Fórum - Téma


P11 - poloosa


Fórum Primera P11 P11 - poloosa

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 40

2008-03-04 10:03:57

Honzo prave ja si myslim ze to prdne aj bez korozie, ked je ta korozia taka ze sa da klucom oskrabat nemoze to byt tym, taka poloosa by prdla len o par km neskor. O to skor si to myslim ked to nebolo pri tvrdom zatazeni ako je odpich z miesta na suchu s vytocenymi kolami, ale bolo to pri radeni s 2-3 a este za mokra - cize nijake vyzznamne zatazenie

2008-03-04 12:00:03

To ti ale nemůže prdnout uprostřed. Z pružnosti a apevnostiu a nauky o materiálu, pokud si to pamatuju dobře, tak by musel aprdnout na kraji kde jsou tzv. vruby!! Takže já si jednoznačně myslím že prvotně je to korozí a druhotně únavový lom.

2008-03-04 17:35:33

Je to teda darda - ale zkus se kouknout sem:

http://www.elitecat.cz/Ar...&TypNr=7853&NodeId=100062

2mato  
Mato
2008-03-04 17:54:17

Honza ja suhlasim s bleskom a pozri si v tejto teme fotky z mojej lavej poloosi a uvidis priklad preco to praska aj bez korozie ,ta hrdza samotna pokial nieje hlbkova ma zanedbatelny vplyv na pevnost toho materialu ,pokial je to v zanedbatelnych mikrometroch.

Material praskne preto ,ze je uz unaveny a nie preto ze chytil hrdzavu farbu lebo keby mas novy material a nechas nabehnut hrdzu tak myslis ,ze ide hned dole?

2008-03-05 07:40:01

2 mato, pak by jste asi měli všichni dostat nobelovu cenu míru a měli by předělat všechny učebnice. Tak mě teda vysvětli proč to praskne uprostřed a ne tam kde je nejúžší akde je vrub. Toto nás vždy na vejšce učili. Pokuid máš jinou teorii, tak prosím o odborné vysvětlení a ne jen že souhlasíš. Já tu psal odborné vysvětlení, a nikdo mě ho nevyvrátil, jen píšete že nemám pravdu. Teorie únavových lomů a co způsobí tzv.: "VRUB" se učí v prvním ročníku na vysokých technických školách v nauce o materiálu.

2008-03-05 08:02:49

HonzaBK: prasklou poloosu z N16 jsem opravdu neviděl,ale ani jsem o ní nepsal .Zatím jsem viděl 2x P10 a ty byly docela dost vyžraný korozí.

2mato  
Mato
2008-03-05 11:50:31

Honza tu nobelovku teda beriem hehe

Pisal som ti pozri si fotky mojej lavej poloosi co tu mam...vidis? vyhotovenie totalne na hovno ,pisal som ti ze to je priklad ked to nesposobila hrdza ,tak si nastuduj tie fotky. Pokial by to bol material v jednom kuse nespajany ,teda trubka ci plna tyc tak sa da bavit o korozii keby praskla presne v strede.

2008-03-08 15:34:47

Po katastrofických článcích na webu jsem dnes sundal závažíčka na obou poloosách.Na levé straně to bylo je n jemně orezlé,pomohl odrezovač a antikorozní přípravek.Závaží jsem nasunul zpátky,dal nové pásky.Celé jsem to nastříkal voskovým Notipem,abych zabránil proniknutí vody.Ale pravá strana.Závaží vůbec nešlo povolit ikdyž pásky byly dole.Tak musela přijít ke slovu rozbrušovačka.V tom závaží je zalisován kovový kroužek,ten se musí nadvakrát rozříznout,aby to šlo z poloosy.Hřídel byla orezlá do hloubky 2 mm.Průměr tyče ja 24 mm,já měl na nejužším místě 22 mm.Ví někdo ze strojařů,do jaké hloubky zasahuje kalení a vydrží ta poloosa něco,nebo koupit raději novou.Zatím jsem ji natřel ,aby dál nerezavěla.Předem děkuji za odpověd

2008-03-09 13:24:21

i když to máš docela do hloubky, máš reálnou šanci,že to ještě chvilku vydrží.Když říkám ještě chvilku,tak nemyslím na furt.Ten materiál obvykle praskne na základě "počtu cyklů"namáhání,v tvém případě (i v případě již prasklých)to je kombinace zeslabení materiálu (a tím i snížení toho "počtu cyklů") a opakovaného namáhání.Stylem jízdy to ovlivníš asi minimálně i když sprinty mezi semafory tomu spíše nepřidají.Možná by nebylo od věci se začít pomalu poohlížet po patřičném dílu,než ho pak shánět v časovém presu.....

2mato  
Mato
2008-03-09 15:00:17

Miroslav stylom jazdy ovplyvnis vela ,vyhybaj sa hlavne prudkym rozjazdom z miesta a hlavne s vytocenymi kolami...takisto aj pri radeni skus neskubat (neviem jako jazdis mozno neskubes : )

2008-03-09 20:43:10

V létě se chystám s rodinou do Chorvatska. A ačkoli jsem chudý student, vidím to, že obě poloosy asi preventivně vyměním, protože nechci někde na jihu zůstat s nepojízdným autem. Přeci jen už má minimálně 198tkm a jak se k tomu chovali předchozí majitelé, to opravdu netuším. Zatím jsem našel nejlevnější za 5800kč, no to bude pálka.

2mato  
Mato
2008-03-09 22:50:38

mino to je dobry ja som za ne vyhodil 18tisic sk a tiez viem ake to je byt chudobny studnet

Na druhej strane ked vymenis tie dve hovadiny tak mas stale za tie prachy moc slusne auto ,ktore aj jazdi

2008-03-10 10:42:23

Po konzultaci s známým strojařem jsem se rozhodl pro toto řešení.Vzal jsem silnostěnnou trubku,vnitřní prúměr 23 mm asi 10 cm,rozřízl 2krát podélně,zakalil,přiložil k oslabenému místu poloosy,tam,kde bylo závaží,dvěma svorkami stáhl.Ty svorky jsem dal proti sobě otočené o 180 stupnu,aby osa byla vyvážená.Mezi tyč a trubku jsem dal silikon,aby tam nezatékala voda.Tímto je poloosa zpevněná,Nechci čekat,až zůstanu někde viset,a 6 000 se mi také nechce dávat kvůli 5 cm korozi.Jízdní vlastnosti beze změn,žádné vibrace,Poloosa byla ztenčená o 2 mm,24-na 22 mm v délce 5 cm.Později se ozvu ,jak jsem stím spokojen

2008-03-10 11:54:44

samotna tyc stoji 3600,- je to tu napsane asi 10x

2008-03-10 12:09:48

Tak ve vlastním zájmu bych s tím strojařem přestal kamarádit

2008-03-10 13:06:11

toho strojaře zabij, jediný kladný přínos je ta vazelina, jinak zbytek je naprd

2008-03-10 15:39:08

Miroslav: tak ako pise kentoya a Alesh: ta trubka je tam len na okrasu, ten zverny spoj je absolutne srandovne riesenie priosti silam co posobia na tu os. ak by sa ti to strihlo (comu ten zverny spoj nezabrani) tak jedine na co to bude dobre je ze sa to nerozpadne a budu ta moct odtiahnut, lebo ked sa to strihne poloos tam planda a pri tahani hrozi riziko ze nieco poskodi vcitane brzdovej hadicky. Tak ako pise mahina ja som to pisal aspon 3x tak teraz 4x kup si ju rovno do zasoby, za tych 3700 Kc ju ma autodily Mihalik. ja tam jednu od neho uz mam aj par ludi vcitane oturbenej 2,0SE Mashinu

2008-03-10 15:54:14

Dá se nějak rozumně zjistit, kolik má poloosa těch zubů? Bey toho aniž bz se něco rozmontovávalo? Co jsem se díval na netu, tak Primery se liší v počtu zubů v závislosti na motoru, 1,6, 2,0 a 2,0TD mají pochopitelně jiné poloosy, ale těžko říct, zda je možné mít třeba benzinový dvoulitr s jinými poloosami než u jiné Primerz taktéž s benzinovým dvoulitrem.

2008-03-10 17:20:55

Počet zubu se bez demontáže zjistit nedá. To co jsi udělal s poloosou je práca na h..no. Pokud by jsi to chtěl takto udělat, musel by jsi sehnat nějakou trubku ze stejnýho (nebo podobnýho materiálu) tyč poloosy popustit, nasdit trubku - nerozřízlou, zavařit, vycentrovat, vyvážit a znovu zušlechtit. pak by to k něčemu bylo. Tímto postupem by měli jít opravit i prasklé poloosy.

2008-03-10 17:25:12

A myslíš si, že by to bylo levnější než 3700kč


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 40