Fórum - Téma


P11 - prasklá trubka k EGR


Fórum Primera P11 P11 - prasklá trubka k EGR

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2012-02-25 22:03:53

Ahoj,

mám P11C 2,0 103kW. Zjistil jsem, že mám prasklou trubku, která vede od svodů k EGR ventilu.

Prasklina je po obvodu rozšíření, které dosedá do svodů a za které je přichyceno převlečnou maticí.

Myslíte že by to šlo zavařit?

Co s tím.

Děkuji, Jakub.

2012-02-25 22:32:22

Odšrubuj tú rúru aj od zvodov aj zo sania, rúru rozrež a zvleč obidve matice do otvoru v matici daj nejakú medenú mincu - tuším tam presne sadne 5centovka a dotiahni obidve matice S5. Samotný motorček EGR neodpájaj kábel...

2012-02-26 09:15:28

Jak potom dopadnu na emisích?

J.

2012-02-26 09:59:48

Uvidíš - ja som problém nemal...

2012-02-26 10:00:52

Jasně,zaslepitNa emisích to není téměř znát.Běžně to zaslepují i kluci na Mazdách,já to měl na jednom Opelu(Astra r. 97),a jezdilo to potom ještě líp,a emisemi prošlo

2012-02-26 10:55:16

pokud se to zaslepi tak se rozsvítí kontrolka motoru check, č. chyby uz nevim, ale je tam nekde snimac teploty techto spalin.

2012-02-26 11:00:28

Ale nevrav...

Je to zaslepene cez dva roky a ešte nič nesvietilo... Ako som písal vyššie kábel musí ostať zapojený...

Emisie OK a aspoň motor nenasáva ten humus z výfuku...

2012-02-26 14:05:37

tiez to mam uz cca rok zaslepene a nic nesvieti.

2012-02-26 14:29:29

Mam to uz rok a pol a ziadny problem nic nesvieti stk emisna uplne v pohode!

2012-02-26 14:49:26

Panové vravím. Vyrobil jsem si podlozku z hlinik. plechu ve tvaru priruby EGR.ventilu , tou jsem ucpal recirkulaci spalin a zacla svitit chyba P1401. po odstraneni plechu opet zhasla, zaden konektor jsem neodpojoval ani nezapojoval proste jsem to jen ucpal. Mam motor qg18de s novejsi vahou vzduch - integrovanou teplotou nasavaneho vzduchu primo ve vaze.

2012-02-26 14:53:31

to si měl napsat hned, tady je řeč o SR20

2012-02-26 15:26:55

parnivalec: no vidíš prave si napísal že si to zaslepil na prírube EGR ventilu - ja som písal ž treba zalepiť tú rúrku na oboch koncoch - je to aj najjednoduchšie riešenie... Možno práve preto tá sranda na snímanie teploty výfuk. spalín stále funguje a nevyhadzuje chybu... A po ďalšie čo to má spoločné z teplotou nasávaného vzduchu na váhe??? Pokiaľ sa nemýlim tak tá je od EGR dosť vzdialená a výfukové plyny sa k nej nemajú ako dostať ani omylom a ani ovplyvniť teplotu nasávaného vzduchu pri váhe... Apropo pokiaľ nieje teplomer priamo integrovaný v MAF je osobitne zapichnutý do toho plastového prívodu vdzuchu pred airboxom - rovno za ľavým svetlom

2012-02-26 15:40:53

Ano zaslepil jsem prirubu, rurku jsem nezaslepoval mozna to ma na to vliv. Jinak s teplotou nas. vzduchu jsem mel na mysli, ze mam sice motor typ QG18DE ale i pres to jsou v tech motorech rozdily viz ta vaha vzduchu co popisujes(bud integrovana nebo pred airboxem.....) takze treba u jednoho motoru QG18DE to nemusi svitit a u druheho muze, s tou vahou vzduchu jsem jen chtel upresnit typ motoru.

2012-02-26 16:58:44

Jinak chlapy díky za ohlasy a zkušenostiUž jdu tu trubku odřezat a zaslepit oba konce.Myslím že na mé GA 16DE,

je to podobné-stejné jako SR 20DE.Už sem se chystal hledat návod na Mazda klubu,ale tady vždy dobře poradíte

2012-02-26 17:04:32

I nektere SR20 maji teplomer na nasavany vzduch, ale je jeste pred vahou. Tobe to vysvitilo chybu proto, protoze si zamezil pohybu toho ventilu tou podlozkou, protoze trn ventilu leze pod uroven priruby, takze jednokta ho videla jako zaseknuty... Nejednodusi je tu trubku sklepnout na strane svodu a zavarit a na svodek to ucpat/zasroubovat. Takle sem to udela ja na dvou P11/144 a no-problemo...

Kazdopadne se vedou vasnive diskuze, zda EGR vubec odpojovat bez uprav jednotky... Nekteri experti tvrdi, ze to muze vest k poskozeni motoru, neb recyrkulaci se dosahuje nizich teplot ve spalovacim prostoru. Jina vec je, ze nespocet aut a znacek s takto odpojenym ventilem jezdi uz leta bez problemu, nehlede na fakt, ze ne vsetky P11/144 jsou EGR ventilem vubec vybaveny. Takze toto riziko se tyka novejsich aut.

Emisi se bat nemusite, protoze recyrkulaci spalin se dosahuje snizovani emisi NOx, ktere se v nasich koncinach ani nemeri.

2012-02-26 17:22:17

Ja na mý P10 SLX EGR mám, na GT ne a motor z N14 GTi co mám doma ho má taky. Takže totální zmatek

2012-02-26 18:26:24

... expert ktory povie ze horuci recyklovany vzduch ochudobneny o kyslik ochladi spalovaciu komoru lepsie ako cista zmes vzduchu a benzinu je ....... ...... nechapem preco som EGR este neodstavil (lenivost ?) .... na scootri letelo ako prve ...

2012-02-26 19:58:36

Taktrubka už je venku,zítra si na to vysoustružím záslepky

2012-02-26 20:01:03

2012-02-27 09:53:19

rspeed, opravdu to tak je, precti si jak recyrkulace ve spalovacim cyklu funguje. Je to chemie, Jak jsem psal, jde o snizeni emisi NOx, a prave tyto spolu retezove reaguji a tim snizuji teplotu horeni a tim jejich vznik (protoze NOx vznika prave pri vysokych teplotach)... Tim prave ze v podstate motor "dusis" tak smes nehori tak vydatne jako s cerstvym studenym vzduchem = mensi teplota horeni.

Jinak principy EGR jsou aplikovana hlavne u dieselu, kde maji valny smysl, nez u benzinovych motoru. Zde se pouziva technik schlazeni recykulovanych spalin a jinych technik. A prave zde (u dieselu) ma EGR negativni vliv na vznik pevnych castic, kvuli kterym byl vynalezen filtr pevniych castic, coz neni nic jineho, nez plechovka s tenkymi pruchody ktere serpentovite prochazeji skrz cele chasi, a tyto castice se zadrzuji prave v "zatackach" (v kolenou). Je to ale placebo, protoze po zaneseni nutno tento filtr vycistit, to se deje behem regeneracniho cyklu, kdy se do vyfukoveho potrubi vstrikuje nafta, ktera se nasledne zazehne aby tyto cesty vypalila. Takze vse, co filtr zachytil se posle ven.. a sup, Euro5 je na svete.. skvele co.

Thommy, neni v tom bordel, proste je dulezite pro jaky trh (do jake zeme) bylo auto urceno, podle toho EGR ma nebo ne.


Odpovědět

1  2