Proti tomu novému...Poněvadž vůz nevlastním od novoty,kdoví,co tam kdo nalil.Mně to velice připadalo na klasický PP 80,hlavně kvůli ,,vůni'"Pak následovalo doplnění nového olele.Ale kámen úrazu.Kontrolní a zároven napouštěcí šroub nešel za žádnou cenu povolit.Je tam taky čtyřhran,ale menší 10 mm.Vyzkoušel jsem všechno možné,menší račna tam pasuje,ale má vůli.Nechtěl jsem za žádnou cenu strhnout čtyřhran,nevím,co bych pak dělal.Japonští soudruzi udělali asi chybu.Dát tam klasický šroub s šestihranem,to by bylo jiná.Pak by pomohl třeba i instalatérský hasák.Ale na druhou stranu,olej se prý nemá vyměnovat,ale při výměně poloosy se stejně musí vypustit.Tak mně nezbylo nic jiného,než koupit klínkovinu,asi 5cm,do otvoru ji strčit a dokola ji zavařit svářečkou.Samozřejmě jsem odpojil akumulátor a alternátor.I tak jsem měl strach o ECU,navěděl jsem,co el. oblouk udělá.Ale risknul jsem to,nic se nestalo.Na navařený čtyřhran jsem použil velký hasák a zkoušel.Už jsem myslel,že svár povolí.Opravdu jsem musel použít hrubou sílu,ale úspěch se zdařil.Podle mého názoru,někdo použil na závit lepidlo.A ted k napouštění.Použil jsem velkou stříkačku 150 ml,dá se koupit ve zdravotnickych pomůckách za 80 Kč.Nasadil jsem na ní hadičku a postupně jsem olej zespodu vytlačoval do převodovky.Mělo to tu výhodu,že mezi jenotlivými cykly mohl olej stéci do dutinTrvalo mě to asi púl hodinky.Vlezlo tam skoro přesně 3,6 l,jak píše výrobce.Napouštěcí šroub jsem ponechal starý i s navařeným čtyřhranem.Pro příště...Při zkušební jízdě jsem hned poznal rozdíl.O hodně lépe lze řadit,hlavně zpátečka.Zdá se mi,že se auto celkově ztišilo,ale celkové hodnocení necháme až na pozdější dobu.Ještě to nejdůležitější.Kdo opravdu nemá kvalitní nářadí a manuální zručnost,at se do výměny př. oleje nepouští.Nebo at zkusí povolit nejprve kontrolní šroub,s ním jsou největší potíže.Pokud se olej vypustí,není žádná možnost jiným otvorem ho nalít!Práce,na kterou jsem si vyčlenil 2 hodky,mě stála celý den přemýšlení a nervozity

2008-01-12 13:48:56

Tak za 1.) Doporučený olej pro převodovky primer P11 je olej castrol SMX-S.

2.) Nejprve vždy se povoluje napouštěcí šroub z toho důvodu, který se stal právě Vám

3.) Na ten 4hran je sada asi 8 4hranů s 6hrany na velkou golu.

Tak si na to dejte příště pozor... Jinak ta zátka napouštěcího otvoru se zpět dává na silikon a otvor se závitem v převodovce je konusový, takže se dotahuje s citem!

2008-01-12 14:42:18

Máme olej TAF-X v převodovce Primery už cca 5 let a je to paráda, rozhodně při příští výměně ho použijeme znovu. Používá se v mnoha profi servisech. SMX-S je olej vyvinutý speciálně pro Subaru. Oba mají stejnou specifikaci API GL4, nicméně s TAF-X jsme poznali výrazné zlepšení, které trvá dodnes a to i včetně vytěsnění převodovky, ze které jsme od použití tohoto oleje nezaznamenali sebemenší průsak (dříve tomu tak nebylo). Používá ho i Mazda, mechanici ho doporučují jako jeden z nejlepších.

2008-01-12 22:01:27

Berry: Díky za návod.. Určitě to pořeším.. Jinak díky za nabídku ale já bydlím KUS od Prahy..

DORIS: Můžeš mi prosím napsat nějaké přesnější označení toho oleje.. Nebo je to celé já se v tom nějak neorientuju

2008-01-12 23:57:51

Nejlevnější co jsem sehnal:

http://www.ask-motorsport...e=sort_detail&sort_id=631

2008-01-13 08:55:55

Rozmazany: Je to přesně ten olej, který sem dal v odkazu výše "sládek". Castrol TAF-X API GL4+ SAE 75W-90 , syntetický převodový olej.

http://www.castrol.com/ca...9011832&contentId=7023007 Je to hned ten první shora.

2008-01-13 11:25:19

DORIS / sládek: Díky moc..

2008-01-13 16:12:31

SLÁDEK.jEŠTĚ LEPŠÍ cena je na OLEJSERVIS.cz,stojí 399 Kč ale nad 1000 Kč nevybírají poštovné,Motosport bere skoro 200 Kč za balík na dobírku

2008-01-14 18:50:03

Ahojík, taky se chci zeptat, mám v převodovce TAF-X od Castrolu, měnil jsem ho s tím, že se zlepší řazení, jde mi špatně dvojka a zpátečka, velký efekt to však nepřineslo a zároveň jsem se dočetl v chytré knize, že tam má být hypoidní olej SAE 80, API 4 a s tím se ptám je TAF-X hypoidní nebo na tom u tohoto oleje nezáleží, já jen abych si tímto olejem na autí převodovku nepokazil, najel jsem s tím už 8000km, zároveň se omlouvám za třeba hloupý dotaz, jsem "laik"

Dík a zdrvím

2008-01-15 00:25:39

A je to tu zase... Olej je do té převodovky jednou pro vždy daný, tam není žádný prostor ke spekulacím, jaký je lepší atd, to ani říct nejde! Převodovka je jako celek počítanný na konkrétní typ oleje a jaký koliv jiný olej, než je předepsaný je scestný. Jak jsi psala, že TAF-X někdo někam doporučuje, tak jedině proto, že z toho oleje má největší provizi a myslím si, (jak to u 99% prodejců je), že ani neví, co prodávají...

2008-01-15 09:55:55

To jsem si též kdysi myslela a slepě věřila všemu, co mi autorizák nakukal a ne vždy to bylo ideální. Pokud chceš, dej si tam co ti radí v Nissanu, já jsem na ně kdysi dala a použila olej, jaký mi doporučili a byla to tragédie. Pak jsem poslechla svého mechanika (on sám ten olej neprodává, takže žádné provize z toho ani nemá) a dala tam TAF-X. A bylo po problémech a dodnes to auto řadí jak nové, dokonce i líp než Mazda 6, která má původní olej v převodovce. Tak přece nebudu podoporovat něco, co mi nevyhovovalo, jen proto, že to autorizák doporučuje Podle chytré knížky by se měl olej měnit v daleko kratších intervalech a vůbec měnit polovina věcí při různých úkonech - šrouby, matky ...... Je to přehnané a hlavně současné výrobky jsou na úplně jiné úrovni než ty, které existovaly v době vzniku našich aut. Též bych mohla argumentovat , že má Nissan provizi z prodeje právě toho typu oleje.....

2008-01-15 09:56:15

No já osobně se vždycky řídím doporučením výrobce zařízení,pro které olej nebo jinou náplň používám.Pokud je to motorový olej,tak výrobce motoru,pokud převodovka s rozvodovkou,tak výrobce převodovky - tady je to v obou případech Nissan.Nehádám se,že motorový olej plná syntetika je kvalitnější a lepší,než polo nebo minerál - ale pokud výrobce udává viskozitní třídu 10W-40,nervu tam (zvlášť u staršího motoru) 0W-30,abych pak bědoval,že mi problikává kontrolka mazání a prosakuje olej okolo gufer.

U převodovek bych se řídil stejnou zásadou - použít lze libovolný olej,splňující požadavky na viskozitu,ev.odolnost na tlakové zatížení (to jsou právě ty hypoidní - u tohoto ozubení jsou vyšší tlaky mezi ozubením a nesprávně zvolený olej by byl vytlačován ze záběru,ve výsledku hlučnější převody,rychlejší opotřebení) - jestli to bude Castrol,Valvoline,Paramo nebo Madit,to bych neřešil.


Odpovědět

1  2  3