Fórum - Téma


P11 - poloosa


Fórum Primera P11 P11 - poloosa

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 40

2008-03-10 22:25:57

možná jsem dost dobře nepochopil,proč se ty věci svářejí a pak zakalují,když úplně jednoduše to jde slepit na silikon To zas ty kluci japonský prokoučovali .Ale vážně,ten konzultant by zasloužil inzultovat.Vážně si myslíš,že ta žvejkačka by udržela ten zkrut???Doufám,že podobně ten strojař neřeší i další věci.......

2008-03-11 09:46:24

Aleši tak to si piš, že by to určitě bylo levnější, já myslím že byse s mohl vlezt s cenou do 500, ale určitě do 1000 ano. Ale musí to dělat někdo kdo to umí, hlavně centrování a vyvažování. Viděl jsem rovnat obroušený odlitky tiskařských válců apod. a je to zajímavé se dívat jak to jde od ruky když to umíš. Al myslím že 99 % z nás by to nezvládlo. Sehnat trubku, zavařit, tepelně zpracovat to není problém, to seženeš vždy, ale to vyvážení a centrování to je opravdu problém.

2008-03-11 09:46:33

Richard: trochu mi ten příspěvek se silikonem připomíná brainstorming, na kterém konstruktéři Boeingu řešili problém ulamování křídel u trupu. Navržena byla spousta řešení, až povstal mladý a nadějný český inženýr a povídá: "já bych navrhoval křídlo podél trupu perforovat". Zavládlo mrtvé ticho, které šéfkonstruktér proti pravidlům přerušil nevěřícnou otázkou: "Zbláznil jste se? Vždyť to způsobí, že křídla se budou ulamovat ještě více, než doposud"! Na to český inženýr: "Ba ne, u toaletního papíru to také tak funguje"!

Ještě že jsi tam dal ty smajlíky, v první chvíli jsem si myslel, že to myslíš vážně!

2008-03-11 09:51:14

HonzaBK: materiál 14220 asi 70kč- kg, žíhání 20kč-kg, cementování 70kč-kg, soustruh 400kč-hod, broušení na kulato 400kč-hod, frézování drážek na CNC 750kč-hod, snad jsem na nic nezapoměl

A teď to zkus udělat za pětikilo

2008-03-11 10:00:26

Alesi, to nevím o čem se bavíš, přečti si můj příspěvek (jestli jsi s tou cenou teda reagoval na můj příspěvek) já o nějakým frézováním a pod vůbec nemluvil - já mluvil o svařování prasklých poloos. Nevšiml jsem si že by se tu někdo bavil o výrobě nových tyček poloos.

2008-03-11 10:02:09

Alesh: cena za montáž (pokud nebude svépomocí)...

2008-03-11 10:14:39

Alesh: je asi rozdiel v regione a tom ci je to sice sikovny majster ale alkos ktoremu staci 5kil na to aby bol vecer v limbu. Alebo je to hniliak gramblavy nenazrany ktoremu sa nechce hnut ritou pod 1000 korun na ukon To su dva opacne extremy. Ja by som to za 500urcite nerobil ale poznam jedneho co by to spravil. Pije jak duha, ale je sikovny len ho treba vymaknut riezveho a stat nad nim, lebo zamestnava est ehorsich typkov jak je on. Minule som bol u neho hodinu za ktoru mi zvarril jeden drizak elektrikou v ochrannej atmosfere, nalakoval to vsetko si pekne zakryval (ked som ho upozornil) a cena za 1,5hod prace ze 200,- Sk dal som mu 300 a siel rychlo prec nez si to rozmysli. za 600 zas vyklepal a metalizou nalakoval kolegovi blatnik - napodiv aj pekne

2008-03-11 10:18:09

Tím jsem chtěl naznačit, že za 3700kč je ta poloosa zadara. Za ty prachy to v kusovém množství nevyrobíš. A svařovat poloosu

2008-03-11 10:34:20

svařil bych to maximálně na dojetí z bodu A do bodu B a potom vyměnil, jinak víceméně bavme se o výrobě na zakázku a ne o tom že to nějakej pepa z horní dolní ufušuje na náklady zaměstnavatele, každej nemá možnosti sehnat onoho pepu, a taky to není košer, osobně i když byl onen pepa tak to za pětikilo dělat nebudu, protože to obrážení drážek je dost časově náročné a nevylatí se to při kusové výrobě, a k tomu centrování navařené poloosy, pokud si to umíš upnout proti pohybu před vařením, tak jemné docentrování není problém, protože se ti to pohne pár desetin, pak to strčíš do kamenů přepružíš a je to, ale je to barbařina svařovat hřídel, která se dá za pár kaček koupit

2008-03-11 14:39:11

Jen nevím prč se bráníte svařování? jsou auta např. i některé P10 a všechny N15, které mají poloosy jen svařované. Tady jde o to, aby to nebylo uděláno jen tak aby se neřeklo, ale kvalitně, dle určitých technologických postupů a aby to vydrželo. Je jasný, že když budu s Primerou někde v Chorvatsku nebo v Německu, tak si to nechám svařit aspoň nějak a dma se uvidí. Když můžou být svařovaný ochranný klece do závodních aut atd.. proč by nemohla být svřena obyčejná poloosa kde o nic nejde? as bych si nenechal svařit poloosu, kdybych neměl možnost udělat vše co k tomu patří - tepelná úprava, vycentrování a vyvážení.

Jestli je pr někoho pár korun 3700,- tak pro mě ne!

2008-03-11 15:09:22

iste pocul som o autach kde majitelovi bolo do toho luto liat benzin nie tam dat za 1000korun aj ten najlacnejsi ale aspon novy olej. pre takeho je iste zvarit to riesenie ked je niekto ochotny robit demontaz, montaz, zvaranie, tepelnu upravu za 500,- OK. ja by som sa bal uz kvality prace kde nieco take stoji 500,- a nie zvarat diel ktory je tak namahany (kleitka omyl zdaleka neni takymi silami namahana)

2008-03-11 16:41:30

no aby se to dobře zavařilo,tak s tím bude docela dost práce vůbec si to připravit .Provařit takovejhle kus materiálu,tak aby to opravdu vydrželo to namáhání neznamená posmrkat to po vršku a když to neupadne při zvednutí ze stolice,tak se tvářit,jako že dobrý.Do toho bych asi nešel.Navíc tu demontáž i montáž musí člověk udělat tak jak tak a novej díl tam máš hned.Nemusíš se s tím peklovat a po celodením poskakování kolem popouštění,svařování,centrování,tvrzení a já nevím co ještě se budeš bát vůbec rozjet.O opuštění "hranice posádky" ani neuvažuj.....No fakt to za tu pakárnu asi nestojí

tom
2008-03-11 16:58:34

....Když můžou být svařovaný ochranný klece do závodních aut atd.. proč by nemohla být svřena obyčejná poloosa kde o nic nejde? ......

Honzo,ale tuhle větu jsi nemyslel vážně,viď? Srovnáváš nesrovnatelný. Nevím,jestli na poloose o nic nejde,.... ,,NĚJAK." ji svařit fakt není problem,to nikdo nevyvrací.

Ale právě to vyvážení a srovnání,tepelná úprava po sváření,tak o to jde. Jenom to upnout tak,aby se to při tom sváření hnulo co nejméně je problém. Pokud by to měla dělat firma na odborné úrovni,tak věz,že bys moc neušetřil.No tedy spíše prodělal.Tedy pokud bys to auto nechtěl hned prodat..... Pak ať si to klidně hází,což....

2008-03-11 17:11:43

viem o fyrmach ktore to zvaruju a vedia to aj vyvazit,ale tiez neurobia hocico,pretoze musia dat na to garanciu,ale ja osobne by som do toho nesiel,co sa tyka riadenia a brzd ,montuje jedne nove suciastky a nedavam ani pouzite zvrakacov to by ma muselo riadne pritlacit a ZATIAL SA MAM RAD

2008-03-11 18:04:49

necital som to tu cele ale to o zvarani ma zaujalo! Hovori Vam nieco teoria materialov a vyraz ''zvaritelnost oceli''?Material ktory niekto pouzije na vyrobu polosy bude pomerne vysoko legovana ocel aby bola zarucena jej pevnost a povedzme pruznost,ale rozhodne nie jej zvaritelnost.

Ak vezmem do uvahy ze tie poloosy uplne bezne praskaju,tak taka co bude zvarana nema absolutne ziadnu sancu co sa tyka pevnosti a teda uvazovat o jej presnosti uz teda absolutne nema vyznam.

Ale do vykupu v AAAto auto urcite dojde

2008-03-11 20:02:08

Tom:o nic nejde, jenom o život

2008-03-12 09:17:53

Josef1974 - pokud na řízení a brzdy apod dáváš jen nové součástky, tak to lituju tvoji kapsu např ve chvíli kdy budeš potřebovat tyčky řízení. V replice neexistujé, originál také neexistují, takže když budeš mít ohlou jednu tyčku řízení, (nebo vymletej vnitřní kloub na řízení) tak si půjdeš koupit celé řízení do Nissanu za cca 33 tis. Kč místo aby jsi šel na vrakoviště a koupil ju za cca 2 litry??

A o svařování poloos, určitě to jde aje to jen otázka správných technologických postupů. Pokud by to nešlo, tak by asi nebyly originál svařovaný poloosy na většině aut!

RS955i - když pracuješ v Nissanu tak určitě víš že hodně Nissanů má poloosy svařované z výroby. A myslíš že u těchto poloos bude materiál nelegovaný??

2008-03-12 10:11:46

HonzaBK,ak je technologia postavena na zvarani bude legovana z prihliadnutim na zvaranie,ale Tebe take drobnosti trosicku unikaju...,ked to dokazes porovnavat.

2008-03-12 16:23:55

Já si myslím že obecně dnes je vše možno svařit pokud k tomu máš správné vybavení a právnou elektrodu. Když vidím jak se vyvařují hřídele do motorů náklaďáků, nebo lopatky turbín atd. a to je určitě podstatně víc namáháno než nějaká "hloupá" poloosa. profesionální renovace - navaření plochy, opracování,včetně tepelné úpravy a nakonec třeba broušení hřídelů do turb aut, převodovek apod. A to je podstatně přesnější. Tak v tom nevidím absolutně žádnej problém. Ale zdůrazňuji - za dodržení kvalitních postupů a materiálů! Nebo myslíte že repliky poloos jsou stejně kvalitní jako originály (typ materiálu atd...) Já si to nemyslím.

2008-03-12 21:25:39

HonzaBK: zanechme hádek; na tvém názoru něco je. Ale přiznejme si na rovinu: pokud budeš uvažovat naznačená fakta - vybavení, elektrody a zkušenosti (sorry, ale na výraz typu How-Now se mi fakt ekluje už názvem ), prostory pro provoz a další, tak se mi ta cena nepozdává a když se dostaneš na tu cenu, tak kdoví, zda bude zachovaná kvalita. Ale myšlenka je to pěkná, to jo.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 40